Ik heb al enkele uren gelezen en gekeken op het forum, en op basis van allerlei tips en meningen heb ik een poging gedaan om een reisschema samen te stellen. Ik heb geprobeerd om een combinatie van stedentrips/natuur/strand samen te stellen maar dat is toch lastiger dan gedacht. Er is zoveel te doen in het zuidwesten en iedereen heeft een andere mening en voorkeuren. Toch hoop ik op wat tips, vooral met betrekking tot de reistijden en het aantal dagen die ik voor sommige activiteiten heb ingepland. Mijn voorlopige reisschema is nu als volgt:
Dag 1: Amsterdam – LA
Dag 2: LA: (Venice Beach, Santa Monica, relaxen)
Dag 3: LA: Universal Studios
Dag 4: LA - Monterey
Dag 5: Monterey – San Francisco
Dag 6: San Francisco (fietstocht Golden Gate Bridge & shoppen)
Dag 7: San Francisco (Alcatraz & Anchor brouwerij, pier 39)
Dag 8: San Francisco – Yosemite NP
Dag 9: Yosemite NP
Dag 10: Yosemite NP – Sequoia NP
Dag 11: Sequoia NP – Las Vegas (door Death Valley heen)
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas – Hoover Dam – Zion NP
Dag 14: Zion NP – Page
Dag 15: Page (Antelope Canyon, Monument Valley, Horseshoe bend
Dag 16: Page – Grand Canyon
Dag 17: Grand Canyon
Dag 18: Grand Canyon – San Diego
Dag 19: San Diego
Dag 20: San Diego – Los Angeles (Hollywood blv)
Dag 21: Los Angeles – Amsterdam
Mijn vragen:
- Het stuk tussen LA - Monterey, is dat te doen in 1 dag? Ik heb begrepen dat dit een mooi stuk kust is, en dat ik regelmatig zal willen stoppen onderweg.
- Ik twijfel over het stuk Yosemite/Sequoia/Las Vegas. Het is blijkbaar toch een lang stuk rijden. Hoe kan ik dit het beste indelen, ook rekening houdend met de Tioga Pass? Ik ga tussen 12 september en 3 oktober.
- Ik wil heel graag San Diego ertussen laten, nu heb ik het aan het eind, maar wellicht is dit niet het aller handigst. Ik ben benieuwd naar jullie meningen hierover.
Alvast heel erg bedankt! En ook bedankt voor alle tips die ik al heb gelezen via dit forum.