Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dikke week Florida
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dikke week Florida
Is het de moeite om in Juli een dikke week ( 9 Dagen ) Florida aan te doen?
Bedoel, meestal zie je toch 2/3 weken maar die tijd hebben we niet.
Zou wel graag toch langs Miami Beach gaan en desnoods 2 overnachtingen doen maar verder heb ik zo niet een idee wat we dan als prio nemen.
Een wagen zal denk ik ook wel een must zijn?
We hebben verleden jaar 3 weken West-kust gedaan en toch veel gezien maar mss iets te veel "willen" zien . Wil niet meer dezelfde fout maken om door alles te razen.
Zijn er mensen die zeggen of ook zo een korte trip gemaakt hebben die ons wat ideen kunnen verschaffen.
Bedoel, meestal zie je toch 2/3 weken maar die tijd hebben we niet.
Zou wel graag toch langs Miami Beach gaan en desnoods 2 overnachtingen doen maar verder heb ik zo niet een idee wat we dan als prio nemen.
Een wagen zal denk ik ook wel een must zijn?
We hebben verleden jaar 3 weken West-kust gedaan en toch veel gezien maar mss iets te veel "willen" zien . Wil niet meer dezelfde fout maken om door alles te razen.
Zijn er mensen die zeggen of ook zo een korte trip gemaakt hebben die ons wat ideen kunnen verschaffen.
Re: Dikke week Florida
Heb eens ruim een week in Fort Lauderdale gezeten. Een week kan best maar dan kan je het beste op één plek zitten. Bijv. Miami of Orlando. Al zou ik zelf absoluut niet in de zomer naar Florida gaan vanwege de hete benauwde temperatuur.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Ik zou ook op 1 plek blijven als ik een week zou gaan.
Wij zijn een paar keer in de zomer geweest en ik heb het idee dat het aan de kust dan beter toeven is.
Bv de golf kust of Miami, Fort Lauderdale.
Wij zijn een paar keer in de zomer geweest en ik heb het idee dat het aan de kust dan beter toeven is.
Bv de golf kust of Miami, Fort Lauderdale.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik weet niet of die 9 dagen incl. reisdagen is, maar ik denk er wat anders over. Ik zou niet op één bestemming blijven, maar mij wel concentreren op de west- of de oostkust of in het zuiden blijven. Dan is het best te doen, net wat je wil.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Bij 9 volle dagen wordt het inderdaad een ander verhaal. Maar als die 9 dagen inclusief heen- en terugreis is dan heb je 6 hele dagen.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Het zou idd 9 dagen inc reisdagen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Je kunt er ook voor kiezen om het op te splitsen. 3 dagen Miami en 3 dagen Gulfcoast bv.
Weet ook niet precies wat je bedoeling is. Wil je relaxen, shoppen of ook nog wat zien?
Weet ook niet precies wat je bedoeling is. Wil je relaxen, shoppen of ook nog wat zien?
-
- Amerikafan
- Contacteer:
We gaan zeker geen dagen aan het strand liggen. 1 namiddagje aan het strand is voor ons voldoende.
Voor de rest willen we wel iets zien. Dacht gewoon om aan miami beach te starten voor de omgeving?
Voor de rest willen we wel iets zien. Dacht gewoon om aan miami beach te starten voor de omgeving?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Dan zou ik het houden op Miami en omgeving, de Everglades en de Keys.
Meer dan genoeg voor 7 dagen (als ik de reisdagen niet mee reken)
Meer dan genoeg voor 7 dagen (als ik de reisdagen niet mee reken)
- rmathijssen
- Amerikafan
Wij hebben 2 vakanties Miami Beach als standplaats gehad, een appartement direct bij Lincoln Rd. Wij zijn geen strandmensen (gaan er ook echt niet op liggen) en hebben ons geen moment verveeld. Er is een hoop te doen in Miami eo, de Everglades, Keys, op cultureel vlak in Miami zelf. In november gaan we er voor een 3e keer naartoe (een laatste week van een rondtrip van de oostkust) en heb op dit moment weer een hoop nieuwe dingen in de planning staan waar we de vorige keer niet aan toe waren gekomen.
In de namiddag is er een grote kans op een tropische bui, de ochtend is misschien beter voor het strand. Vroeg in de middag is het veels te heet.iluvatoq schreef:We gaan zeker geen dagen aan het strand liggen. 1 namiddagje aan het strand is voor ons voldoende.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij zijn afgelopen februari ook 10 dagen (inclusief reisdagen) naar Florida geweest en zijn niet op één plek blijven zitten. We hebben een auto gehuurd om wat van Florida te kunnen zien.
Na de landing ín Miami 's avonds zijn wij meteen doorgereden naar Florida City, van waaruit we de volgende dag de Everglades bezocht hebben. Na twee nachten Florida City zijn we doorgereden naar Key West. Zowel op de heen- als op de terugweg hadden we een aantal tussenstops langs de overseas highway, maar we hebben dus alleen op Key West overnacht (één nacht). Daarna zijn we teruggereden naar Miami alwaar we twee nachten zijn gebleven. Miami hadden we na één dag wel gezien en in die tijd hebben we ook een basketbalwedstrijd van Miami Heat bezocht. Daarna zijn we doorgereden naar Orlando (onze terugvlucht ging vanuit Orlando), waar we een dag naar Disney World zijn geweest en van daaruit zijn we een dag gaan zwemmen met manatees in Crystal River (twee uurtjes rijden vanuit Orlando).
Toegegeven, dit was geen luiervakantie, maar we hebben wel het idee dat we veel uit onze reis hebben gehaald. Je moet op deze manier zeker concessies doen. We hebben dingen overgeslagen die we graag hadden willen zien en zijn soms korter op plekken geweest dan we graag hadden gewild, maar kijken toch met heel veel plezier terug op deze reis!
Na de landing ín Miami 's avonds zijn wij meteen doorgereden naar Florida City, van waaruit we de volgende dag de Everglades bezocht hebben. Na twee nachten Florida City zijn we doorgereden naar Key West. Zowel op de heen- als op de terugweg hadden we een aantal tussenstops langs de overseas highway, maar we hebben dus alleen op Key West overnacht (één nacht). Daarna zijn we teruggereden naar Miami alwaar we twee nachten zijn gebleven. Miami hadden we na één dag wel gezien en in die tijd hebben we ook een basketbalwedstrijd van Miami Heat bezocht. Daarna zijn we doorgereden naar Orlando (onze terugvlucht ging vanuit Orlando), waar we een dag naar Disney World zijn geweest en van daaruit zijn we een dag gaan zwemmen met manatees in Crystal River (twee uurtjes rijden vanuit Orlando).
Toegegeven, dit was geen luiervakantie, maar we hebben wel het idee dat we veel uit onze reis hebben gehaald. Je moet op deze manier zeker concessies doen. We hebben dingen overgeslagen die we graag hadden willen zien en zijn soms korter op plekken geweest dan we graag hadden gewild, maar kijken toch met heel veel plezier terug op deze reis!
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik wil zeker niet te veel hooi op ons vork nemen als we Florida aandoen.
Negen dagen is zeker de moeite, de afstanden in Florida zijn goed te bereizen met de auto, het enige verschil met 2/3 weken is dat je keuzes zult moeten maken en niet alle interessante plekken kunt aandoen. Wel is het inderdaad tropisch warm in juli. Kijk vooral de andere Florida topics na en maak een goed reisschema. Vanuit Miami kun je prima dagtrips maken naar de pretparken/waterparken in Orlando, het historische dorpje St. Augustine, de Everglades en evt. ook de Keys. Voor Key West zou ik wel een overnachting pakken (aanrader!).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1163 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 2 Reacties