Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JR2007: routeadvies

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JR2007
Amerikafan

Re: Reis JR2007: routeadvies

Bericht door JR2007 »

Bedankt voor de reacties. De Rocky Mountains zullen lastig zijn, mits we niet een paar weken later vertrekken dan begin april inderdaad. Wij gaan nu eerst eens rustig kijken wat we per etappe willen gaan ondernemen. Hier zullen ongetwijfeld nog wel de nodige vragen bij gesteld moeten worden, dus we rekenen op jullie hulp. Jullie horen nog van ons :-) .
JR2007
Amerikafan

Bericht door JR2007 »

Vraagje. Van Mesa Verde naar Page willen we graag langs Monument Valley. Daar wat foto's maken en misschien dan de 17 mile drive in de Valley of the Gods. Op die bewuste dag zullen we eerst nog een tour doen in de ochtend om dan richting Page te rijden. Is het verstandig om dan rond Monument Valley wat te zoeken, of is er daarna nog tijd om wat kilometers te maken richting Page.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is MV of Page, daar tussenin heb je niets behalve Kayenta, maar dan zou ik kiezen voor een overnachting in MV zelf. Als je 's ochtends nog een tour doet in Mesa Verde en je wilt rond Monument Valley ook nog iets doen zou ik daar overnachten. Je hebt dan ook de mooiste uren voor Monument Valley. Ik had al naar ons 2008-verslag verwezen; toen reden we ook van Mesa verde naar MV en daarna naar Page.

Marianne
JR2007
Amerikafan

Bericht door JR2007 »

Heb heel wat van je reisverslagen gelezen inderdaad. met name het stukje dat jij aanhaalde komt erg goed van pas.

Ik zal binnenkort mijn route hier plaatsen. Heb het advies opgevolgd om een binnenlandse vlucht tussendoor te doen om tijd te winnen.

Mogen jullie er nog even op schieten of ik alles goed bedacht heb ;-) .
JR2007
Amerikafan

Bericht door JR2007 »

Dit is het schema zoals ik dat nu zo'n beetje op papier heb:

01. Europa - Washington
02. Washington
03. Washington
04. Washington - New York (per bus/trein)
05. New York
06. New York
07. New York
08. New York
09. New York
10. New York - Niagara Falls (met de auto)
11. Niagara Falls - Toronto
12. Toronto
13. Toronto - Detroit
14. Detroit - Las Vegas (vliegen)
15. Las Vegas
16. Las Vegas
17. Las Vegas - Zion NP
18. Zion NP
19. Zion NP
20. Zion NP - Bryce Canyon
21. Bryce Canyon - Capitol Reef
22. Capitol Reef - Moab
23. Moab
24. Moab
25. Moab
26. Moab - Mesa Verde
27. Mesa Verde - Monument Valley
28. Monument Valley - Page
29. Page - Grand Canyon
30. Grand Canyon - Sedona
31. Sedona
32. Sedona - Laughlin
33. Laughlin - Death Valley
34. Death Valley - Lee Vining
35. Lee Vining
36. Lee Vining - Yosemite NP
37. Yosemite NP
38. Yosemite NP - San Francisco
39. San Francisco
40. San Francisco
41. San Francisco
42. San Francisco - Monterey
43. Monterey - Pismo Beach
44. Pismo Beach - Los Angeles
45. Los Angeles
46. Los Angeles
47. Los Angeles
48. Los Angeles - Europa

Heb er wat tussenstops uitgelaten en toch gekozen om te vliegen van het noordoostelijke deel naar het zuidwestelijke deel. Je moet toch keuzes maken. Ongeveer een week minder ook dan in het eerste schema, dus er zou hier en daar nog ruimte zijn om wat te doen. Volgens mij zit de route wel aardig degelijk in elkaar nu. Weinig extreem lange etappes. Alleen New York - Niagara Falls zal een uur of 7 à 8 rijden zijn en ik verwacht ook dat het stuk Sedona - Laughlin lang rijden wordt in verband met het stuk Route 66 natuurlijk. Voor de rest verwacht ik qua puur rijden hoogstens zo'n 4 à 5 uur kwijt te zijn maximaal, maar meestal een stuk minder.

Verder twijfel ik hier en daar nog wel hoe lang we ergens moeten verblijven. Moab kan misschien wel een dagje korter. Het is daar schitterend natuurlijk en genoeg te doen. Maar de wandeltochten bijvoorbeeld die wij zullen maken zullen geen vier of vijf uur duren. Een uur of drie, maximaal een kilometer of tien of zo. Of bij hoge uitzondering natuurlijk wat verder.

Ik hoor graag wat jullie van de route vinden. Tips en aanvullingen zijn natuurlijk van harte aanbevolen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou Moab wel zo houden. Maar ik zou bv de volle dag Lee Vining eerder bij Page of Yosemite erbij doen.
Verder toptrip lijkt me hoor :thumbup:
JR2007
Amerikafan

Bericht door JR2007 »

Lee Vining is mijn uitvalsbasis voor een trip naar Bodie. Maar dat zou bijvoorbeeld ook prima kunnen op de ochtend van de dag dat we naar Yosemite gaan. Vanaf Lee Vining heb je Bodie in een uur of 4 (inclusief heen en terug rijden) wel bekeken geloof ik. Dus dat zou prima in de ochtend kunnen om daarna door te rijden naar Yosemite. Bedankt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Detroit is alleen vanwege het inleveren van de auto? Kijk dan eens of het wat uitmaakt als je die in Toronto inlevert. Ik vind dat stuk wat gehaast.
Je zou ook eens kunnen kijken of vliegen op Phoenix handig is. Je kunt Las Vegas dan voor Death Valley doen, dan heb je meer afwisseling tussen steden en natuur. Waar zou je overnachten in Death Valley? Afhankelijk van wat je daar nog doet kun je ook die dag al naar Bodie.
Weet je al wanneer je gaat? De Tioga Pass kan nog gesloten zijn als je er in mei bent. En kijk eens hoe Memorial Day valt; je wilt dan niet in een park zitten.

Marianne
JR2007
Amerikafan

Bericht door JR2007 »

Toronto - Detroit is inderdaad om de auto op Amerikaanse bodem in te leveren. De skyline van Detroit bekijken lijkt me schitterend vanaf Windsor, maar niet onoverkomelijk. Bovendien zou een vlucht vanaf Toronto een flinke kostenbesparing opleveren, omdat de auto dan een dag of 2/3 minder lang gehuurd hoeft te worden vanaf New York. Plus het levert een dag besparing op voor de rit naar Detroit.

Ik heb er over nagedacht om niet in Death Valley te overnachten, maar de rit Laughlin - Lee Vining leek mij in één dag wat te lang.

Echter! Dat probleem wordt min of meer opgelost door jou advies over te nemen en te vliegen op Phoenix. Vanaf daar rijden naar Laughlin (via Lake Havasu?) en dan de route tegen de klok in weer oppakken (vanaf Laughlin naar Sedona, enz.).

De planning is nu zo ongeveer dat we na pasen volgend jaar vertrekken. Dus ergens half/eind april. We zouden dan eind mei begin juni bij de Tioga pass aankomen.
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Ik zou in die tijd van het jaar Rocky Mountains laten zitten en vervangen door Yellowstone. Kom er net vandaan en in RMNP ligt nu (lees vandaag 24 mei) nog meters sneeuw. Yellowstone is vanaf begin mei goed bereikbaar en dat is daar zelfs mijn favoriete periode (wildlife is uit winterslaap en park is nog niet te druk). Arches zou ik een extra dag aan vast plakken om ook naar Canyonlands NP te kunnen, in Los Angeles kun je best 1 of 2 dagen minder lang blijven.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hoe kom jij aan Rocky Mountain NP???? En Yellowstone is prachtig, maar daar komt hij toch ook helemaal niet in de buurt? Volgens mij heb je wat posts gemist :wink: :mrgreen:
JR2007
Amerikafan

Bericht door JR2007 »

Heb RMNP er inderdaad uitgehaald. Yellowstone lijkt me schitterend, maar het past helaas niet in de route.
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Zonde, je bezoekt nu een aantal plekken die mijns inziens een stuk minder interessant zijn.
JR2007
Amerikafan

Bericht door JR2007 »

Nou, even een update. We hebben de reis terug moeten brengen tot vier weken, de reis zal van 1 april tot eind april duren. Ik heb het schema teruggebracht tot alleen het Zuidwesten van de VS.

1. Las Vegas
2. Las Vegas
3. Las Vegas
4. Zion NP
5. Zion NP
6. Zion NP
7. Bryce Canyon
8. Moab
9. Moab
10. Moab
11. Mesa Verde
12. Monument Valley
14. Grand Canyon
15. Sedona
16. Sedona
17. Las Vegas/Death Valley (kijken hoever we komen richting Death Valley)
18. Mono Lake
19. Yosemite NP (Tioga Pass zal nog dicht zijn)
20. Yosemite NP
21. Yosemite NP
22. San Francisco
23. San Francisco
24. San Francisco
25. Pismo Beach
26. Los Angeles
27. Los Angeles
28. Los Angeles

Het laatste waar ik nu over twijfel is of we de reis ook om zouden moeten draaien. Beginnen in LA en eindigen in LV. Qua reisopbouw lijkt me die optie mooier. Zit alleen wat met weer in het hoofd. In de opzet hierboven komt Yosemite net een weekje later in het schema. Weet niet of dat veel uitmaakt qua weer in die periode?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In Mono Lake kun je niet overnachten. :wink: Ik zou ook een andere stop kiezen met een gesloten Tioga Pass. Hoe zou je willen rijden naar Yosemite?
Een paar dagen zal niet veel uitmaken en de pas is sowieso nog gesloten, maar als je de keuze hebt zou ik proberen zo laat mogelijk in Yosemite aan te komen. Ik zou zelf proberen Page in te passen (tussen MV en de GC),misschien ten koste van Sedona?
De tijd voor Zion is redelijk ruim. Je zou een overnachting bij Valley of fire kunnen overwegen, maar een overnachting in Torrey is ook mooi, tussen Bryce en Moab. Ik weet niet hoe de UT12 is in die tijd. Kijk eens naar de verslagen van Kalaman voor reizen in het voorjaar.

Ik weet niet of de kust ene must is - je trekt er nu niet heel veel tijd voor uit - maar zo niet, dan zou je ook in LA kunnen beginnen en in SF eindigen. Je kunt dan Joshua Tree meenemen, dat lijkt me erg mooi in het voorjaar.

Marianne
JR2007
Amerikafan

Bericht door JR2007 »

Haha, dat zal moeilijk gaan. Ik bedoel uiteraard Lee Vining of eventueel Bridgeport. Ik zou graag Bodie willen bezoeken aldaar, vandaar die tussenstop.

Kust is geen must, maar CSR 1 langs de kust lijkt me wel heel mooi om te rijden.

Bedankt voor de tips.
JR2007
Amerikafan

Bericht door JR2007 »

We hebben gisteren de tickets geboekt, €370 vanaf Düsseldorf naar LA (en weer terug uiteraard). Lang niet gek dacht ik.

Hebben dus inderdaad gekozen om vanaf LA te reizen. We komen rond twaalf uur aan en het is dan de bedoeling om gelijk met de auto alvast een stuk richting Laughlin/Needles te rijden. Mogelijk via een stuk Route 66 nog. Maar dat hangt allemaal af van de tijd die we die dag nog hebben.

Nu de reis met wat meer detail uitwerken wat we welke dag gaan doen. Lee Vining/Bodie NP blijft inderdaad een lastig deel van de reis en we zullen mogelijk ter plaatse in Death Valley nog moeten beslissen wat we nou precies gaan doen.

Zou een moderator dit topic naar het juiste onderdeel van dit forum kunnen verplaatsen? De reis spitst zich nu immers toe op het zuidwesten.

* Note mod (Marco): topic verplaatst naar het subforum: "Zuidwesten (reisschema's en routeplanning)".
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Het is MV of Page, daar tussenin heb je niets behalve Kayenta
Toch wel hoor, je hebt het Navajo NM park.
Je kan dit bereiken door tussen Kayenta en Page af te slaan op de 564.
Na het bezoek (enkele interessante viewpoints op de canyon en cliff dwellings en/of een wandeling met de ranger), kun je in de noordhoek van de parking de -goede- dirtroad nemen (weg 221, staat niet aangeduid maar je kan niet missen) die via Shonto op de 98 richting Page uitkomt.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
JR2007
Amerikafan

Bericht door JR2007 »

De route zoals ik die nu ongeveer in mijn hoofd heb:

Nacht 1. Laughlin/Needles (als we zover raken op de eerste dag, anders iets eerder)
2. Sedona
3. Sedona
4. Monument Valley
5. Page/Kayenta
6. Bluff/Blanding
7. Moab
8. Moab
9. Moab
10. Bryce Canyon
11. Zion NP
12. Zion NP
13. Zion NP
14. Las Vegas
15. Las Vegas
16. Las Vegas
17. Death Valley
18. Lee Vining/Bridgeport (onder voor behoud, zie eerdere reacties)
19. Yosemite NP
20. Yosemite NP
21. Yosemite NP
22. San Francisco
23. San Francisco
24. San Francisco
25. San Francisco
26. Pismo Beach
27. Los Angeles
28. Los Angeles
29. Los Angeles

Ik twijfel nog over de drie dagen bij Moab en Zion NP. Alles is schitterend daar natuurlijk, maar wij zijn geen die-hard wandelaars. We komen met name voor de hoogtepunten. Mooie routes met de auto, mooie uitzichten en korte wandelingen en eventueel mountainbike. Tevens reizen wij volledig in de maand april, waardoor in Zion bijvoorbeeld nog niet alles toegankelijk zal zijn.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Als je niet echt van wandelen houd wat ga je dan al die dagen in Zion doen? Dat is nou bij uitstek een wandelpark! Voor de mooie uitzichtpunten daar moet je haast altijd je wandelschoenen aan doen (met Observation Point als absolute hoogtepunt!). Je kunt nog de 'andere kant ' van Zion bezoeken; Kolobs Canyon, maar ook daar zul je wel moeten wandelen als je wat wilt zien. Al is de Scenic Road daar ook gewoon heel mooi.

Overigens denk ik dat in april alles toegankelijk zal zijn hoor. Forumlid Kalaman liep Angels Landing zelfs door de sneeuw!

Ik zou dus zeker een nacht, misschien zelfs twee, afsnoepen van Zion. Je kunt er sowieso een goed gebruiken tussen Moab en Bryce. Over mooie wegen gesproken: daar vind je er wel een paar tussen! Plus dat is ook wel een lange rit.

Sowieso de UT 12 (je kunt dan eerst een nacht in Capitol Reef NP doorbrengen). Rij dan ook via de 128 richting Cisco, mooie route.
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer