Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Betalen bij tankstation met credit card en postcode
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Betalen bij tankstation met credit card en postcode
Verlden jaar lukte het mij met een 0 erachter. Dit jaar niet meer, dus helaas .... Wel konden wij nu met de de gewone bankpas pinnen en tanken.
Blijft toch apart om in het land van de credit card de credit card niet te kunnen gebruiken bij zoiets essentieels. En dat al jaren en jaren... ik zal wel te Nederlands zijn. 
-
Vito
- Amerika-expert
Ben het helemaal met je eens. Al zouden ze de postcode maar door een pincode vervangen.
Maar goed, ik vind wel vaker aparte dingen: bij de ene winkel een handtekening, bij de ander een pincode en soms helemaal niets. Niet een lijn in te ontdekken.
Maar goed, ik vind wel vaker aparte dingen: bij de ene winkel een handtekening, bij de ander een pincode en soms helemaal niets. Niet een lijn in te ontdekken.
Ik vind een en ander vreemd.
Zijn vorig jaar in de VS geweest en toen tientallen keren met mijn MC van de ING betaald aan de pompen.
Toetste steeds 11111 in en werkte altijd.
Zijn vorig jaar in de VS geweest en toen tientallen keren met mijn MC van de ING betaald aan de pompen.
Toetste steeds 11111 in en werkte altijd.
Het is niet zo vreemd. Het is een extra controle, die je soms kunt omzeilen omdat ze het niet helemaal checken.
Waarschijnlijk is het systeem niet voorzien op internationale creditkaarten, of hebben ze daar liever extra controle op, dus moet je naar binnen als het niet lukt.
Er valt ook geen peil op te trekken waar het wel of niet lukt. Soms lukt het bij Chevron wel, soms niet. Soms bij Sinclair. Wat ik wel heb gemerkt, is dat het bijna nergens in Oregon werkte, en bijna overal in NV. Maar ook daar is er geen zekerheid. Maar het is absoluut niet zo dat je niet met je CC kunt betalen. Daarom zal je bank er ook niks aan doen, er is geen probleem met het gebruik. Je moet alleen even naar binnen stappen, en vragen of je voor 30 dollar kunt tanken.
Waarschijnlijk is het systeem niet voorzien op internationale creditkaarten, of hebben ze daar liever extra controle op, dus moet je naar binnen als het niet lukt.
Er valt ook geen peil op te trekken waar het wel of niet lukt. Soms lukt het bij Chevron wel, soms niet. Soms bij Sinclair. Wat ik wel heb gemerkt, is dat het bijna nergens in Oregon werkte, en bijna overal in NV. Maar ook daar is er geen zekerheid. Maar het is absoluut niet zo dat je niet met je CC kunt betalen. Daarom zal je bank er ook niks aan doen, er is geen probleem met het gebruik. Je moet alleen even naar binnen stappen, en vragen of je voor 30 dollar kunt tanken.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Soms lukt het, soms lukt het niet. Lukt het niet dan geef ik gewoon mijn creditcard af aan de kassa en ga ze na het tanken terug afhalen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
iemand een idee hoe dit in Canada zit, hebben ze daar ook al een dergelijk zip code systeem. of werkt dat nog normaal met CC?
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Geen enkel probleem in Canada, gewoon aan de pomp met de CC, zonder zipcodeBoes83 schreef:iemand een idee hoe dit in Canada zit, hebben ze daar ook al een dergelijk zip code systeem. of werkt dat nog normaal met CC?
In Oregon is het verboden om zelf te tanken. Bij elk pompstation zal een medewerker jouw tank komen vullen. Dit werd jaren geleden ingevoerd om de werkloosheid tegen te gaan.M Kactus schreef:Wat ik wel heb gemerkt, is dat het bijna nergens in Oregon werkte
Ik heb wel eens gelezen dat het vanaf 2016, in bepaalde omstandigheden (dewelke weet ik niet meer) wél zou toegelaten zijn om zelf te tanken.
Jah, inderdaad! Terwijl ik aan het typen was, was ik me al aan het afvragen hoe dat weer in z'n werk ging. Maar ik weet wel zeker dat het op die vakantie minder vaak lukte dan normaal, met die 90210-truc (iets anders onthoud ik toch nooit
). Dat moet dan eerder Washington geweest zijn dan Oregon, want ik weet nog dat ik het daar erg vreemd vond met die pompbediendes, en je CC. Ook lastig om te tippen op je CC. Ik weet niet eens of dat hoort bij pompbediendes?
Ik ga meestal binnen, geef een bedrag af en tank dan voor dat bedrag. soms slaat die pomp dan eerder af. laatst had ik $1.25 teveel afgegeven, ik wou net vertrekken, komt die dame naar buiten: "you still got cashback miss!!".
In New Jersey is het ook verboden bij wet om zelf te tanken. Mijn allereerste roadtrip alleen in de USA begon daar dus toen vond ik dat wel handig. Al sloeg ik toen ff in paniek toen die pompbediende vroeg welke en voor hoeveel, want ik wist niet of mijn huurauto een benzine of diesel was. Later vertelde vrienden mij dat het in de USA eerder uitzonderlijk is dat een gewone persoonsauto een diesel is haha, weer ff mezelf voor schut gezet:)
In New Jersey is het ook verboden bij wet om zelf te tanken. Mijn allereerste roadtrip alleen in de USA begon daar dus toen vond ik dat wel handig. Al sloeg ik toen ff in paniek toen die pompbediende vroeg welke en voor hoeveel, want ik wist niet of mijn huurauto een benzine of diesel was. Later vertelde vrienden mij dat het in de USA eerder uitzonderlijk is dat een gewone persoonsauto een diesel is haha, weer ff mezelf voor schut gezet:)
De truc die ik gebruik, werkte in ieder geval vorig jaar nog. Helaas niet overal, maar zeker wel in 80-90% van de gevallen.
TOETS 0 [NL POSTCODE] ENTER/OK
Voorbeeld voor 1234AB wordt 01234 ENTER/OK
Hoop dat dit nu voor meer mensen gaat werken met deze truc.
TOETS 0 [NL POSTCODE] ENTER/OK
Voorbeeld voor 1234AB wordt 01234 ENTER/OK
Hoop dat dit nu voor meer mensen gaat werken met deze truc.
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had recentelijk bezoek uit Nederland en ik raadde hen aan om vijf nullen (00000) in te vullen. Dat werkte bij alle keren dat ze hebben getankt.
00000 wordt ook gebruikt als je een fuel card hebt die niet aan een adres is gekoppeld.
00000 wordt ook gebruikt als je een fuel card hebt die niet aan een adres is gekoppeld.
-
Vito
- Amerika-expert
De truc van RR2USA werkte bij ons niet in maart. Die van Loek zullen we volgend jaar proberen.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Het heeft met aansprakelijkheid te maken. Het vragen naar een ZIP-code bij tankstations verhoogt de beveiliging, daar het dan twee-factoren-autorisatie is (1) wat je hebt (de kaart) en 2) wat je weet (de postcode). Mocht de transactie fraudulent zijn dan heeft het tankstation moeite gedaan om dat te voorkomen en is derhalve niet aansprakelijk. Een pincode wordt niet gebruikt omdat de banken dit te duur/omslachtig vinden.Vito schreef:Ben het helemaal met je eens. Al zouden ze de postcode maar door een pincode vervangen.
Overigens is een en ander aan het veranderen met de invoering van de chip-kaarten, al hebben de banken besloten om ook hier de pincode achterwege te laten vanwege de kosten.
Het kan echter heel goed zijn dat van buitenlandse kaarten de pincode niet geverifieerd wordt.
- Ingrid1958
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Mijn laatste ervaringen (mei/juni 2016): betalen als een prepaid met je cc en het teveel betaalde wordt terug gestort op je cc account, totaal geen problemen mee gehad, je krijgt nu dus 2 bonnetjes mee.
Niks geen gedoe met post of zipcodes
Niks geen gedoe met post of zipcodes
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Ik ben nu in Amerika en tot nu toe is de score 50%. Even naar binnen en je cc afgeven werkt uiteraard ook.
- dejong89
- Amerika-expert
Wij hebben 3x kunnen tanken zonder tussenkomst van de balie.
1x met onze postcode met een 0 er voor en 2x zonder postcode en gewoon tanken.
Alle andere keren heb ik een bedrag gekocht en daarvoor getankt. Tankte ik voor minder dan werd dat gewoon verrekend. Het is een beetje inschatten hoeveel je nodig hebt maar zodra ik dat wist ben ik daar altijd 5 dollar boven gaan zitten.
1x met onze postcode met een 0 er voor en 2x zonder postcode en gewoon tanken.
Alle andere keren heb ik een bedrag gekocht en daarvoor getankt. Tankte ik voor minder dan werd dat gewoon verrekend. Het is een beetje inschatten hoeveel je nodig hebt maar zodra ik dat wist ben ik daar altijd 5 dollar boven gaan zitten.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Ik heb hier laatst met een Nederlandse CC aan de pomp betaald. Zipcode 00000 werkt perfect!
-
Gast
Ik ben nu in de USA en heb bij een aantal pompen ook gewoon met mijn ING pin pas aan de pomp kunnen betalen. Deze pompen waren voorzien van het MAESTRO logo (o.a. De racetrack pompstations, maar ook bij Shell heb ik kunnen tanken met mijn ING debit card).
Met credit card heb ik meestal minder succes, ook door het niet accepteren van de zip code, dus dan ben ik meestal genoodzaakt om naar binnen te gaan en een geschat bedrag te noemen om te kunnen tanken. Als je idd teveel betaald hebt, boeken ze het verschil terug op je creditcard terug, en krijg je daarvan ter bevestiging een kassabon.
Met credit card heb ik meestal minder succes, ook door het niet accepteren van de zip code, dus dan ben ik meestal genoodzaakt om naar binnen te gaan en een geschat bedrag te noemen om te kunnen tanken. Als je idd teveel betaald hebt, boeken ze het verschil terug op je creditcard terug, en krijg je daarvan ter bevestiging een kassabon.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Gisteren getankt in Colorado, maar met de cc kaart lukte het, zoals meestal het geval is in CO, niet (omwille van de pin-code die niet aanvaard werd, geen 00000 noch 0+onze zipcode).
De nieuwe pompen zijn nu zelfs al voorzien van stickers met de melding dat als men probeert te betalen met een non-US cc-card, men de cashier dient te contacteren.
De nieuwe pompen zijn nu zelfs al voorzien van stickers met de melding dat als men probeert te betalen met een non-US cc-card, men de cashier dient te contacteren.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht