Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar een vakantiewoning huren (niet FL)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
bodegomb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Waar een vakantiewoning huren (niet FL)

Bericht door bodegomb »

We zijn net weer terug van 2 weken Florida. We hebben daar echt een super vakantie gehad. We hebben 2 kids van 4 en 7, en wilden daarom niet met een auto rondrijden en uit de koffer leven. Vandaar dat we 2 villa's hadden gehuurd: de 1e week in de buurt van Orlando, en de 2e week aan de Gulf Coast. Dit is ons echt prima bevallen: iedere dag lekker op stap, en aan het eind van de middag lekker in het zwembad van de villa plonzen :thumbup:

In de toekomst zou ik zoiets eventueel graag weer willen doen (eerst maar weer flink sparen!). Als de kinderen wat groter zijn zou ik graag nog het "klassieke" rondje westkust willen doen (heb ik zelf al eens eerder gedaan). Omdat ik ook graag andere delen van Amerika zou willen ontdekken, vroeg ik me af wat een leuke locatie zou zijn voor "villa vakantie". Dus een omgeving met mooi weer, en ook genoeg te doen/zien op rijafstand. Het liefst zou ik dan weer naar 2 verschillende locaties gaan, en daarvandaan de omgeving ontdekken. Ik begrijp dat Florida de meest geschikte bestemming voor is, maar hebben jullie nog aanraders voor een andere bestemming? Zelf lijkt Texas me wel leuk, maar natuurlijk erg groot, en ik weet niet of er veel te bezichtigen is op 1 of 2 bestemmingen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Waar een vakantiewoning huren (niet FL)

Bericht door PSVwally »

Misschien kan je het ook anders indelen als dit. Bv een weekje Vegas (daar kan je ook wat huren, vooral om downtown) en een weekje reizen langs de parken. Dan splits je het. Zion - Bryce - Page - Monument Valley - Grand Canyon als een rondje Vegas is prima te doen.

In principe is een weekje tussen LA en San Diego en een weekje rond San Francisco ook prima te doen, maar dan moet je wel 2 of 3 dagen rijden om van lokatie te wisselen.

Wat dat betreft blijf Florida een ideale locatie hiervoor.

Weekje NY en een weekje Washington/Philadelphia is wat dat betreft totaal anders met heel veel stad
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

bodegomb schreef: Zelf lijkt Texas me wel leuk, maar natuurlijk erg groot, en ik weet niet of er veel te bezichtigen is op 1 of 2 bestemmingen.
Texas is inderdaad heel erg groot en het is onmogelijk om alles te zien vanuit 2 locaties. Maar wij wonen hier in de buurt van Austin en hebben een RV in Galveston. En ik kan met gemak genoeg dingen verzinnen om te doen op die 2 locaties. Om eerlijk te zijn vind ik het hier makkelijker om vermaak te vinden dan in Florida waar we 2 jaar gewoond hebben.

Texas is juist een heel leuke bestemming als je niet veel wilt rijden. Je kan 1 week in Hill Country doen en 1 week aan de kust. Of richting Dallas, maar dat trekt mij persoonlijk minder. Neem eens de tijd om Texas te Googlen en je zal zat leuke dingen tegen komen.
MDeckers
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door MDeckers »

Zou het met jonge kinderen ook niet leuk zijn om BV San Diego en LA te doen? Daar heb je ook stranden, Disney, "filmsterren", San Diego zoo, noem maar op.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

We hebben eens een villa gehuurd in La Quinta, CA.
Het ligt dicht bij Joshua Tree NP en bij Palm Springs, op enkele uren van LA.
Het was er wel heel warm (48 gr C.)maar het was dan ook putje zomer.
De villa was wel super.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer