Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tentkamperen
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Tentkamperen
Wij nemen dat inderdaad allemaal mee maar we zijn dan ook nog altijd met minimaal 4 personen geweest, dan kun je alles een beetje spreiden. Overigens hebben wij verschillende keren met Icelandair gevlogen en daar mocht je altijd 2 stuks bagage per persoon meenemen. Ik weet niet of dat nog steeds mag.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Vriend en ik gaan deze zomer ook kamperen en zijn van plan alles (behalve slaapzakken) bij de Walmart te kopen. Ik heb daar al een account aangemaakt en al een verlanglijstje gemaakt met alle spullen die we denken nodig te hebben. Die bestel ik een paar dagen voordat we langs de Walmart komen, zodat ik daar alles in 1x mee kan nemen. Voor alle kampeerspullen kom ik ongeveer uit op 200-250 dollar, en daar gaan we zo'n 25 nachten mee kamperen.
We laten alles achter in ons laatste hotel of vuilcontainer, of we nemen als er nog plek is de goeie spullen terug mee naar huis. Of we geven de spullen door aan een forumlid. Er is een topic waarin kampeerspullen worden gevraagd en aangeboden ter overname.
We laten alles achter in ons laatste hotel of vuilcontainer, of we nemen als er nog plek is de goeie spullen terug mee naar huis. Of we geven de spullen door aan een forumlid. Er is een topic waarin kampeerspullen worden gevraagd en aangeboden ter overname.
Ons reisverslag van onze reis naar Amerika (zomer 2016) vind je op: http://bazannemarie.blogspot.nl/
-
- Amerika-expert
Gooi je kampeerspullen niet weg! De plaatselijke homeless shelter zal er blij mee zijn.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
De tent, een lamp en kooktoestel gaan altijd mee heen en terug, de rest schaffen we daar aan. We hebben nog nooit iets weg hoeven gooien maar geven het aan het eind van de reis weg (soms via dit forum, soms aan mensen op de laatste camping) of brengen het naar een thrift store. Het is waar dat de aanschaf geld kost, maar het is nog steeds een stuk goedkoper dan overnachten in hotels.
Sinds dit jaar hebben we een adres waar we het mogen laten staan voor de volgende keer
Sinds dit jaar hebben we een adres waar we het mogen laten staan voor de volgende keer

- Nordschleife
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Je hebt het er zo uit. Wij waren voor tent, slaapzakken/matjes voor 3 personen +/- 250 dollar kwijt.
Als je een paar nachten op de camping in Zion oid slaapt ipv Springdale a 100 dollar p/n ben je er zo.
Inmiddels is de lichtgewicht kampeeruitrusting thuis ook uitgebreid en zou ik slaapzak en matje hier vandaan meenemen. Tenten zijn bij de Walmart goed en goedkoop dus die zou ik daar halen en aan het einde van de reis weggeven aan iemand op de camping.
Als je een makkelijk opzetbare tent uitkiest staat deze sneller dan je een matje op kan blazen.
En op sommige plekken kan je schitterend wildkamperen.
Als je een paar nachten op de camping in Zion oid slaapt ipv Springdale a 100 dollar p/n ben je er zo.
Inmiddels is de lichtgewicht kampeeruitrusting thuis ook uitgebreid en zou ik slaapzak en matje hier vandaan meenemen. Tenten zijn bij de Walmart goed en goedkoop dus die zou ik daar halen en aan het einde van de reis weggeven aan iemand op de camping.
Als je een makkelijk opzetbare tent uitkiest staat deze sneller dan je een matje op kan blazen.
En op sommige plekken kan je schitterend wildkamperen.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Reisverslag ZW-USA 2014
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik heb best een goede trekkerstent (MSR Elixir 2). Die staat echt binnen 10 minuten. Alleen met slecht weer zou ik misschien toch liever iets groters met een leefgedeelte hebben.Anneleen schreef:Nu ik eraan denk, wat mij nog tegenhoudt, is het telkens moeten opzetten en afbreken van de tent, als je een rondreis maakt. Als wij in Europa kamperen, neemt dat gedeelte toch wel wat tijd in beslag, zeker als we daarna nog moeten passen en meten om alles in de auto te krijgen.Amerikanist schreef: Voor mijn gevoel zou het meer vrijheid bieden dan bijvoorbeeld een camper (tegen lagere kosten ook), maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Voorzieningen is een goed punt. In het VK kozen wij de camping via TomTom en dan was het echt een loterij wat betreft comfort. Soms bleek er niet eens een camping (meer) te zijn, maar dat hoorde bij het avontuur. En meestal was het prima.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wat is zowat de doorsnee prijs per nacht voor een camping? Ik zie prijzen van 30$?
Heel vaak ook minder. Ik heb net even snel gecheckt wat wij komende zomer gaan betalen (weliswaar voor camperplaatsen, maar tentplaatsen zullen zeker niet duurder zijn, ik denk zelfs dat daar dezelfde prijzen voor worden gerekend) en dat zijn bedragen als 18, 25, 20, 24, 31, 38,... dollar. Meer dan 38 betalen we nergens. Ik heb het dan wel over plaatsen in nationale en staatsparken. Commerciële campings zijn meestal iets duurder. Je vindt de prijzen gemakkelijk via de reserveringssites van de parken of op de websites van de commerciële campings
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
- goldenhills
- Amerika-expert
Wij zijn net terug van twee weken tentkamperen (Bay Area - Valley of Fire - Page (motel) - Canyonlands / Arches - Capitol Reef - Bay Area), en het was weer heerlijk. Wij hebben wel de luxe van een eigen auto met skibox die zo vanuit de garage volgeladen kan worden met kampeerspullen, maar ook met minder bagageruimte zouden we kamperen. De ene nacht in een motel in Page ($79) was echt een bevestiging dat we veel liever in de natuur zitten, ook zonder douche en flush toilet. We hebben bij Canyonlands net ten noorden op een BLM camping gestaan, voor $15 p/n. Bij Capitol Reef was het in het NP, voor $20 p/n.
Wat ons wel opviel is hoe druk het was (ondanks het wisselvallige weer), en hoe snel de campings vol waren (alles was first-come-first-serve waar wij stonden). Utah heeft het afgelopen jaar veel reklame gemaakt en dat heeft succes. Hoe dichter tegen het weekend, hoe eerder vol. Donderdag op Capitol Reef was het al voor 2pm weer vol. Een lijst met campings is dus wel handig om te hebben (zoals Moon Camping Guides). Je hebt lang niet altijd cell of internet reception, dus even online een alternatief opzoeken zit er meestal niet in. Strategisch plannen van je reisdagen en aankomsttijden is wel slim. Wij zijn op zondag vertrokken, wat een makkelijkere dag is om een camping te vinden, en we zorgden dat we donderdag niet te laat bij de BLM camping aankwamen, en bleven daar staan tot na het weekend. De dag van de week zal in het hoogseizoen wat minder uitmaken, maar daar hebben we geen ervaring mee.
Wij koken met een kleine benzinebrander en vaak ook op het kampvuur met een gietijzeren skillet ($15 bij de Wallmart). Dit keer hebben we ook af en toe een restaurant aangedaan, omdat we redelijk vlakbij een stadje zaten. Als je ver van alles in de woestijn zit (wat we ook graag doen) dan moet je echt al je eten plannen en meenemen (inclusief water).
Wat ons wel opviel is hoe druk het was (ondanks het wisselvallige weer), en hoe snel de campings vol waren (alles was first-come-first-serve waar wij stonden). Utah heeft het afgelopen jaar veel reklame gemaakt en dat heeft succes. Hoe dichter tegen het weekend, hoe eerder vol. Donderdag op Capitol Reef was het al voor 2pm weer vol. Een lijst met campings is dus wel handig om te hebben (zoals Moon Camping Guides). Je hebt lang niet altijd cell of internet reception, dus even online een alternatief opzoeken zit er meestal niet in. Strategisch plannen van je reisdagen en aankomsttijden is wel slim. Wij zijn op zondag vertrokken, wat een makkelijkere dag is om een camping te vinden, en we zorgden dat we donderdag niet te laat bij de BLM camping aankwamen, en bleven daar staan tot na het weekend. De dag van de week zal in het hoogseizoen wat minder uitmaken, maar daar hebben we geen ervaring mee.
Wij koken met een kleine benzinebrander en vaak ook op het kampvuur met een gietijzeren skillet ($15 bij de Wallmart). Dit keer hebben we ook af en toe een restaurant aangedaan, omdat we redelijk vlakbij een stadje zaten. Als je ver van alles in de woestijn zit (wat we ook graag doen) dan moet je echt al je eten plannen en meenemen (inclusief water).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoveel kost dat niet. Ik denk dat je het met twee of drie nachten al terugverdiend hebt.LaundryLine schreef:Dus jullie verdelen die tent over jullie koffers die elk 23kg mogen wegen (samen met kleding etc wat je anders ook nog gewoon mee neemt)? En de slaapzakken, luchtmatras,... die kopen jullie in de VS?
Mij lijkt het ook heel leuk om te kamperen, maar mij leek het altijd praktisch onhaalbaar.
Want als je alles in de VS koopt, dan zit je toch ook met een hoop kosten? En waar blijf je met die spullen als je weer naar huis vertrekt?
En wat kost het wel niet om al die spullen van thuis uit mee te nemen naar de VS (en terug)?
Wij hebben twee keer gekampeerd maar dat was nog in de tijd dat je twee stuks bagage mee mocht nemen. Als we het nu weer zouden doen zou ik onze slaapzakken meenemen - zeker als we in een wat frisser jaargetijde zouden gaan - en wellicht ons pannensetje en wat borden en bestek. En de rest ter plekke aanschaffen. Zeker als je in de zomer gaat is een eenvoudig tentje meer dan voldoende. Wij hebben nooit stoelen aangeschaft omdat we de picknicktafel voldoende vonden maar ook de aanschaf van een paar stoelen is te overzien. Kijk eens op de site van de Walmart voor prijzen.
En kijk voor kampeerervaringen ook eens naar de verslagen van forumleden Bert en Saskia.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ik volg dit onderwerp even mee...we zijn ook sterk aan het overwegen om in onze volgende rondreis te kamperen.
We hebben al de overnachtingen voor Yellowstone NP vastgelegd voor 2017. En ik moet zeggen dat ik de prijs toch hoog vind volgens wat we ervoor krijgen. Vandaar de bedenking om toch aan kamperen te denken met toch enkele overnachtingen bij in een motel, hotel,...
En het neemt niet weg dat de ervaring om de natuur te beleven toch anders is ...
Ik dacht altijd al tegen dat alles aangeschaft werd, je toch ook een bedrag kwijt bent.
Welke tent is dan het handigst? Wat als je iedere keer een uur bezig bent met de tent opzetten is dat toch ook niet ideaal?
Worden er dan spullen achter gelaten in de tent (kleren, ...) Of hoe doe je dat dan? Wordt er nooit iets gestolen?
Dus behalve een tent, heb je nog slaapzakken, matjes, een kampeerlamp, een gasvuurtje met pan, picknickset,..nodig?
Heeft er niemand dan een beer of zo rond zijn tent horen rondlopen?
We hebben al de overnachtingen voor Yellowstone NP vastgelegd voor 2017. En ik moet zeggen dat ik de prijs toch hoog vind volgens wat we ervoor krijgen. Vandaar de bedenking om toch aan kamperen te denken met toch enkele overnachtingen bij in een motel, hotel,...
En het neemt niet weg dat de ervaring om de natuur te beleven toch anders is ...

Ik dacht altijd al tegen dat alles aangeschaft werd, je toch ook een bedrag kwijt bent.
Welke tent is dan het handigst? Wat als je iedere keer een uur bezig bent met de tent opzetten is dat toch ook niet ideaal?
Worden er dan spullen achter gelaten in de tent (kleren, ...) Of hoe doe je dat dan? Wordt er nooit iets gestolen?
Dus behalve een tent, heb je nog slaapzakken, matjes, een kampeerlamp, een gasvuurtje met pan, picknickset,..nodig?
Heeft er niemand dan een beer of zo rond zijn tent horen rondlopen?

2015: NY + Zuid-West
2016: New York Marathon
2017: Seattle-Olympic NP-West Canada-Glacier NP-Yellowstone NP
2018: Oost-USA
2018: Chicago Marathon
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt ook kamperen zonder zelf te gaan koken. Dat scheelt weer in de aanschaf van een kooktoestel en pannen etc. Of je schaft alleen een barbecue aan. Een tent opzetten duurt geen uur; je koopt een simpele koeltent, die staat binnen enkele minuten.
Stel dat je 3 nachten Yellowstone hebt en dat je 100 dollar bespaart per nacht, dan heb je al 300 dollar bespaard. Daar kun je wel een eenvoudige kampeeruitrusting voor aanschaffen. Ik weet niet wat jullie hebben geboekt in Yellowstone, misschien bespaar je iets minder, maar met nog een paar overnachtingen in een park erbij haal je het er zeker uit.
Wij lieten onze spullen altijd in de auto liggen.
Mairanne
Stel dat je 3 nachten Yellowstone hebt en dat je 100 dollar bespaart per nacht, dan heb je al 300 dollar bespaard. Daar kun je wel een eenvoudige kampeeruitrusting voor aanschaffen. Ik weet niet wat jullie hebben geboekt in Yellowstone, misschien bespaar je iets minder, maar met nog een paar overnachtingen in een park erbij haal je het er zeker uit.
Wij lieten onze spullen altijd in de auto liggen.
Mairanne
Wij hebben 2 jaar geleden ook gekampeerd en doen het dit jaar weer . Ongeveer 11 van de 33 nachten. Vorige keer hadden we alleen een barbeque. We overwegen nu wel een simpel pannetje en een gasbrander te kopen. Is toch wat makkelijker om water op te warmen of een eitje te kopen.
Ivm beren is yellowstone de enige plek waar we niet kamperen
, maar er Zijn er genoeg die het wel doen dus is meer voor mijn gevoel dan voor mijn verstand.
We hebben 3 nachten in yellowstone zelf en 1 nacht in het plaatsje yellowstone . Daar kamperen we dan weer wel, op een rv park.
Ivm beren is yellowstone de enige plek waar we niet kamperen

We hebben 3 nachten in yellowstone zelf en 1 nacht in het plaatsje yellowstone . Daar kamperen we dan weer wel, op een rv park.
- goldenhills
- Amerika-expert
Wij hebben een MSR Quick 2 pannen/bordjes/mokken set die erg goed bevalt, en het past makkelijk in de koffer.

Verder gebruiken we zoals ik al eerder schreef een gietijzeren skillet op houtvuur (kan ook op een brander); die zou te zwaar zijn voor in de koffer, maar is niet duur ($15). Voordeel is ook dat je eten langer warm blijft: als het koud is eten we lekker samen direkt uit de skillet. Heb je ook weinig afwas
Verder hebben we een benzine brander om te koken, daar kun je in de VS makkelijk brandstof voor vinden ('white gas' in de kampeerafdeling of in geval van nood loodvrije benzine gewoon bij het pompstation, maar dan heb je wel een canister nodig; autobenzine stinkt meer dan white gas). Die branders zijn ook heel kompakt. Het enige nadeel van onze brander vind ik dat het lastig is om het op een lage stand te zetten zonder dat de vlam uitgaat. De hoogste stand is erg krachtig, dus een pan soep is zo op temperatuur.

Wij zijn in de VS gaan kamperen sinds we jaren geleden (toen we nog in NL woonden) voor de keus stonden om in Jackson Hole een van de laatste hotelbedden voor $300 p/n te nemen. Niet gedaan, en in plaats daarvan naar de lokale kampeerwinkel gegaan en een klein tentje en slaapmatjes gekocht, die in de koffer mee terug konden. Slaapzakken en kookspullen hadden we al bij ons, we hadden het idee om eventueel een primitieve hut te huren, zoals we in Noorwegen hadden gedaan. Dat is in de VS echter niet zo gebruikelijk
.
Verder gebruiken we zoals ik al eerder schreef een gietijzeren skillet op houtvuur (kan ook op een brander); die zou te zwaar zijn voor in de koffer, maar is niet duur ($15). Voordeel is ook dat je eten langer warm blijft: als het koud is eten we lekker samen direkt uit de skillet. Heb je ook weinig afwas

Verder hebben we een benzine brander om te koken, daar kun je in de VS makkelijk brandstof voor vinden ('white gas' in de kampeerafdeling of in geval van nood loodvrije benzine gewoon bij het pompstation, maar dan heb je wel een canister nodig; autobenzine stinkt meer dan white gas). Die branders zijn ook heel kompakt. Het enige nadeel van onze brander vind ik dat het lastig is om het op een lage stand te zetten zonder dat de vlam uitgaat. De hoogste stand is erg krachtig, dus een pan soep is zo op temperatuur.
Wij zijn in de VS gaan kamperen sinds we jaren geleden (toen we nog in NL woonden) voor de keus stonden om in Jackson Hole een van de laatste hotelbedden voor $300 p/n te nemen. Niet gedaan, en in plaats daarvan naar de lokale kampeerwinkel gegaan en een klein tentje en slaapmatjes gekocht, die in de koffer mee terug konden. Slaapzakken en kookspullen hadden we al bij ons, we hadden het idee om eventueel een primitieve hut te huren, zoals we in Noorwegen hadden gedaan. Dat is in de VS echter niet zo gebruikelijk

- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben al vaak in berengebied overnacht en slechts 1x een beer op de camping gezien. Dat was in Grand Teton maar helemaal niet eng. De ranger kwam ons waarschuwen om het eten op te bergen (we waren net een broodje aan het eten) en de beer met zijn jonkies kuierde gewoon over het pad achter onze plek. Fantastisch! Als het gevaarlijk was dan waren er niet zoveel campings die ook nog allemaal uitverkocht zijn. Maar ik moet bekennen dat ik de eerste keer in Yellowstone ook van ieder geluidje wakker werd.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Afgelopen jaar in Yellowstone geen beer gezien.
2 persoons tentje heb je al voor 39 dollar bij de Wallmart, slaapzakken en luchtbedden hadden we van huis meegenomen en een brandertje. Bij de Walmart in allerlei leuke kleurtjes bekers en borden gekocht voor 0,25 dollarcents per stuk en een tafelkleed voor op de picknick tafel
.Verder heb je er ook nog de dollarshop waar je voor weinig van alles kan kopen, wij houden het meestal bij de Walmart omdat het anders zoveel tijd inneemt. 2 nachten kamperen in Zion hadden we alles er al uit tov een hotel. In de zomer is het in de regio Capitol reef minder druk, ik vind dat zo'n prachtige campground Fruita, toen wij er waren was hij niet vol geraakt. Andere parken zoals Zion, Sequioa en naruurlijk Yosemite moet je wel ruim van tevoren boeken. In de zomer heb je ook niet zoveel kleding nodig, met name wat shirtjes en korte broeken dus meestal wel ruimte genoeg over in de koffer. Alleen terug wat meer moeite ivm aankopen, wij hebbe de meeste spullen bij de Salvation army afgegeven en wat nog in de koffer paste meegenomen, o.a. ons tentje van vorig jaar, die nemen we nu weer mee 

Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Wij hadden een fijn campinggasstelletje van Coleman. Niet de goedkoopste, maar hij waaide niet uit en water koken was zo gepiept:
http://www.walmart.com/ip/Coleman-One-B ... e/20369794
Daarbij een pannetje en een kleine wok voor 1-pansgerechten en gebakken eitjes.
http://www.walmart.com/ip/Coleman-One-B ... e/20369794
Daarbij een pannetje en een kleine wok voor 1-pansgerechten en gebakken eitjes.
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat brandertje hebben wij ook, dat nemen we gewoon weer mee naar huis. Dan vallen de kosten ook wel mee.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-ontdekker
Een (gas)vuurtje was ik reeds van plan te kopen, ook om zonder te kamperen te gebruiken. Maar ik denk dit beter aan te kopen ter plaatse. Tijdens onze reis door het zuidwesten, heb ik veel zelf geïmproviseerd met slaatjes maken enz.. op restaurant is het niet altijd even 'gezond', en met kinderen mee wil ik toch eens iets anders dan friet of pizza...Belegde broodjes deden we ook wel eens....En ik vind het ook wel gezelliger zo een eigen potje koken onderweg
We worden echt wel enthousiaster om te kamperen...
Hoe zijn de ervaringen bij het boeken van campings in NP-en? Goed op tijd doen, zoals de cabins? Of heb ik nog wat tijd voor de zomer 2017?
Want ik ben eigenlijk nog volop aan te uitzoeken
Smorgens is er zeker vrij vroeg veel licht in de tent, dus misschien va die oogmaskers? En valt die temperatuur wat mee snachts, in de zomer dan?

We worden echt wel enthousiaster om te kamperen...

Hoe zijn de ervaringen bij het boeken van campings in NP-en? Goed op tijd doen, zoals de cabins? Of heb ik nog wat tijd voor de zomer 2017?
Want ik ben eigenlijk nog volop aan te uitzoeken

Smorgens is er zeker vrij vroeg veel licht in de tent, dus misschien va die oogmaskers? En valt die temperatuur wat mee snachts, in de zomer dan?
2015: NY + Zuid-West
Campingplaatsen kan je meestal pas 4 tot 6 maanden vooraf boeken - zie www.reserveamerica.com en www.recreation.gov.
Voor Yosemite geldt een speciale regeling. Alles daarover staat ergens op dit forum uitgelegd in een speciaal topic.
In Yellowstone worden de campings uitgebaat door Xanterra en de plaatsen daar kan je vroeger reserveren.
Voor Yosemite geldt een speciale regeling. Alles daarover staat ergens op dit forum uitgelegd in een speciaal topic.
In Yellowstone worden de campings uitgebaat door Xanterra en de plaatsen daar kan je vroeger reserveren.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels