Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
K1 visum: mag een pasgeboren baby mee?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
K1 visum: mag een pasgeboren baby mee?
Hallo iedereen!
Ik ben nieuw hier, maar wil gelijk even een vraag aan jullie stellen.
Ik en mijn Amerikaanse verloofde zijn bezig met een K1 visum sinds februari. Op dit moment is alle informatie al binnen in Amsterdam, heb ik bericht gehad welke formulieren en documenten ik moet regelen, en moet ik dan aangeven dat ik klaar ben voor een interview. Wanneer deze wordt gehouden is uiteraard nog niet bekend.
Nu heb ik een vraagje: op dit moment ben ik 29 weken zwanger. Zoals jullie misschien wel weten mag een zwangere vrouw na de 30 weken (ongeveer) niet meer het vliegtuig in uit voorzorg. Snap ik, en ik denk niet dat ik alles in een week geregeld heb. Conclusie: wachten in Nederland, hier bevallen in juli, en dan daarna met de baby emigreren naar Amerika!
Maar nu dus mijn vraag: Mag een pasgeboren baby met mij mee emigreren op dit visum? Officieel heb je voor kinderen natuurlijk het K2 visum nodig. Zouden we dan op dit moment dat proces moeten starten? Ik neem aan dat als een moeder toegelaten wordt met een K1 visum, dat een baby ook wel het K2 visum krijgt. Maarja, ik wil natuurlijk niet dat ik het hele proces overnieuw moet doen. Dus dat ik een paar maanden moet wachten tot het K2 visum binnen is, en dat het K1 visum dan niet meer geldig is. Overigens kan ik op dit moment nog geen proces starten, omdat ze nog niet geboren is.
Kortom: één groot dilemma. Uiteraard hartstikke leuk om ons eerste kindje te verwachten, maar veel onzekerheid ook....
Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen. Dank jullie wel alvast.
Liefs,
Chantal
Ik ben nieuw hier, maar wil gelijk even een vraag aan jullie stellen.
Ik en mijn Amerikaanse verloofde zijn bezig met een K1 visum sinds februari. Op dit moment is alle informatie al binnen in Amsterdam, heb ik bericht gehad welke formulieren en documenten ik moet regelen, en moet ik dan aangeven dat ik klaar ben voor een interview. Wanneer deze wordt gehouden is uiteraard nog niet bekend.
Nu heb ik een vraagje: op dit moment ben ik 29 weken zwanger. Zoals jullie misschien wel weten mag een zwangere vrouw na de 30 weken (ongeveer) niet meer het vliegtuig in uit voorzorg. Snap ik, en ik denk niet dat ik alles in een week geregeld heb. Conclusie: wachten in Nederland, hier bevallen in juli, en dan daarna met de baby emigreren naar Amerika!
Maar nu dus mijn vraag: Mag een pasgeboren baby met mij mee emigreren op dit visum? Officieel heb je voor kinderen natuurlijk het K2 visum nodig. Zouden we dan op dit moment dat proces moeten starten? Ik neem aan dat als een moeder toegelaten wordt met een K1 visum, dat een baby ook wel het K2 visum krijgt. Maarja, ik wil natuurlijk niet dat ik het hele proces overnieuw moet doen. Dus dat ik een paar maanden moet wachten tot het K2 visum binnen is, en dat het K1 visum dan niet meer geldig is. Overigens kan ik op dit moment nog geen proces starten, omdat ze nog niet geboren is.
Kortom: één groot dilemma. Uiteraard hartstikke leuk om ons eerste kindje te verwachten, maar veel onzekerheid ook....
Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen. Dank jullie wel alvast.
Liefs,
Chantal
Re: K1 visum: mag een pasgeboren baby mee?
Als je verloofde Amerikaans is, is je baby dat ook. Dus gewoon langs het consulaat om een paspoort aan te vragen voor de kleine.
Laatst gewijzigd door Gast op 06 mei 2016, 13:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Je mag bij de meeste maatschappijen wel langer vliegen, KLM was altijd 36 weken (kan veranderd zijn, goed navragen!). Dus misschien is daarheen vliegen nog wel een optie. Zorg dan wel dat je de verzekeringen goed hebt geregeld, anders kan het verstandiger zijn in NL te bevallen!
Terug in Texas!
Gefeliciteerd met je verloving en met je zwangerschap! Ik zou zeker kijken naar verzekeringen. De polissen in de VS hebben vaak een veel hogere eigen bijdrage. En om zo laat in je zwangerschap in de VS nog een nieuwe verloskundige of OBGYN te zoeken lijkt me ook niet echt fijn.
Hier zijn de regels over US staatsburgerschap van een in-het-buitenland-geboren kind van een Amerikaanse vader (bron):
Birth of US Citizens Abroad
Hier zijn de regels over US staatsburgerschap van een in-het-buitenland-geboren kind van een Amerikaanse vader (bron):
En dan moet je de geboorte registreren bij het Amerikaanse consulaat & tegelijk een paspoort aanvragen voor de kleine:Birth Abroad Out-of-Wedlock to a U.S. Citizen Father – “New” Section 309(a)
A person born abroad out-of-wedlock to a U.S. citizen father may acquire U.S. citizenship under Section 301(g) of the INA, as made applicable by the “new” Section 309(a) of the INA provided:
1- A blood relationship between the person and the father is established by clear and convincing evidence;
2- The father had the nationality of the United States at the time of the person’s birth;
3- The father was physically present in the United States or its outlying possessions prior to the child’s birth for five years, at least two of which were after reaching the age of 14.
4- The father (unless deceased) has agreed in writing to provide financial support for the person until the person reaches the age of 18 years, and
5- While the person is under the age of 18 years --
* the person is legitimated under the law of his/her residence or domicile,
* the father acknowledges paternity of the person in writing under oath, or
* the paternity of the person is established by adjudication of a competent court.
Birth of US Citizens Abroad
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Daar kan ik aan toevoegen dat die proof of birth abroad een belangrijk document is, zeker niet vergeten te doen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt allen voor de reacties, super!!!
Ja we hebben ons er al bij neergelegd dat hier de bevalling gaat plaatsvinden. Het visum is nog niet binnen, en binnen Nederland ben ik in ieder geval goed verzekerd!
Een ander dingetje, ook wat betreft de proof of birth abroad: de vader zal er niet bij zijn. Niet tijdens mijn zwangerschap, niet tijdens de bevalling en ook niet erna. De reden hiervan is dat hij sinds een paar maanden een nieuwe baan heeft en het eerste jaar geen vrij kan krijgen.
Resultaat: Hij kan hier in Nederland niet aangeven dat hij de vader is. Dus het kind erkennen gaat niet lukken, en heeft ze officieel nog geen vader, en kan dus ook niet zijn naam dragen. En is ze dus ook nog niet officieel Amerikaan...... Ik heb ook geen idee hoe dat werkt in Amerika. Kunnen we daar ook een DNA test doen ofzo, en dat ze dan alsnog zijn naam krijgt? Of kan er ook in Nederland wat geregeld worden om haar gelijk zijn naam te geven? En dat hij dan ook 'officieel' de vader is. Want volgens mij nu de vader er niet bij is, is hij niet officieel haar vader, en krijgt ze mijn achternaam.
Lastig man, al dat geregel haha. Komt uiteindelijk vast goed, maar als dat nu allemaal geregeld kan worden zou dat top zijn, en zorgt dat later voor minder gedoe.
Ja we hebben ons er al bij neergelegd dat hier de bevalling gaat plaatsvinden. Het visum is nog niet binnen, en binnen Nederland ben ik in ieder geval goed verzekerd!
Een ander dingetje, ook wat betreft de proof of birth abroad: de vader zal er niet bij zijn. Niet tijdens mijn zwangerschap, niet tijdens de bevalling en ook niet erna. De reden hiervan is dat hij sinds een paar maanden een nieuwe baan heeft en het eerste jaar geen vrij kan krijgen.
Resultaat: Hij kan hier in Nederland niet aangeven dat hij de vader is. Dus het kind erkennen gaat niet lukken, en heeft ze officieel nog geen vader, en kan dus ook niet zijn naam dragen. En is ze dus ook nog niet officieel Amerikaan...... Ik heb ook geen idee hoe dat werkt in Amerika. Kunnen we daar ook een DNA test doen ofzo, en dat ze dan alsnog zijn naam krijgt? Of kan er ook in Nederland wat geregeld worden om haar gelijk zijn naam te geven? En dat hij dan ook 'officieel' de vader is. Want volgens mij nu de vader er niet bij is, is hij niet officieel haar vader, en krijgt ze mijn achternaam.
Lastig man, al dat geregel haha. Komt uiteindelijk vast goed, maar als dat nu allemaal geregeld kan worden zou dat top zijn, en zorgt dat later voor minder gedoe.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
ben je al bij burgerzaken van jouw gemeente geweest om te vragen of er mogelijkheden zijn?
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
-
- Amerika-ontdekker
Ja, dat had ik inderdaad gedaan, en heb dit terug gekregen van de gemeente:
Hallo Chantal,
Het volgende antwoord kreeg ik van Kennisbank burgerzaken:
Hij kan het kind erkennen. Kijk ook even naar het recht van de staat waar hij woonachtig is. Want als het recht van de staat waar hij woonplaats heeft de erkenning kent moet je Amerikaans= recht van de staat toepassen. Hij moet naar een notaris ter plaatse met onder zijn arm een in Nederland opgemaakte notariële akte die inhoud dat de moeder toestemming geeft en dat – als zij wil dat het kind zijn geslachtsnaam gaat dragen – hem VOLMACHT verleend om namens haar voor hun kind te kiezen voor de geslachtsnaam van hem. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. Maar als zij in Amerika bevalt is het wellicht iets simpeler. Kijk in Xpert hoe het recht van de staat waar hij woont luidt en of zij erkenning kennen.
Van de Amerikaanse erkenningsakte kun jij dan een LV toevoegen aan de geboorteakte van het kind als het t.z.t geboren wordt. Het kind heeft in ieder geval de Nederlandse nationaliteit. Of het de Amerikaanse verkrijgt heb ik niet bekeken.
Dit antwoord van de NVVB:
Hieronder vindt u ons antwoord:
Hij kan in Amerika notariëel iets regelen, maar daarbij moet men zich realiseren dat een erkenning in Amerika in veel gevallen niet als zodanig in Nederland word geaccepteerd. Dat heeft er mee te maken dat een erkenning naar Amerikaans recht in veel gevallen niet vergelijkbare rechtsgevolgen heeft als in Nederland (zoals afstamming, erfrecht, onderhoudsplicht, naam- en nationaliteitsgevolg, et cetera).
Om de afstamming ook naar Ned recht in orde te krijgen zou men dan later in Nederland alsnog een erkenningsakte kunnen laten opmaken.
Maar ja, dat is dus alleen over erkenning. Weet dan nog steeds niet of ze dan officieel het land in mag? Alhoewel dan natuurlijk wel bekend is dat haar vader Amerikaan is. Al is dat wel zonder bloedonderzoek/DNA getest..
Hallo Chantal,
Het volgende antwoord kreeg ik van Kennisbank burgerzaken:
Hij kan het kind erkennen. Kijk ook even naar het recht van de staat waar hij woonachtig is. Want als het recht van de staat waar hij woonplaats heeft de erkenning kent moet je Amerikaans= recht van de staat toepassen. Hij moet naar een notaris ter plaatse met onder zijn arm een in Nederland opgemaakte notariële akte die inhoud dat de moeder toestemming geeft en dat – als zij wil dat het kind zijn geslachtsnaam gaat dragen – hem VOLMACHT verleend om namens haar voor hun kind te kiezen voor de geslachtsnaam van hem. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. Maar als zij in Amerika bevalt is het wellicht iets simpeler. Kijk in Xpert hoe het recht van de staat waar hij woont luidt en of zij erkenning kennen.
Van de Amerikaanse erkenningsakte kun jij dan een LV toevoegen aan de geboorteakte van het kind als het t.z.t geboren wordt. Het kind heeft in ieder geval de Nederlandse nationaliteit. Of het de Amerikaanse verkrijgt heb ik niet bekeken.
Dit antwoord van de NVVB:
Hieronder vindt u ons antwoord:
Hij kan in Amerika notariëel iets regelen, maar daarbij moet men zich realiseren dat een erkenning in Amerika in veel gevallen niet als zodanig in Nederland word geaccepteerd. Dat heeft er mee te maken dat een erkenning naar Amerikaans recht in veel gevallen niet vergelijkbare rechtsgevolgen heeft als in Nederland (zoals afstamming, erfrecht, onderhoudsplicht, naam- en nationaliteitsgevolg, et cetera).
Om de afstamming ook naar Ned recht in orde te krijgen zou men dan later in Nederland alsnog een erkenningsakte kunnen laten opmaken.
Maar ja, dat is dus alleen over erkenning. Weet dan nog steeds niet of ze dan officieel het land in mag? Alhoewel dan natuurlijk wel bekend is dat haar vader Amerikaan is. Al is dat wel zonder bloedonderzoek/DNA getest..
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
erkenning lijkt me belangrijke stap. weet niet of de baby daardoor automatisch een Amerikaans paspoort krijgt maar het maakt je zaak wel weer sterker.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
Als je de erkenning niet voor de geboorte regelt, heeft je verloofde juridisch gezien geen band met de baby (zijn naam op de geboorteakte betekent niks), laat staan dat hij gezag heeft over de baby. Hij mag niet (mee)beslissen bij bijvoorbeeld medische vraagstukken als je baby te vroeg geboren wordt en de baby gaat niet automatisch naar hem als jou iets overkomt tijdens de bevalling.
Ook zal het kind jouw achternaam krijgen. Het is een langdurig en duur (circa 835 euro) proces om later alsnog zijn/haar vaders naam te geven.
Uiteindelijk ben je het snelste (en misschien niet eens het allerduurste) uit als je je aanstaande echtgenoot een weekend (plus een vrijdag/maandag) laat overkomen uit de VS. Dan kun je vooraf een afspraak maken op het gemeentehuis en zowel de erkenning als de naamkeuze doen. Ik begrijp dat het lastig is met die nieuwe baan, maar zelfs in Amerika hebben mensen toch hopelijk wel recht op 1 vakantiedag of sick day?
Off-topic: Wat een hoop taalfouten in die reactie van de Kennisbank Burgerzaken
Ook zal het kind jouw achternaam krijgen. Het is een langdurig en duur (circa 835 euro) proces om later alsnog zijn/haar vaders naam te geven.
Uiteindelijk ben je het snelste (en misschien niet eens het allerduurste) uit als je je aanstaande echtgenoot een weekend (plus een vrijdag/maandag) laat overkomen uit de VS. Dan kun je vooraf een afspraak maken op het gemeentehuis en zowel de erkenning als de naamkeuze doen. Ik begrijp dat het lastig is met die nieuwe baan, maar zelfs in Amerika hebben mensen toch hopelijk wel recht op 1 vakantiedag of sick day?
Off-topic: Wat een hoop taalfouten in die reactie van de Kennisbank Burgerzaken

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
-
- Amerika-ontdekker
Dus in principe is het beter om erkenning te doen, in plaats van die CRBA? Of moet het allebei? Want die CRBA kost ook nog wat tijd hoor, jemig...
En wat betreft het overvliegen. Hebben we het wel over gehad, maar wordt echt lastig... Misschien over een tijdje wanneer hij er langer werkt en ze dus meer vertrouwen in hem hebben? Wel voor half juli natuurlijk. Het mooiste moment zou zijn als het kind eenmaal geboren is, maarja dat is moeilijk te plannen haha.
Maar wat Kennisbank Burgerzaken zei (inderdaad veel spelfouten): is het dan niet beter (en makkelijker) om een notariële akte op te laten stellen, deze naar hem op te sturen, zodat hij het kan ondertekenen, en deze vervolgens terug moet sturen naar mij?
En wat betreft het overvliegen. Hebben we het wel over gehad, maar wordt echt lastig... Misschien over een tijdje wanneer hij er langer werkt en ze dus meer vertrouwen in hem hebben? Wel voor half juli natuurlijk. Het mooiste moment zou zijn als het kind eenmaal geboren is, maarja dat is moeilijk te plannen haha.
Maar wat Kennisbank Burgerzaken zei (inderdaad veel spelfouten): is het dan niet beter (en makkelijker) om een notariële akte op te laten stellen, deze naar hem op te sturen, zodat hij het kan ondertekenen, en deze vervolgens terug moet sturen naar mij?
Ik weet niet alles wat erbij nodig is, wat betreft erkenning etc, maar voor het CRBA alleen hoeft de vader er geloof ik niet bij te zijn, maar kan een affadavit regelen:
Maar die geboorteaangifte / -akte in NL, hoe dat geregeld moet worden zonder de vader weet ik niet.
BronMother/Father/Parent. NOTE: If the U.S. citizen parent transmitting citizenship to the child is not present, he or she may complete State Department Form DS 5507 Affidavit of Parentage Physical Presence and Support and submit separately. The parent completing this application should provide as much information on the parent completing the Form DS 5507 as he or she has.)
Maar die geboorteaangifte / -akte in NL, hoe dat geregeld moet worden zonder de vader weet ik niet.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Dutchess, je vergeet een ding: het kind is 'born out of wedlock'.
Voor de CRBA is eem marriage certificate vereist.
Voor de CRBA is eem marriage certificate vereist.
Nee, dat is niet zo. Marriage certificate is alleen nodig "if applicable." Ouders hoeven niet getrouwd te zijn om het kind via CRBA te registreren. Dat zou ook niet logisch zijn, want de ouders hoeven niet getrouwd te zijn om het kind US citizenship te geven (als, in het geval van ongetrouwde US vader, aan de voorwaarden in mijn eerste bericht voldaan wordt).
Ik weet niet wat er gebeurd is - ik had de posting verwijderd omdat ik in tweede instantie ook 'if applicable' ook las.
Maar het is wel zo dat wanneer beide ouders getrouwd zijn het hele gebeuren stukken eenvoudiger is, omdat dan het kind automatisch van de vader is. Nu moet voor US citizenship de vader het kind erkennen, aangeven dat hij tot het 18e jaar onderhoudsplchitg zal zijn, en nog zo wat meer.
Er is een andere issue:
Both parents are requested to appear at the Consulate, together with their child and the required documents.
§ 584.5 U.S. citizenship determinations on children born out of wedlock in a foreign country.
(a) General.
(1) A child born out of wedlock in a foreign country of an American citizen father and an alien mother does not automatically gain U.S. citizenship. The child must first be legally acknowledged by the father. Marriage to the mother may be required in order for the child to acquire U.S. citizenship. The father also must establish that he had at least 10 years of physical presence in the United States prior to the child's birth. Five of those years must have been spent in the United States after the father's 14th birthday.
Maar het is wel zo dat wanneer beide ouders getrouwd zijn het hele gebeuren stukken eenvoudiger is, omdat dan het kind automatisch van de vader is. Nu moet voor US citizenship de vader het kind erkennen, aangeven dat hij tot het 18e jaar onderhoudsplchitg zal zijn, en nog zo wat meer.
Er is een andere issue:
Both parents are requested to appear at the Consulate, together with their child and the required documents.
§ 584.5 U.S. citizenship determinations on children born out of wedlock in a foreign country.
(a) General.
(1) A child born out of wedlock in a foreign country of an American citizen father and an alien mother does not automatically gain U.S. citizenship. The child must first be legally acknowledged by the father. Marriage to the mother may be required in order for the child to acquire U.S. citizenship. The father also must establish that he had at least 10 years of physical presence in the United States prior to the child's birth. Five of those years must have been spent in the United States after the father's 14th birthday.
Laatst gewijzigd door USInsider op 10 mei 2016, 05:06, 1 keer totaal gewijzigd.
En als dat niet mogelijk is, kan daar dus de DS 5507 voor gebruikt worden. Zo interpreteer ik het iig.
Ik denk dat je gelijk hebt.
De eis dat beide ouders plus baby moeten opdraven wordt gegeven door sommige Consulaten - zelfs in dikke letters.
Terwijl andere Consulaten genoegen nemen met Form DS-5507 voor een situatie als hier geschetst.
Ik vermoed dat dit een zaak is van de 'ruimte' die Consular Officers hebben.
Maar ik begrijp uit wat ik lees wel dat beide ouders aanwezig moeten zijn om het US paspoort van het kind aan te vragen.
Of is dat ook per Consulaat verschillend ?
Sorry voor de vele verbeteringen - mijn computer is 'op'.
De eis dat beide ouders plus baby moeten opdraven wordt gegeven door sommige Consulaten - zelfs in dikke letters.
Terwijl andere Consulaten genoegen nemen met Form DS-5507 voor een situatie als hier geschetst.
Ik vermoed dat dit een zaak is van de 'ruimte' die Consular Officers hebben.
Maar ik begrijp uit wat ik lees wel dat beide ouders aanwezig moeten zijn om het US paspoort van het kind aan te vragen.
Of is dat ook per Consulaat verschillend ?
Sorry voor de vele verbeteringen - mijn computer is 'op'.
Laatst gewijzigd door USInsider op 11 mei 2016, 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Heb het een en ander onderzocht, en de vader hoeft er inderdaad niet perse bij te zijn. Maar hij moet dan wel twee formulieren invullen en ondertekenen bij een notariaat (wat stom...): Form DS-5507: Affidavit of Parentage, Physical Presence and Support, & Form DS-3053: in which the absent parent agrees to the issuance of a passport.
Dus op die manier dan maar.
Maar wil denk ik alsnog wel erkenning laten doen door hier iets bij de notaris op te stellen, en deze dan op te sturen en door hem te laten ondertekenen. Al weet ik niet of dit veel uitmaakt..... Krijgt het kind na de CRBA automatisch de achternaam van de vader? Dat kan ik namelijk nergens vinden...
Dus op die manier dan maar.
Maar wil denk ik alsnog wel erkenning laten doen door hier iets bij de notaris op te stellen, en deze dan op te sturen en door hem te laten ondertekenen. Al weet ik niet of dit veel uitmaakt..... Krijgt het kind na de CRBA automatisch de achternaam van de vader? Dat kan ik namelijk nergens vinden...
Hangt dat laatste dan weer niet af van de Nederlandse regels, aangezien je kind dat geboren wordt?
Terug in Texas!
Zotezien moet op de forms die Chantal noemt, de complete naam van het kind worden ingevuld door de vader.
Ik denk dat die naam dan toch op het paspoort komt ?
Naar ik heb begrepen kan een vader een kind erkennen voor het wordt geboren.
Overigens is 'een notary' in de US iets anders dan een notaris in Ned.
Een Ned. notaris heeft rechten gestudeerd en wordt door de Koning benoemd (of is dat ook veranderd sinds ik weg ben ?!)
In de US is een notary iemand van onbesproken gedrag die een cursus van een dag heeft gevolgd en voor de test is geslaagd, vervolgens een inschrijf-boek en een stempel heeft gekregen. Notarization van een document kost gem. $ 10 (in CA).
Ik denk dat die naam dan toch op het paspoort komt ?
Naar ik heb begrepen kan een vader een kind erkennen voor het wordt geboren.
Overigens is 'een notary' in de US iets anders dan een notaris in Ned.
Een Ned. notaris heeft rechten gestudeerd en wordt door de Koning benoemd (of is dat ook veranderd sinds ik weg ben ?!)
In de US is een notary iemand van onbesproken gedrag die een cursus van een dag heeft gevolgd en voor de test is geslaagd, vervolgens een inschrijf-boek en een stempel heeft gekregen. Notarization van een document kost gem. $ 10 (in CA).
Laatst gewijzigd door USInsider op 11 mei 2016, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht