Ik weet dat er meerdere topics over geopend zijn (ik heb ze volgens mij allemaal gelezen) maar het wordt me toch niet helemaal duidelijk.
In juni vertrek ik, samen met mijn zus, naar Amerika, eerst naar NY om vervolgens een rondje te maken in het Zuidwesten. Wij gaan dan een auto uren. Mijn zus heeft al jaren haar rijbewijs en ik hoop tegen die tijd ook mijn rijbewijs te hebben en daar dus lekker rond te kunnen rijden. Ook zijn we allebei ouder dan 25. We wilden gaan huren via rentalcars.com en in hun algemene voorwaarden staat dat je minimaal een jaar je rijbewijs moet hebben. Nog even voor de zekerheid gemaild en ik kreeg deze reactie:
Toch begrijp ik van verschillende forumleden dat in Amerika geen probleem moet zijn en dat meerdere mensen auto's hebben gehuurd die minder dan 1 jaar hun rijbewijs hebben. Ik kom er dus niet uit. Gewoon maar huren en een risico nemen? Ik heb ook bij andere (Europese) tussenpersonen gekeken, maar ook hier hebben ze deze vereiste. En ik heb begrepen dat ik beter niet rechtstreeks bij een Amerikaanse verhuurder moet boeken, omdat dan niet alle verzekeringen erbij zitten.Hartelijk dank voor uw email.
Uit uw email begrijp ik dat u graag een auto zou willen huren wanneer u nog geen rijbewijs heeft voor een jaar.
Ik moet u helaas teleur stellen. Al onze verhuurder vereisen dat de bestuurders op zijn minst een rijbewijs voor een jaar hebben. In sommige gevallen zelfs twee jaar. U bent niet in staat om een auto af te halen als u daar niet aan voldoet. Wij kunnen dus geen boeking maken tenzij u iemand vindt die met u meegaat en hoofdbestuurder kan zijn. De hoofdbestuurder heeft een creditkaart op eigen naam nodig en ook een volledige geldig rijbewijs zonder overtredingen dat 2 jaar of langer in bezit is.
Ik vertrouw erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u altijd contact met ons opnemen.
Met vriendelijke groeten.
Wie kan me helpen?