Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Realistische route? Hawaii en Yellowstone enz.

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
lydiam1
Amerika-ontdekker

Realistische route? Hawaii en Yellowstone enz.

Bericht door lydiam1 »

Graag zou ik de mening hebben van jullie als kenners.
Mijn man en ik hebben al best een hoop van de wereld gezien en in de VS hebben we het bekende rondje in het Zuid-Westen gedaan en we zijn in NY geweest.

Nu overwegen we Hawaï te combineren met een stukje van de VS dat we nog niet gezien hebben.

Ik denk nu aan:

- Vliegen op Denver;
- Naar Mt. Rushmore (staat hoog op mijn lijstje);
- Naar Yellowstone;
- Salt Lake City;
- Las Vegas;
- Van Las Vegas vliegen naar Hawaï

Maar dan..... liefst zou ik twee eilanden zien. Pearl Harbor staat hoog op ons lijstje en we willen graag gaan snorkelen, op een zo mooi mogelijke plek (hebben al op erg mooie plekken mogen snorkelen in de wereld, die niet zomaar overtroffen worden), liefst met kans op schildpadden en andere grotere zeedieren. Verder zou ik graag iets van vulkanen willen zien.

Wijn overigens geen shoppers, strandgangers over terrasmensen ;). We zien graag mooie natuurverschijnselen en dingen die met geschiedenis en cultuur te maken hebben.

We zullen drie week vakantie kunnen nemen van ons werk.

Denken jullie dat dit haalbaar is? We zijn een redelijk hoog reistempo gewend, maar een beetje rust af toe vinden we wel lekker.
En wat hoe zouden jullie adviseren om Hawaï in te vullen?
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Realistische route? Hawaii en Yellowstone enz.

Bericht door Stan.Gobien »

Pearl Harbour betekent zeker al Oahu op de planning. Dan wil je graag vulkanen zien, dan moet je eigenlijk Big Island kiezen waar er nog een actieve vulkaan is en ook het nationaal park.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ga je alleen voor Mt Rushmore, of voor de Black Hills en Badlands? Wil je ook iets van Denver en omgeving zien? What about Rocky Mountain NP en Grand Teton NP?
Schrijf eens een dagroute uit die je voor ogen hebt op dit stuk? Want over dat stuk naar Vegas kan je makkelijk al 15 dagen doen en dan heeft hawaii voor die paar dagen incl reisdagen weinig nut lijkt mij. Hoe zie je zelf Vegas, 1n als je uit SLC komt heeft weinig nut, dus daar moet je ook meer nachten voor uittrekken of vanaf SLC naar Hawaii vliegen.

Hoog reistempo of niet, Denver minimaal 1n na aankomst, RMNP minimaal 2 nachten, Black Hills 3n incl reisdag. Badlands 1n, naar Cody 1n, Yellowstone minimaal 3n, GT min 1 nacht, SLC 1n, Vegas min 2n. Dan heb je al een dagvlucht naar Hawaii en 2 dagen terugvlucht naar Nederland. Dan zit je al op 18 dagen. Hawaii voor 3 dagen lijkt me zonde van het geld. Sla je bv RMNP en Vegas over dan heb je al een paar dagen meer. Maar nog weinig.

Je kan ook op Rapid City vliegen en dan bv vanaf SLC naar Hawaii, dan win je ook weer een paar dagen
lydiam1
Amerika-ontdekker

Bericht door lydiam1 »

Bedankt voor jullie reacties, dit heeft me aan het denken gezet en ik heb nu een eerste dag-tot-dag opzet gemaakt:

Dag 1: aankomst in Denver (rechtstreeks op Rapid City vliegen zou een stuk efficiënter zijn, dan zouden we een dag extra hebben, maar voor zover ik nu kan zien is dat héél veel duurder en daarom niet echt een optie).
Dag 2: Denver - Rapid City
Dag 3: Badlands bezoeken, halve dag en Mount Rushmore bezoeken halve dag
Dag 4: Rapid City - Cody
Dag 5: van Cody naar West Yellowstone
Dag 6: Yellowstone
Dag 7: Yellowstone
Dag 8: West Yellowstone - Salt Lake City
Dag 9: Salt Lake City - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Big Island
Dag 12: Big Island
Dag 13: Big Island
Dag 14: Big Island
Dag 15: Big Island - Oahu
Dag 16: Oahu
Dag 17: Oahu
Dag 18: Oahu
Dag 19 + 20: Terugreis

Ik sta zeker open voor suggesties, Rocky Mountains NP en Black Hill neem ik niet op, om het haalbaarder te maken en je moet wat te wensen overlaten voor een volgende reis toch ;).
Bovendien kwamen we op het idee van Hawaii in plaats van Indonesië, maar vonden we het zonde dan niet wat mee te pakken in de VS wat we nog niet gezien hebben. Las Vegas zouden we graag nog een keer doen en Yellowstone en Mount Rushmore staan dan nog hoog op ons lijstje, dus vandaar deze keuzes.

Zelf denk ik dat dit haalbaar is en dat dit een mooie reis is, maar ik hoor graag jullie mening!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ehh, mount rushmore ligt in de black hills... Dus waarom als je er bent het niet gewoon goed bekijken? Voor alleen Mt. Rushmore (hooguit 2u) en een halve dag Badlands raad ik je echt af om deze omweg te maken..vlieg dan op SLC en neem meer tijd voor de rest de vastelandroute, want je tijd is overal minimaal. Je gaat altijd een mooie vakantie hebben hoor, daar twijfel ik niet aan, maar ik heb wel het idee dat je je op dit stuk echt vergist in de afstanden. Denver - Rapid city is 6u rijden, naar Cody is 6u rijden, naar west yellowstone de mooiste route via Beartooth highway meer dan 6u, yellowstone - SLC is 4,5u, SLC - Vegas is weer een uur of 6...allemaal pure rijtijden. Ik ben niet vies van een stukje rijden, maar ik zou dit wat te veel van het goede vinden
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Natuurlijk is het een mooie reis! :)
Met 3 dagen Big Island en 3 dagen Oahu zal je je niet vervelen. Aangezien je van vulkanen houdt moet je natuurlijk absoluut Volcano National Park bezoeken, maar echt actieve vulkanen zal je niet tegenkomen. Althans, op dit moment niet..... Afgezien van het kratermeer van Kilauea. Maar het gebied is ook zonder vuurspuwende vulkanen een aanrader :D
Van snorkelen heb ik niet heel veel verstand, maar zowel op Oahu als op Big Island zijn een paar goede mogelijkheden. En voor schildpadden hoef je waarschijnlijk niet eens het water in.....
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: (Alaska)
lydiam1
Amerika-ontdekker

Bericht door lydiam1 »

Bedankt weer voor de reacties! Hoe moet ik dat met die schildpadden opvatten Bravy? (ik ben gek op schildpadden!)

De afstanden vinden wij goed te doen, wij hebben in heel wat minder ontwikkelde landen ergere stukken afgelegd ;).

Black Hills zal ik nog even bekijken, bedankt voor de tip. Wij zijn echter geen hele fanatieke NP-gangers, dus ik denk dat wij hier voldoende aan hebben. Liever zou ik inderdaad wel een nacht langer in Rapid City blijven, maar dan moeten de vliegtickets daar naartoe positief uitpakken qua prijs eigenlijk. Of ik zou een dag in moeten leveren op 1 van de eilanden op Hawaii (welk eiland zouden jullie dan een dagje korter doen?). Andere optie is nog om 1 dag later thuis te komen, in feite kan dat, maar dan moeten we meteen de volgende dag weer gaan werken en dat vinden we niet erg prettig.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

wij hebben in heel wat minder ontwikkelde landen ergere stukken afgelegd ;).
Het gaat toch niet alleen om stukken afleggen? Je mist echt ontzettend veel mooie/leuke bezienswaardigheden op deze stukken, puur omdat je daar geen tijd voor hebt/neemt.

Ik heb een stuk geschreven wat helaas nog niet is geplaatst op de site, maar zonder echt hele lange wandelingen kan je bv makkelijk 2 of meer volle dagen in de black hills doorbrengen. Custer SP, Windcave NP, Mt Rushmore, crazy horse memorial, Hill City, Deadwood, spearfish canyon, sylvain lake en in de omgeving van badlands bv ook nog missileman silo.
Tussen Black Hills en Cody heb je bv devils tower, bighorn canyon met een aantal mooie scenic roads. In Cody bv de shootout en het buffalo bill museum. Maar dat geldt voor veel zaken op de route. Nogmaals, het is natuurlijk je eigen vakantie en als jij 6 vd 11 dagen gewoon alleen al puur qua route 6u per dag in de auto wilt zitten, gewoon doen. Maar als je de BH overslaat zou ik echt eerder kiezen voor een retour SLC of SLC - Las Vegas (volgens mij heb je daar ook niet altijd dropoffkosten met de auto.
lydiam1
Amerika-ontdekker

Bericht door lydiam1 »

Ik waardeer je reacties zeer Paul, laten we dat eerst even gezegd hebben.

Ik zal zeker overwegen om vanaf Salt Lake City te vertrekken en de route wat aan te passen, daarom heb ik immers dit topic geopend.

Vooralsnog weet ik nog te weinig van wat er op de route verder nog te zien is, dus wat je allemaal noemt, daar zal ik me zeker in gaan verdiepen om te kijken wat we onderweg nog willen zien. Wij vinden het inderdaad ook leuk om bezienswaardigheden als tussenstops te gebruiken namelijk op een lange reisdag, dus met die tips ben ik zeker blij!

Wij blijven er alleen bij dat we niet heel veel extra parken/natuur hoeven te zien buiten dat wat we noemen. En ik kan er niets aan doen, maar Mt. Rushmore wil ik al van kinds af aan zien, dus die wil ik niet laten vallen (al kan ik me echt wel voorstellen dat er andere plekken zijn die veel indrukwekkender zijn hoor).
Verder is dit denk ik onze rustigste rondreis tot nu toe, met de minste reisafstanden zeg maar, dus in dat opzicht hoeven wij persoonlijk niet zoveel aan te passen.

Hopelijk blijken straks vliegtickets naar Rapid City wel betaalbaar te zijn (Amsterdam-Denver voor 800 p.p. kwam ik tegen en Amsterdam-Rapid City voor 2250,- p.p., als indicatie, ik heb niet heel uitgebreid gezocht) ,dan zouden we een dag winnen die we mooi op een plek toe zouden kunnen voegen die jij noemt. Maar met deze prijzen voor de tickets is dat uitgesloten moet ik toch wel zeggen.

Bedankt voor alle tips tot dusver, ik heb hier echt heel veel aan!
lydiam1
Amerika-ontdekker

Bericht door lydiam1 »

Heb meteen even snel alles gegoogeld wat je noemde (uitgebreider opzoeken doe ik als de reis dichterbij komt en ik meer tijd heb).

Crazy horse wil ik inderdaad ook niet missen, Missileman silo lijkt me ook leuk, als we daar tijd voor hebben (dat is een puntje inderdaad), de shootout in Cody zouden we ook erg leuk vinden en het Buffalo Bill museum is ook helemaal ons ding.

Goede tips dus ;). En uiteraard hoe meer ik lees en weet wat er allemaal te zien is, hoe meer ik natuurlijk ook wil zien.

Het zou dus inderdaad leuk zijn als ik tickets naar Rapid City kan vinden.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat gaat nooit goedkoper zijn dan naar Denver. Een regionaal vliegveld als Rapid City is altijd duurder.

Even een vraag die ik zo niet 123 terug kan vinden, maar in welke periode wil je eigenlijk gaan?
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Een dag minder op één van de eilanden is echt geen optie, of je moet een eiland laten vallen. Je hebt ook nog een aantal uur dat je verliest door van Oahu naar Big Island te vliegen.

Eigenlijk zijn beide bestemming een eigen reis waard, Kauai is bijvoorbeeld een heel mooi eiland. Maar jij moet dat natuurlijk zelf beslissen.
lydiam1
Amerika-ontdekker

Bericht door lydiam1 »

We hopen volgend jaar juni te gaan, maar wellicht zitten we vast aan de bouwvak, dat weten we nog niet.

De tickets naar Rapid City hoeven ook niet goedkoper te zijn dan naar Denver, maar de prijzen die ik nu kon vinden vond ik wel erg hoog.....

Big Island kan nog vervangen worden door een ander eiland hoor, daar moet ik me nog wat in verdiepen. Vulcano NP leek me alleen erg mooi, vandaar die keuze nu.
Verder is snorkelen echt een must voor ons, dat kan vast op alle eilanden goed, maar we willen wel proberen de beste plekken te zoeken.
Oahu laten vallen is geen optie, omdat mijn man en ik Pearl Harbor beide niet willen missen.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Kijk je naar aparte tickets Amsterdam - Denver of Rapid City en Salt Lake City - Big Island? Kun je niet beter proberen alle vluchten in één boeking te doen?

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
lydiam1
Amerika-ontdekker

Bericht door lydiam1 »

Ja dat is zeker de bedoeling hoor, maar het is nog te ver weg om die prijzen al in te kunnen zien, dus dat komt later.
Dan zal ik elke mogelijke optie bekijken ;)
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Bravy »

lydiam1 schreef:Hoe moet ik dat met die schildpadden opvatten Bravy? (ik ben gek op schildpadden!)
Op 2 plekken op Big Island (State Park Punalu’u en Kiholo Bay) lagen de schildpadden gewoon op het strand. Dat zal vast ook wel op meer plekken kunnen gebeuren. En op Mauna Kea Beach Park konden we, op gepast afstand van ze, zwemmen met schildpadden. Eerlijk gezegd hebben wij ze op Oahu niet gezien, maar ze zullen er ongetwijfeld zijn.

Mocht je daarin geïnteresseerd zijn: In Volcano NP hebben wij meerdere wandelingen gecombineerd tot 1 grote van 13 km, waarbij je alle bezienswaardigheden te zien krijgt.

Snorkelen hebben wij op Big Island gedaan bij Kapoho Tide Pools en Kahalu'u Beach. Op beide plekken zit veel vis (denk ik.....). Wij zijn echter geen ervaren snorkelaars, dus misschien zijn er wel veel betere plekken. Op Oahu heb je in ieder geval Hanauma Bay en Shark's Cove (maar dan zonder de haaien :lol: ).
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: (Alaska)
CocoBB
Amerika-ontdekker

Bericht door CocoBB »

Ik weet niet of je nog twijfelt over eilanden, maar ik ben op Kauai geweest en dat was echt geweldig! Ik heb verder ook geen vergelijkingsmateriaal, maar ik kan het iedereen aanraden. Het wordt ook wel Garden Island genoemd. Het is vrij ongerept, nog niet zo toeristisch en je kunt er prachtig wandelen.

Bekende plekken zijn de Napoli coast (Google maar), daar kun je wandelen of het met een helikopter of een boot bekijken. Daarnaast hebben ze Waimea Canyon, dat is niet zo bekend, maar in my humble opinion is dat mooier dan de Grand Canyon (hoop dat niemand zich aangevallen voelt :wink: :roll: ).
area51
Amerika-ontdekker

Bericht door area51 »

Hi,

Hebben dit jaar een weekje Hawaii gedaan, je ziet niet alles maar de belangrijkste dingen heb je toch gedaan....

Vlucht : LV - Honolulu
Oauhu : 1 dag Pearl Harbour + s'avonds Waikiki..
1 dag North Beach ( am ) en namiddag Kualoa Ranch en Na Pali Lookout
Big Island : 1 dag vlucht voormiddag eerste vlucht KONA + hike en snorkelen Captain Cook Monument + uitrusten PM en s'avonds Manta Dive !
1 dag Black Beach Kohala + Vulcanoes NP en dag erop terugvliegen vanaf HILO
dus is weinig gezien mss. maar een echte introductie tot Hawaii en is mogelijk want we hebben hetzelf gedaan...

de vluchten zijn idd niet goedkoop en ik vind ook dat je het beter opsplitst in 2 reizen maar dat is elk zijn beslissing !
het is mogelijk en leuk ...
Wij deden 1 week Hawaii ( oahu en big island ) vanuit AMS, was vermoeiend en prijzig maar oh.. onvergetelijk !
Voor Captain Cook zeker voldoende drank meenemen en sportrepen !

Veel plezier !

Area51
2016: Hawai + Maleisie + Memphis/philly 2015: SW USA + Boston+DC 2014: Azie/Australie / 2013 : west canada / 2012 : Florida&NY / 2011 : NYC / 2010 : Kenia
It's better to travel one mile then to read a thousand books ...
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ter info: Nuuanu Pali Lookout in Oahu heeft niks te zien met de Na Pali coast van Kauai.
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Désirée »

Waar je in de VS ook naartoe gaat, het is altijd een mooie reis :) , toch een maar: Waarom de reis niet opsplitsen in 2 vakanties ( misschien zeg ik nu iets geks). Het stuk Denver-las vegas lijkt meer een race tegen de klok en in hawai kun je jezelf ook makkelijk 2 weken vermaken volgens mij.
Het is maar een idee...
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer