Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstappen Philadelphia

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Sofiek
Amerika-ontdekker

Overstappen Philadelphia

Bericht door Sofiek »

Hallo,

In augustus vliegen we van Schiphol naar Las Vegas met een overstap in Philadelphia. We hebben een overstaptijd van een kleine 2,5 uur. Heeft iemand ervaring met overstappen in Philadephia? Hoe gaat dit in zijn werk? Is 2,20 uur goed te doen?

Bedankt!

Groeten, Sofie
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Overstappen Philadelphia

Bericht door Rob »

Is meer dan genoeg tijd, wij hebben het in 2010 in een half uur gedaan, tweede keer dat jaar hadden we er een uur voor nodig.
Hoe het nu is gaan we morgen bekijken want ik heb net online ingecheckt voor onze trip naar LA :D
Hoe dat is verlopen kan je van de week in onze verslagen lezen http://robenannie.nl/LA%20-%20LA%202014/Week%201.html
Matt2
Amerikafan

Bericht door Matt2 »

Ja tijd zat.. Vorige jaar had ik in Detroit een overstap van 55 minuten.. Had toen zelfs tijd om snel wat te eten bij de Mac. Ik probeer altijd een vlucht te pakken met minimaal anderhalf uur overstaptijd. Dan zit je altijd wel goed.

In het vliegtuig hoor je of je je koffers moet ophalen of niet. Vervolgens stap je uit en ga je door de controles en dan naar je gate.

Komt goed
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Door de paspoortcontrole, vervolgens bagage van de band halen en door de douane. Daarna bagage inleveren bij een speciale balie van je airline en doorlopen naar de gate voor je aansluitende vlucht.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ik vind het een oubollig,kneuterig,maar relaxed vliegveld daar in Philadelphia !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Sofiek
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofiek »

Bedankt allemaal! Ben weer gerust gesteld! :D

Wel apart dat je pas in het vliegtuig hoort of je je bagage moet halen of niet. Ik ben gewend bij een overstap dat je niet naar je bagage hoeft om te kijken...
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Als Philadelphia je eerste stop is in de USA deze trip dan moet je je bagage ophalen. Je moet namelijk in Philadelphia door de douane met je spullen. (Nadat je door immigrations bent geweest). Dan lever je de bagage weer in voor de volgende vlucht. Dat kan meestal pal achter de douane.

In het liegtuig roepen ze wel regelmatig om waar je je bagage kan ophalen (welke hal/band).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Met uitzondering van Aer Lingus vluchten via Dublin, moet je in ALLE gevallen bij de eerste landing in de VS door immigratie en met je bagage in de hand, door de douane.
Dus altijd je bagage van de band halen; in het vliegtuig zullen ze omroepen vanaf welke band.
(Aer Lingus via Dublin is de uitzondering omdat de US Border Patrol daar een "filiaal" heeft)
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

Nou ik heb een andere ervaring met het overstappen in Philadelphia....in 2013 hadden we dik 2 uur tijd, maar na zeker een uur hebben moeten wachten bij Immigrations, vervolgens Douane en koffers afgeven hebben we werkelijk moeten sprinten door de vertrekhal om op tijd bij de gate aan te komen en in te stappen, we zaten als laatste in het vliegtuig en nadat wij binnen waren gingen de deuren ook dicht dus dat was echt op het nippertje !!
harryvb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door harryvb »

Ik wil even dit onderwerp terug actueel maken, wij vliegen met AA naar LV met tussenstop in Philadelphia.
Kan er iemand zeggen of we naar een andere terminal moeten en hoe het zit met de customs daar, ben je er snel door of is het wachten geblazen en moet je ver met de bagage sleuren?
Alle info welkom.
Afbeelding
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@harryvb, mijn ervaring is een paar weken geleden weer geactualiseerd.
Je bent snel door TSA en security voor de aansluitende vlucht.
Naar de volgende gate zal het een 10 min lopen zijn.
Mijn eerdere opmerkingen uit 2014 hierboven vind ik nog steeds gelden.
Ik wacht/zoek/sleep nooit met bagage dus die vraag van jou kan ik niet beantwoorden.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

harryvb schreef:Kan er iemand zeggen of we naar een andere terminal moeten en hoe het zit met de customs daar, ben je er snel door of is het wachten geblazen en moet je ver met de bagage sleuren?
Alle info welkom.
Je komt aan op de A terminal en vertrekt van de B terminal dat is een kleine tien minuten lopen maar je moet onderweg nog wel door een security checkpoint.
Customs duurt niet lang en je kan na een kleine honderd meter je koffers weer afgeven.
Wat wel langer kan duren is Immigration maar dat is afhankelijk van de hoeveelheid international vluchten die gelijk of net voor je geland zijn.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Heb zelf Global Entry dus hoef niet in de rij. Kom een paar keer per jaar op Philadelphia en het is niet een vliegveld waarvan mijn eerste gedachte is nounou, wat ben ik blij met mn GE.

Redelijk compact vliegveld. Ik heb er, zoals hierboven gemeld, nog nooit rijen gezien waarvan ik het benauwd zou krijgen. Maar je blijft afhankelijk van hetgeen er voor je uit de lucht is komen vallen. Is dat een vlucht met Chinezen of Indiërs dan wens ik je veel sterkte. Maar dan heb je aan 3 uur waarschijnlijk ook niet genoeg. Customs gaat snel. Je koffer afgeven doe je meteen daarna weer. Als je daarna meer dan een kwartier onderweg bent naar je volgende gate is het lang.

Kortom, onder normale omstandigheden, tijd genoeg.
recidivist
Amerikafan

Bericht door recidivist »

Laatste bericht was uit 2016. Ik denk dat het overstappen inmiddels wel gelukt is. :?
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Er zijn 2 berichten verwijderd van eerder vandaag ;) vraag was al in ander topic gesteld
FrankvanZeijl
Amerika-newbie

Bericht door FrankvanZeijl »

Ik vlieg in augustus naar Cancun via Philadelphia met een overstaptijd van 1,5 uur. Iemand (recent) nog ervaringen of dit voldoende is? Aangezien het de eerste aankomst in de VS betreft van de reis duurt de overstap denk ik iets langer?
Thanks
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Als alles goed gaat dan is het net voldoende. Dus geen vertraging en ook geen lange rijen bij paspoortcontrole.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer