Toine201 schreef:
Yosemite viel me erg tegen, ten eerste was de tioga pass niet dicht maar wel besneeuwd en daardoor gevaarlijk om te rijden.
verder vond ik het park erg koud in oktober en de campings donker. ook is het park niet zo geschikt met jonge kinderen omdat het park zo groot is en de trails ver uit elkaar liggen
Daarom pleit ik ook voor het omdraaien van de route, dat scheelt echt wel veel in dit geval, ook voor de lengte van de dagen.
Maar dat het niet geschikt zou zijn voor jonge kinderen begrijp ik niet zo goed; het lijkt me niet dat Yosemite meer of minder geschikt is voor jonge kinderen dan andere parken. Het is met kleine kinderen leuker dan bijvoorbeeld de Grand Canyon, Je kunt er leuk fietsen, ook met aanhanger, en wandelen. Er zijn strandjes langs de Merced river, en bij bijvoorbeeld Tenaya Lake, er rijdt een shuttlebus in de vallei, dus je kunt overal prima komen.
Wij waren er in 1988 eind september en hadden toen heerlijk weer, daar moet je wel wat geluk mee hebben natuurlijk.
Zion is ook heerlijk, en inderdaad iets warmer. En ja, reserveren. Liever een paar dollar betalen voor een annulering dan niets kunnen vinden lijkt me.
Marianne