Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Wroendy: roadtrip camper SF-SF 30 dagen oktober 2016 met kinderen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Wroendy: roadtrip camper SF-SF 30 dagen oktober 2016 met kinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

Monument Valley is inderdaad een aanrader. Of doe een extra dag Bryce of nog een dag Zion.
Wat wil je tussen Bishop en Mammoth Lakes doen?
Wroendy schreef: We gaan gokken dat de Tioga Pass open is. Als ik kijk naar de data van de afgelopen jaren waarop de Tioga Pass werd afgesloten, is dat allemaal minimaal in november geweest. Deze gok gaan we nemen.
Die data hebben betrekking op de definitieve afsluiting van die jaren. Tussentijdse afsluitingen door sneeuwval worden daar niet vermeld maar komen zeker voor.

Marianne
Toine201
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Toine201 »

heb 3 jaar terug ongeveer dezelfde reis gedaan in het dezelfde jaargetijde, ook met jonge kinderen.
ik zou nog eens goed nadenken over yosemite.
Yosemite viel me erg tegen, ten eerste was de tioga pass niet dicht maar wel besneeuwd en daardoor gevaarlijk om te rijden.
verder vond ik het park erg koud in oktober en de campings donker. ook is het park niet zo geschikt met jonge kinderen omdat het park zo groot is en de trails ver uit elkaar liggen
ik zou een paar dagen langer in zion blijven, is wat warmer, alles is wat dichter bij elkaar en je kan er bijv fietsen met een kinderzitje/aanhangertje huren.
verder vonden wij death valley prachtig, de camping furance creek heeft een grote speeltuin en een heerlijk zwembad, en het weer is in oktober perfect
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik zie dat je Watchmen campground hebt staan, als je die nog niet gereserveerd hebt gaat dat nu niet meer lukken. Ook deze campground staat in oktober helemaal vol, nu al!. Als je daar naar toe wilt zou ik heel snel kijken of je een campground in Springdale kunt reserveren. Of regelmatig checken of er nog een plek vrijkomt op Watchman.
Er is ook nog een first come, first serve, campground in Zion, maar daarvoor moet je wel vroeg zijn, want ook die zal erg snel vollopen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Toine201 schreef: Yosemite viel me erg tegen, ten eerste was de tioga pass niet dicht maar wel besneeuwd en daardoor gevaarlijk om te rijden.
verder vond ik het park erg koud in oktober en de campings donker. ook is het park niet zo geschikt met jonge kinderen omdat het park zo groot is en de trails ver uit elkaar liggen
Daarom pleit ik ook voor het omdraaien van de route, dat scheelt echt wel veel in dit geval, ook voor de lengte van de dagen.
Maar dat het niet geschikt zou zijn voor jonge kinderen begrijp ik niet zo goed; het lijkt me niet dat Yosemite meer of minder geschikt is voor jonge kinderen dan andere parken. Het is met kleine kinderen leuker dan bijvoorbeeld de Grand Canyon, Je kunt er leuk fietsen, ook met aanhanger, en wandelen. Er zijn strandjes langs de Merced river, en bij bijvoorbeeld Tenaya Lake, er rijdt een shuttlebus in de vallei, dus je kunt overal prima komen.
Wij waren er in 1988 eind september en hadden toen heerlijk weer, daar moet je wel wat geluk mee hebben natuurlijk.

Zion is ook heerlijk, en inderdaad iets warmer. En ja, reserveren. Liever een paar dollar betalen voor een annulering dan niets kunnen vinden lijkt me.

Marianne
Wroendy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Wroendy »

We hebben op dit moment een plek op North Pines in Yosemite weten te reserveren.
Ook Mather Campground in de Grand Canyon en Watchman Campground in Zion zijn ondertussen gereserveerd!

We hebben besloten om in plaats van in Mammoth Lakes, toch te gaan overnachten Lee Vining.

Op dit moment is dit onze route:
1. Amsterdam - San Francisco
2. San Francisco - Santa Cruz
3. Santa Cruz - Monterey
4. Monterey
5. Monterey - Pismo Beach
6. Pismo Beach - Santa Barbara
7. Santa Barbara - Santa Monica
8. Santa Monica - Long Beach (via Hollywood Walk of Fame)
9. Long Beach (evt. Disneyland)
10. Long Beach - Joshua Tree NP
11. Joshua Tree NP - Kingman
12. Kingman - Williams
13. Williams - Grand Canyon (Mather Campground)
14. Grand Canyon
15. Grand Canyon - Page
16. Page
17. Page - Bryce NP
18. Bryce NP - Zion NP (Watchman Campground)
19. Zion NP
20. Zion NP - Las Vegas
21. Las Vegas
22. Las Vegas
23. Las Vegas - Furnace Creek
24. Furnace Creek - Bishop
25. Bishop - Lee Vining
26. Lee Vining - Yosemite (North Pines Campground)
27. Yosemite
28. Yosemite - Gilroy
29. Gilroy - San Leandro
30. San Leandro - San Francisco - Amsterdam

Heel erg veel zin in! Volop in de voorbereiding!
We hebben op dit moment een rugdrager voor onze jongste van 1 jaar. Want ik denk niet dat je ver komt met een buggy in de nationale parken.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Hoi Wroendy . Ik ben niet zoń route expert als bijv Marianne. Er is toch een element in je route waar ik even op terugkom.
Aan het eind van je vakantie rijd je van Yosemite naar Gilroy .
Daar ben je zo'n beetje een dag mee bezig.
Het is ook na Merced qua route niet zo geweldig meer.
En dat vanwege de Gilroy Gardens ?
Is zo'n park niet te vinden bijv aan de noordkant van San Francisco ?

http://www.bayareakidfun.com/amusement- ... -bay-area/
Laatst gewijzigd door bedeve op 21 jun 2016, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

In plaats van in Lee Vining kan je ook aan June Lake overnachten (Oh Ridge Campground). Dat ligt noordelijker dan Mammoth Lakes. Heel mooi uitzicht vanaf de camping, op de bergen en op June Lake. Aan June Lake is een strandje. Misschien wel leuk voor de kinderen.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@Wroendy ;ik ben even wezen kijken.
Gilroy Gardens is voor je kinderen wel leuk.
Zit je alleen met de vraag of je er een dag rijden voor over hebt.
Vrijdags mogen seizoenkaarthouders iemand mee nemen
Jippie !
Stuur mij een PB !
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij gebruiken Gilroy ook wel eens als laatste of als eerste Campround vanuit of naar San Francisco. Maar dan vanwege de outlet stores. Zo kun je op de laatste dag nog even de koffers vullen :mrgreen:
Als je een camping dicht bij San Francisco zoekt is Anthony Chabot regional park een betere plek. Midden in prachtige natuur, dicht bij San Francisco. Zeker een prima campground als je de camper bij Roadbear moet inleveren.
Wroendy
Amerika-ontdekker

Bericht door Wroendy »

Bedankt voor de reacties.
Ik ga dan inderdaad nog een keer nadenken over Gilroy. Op vrijdag zal het dan ook wel erg druk zijn, haha!

Mogelijk dat we dan doorrijden naar een campingplaats nabij San Francisco, dat we daar nog even kunnen struinen. Bedankt voor de tip van die campground!

June Lake ga ik ook even naar zoeken, een strandje is altijd goed lijkt mij!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Want ik denk niet dat je ver komt met een buggy in de nationale parken
Als je echt de trails op gaat niet, dan is een drager makkelijker. Maar veel parken hebben ook paden of boardwalks waar je prima met buggies overeen kunt en ook bij veel viewpoints kan je vaak met de buggy op veel plekken gewoon komen. Amerikanen houden van makkelijk.
JuliaValerie
Amerikafan

Bericht door JuliaValerie »

Hai, wat een leuk vooruitzicht deze reis! Wij gaan over anderhalve week voor de derde keer met onze meiden en de eerste twee reizen hebben we delen gedaan van de reizen die jullie hebben gemaakt. Als je wilt kun je in de oude topics kijken. De eerste keer waren onze kinderen anderhalf en viereneenhalf en de vorige keer 3 en 6 jaar. Wij namen zowel een rugdrager en een buggy mee en geen spijt van. Drager hoeft voor ons nu niet meer, maar buggy gaat (voor de laatste keer wsl) toch mee. Is toch best handig hoor :). Ligt jullie route nu vast? Tickets geboekt?
Wroendy
Amerika-ontdekker

Bericht door Wroendy »

Ja onze tickets zijn geboekt en onze route ligt grotendeels vast. Drie campings gereserveerd (Yosemity, Grand Canyon en Zion).
We hebben het globaal opgesteld maar staan wel open voor wijzigingen ter plaatse.
Mochten dingen toch anders lopen (en dat kan natuurlijk met twee kinderen), dan passen we het gewoon aan.
Hun comfortabel = wij comfortabel.

Tijd gaat nu snel! Voor we het weten is het zover! Zoveel zin in!
Ik ga je topics even teruglezen!
Wroendy
Amerika-ontdekker

Bericht door Wroendy »

Nog even een vraagje:
De route van Monterey naar Santa Barbara willen we onderbreken door een overnachting. Op dit moment hebben we die gepland in Pismo Beach, maar puur op basis van een reactie hier op het forum. Is dat echt de juiste plaats om een overnachting te doen? Of hebben jullie een anderen mening?
Wat raden jullie aan? Welke camping aan de kustroute tussen Monterey en Santa Barbara hebben jullie goede ervaringen mee?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Campings kan ik je niet bij helpen. Qua regio voor een overnachtingsplaats is Pismo Beach best prima, iets eerder bij San Simeon/Cambria/Morro Bay kan ook nog. Meestal worden deze plaatsen aangeraden omdat je op deze manier de route het meest logisch verdeeld.
Groetjes,
Daniel
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Wij hebben op de campground van Morro Bay SP en van Pfeiffer Big Sur SP gestaan. Allebei mooie campings! Op onze reisblog staat een review, die je ook kan vinden onder het item 'hotel & campings' op deze website.
Wroendy
Amerika-ontdekker

Bericht door Wroendy »

We zijn ondertussen aan het aftellen. Over een maand gaan we al!
We hebben nog een paar vraagjes:
1. Heeft er iemand nog een aanrader voor een camping in het Joshua Tree NP? Er zijn er meerdere zie ik. Mogelijk zijn er forumleden met goede ervaringen op één of meerdere campings....?

2. En hoe is de ervaring van Disneyland op zaterdag? Is dat echt veel drukker dan doordeweeks of loopt het allemaal goed door (aangezien het zo enorm groot is)?

3. Welk hotel raden jullie aan in Las Vegas? We willen hier een hotel pakken ipv in de camper te slapen.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Las Vegas kent honderden hotels, in alle prijsranges. Er zijn tophotels als Wynn en Bellagio; maar ook goedkopere hotels als Luxor en Stratosphere. Het hangt dus af van wat je wil. Ben je op zoek naar luxe, zwembad, centrale ligging op de Strip, juist niet op de Strip, wil je budget...
Groetjes,
Daniel
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Wroendy schreef: 1. Heeft er iemand nog een aanrader voor een camping in het Joshua Tree NP? Er zijn er meerdere zie ik. Mogelijk zijn er forumleden met goede ervaringen op één of meerdere campings....?
Ben jij de 9e oktober in Joshua Tree ?
In oktober zijn nog niet alle campgrounds open.
Dat gebeurt pass in november.
Als je dat op prijs stelt wil ik je de 4e wel een berichtje sturen welke campgrounds open zijn en hoe het zit met de bezetting
Stuur mij een PB !
Wroendy
Amerika-ontdekker

Bericht door Wroendy »

Ben jij de 9e oktober in Joshua Tree ?
In oktober zijn nog niet alle campgrounds open.
Dat gebeurt pass in november.
Als je dat op prijs stelt wil ik je de 4e wel een berichtje sturen welke campgrounds open zijn en hoe het zit met de bezetting
Dat klopt. Het gaat om de overnachting van 9 op 10 oktober. Het zou heel fijn zijn om de 4e een update te krijgen!
Las Vegas kent honderden hotels, in alle prijsranges. Er zijn tophotels als Wynn en Bellagio; maar ook goedkopere hotels als Luxor en Stratosphere. Het hangt dus af van wat je wil. Ben je op zoek naar luxe, zwembad, centrale ligging op de Strip, juist niet op de Strip, wil je budget...
Wij hoeven niet perse op de strip te verblijven, maar wel graag op loopafstand. We willen ook graag een dagje zwemmen met de kinderen. Het gaat om een goede prijs kwaliteit verhouding, maar wij willen niet voor een topprijs. De reis zelf gaat al genoeg kosten. Gewoon een ruime kamer voor ons vieren. Waarschijnlijk gaan wij ook niet van tevoren reserveren maar daar ter plaatse aankijken wat ons leuk lijkt. Ik stel deze vraag meer om te weten waar we direct naar kunnen doorrijden omdat het ons goed in de oren klinkt. Scheelt weer zoeken in een stad met zoveel hotels!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer