Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door babarage »

daarom zorg ik als het ff kan dat ik bij Hertz huur. Met de gold service stap ik zo in een auto die voor me klaar staat (krijg tegenwoordig zelfs een email wat en waar het klaar staat), zwaai bij de uitgang en ik ben weg. bij andere organisaties zijn ook vaak skip the counter achtige dingen te regelen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

bedeve schreef:@moon29 , nee hoor.
Wel even je retourtijdstip ook aanpassen om een extra dag autohuur te voorkomen.
maar de retourtijd is ongewijzigd.....
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@moon29 , ik bedoel het tijdstip waarop je de auto terugbrengt. Dat moment aanpassen aan je nieuwe afhaalmoment. Anders kost het je een dag extra
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Het zal er wel aan liggen dat ik blond ben..... :wink:
maar, ik heb destijds aangegeven dat we de auto om 19.30 uur ophalen en 3 weken later om 19 uur weer inleveren.
Nu komen we echter al om 16.45 uur aan op Miami, maar ik begrijp uit je antwoord dat ik dat niet hoef te wijzigen in mijn boeking (dus gewoon de 19.30 uur laten staan). Vandaar dat ik niet begrijp waarom ik dan de tijd van inleveren 3 weken later wel zou moeten wijzigen.
Onze vlucht vertrekt dan om 20.45 uur.

Verder vraag ik me ook af wat er gebeurt met de prijs als ik iets aan ga passen online in de boeking. De prijs voor de Dodge Grand Caravan is nu namelijk zo'n beetje het dubbele van wat ik ervoor betaald heb. En ik vraag me af of hij dus de prijs opnieuw gaat berekenen bij het doorvoeren van een wijziging.
babarage
Amerikakenner

Bericht door babarage »

De huur loopt per 24 uur. Stel nu dat je de auto om 17.30 ophaalt dan verwachten ze hem ook uiterlijk om 17.30 terug op de inleverdag. Anders kost het een extra huurdag. Je hebt soms wel iets van een half uurtje dat ze door de vingers zien maar meer echt niet.
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Ja maar dat houdt dan dus in dat ik nu niets hoef aan te passen maar op terugweg extra vroeg op de luchthaven moet gaan zitten?
babarage
Amerikakenner

Bericht door babarage »

Nee aanpassen hoeft in principe niet maar als je geen extra dag huur wilt betalen dan moet je inderdaad op tijd terug zijn. Overigens als je heel specifiek bent wat voor auto je wil zou ik denk ik wel de nieuwe tijd doorgeven. Misschien kun je soort van online incheck doen bij de automaatschappij en kun je daar een vluchtnr doorgeven? Maar dat kan redelijk richting vertrek gebeuren. Voor hetzelfde geld wisselen de tijden nogmaals.
SteffenV
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door SteffenV »

Ik ben aan het rondkijken voor een midsize SUV voor mijn SLC-SFO reis in augustus/september.

Bij Alamo kom ik uit op 1610 voor het premium pakket, bij Thrifty ligt dat bedrag 150 euro lager.
Ik heb alle drie de eerdere keren in de VS bij Alamo gehuurd, nooit wat gedoe met een auto gehad dus kan het verder niet beoordelen. Ik heb her en der wat zitten zoeken en krijg geen afwijkend beeld van Thrifty. Wat is hier de mening over deze verhuurder?

Ik rij trouwens als enige en klik altijd het Premium pakket aan, is dat overkill?
2009: FL / 2010: FL / 2013: NYC - CA - NV / 2016: UT - NV - CA - MT - WY
2018: CO - UT - NV - CA / 2019: West Canada - MT- OR - WA / 2022: NH - MS - MA -NY - DC - GA
2023: West Canada / 2023: OR - CA / 2024: West Canada - WY - MT
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

SteffenV, "Premium " is geen Alamo term.
Wordt gebruikt door bookers, en is meestal de extra bestuurder en tank benzine.
Dat wordt in jouw geval hele dure benzine.
Geef eens wat data , dat kijkt makkelijker met je mee.
Stuur mij een PB !
SteffenV
Amerika-ontdekker

Bericht door SteffenV »

23 augustus rond 14.00 ophalen in SLC en op 20 september rond 11.30 terugbrengen op SFO.
2018: CO - UT - NV - CA / 2019: West Canada - MT- OR - WA / 2022: NH - MS - MA -NY - DC - GA
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@SteffenV ,om een of andere reden hebben Alamo en National geen suv ś in de aanbieding op SLC.
Bij andere verhuurders kom je rond de Eur. 1200 uit ( incl. oneway fee) .
Ook bij Hertz.
Wanneer je deze thread terugspoelt zie je een posting van Hinko over prijsvoordeel bij boeken op Hertz.es
Als je even een uurtje besteed aan het spelen met via Google te vinden Hertz codes kun je op je vrije dag nog wel wat geld verdienen.
Stuur mij een PB !
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Hertz.es is voor mij nu weer behoorlijk duurder.
Moraal van het verhaal, gewoon even spelen met de verschillende EU landen.
SteffenV
Amerika-ontdekker

Bericht door SteffenV »

Klopt, ik kom daar op 2000 dollar en via rentalcars op 930 + inleverkosten.

Ook werkt het aanmelden via Hertz voor het Gold Rewards niet op m'n Macbook, ben er dus ook meteen klaar mee :thumbup:

Blijft dus de vraag op of Thrifty iets is?
SteffenV
Amerika-ontdekker

Bericht door SteffenV »

bedeve schreef:@SteffenV ,om een of andere reden hebben Alamo en National geen suv ś in de aanbieding op SLC.
Bij andere verhuurders kom je rond de Eur. 1200 uit ( incl. oneway fee) .
Ook bij Hertz.
Wanneer je deze thread terugspoelt zie je een posting van Hinko over prijsvoordeel bij boeken op Hertz.es
Als je even een uurtje besteed aan het spelen met via Google te vinden Hertz codes kun je op je vrije dag nog wel wat geld verdienen.
Die codes heb ik gevonden, levert die Gold status daarnaast nog wat op? (zo ja dan kijk ik op een Windows PC nog een keertje)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@Steffenv Die Gold status levert financieel niets op. Het voordeel is dat je je auto meteen in de garage kunt ophalen en dus niet te maken krijgt met de rijen voor de verkoopafdeling.

Thrifty in SLC ;
https://www.yelp.com/biz/thrifty-car-re ... =date_desc
Niet beter en niet slechter dan andere verhuurders.
ter vergelijking hierbij de reviews van Hertz op SLC
https://www.yelp.com/biz/hertz-rent-a-c ... =date_desc
Stuur mij een PB !
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

IndyBart schreef:Wij hebben onlangs bij Budget in SFO onze huurauto (pre-paid) opgehaald. De man aan de desk wou ons upgrade en verzekeringen aansmeren, wat we weigerden. Bleek er opeens nog zo'n $50 aan taxes open te staan. Na wat gediscussieer, en de manager erbij te halen, was dit bedrag toch ineens verdwenen, zonder uitleg :-/
:blink: Dit klinkt bekend, maar net niet helemaal. :sadcry:
Mij is afgelopen week bijna hetzelfde gebeurd: via budget.com een Standaard SUV gehuurd en betaald en bij ophalen afgelopen maandag op PHL kwam er ook ineens $45 bij. Ongeveer $7 had ik verwacht omdat ik mijn reservering later had aangepast en de nieuwe boeking €6 duurder was. Maar deze $45 verdween niet zomaar en ze konden niet uitleggen waar dit bedrag voor was ("het zal wel tax zijn want de berekende tax in de reservering -€2,98- lijkt veel te laag") en ze konden het niet zomaar weghalen ("we can't waive tax").
Eigenlijk was ik niet van plan deze $38 (45-7) extra te betalen, maar 45 minuten later en na contact met Customer Service (en een aangemaakte officiële case) stond er niets anders op. Dus onder protest getekend en betaald en direct m'n verhaal voor behandeling bij customer service gemeld; die gaan pas een finale reactie geven / afhandelen nadat ik de huurauto heb ingeleverd.

Iets zegt me dat dit voor mij de eerste en laatste keer een Budget-auto was (de Equinox is overigens prima).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ach, het is met alle maatschappijen wel wat. Wij hadden met Hertz een akkefietje de laatste keer en dus ook direct de laatste keer Hertz voor ons. Eigenlijk bevalt Alamo gewoon het beste. Volgend jaar wordt het weer Alamo, ik ga geen uitstapjes meer maken naar andere maatschappijen.
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Wij zijn dit jaar ook weer voor Alamo gegaan, vorig jaar slechte ervaring met Budget gehad.
En het was een verademing hoe snel alles was afgehandeld bij Alamo met skip the counter.
Je bent binnen 15 minuten op weg, en er waren niet veel midsize SUV dus mochten we zelfs een grotere pakken zonder bij te hoeven betalen.
Dit hebben we niet gedaan, we zijn maar met zijn tweetjes en we hebben enkele minuten gewacht tot er een hele nieuwe Jeep Cherokee aan kwam rijden. Prima auto.
SteffenV
Amerika-ontdekker

Bericht door SteffenV »

Vraag voor de kenners, hoe komt het dat het enkele reis tarief bij usa-reisen.de hoger is dan bij rentalcars.com? 325 - 250 $

Ook lijkt het of voor dezelfde prijs er ook alle verzekeringen inzitten bij Hertz, in het boeken-scherm komt er weer een extra verzekeringspakket voor 6,61 per dag bij als je wilt, wat voegt dit toe? Zo te zien lijkt het pakket van Hertz alle juiste verzekeringen te bevatten. :?:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@SteffenV; het onderscheid in de One Way Fee wordt bepaald door de verhuurder, niet door de booker.
Tot voor kort was National hierin opmerkelijk goedkoop.
Af en toe zie je wel eens aanbieding waarbij de one way fee achterwege blijft.
De meisjes en jongens in Manchester van Rentalcars hebben dat wel eens.
Rentalcars is van Priceline

Extra verzekeringen ( buiten de noodzakelijke) voegen voor beide partijen wat toe.
De onzekere reiziger het gevoel "helemaal gedekt " te zijn.
De booker of de baliemedewerker die deze beleving verkoopt de extra verdiensten
Stuur mij een PB !
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer