Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Monument Valley alleen naar toe rijden?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Lola1982
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Monument Valley alleen naar toe rijden?

Bericht door Lola1982 »

Ik heb begrepen dat de Valley drive bij Monument Valley een zandpad is en sinds een hachelijk avontuur in Griekenland met een huurauto over een zandpad doe ik dat liever niet meer... Valt er wat te zien als ik tot de ingang van het park rijd? Of is dat nutteloos en kan ik MV beter overslaan en vanuit Page gelijk naar GC rijden?

Ik kom via Google trouwens behoorlijk vaak 'tourist trap' tegen als ik zoek op Monument Valley...
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Monument Valley alleen naar toe rijden?

Bericht door boonens »

Vanaf de parkeerplaats van de visitor center is er zeker al een mooi uitzicht op de buttes. Overigens, de weg door het park is (wanneer droog) prima te bereiden, ook met een lagere klasse huurauto. Tijdens mijn eerste bezoek in 2013 was ik blij met onze hoge SUV en was het zoeken naar een goede route tussen de potholes door. Echter, tijdens ons laatste bezoek in 2015 leek het wegdek geëgaliseerd en vond ik het maar een saai stukje off-road geworden :lol:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
roberto101
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door roberto101 »

Vanaf de parking heb je het klassieke uitzicht over Monument Valley. Sowieso wel doen dus. Je kunt ter plekke de weg beoordelen en alsnog kijken of je het aandurft, wij zijn er in september 2015 overheen gereden en was prima te doen. Anders kun je ook een georganiseerde tour doen, de omgeving is er waanzinnig mooi! Zou het zeker niet overslaan, was voor ons wel 1 van de hoogtepunten.
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
recidivist
Amerikafan

Bericht door recidivist »

In het najaar van 2014 hebben we Monument Valley ook 'bereden'. Prima te doen, er waren ook voldoende niet SUV's te vinden. Uiteraard kan het anders zijn als het geregend heeft, maar je op voorhand zorgen maken of afzien van een bezoek zou ik zeker niet doen.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Lola1982
Amerika-newbie

Bericht door Lola1982 »

Ik denk dat we toch maar die kant op rijden (de route er naartoe lijkt me alleen al prachtig voor zover ik dat kan beoordelen ahv de foto's in diverse reisverslagen). Ter plekke maak ik dan de afweging om wel/niet over het zandpad te gaan rijden.

Bedankt allen!
roberto101
Amerikafan

Bericht door roberto101 »

Krijg je geen spijt van! :thumbup:
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

En een tourist trap is het zeker niet !!
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Tandenfee
Amerika-ontdekker

Bericht door Tandenfee »

Zeker doen! De weg is prima te berijden met n SUV. Heb er ook genoeg "gewone" personenautos doorheen zien rijden. De entree voor MV zit niet inbegrepen bij de Nationale Parkenpas en om echt iets te zien moet je toch wel echt het park in tot aan in ieder geval de parking bij hotel The View. Als je dan toch entree betaald kan je maar beter even een paar uurtjes spenderen aan de echt supermooie route door de Valley!
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Lola1982 schreef:Ik heb begrepen dat de Valley drive bij Monument Valley een zandpad is en sinds een hachelijk avontuur in Griekenland met een huurauto over een zandpad doe ik dat liever niet meer...
Ik denk dat ik mss iets gelijkaardig heb meegemaakt in Griekenland dan. :lol: Die zandwegen kan je in ieder geval niet vergelijken met de Valley Drive. Met een SUV is de weg best te doen. Enkel het eerste stukje heeft enkele hobbels. Maar dan moet je maar denken dat je op een Belgische zand- of kiezelparking of dergelijke rijdt. Dan is het beslist zo erg niet.
Lola1982 schreef:Valt er wat te zien als ik tot de ingang van het park rijd? Of is dat nutteloos en kan ik MV beter overslaan en vanuit Page gelijk naar GC rijden?

Ik kom via Google trouwens behoorlijk vaak 'tourist trap' tegen als ik zoek op Monument Valley...
Zonder de Valley Drive vind ik het mss ook wel een 'tourist trap', gewoon omdat het dan best een duur bezoekje is. Monument Valley heeft voor mij persoonlijk pas een meerwaarde als je iets verder dan het uitkijkpunt gaat.
Zowel mijn vriend als ik vonden het overigens 1 van de hoogtepunten van onze rondreis. En dat is een unicum dat we het er beiden over eens waren. :lol:
We deden buiten de Valley Drive ook nog een tocht te paard.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

De Valley Drive is geen enkel probleem met een "normale" auto (bij droge weersomstandigheden).
We hebben er zelfs al meerdere keren Corvettes en/of Ford Mustangs gezien.
1 maal zelfs zowaar een RV, maar hoe die hun borden en glazen er na de rit zullen uitgezien hebben... :shock: .

Via onze indexpagina kan je naar een video kijken van de volledige drive.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik denk dat dit filmpje aardig weergeeft hoe de Valley Drive te berijden is. Stapvoets (en droog!!) is er niets aan de hand. Gewoon doen, je doet jezelf echt tekort als je niet even verder rijdt dan het visitor center.

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Maar men wordt er wel "iets" minder zeeziek dan bij deze video :wink: .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer