Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Anneleen: tweede reis zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis Anneleen: tweede reis zuidwesten

Bericht door Anneleen »

Na een nachtje slapen dacht ik vanochtend hetzelfde: Aspen schrappen en 's avonds in Rifle Falls State Park slapen.

Er zijn inderdaad al enkele activiteiten en campings buiten de natuurparken gereserveerd, maar ik denk dat ik die allemaal kosteloos zal kunnen verplaatsen of annuleren, tenzij misschien Yellowstone.

Waar zouden we dan eventueel een dag bij doen? Voor de volledigheid nog eens het laatste stuk van de route:

5 Grand Lake - Aspen (Silver Queen CG, in de buurt van Maroon Bells)
6 Aspen - Rifle Falls SP
7 Rifle Falls SP - raften en fietsen naar Hanging Lake gereserveerd - Colorado NM
8 Colorado NM - Arches
9 Arches - Moab (Moab Valley RV Resort gereserveerd)
10 Moab - jeeptour in Canyonlands gereserveerd - Dead Horse Point SP
11 Dead Horse Point SP - Dinosaur NM - Vernal
12 Vernal - Grand Teton
13 GT
14 GT - Yellowstone (Grant CG gereserveerd)
15 YS (Canyon CG gereserveerd)
16 YS (Madison CG gereserveerd)
17 Yellowstone - Craters of the Moon
18 Craters of the Moon - Utah Lake (Lakeside RV CG gereserveerd)
19 Utah Lake - Cedar Breaks
20 Cedar Breaks - Las Vegas
21 LV
22 Las Vegas - Amsterdam
23 thuis

Alvast bedankt voor jullie adviezen!
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Altijd lekker, zoeken waar je ergens een dag kunt inzetten! :thumbup:

Ik zou zelf kiezen voor een extra dag Moab (daar is gewoon zoveel te zien, doen en beleven), of Yellowstone. Maar je zou ook iets kunnen toevoegen.

Je zou ook vanuit Salt Lake City naar Torrey kunnen en rijden en Capitol Reef NP bezoeken. De dag erna kun je dan via de schitterende UT12 (een van de mooiste routes van het Zuidwesten) naar Cedar Breaks rijden.

Misschien is dat laatste wel de leukste optie.
Groetjes,
Daniel
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Er waren daar volgens mij 3 campings die allemaal met Silver begonnen.
Heb je daar al gekeken?
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Bedankt voor je snelle reactie, Mrvanilla.
Inderdaad heel fijn om ineens een dag over te hebben, maar keuze te over om die ergens bij te voegen, vrees ik :lol: .
Een dag Moab zal het eenvoudigste zijn, denk ik. In Capitol Reef zijn we vorig jaar geweest en de UT 12 hebben we toen gereden. Inderdaad prachtig en dat stuk zou ik met héél veel plezier nog eens doen, maar ik ben bang dat ik de reservaties in Yellowstone niet zomaar kan verplaatsen.
Als ik straks om 16 uur het plaatsje aan de Maroon Bells niet kan bemachtigen, zoek ik het allemaal uit.

@ Michelly: ja, die heb ik uitgeplozen. Allemaal vol. Er zijn ook niet zoveel plaatsjes voor campers. Difficult Campground zou nog kunnen, maar die spreekt me niet zo aan en dan moeten we toch weer met de bus naar de Maroon Bells. Het leek me net fijn daar op wandelafstand van te zitten en zowel 's avonds als 's morgens eens te kunnen gaan kijken. En dan nog een goede wandeling te maken overdag voor we zouden doorrijden naar Rifle Falls SP.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dan straks maar klaar zitten om exact 16.00 uur :thumbup:
Is de vorige dag ook nog vrij? Want dan kan iemand anders je nog voor zijn.
Zoniet, zet dan in een ander venster de site van Greenwich Meantime open dan kun je exact om 16.00 uur klikken :D
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Exact om 16 uur geklikt en het plaatsje op Silver Queen is binnen! :D :D :D
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mooi :thumbup:
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

:thumbup: :thumbup:
RoadTrippen
Amerika-ontdekker

Bericht door RoadTrippen »

Hoe gaat het met plannen?

Groetjes,

Tom
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Heel goed!
Alle campings liggen vast, behalve die in Grand Teton (first come first served). Voor Las Vegas moeten we nog beslissen in welk hotel we gaan overnachten.
De Fiery Furnace hike in Arches is gereserveerd. We hebben ook nog een paar andere activiteiten vastgelegd (raften, jeeptour). Verder heb ik wel een globaal beeld van wat we elke dag kunnen doen, en dat heb ik al op de nieuwe reisblog-in-wording geplaatst. Alleen Yellowstone en Grand Teton wil ik nog meer in detail uitwerken.
En bij jullie?
Josje99
Amerikafan

Bericht door Josje99 »

Hoi,

Heb je een link voor je nieuwe blog?
Altijd leuk om te lezen vooral omdat jullie ook op sommige plekken komen die wij gaan bezoeken.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ik heb hem nog niet online gezet, omdat ik er nog volop aan aan 't knutselen ben.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Mag ik hier even heel erg zeuren en stoom aflaten? Ik ben volop aan het werken aan ons roadbook en probeer nu de dagen in Yellowstone in te plannen. Grand Teton was al niet eenvoudig, maar Yellowstone is nog erger :( . Zoveel te zien en te doen! Tientallen reisverslagen doorgenomen, websites bekeken, plannetjes bestudeerd, beschrijvingen van wandelingen gelezen... Pfft. Ik zie door het bos de bomen even niet meer :? .
Zaagmodus uit.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt niet veel tijd voor Yellowstone, dus probeer het niet te vol te plannen. Kijk wat voor jullie de absolute musts zijn. En kijk wat goed in te passen valt met jullie overnachtingen. Zouden jullie het noordelijke deel willen doen (Lamar Valley, Mammoth Hot Springs) , en zo ja, wanneer? Wat zou je de eerste dag willen doen? Of wil je die dag nog voor Grand Teton gebruiken? Gaan jullie voor de highlights, of ook eens een wandeling met minder drukte? Als je vroeg vertrekt uit Grand Teton zou je naar Old Faithful kunnen gaan, en dan via Norris naar Grant. West Thumb is leuk, lijkt me ook erg mooi tegen de avond of 's morgens vroeg. De volgende dag kun je de omgeving van Canyon bezoeken, en als je een leuke korte wandeling wilt maken is Storm Point leuk. Tussen Canyon en Madison kun je naar Tower en Mammoth Hot Springs. Vanuit Madison kun je naar het midway geyser basin, vroeg vertrekken lijkt me verstandig om de drukte daar voor te zijn.
Als je voldoende tijd hebt is een uitbarsting van de Great Fountain Geyser een aanrader. Of loop naar de Lone star Geyser. Zie voor beide ons 2015-verslag.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik kan me dat gevoel nog heel goed herinneren toen wij destijds voor het eerst Yellowstone bezochten.
Ik zou in jullie geval ook eerst richting Old Faithful en de daar liggende basins bezoeken. Ook de Grand Prismatic Spring zou ik zeker doen. Als je tijd over hebt kun je met de kids gaan zwemmen in de Firehole River. Ik zou dan dezelfde weg terugrijden om te overnachten in Grant. Je kunt dan kijken of je diezelfde dag nog West Thumb bezoekt of de volgende dag. Dag 2 inderdaad zoals Marianne voorstelt in de buurt van Canyon een wandeling gaan doen en de uitkijkpunten bekijken. Uncle Tom's Trail is wel leuk. De 3e dag kun je dan de Noordelijke loop doen met evt een stukje van de Lamar Valley en Mammoth Hot Springs. Even zwemmen in de Boiling River net ten noorden is ook leuk. Als je nog tijd hebt kun je de basins bij Norris nog bezoeken. Dit laatste kun je evt ook doen op dag 2 want dan heb je relatief wat meer tijd.
Hopelijk heb je hier iets aan :D
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Yellowstone is inderdaad een park waar het niet eenvoudig is om het bezoek te plannen. Dat komt enerzijds door de 8-vorm waardoor je altijd minstens 1 keer langs dezelfde plek moet, en anderzijds zijn de rijtijden er ook bijzonder moeilijk in te schatten door het aanwezige wild life dat soms voor heel wat oponthoud zorgt.
Wij zijn er tijdens ons eerste bezoek van uitgegaan dat we het onmogelijk "helemaal" konden zien. We hebben ons toen beperkt tot alle hoogtepunten waar iedereen naartoe gaat.
Straks gaan we ook nog wel de absolute highlights bezoeken, maar hebben ook enkele hikes gepland. We will keep you informed :wink: .
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Hoe lief dat jullie me spontaan proberen te helpen, ben ik heel blij mee :) .
Voorlopig had ik het al zo ingepland:

Vernal - GT:
vroeg vertrekken, lange rit, zeker met een camper, dus waarschijnlijk enkel nog plaats op Gros Ventre
misschien kunnen we tegen de avond nog een kijkje nemen bij Jenny Lake of Taggart Lake

GT:
vroeg vertrekken
Schwabacher Landing (korte wandeling)
Emma Matilda en/of Two Ocean Lake
In de late namiddag: Heron Pond & Swan Lake Loop

GT - Yellowstone:
in de voormiddag nog Jenny Lake - Inspiration Point - stukje Cascade Canyon
Moose Falls
West Thumb Geyser Basin

Yellowstone:
vroeg opstaan
Hayden Valley
Ribbon Lake Loop (= Uncle Tom's Trail, denk ik?)

Yellowstone:
zwemmen in Firehole River

Maar met jullie tips kan ik dat goed aanvullen. Vroeg opstaan betekent bij ons tussen 6 en 7 uur opstaan en bijna onmiddellijk vertrekken. De kinderen kleden zich dan ergens onderweg op een parking aan, en we ontbijten dan ook ergens onderweg. Dat maakt het gemakkelijker om een parkeerplaats te vinden, en we hebben meer kans om wildlife te zien en de drukte wat te vermijden. We hebben een dochter met autisme die erg gevoelig is voor prikkels en drukte. Extra reden om die drukte, als het kan, uit de weg te gaan. Als het haar te veel wordt, blijft ze gewoon in de camper.
Ik denk dat we op dag 1 kunnen proberen om eerst richting Old Faithful te rijden en dan pas West Thumb Geyser Basin te gaan.
Dag 3 kunnen we dan de noordelijke loop nog doen. Slough Creek Trail leek me daar ook wel een mogelijkheid. Of de Mystic Falls Trail tegen de avond. Komt wel in orde!
Alvast heel erg bedankt voor jullie tips! En Rudi, ik ga jullie verslag elke dag lezen, ons roadbook wordt pas definitief afgewerkt na jullie reis :wink: .
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vond de lengte van de rit van Vernal naar GT eerlijk gezegd wel meevallen. Vooral tussen Rock Springs en wat verder dan Pinedale, voor je echt de heuvels en bergen doortrekt is gewoon kilometers maken. Het stuk tussen Vernal en Rock Springs en ook de laatste 50/60 km voor Jackson, wyoming zijn wel mooie gebieden om doorheen te rijden. Wat het stuk tussen Rock Springs en Pinedale wel mooi maakt, mits goed weer, is dat je vele tientallen km's verderop zowel links als rechts de besneeuwde bergtoppen van de Rockies kunt zien.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Paul,

Tussen Vernal en Rock Springs kan je ofwel de 191 recht omhoog nemen, ofwel meer naar het oosten de weg via Manila en Green River kiezen. Beide wegen lopen langs Flaming Gorge NRA, zie ik, maar de laatste toch meer, denk ik. Ik overweeg zelfs om onze overnachting op Steinaker State Park CG te vervangen door een overnachting aan de rim van Flaming Gorge. Prachtig uitzicht daar blijkbaar.
Welke weg zou jij nemen? De tweede is iets langer, maar misschien wel de moeite om te doen?
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

michelly schreef:Als je tijd over hebt kun je met de kids gaan zwemmen in de Firehole River.
Ik lees net in het reisverslag van Rob dat je met een camper niet meer langs de Firehole Canyon Drive mag rijden. Daar zullen we dus niet geraken, vrees ik :( . Als ze willen zwemmen, kunnen we natuurlijk Boiling River nog proberen, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat het ook niet zo evident is daar te parkeren met een camper. Geeft niet, genoeg andere dingen te doen :) !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer