Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis bp1706: Route Nashville naar San Francisco
Reis bp1706: Route Nashville naar San Francisco
Hallo,
Ik ga voor de eerste keer een rondreis maken in Amerika.
Ik wil graag naar het zuidwesten.
Graag wil ik beginnen in Nashville, ik heb al een route gemaakt maar ik kom er niet helemaal uit.
Misschien hebben jullie tips?
Dit is tot nu toe mijn route:
Nashville
Memphis
Ouachita Nationel Forest
Oklahoma City
Amarillo
Sante Fe
Taos
Flagstaff ( Grand Canyon)
Kingman
Oatman
Las Vegas
Death Valley
Bodie
Yosemite Park
San Francisco
Dit heb ik tot nu toe uitgezocht. Hebben jullie tips?
Ik wil graag 5 tot 6 weken gaan.
Groetjes
Ik ga voor de eerste keer een rondreis maken in Amerika.
Ik wil graag naar het zuidwesten.
Graag wil ik beginnen in Nashville, ik heb al een route gemaakt maar ik kom er niet helemaal uit.
Misschien hebben jullie tips?
Dit is tot nu toe mijn route:
Nashville
Memphis
Ouachita Nationel Forest
Oklahoma City
Amarillo
Sante Fe
Taos
Flagstaff ( Grand Canyon)
Kingman
Oatman
Las Vegas
Death Valley
Bodie
Yosemite Park
San Francisco
Dit heb ik tot nu toe uitgezocht. Hebben jullie tips?
Ik wil graag 5 tot 6 weken gaan.
Groetjes
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis bp1706: Route Nashville naar San Francisco
Wat voor tips zoek je precies? En wanneer zou je willen gaan? Dit jaar? En in welke tijd van het jaar?
Voor informatie over de parken en andere bezienswaardigheden kun je eens op www.ontdek-amerika.nl kijken. Voor routes is het handig om eens wat reisverslagen te bekijken. Precies deze route zul je wellicht niet vinden maar wel delen van de route. zie daarvoor in de verschillende forums (niet alleen in het Zuidwesten forum maar ook in forum over de zuidelijke staten) het topic Roadbooks en reisverslagen.
Om te zien wat er allemaal mogelijk is, is het handig om een route per dag uit te schrijven, in de van/naar vorm. Als je een idee hebt hoe lang je overal wilt blijven zie je snel genoeg of je genoeg tijd hebt.
Succes met de planning!
Marianne
Voor informatie over de parken en andere bezienswaardigheden kun je eens op www.ontdek-amerika.nl kijken. Voor routes is het handig om eens wat reisverslagen te bekijken. Precies deze route zul je wellicht niet vinden maar wel delen van de route. zie daarvoor in de verschillende forums (niet alleen in het Zuidwesten forum maar ook in forum over de zuidelijke staten) het topic Roadbooks en reisverslagen.
Om te zien wat er allemaal mogelijk is, is het handig om een route per dag uit te schrijven, in de van/naar vorm. Als je een idee hebt hoe lang je overal wilt blijven zie je snel genoeg of je genoeg tijd hebt.
Succes met de planning!
Marianne
Hallo,
Ik wil graag in september gaan tot oktober volgend jaar.
Ongeveer 5 á 6 weken. Ik zou graag willen weten of er op mijn route mooie parken en dergelijke liggen?
Wat is er bijvoorbeeld te doen in New Mexico?
Groetjes
Ik wil graag in september gaan tot oktober volgend jaar.
Ongeveer 5 á 6 weken. Ik zou graag willen weten of er op mijn route mooie parken en dergelijke liggen?
Wat is er bijvoorbeeld te doen in New Mexico?
Groetjes
In New Mexico is een hoop te zien en te doen. Kasha-Katuwe Tent Rocks National Monument bijvoorbeeld. Maar er is nog zoveel meer. Zoals Marianne al zei is het raadzaam op je eens in te lezen. Er zijn een hoop websites voor, maar ook een boek als Lonely Planet (Soutwest bijvorbeeld) is een bron van info.
Wat het handigst is is als je een aantal musts op een rijtje zet en daar een route omheen smeedt. Wat wil je kost wat kost zien?
Wat het handigst is is als je een aantal musts op een rijtje zet en daar een route omheen smeedt. Wat wil je kost wat kost zien?
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Als ik al één ding zie in je lijstje waar ik een groot vraagteken bij zet is het Flagstaff om de Grand Canyon te bezoeken. Dat is geen goed idee.
Verder kan dit op 5 tot 6 weken natuurlijk perfect, maar ik vind dat je inderdaad ook wel zelf een aanzet kan doen. Voor het stukje zuidwesten kan je al veel inspiratie halen uit de voorbeeldroute en daar brei je dan een stuk aan vast om tot op die route te geraken.
Je houdt wel rekening met een flinke drop-off kost tussen Nashville en het zuidwesten ?
Verder kan dit op 5 tot 6 weken natuurlijk perfect, maar ik vind dat je inderdaad ook wel zelf een aanzet kan doen. Voor het stukje zuidwesten kan je al veel inspiratie halen uit de voorbeeldroute en daar brei je dan een stuk aan vast om tot op die route te geraken.
Je houdt wel rekening met een flinke drop-off kost tussen Nashville en het zuidwesten ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Ik wil erg graag de grand canyon zien en de mooie parken daar omheen.
Ook hou ik erg van de muziek dus ik wil ook graag naar Nashville en Memphis.
Ik wil dus graag een mooie route tussen Nashville en de Grand Canyon, ik zoek dus naar mooie bezienswaardigheden op die route.
Maar waarom zet je een groot vraagteken bij Flagstaff Marcopstal?
En wat betekend een drop-off?
Groet
Ook hou ik erg van de muziek dus ik wil ook graag naar Nashville en Memphis.
Ik wil dus graag een mooie route tussen Nashville en de Grand Canyon, ik zoek dus naar mooie bezienswaardigheden op die route.
Maar waarom zet je een groot vraagteken bij Flagstaff Marcopstal?
En wat betekend een drop-off?
Groet
Flagstaff ligt nog best ver van de Grand Canyon af. Over het algemeen wordt aangeraden toch in het park zelf te overnachten. Maar dat is een afweging die je zelf moet maken.
Drop off kosten zijn kosten die een verhuurder in rekening brengt als je de auto op een andere plaats inlevert dan dat je 'em ophaalde.
Persoonlijk zou ik overwegen om, als Nashville echt een must is, een binnenlandse vlucht te maken. Tussen Nashville en het zuidwesten ligt een aardig groot niemandsland waar niet veel te beleven valt. Je zou kunnen kiezen om te vliegen op Las Vegas en vanuit daar de staten Nevada, Utah, Arizona en Californië te bezoeken. Bijvoorbeeld zo:
1. Huis - Nashville
2. Nashville
3. Nashville
4. Nashville - Memphis
5. Memphis
6. Memphis
7. Memphis - Las Vegas (vliegen)
8. Las Vegas - Valley of Fire - Zion National Park
9. Zion National Park
10. Zion National Park - Bryce National Park
11. Bryce National Park - Capitol Reef National Park
12. Capitol Reef National Park - Moab
13. Moab (Arches National Park)
14. Moab (Canyonlands National Park)
15. Moab - Monument Valley
16. Monument Valley - Page
17. Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend)
18. Page - Grand Canyon
19. Grand Canyon - Kingman (Route 66)
20. Kingman - Death Valley National Park
21. Death Valley - Bishop
22. Bishop - Yosemite National Park
23. Yosemite National Park
24. Yosemite National Park
25. Yosemite National Park - Kings Canyon National Park
26. Kings Canyon National Park - Sequoia National Park
27. Sequoia National Park - Three Rivers
28. Three Rivers - Los Angeles
29. Los Angeles
30. Los Angeles
31. Los Angeles - Cambria (kustroute)
32. Cambira - Monterey
33. Monterey - San Francisco
34. San Francisco
35. San Francisco
36. San Francisco - Huis.
Drop off kosten zijn kosten die een verhuurder in rekening brengt als je de auto op een andere plaats inlevert dan dat je 'em ophaalde.
Persoonlijk zou ik overwegen om, als Nashville echt een must is, een binnenlandse vlucht te maken. Tussen Nashville en het zuidwesten ligt een aardig groot niemandsland waar niet veel te beleven valt. Je zou kunnen kiezen om te vliegen op Las Vegas en vanuit daar de staten Nevada, Utah, Arizona en Californië te bezoeken. Bijvoorbeeld zo:
1. Huis - Nashville
2. Nashville
3. Nashville
4. Nashville - Memphis
5. Memphis
6. Memphis
7. Memphis - Las Vegas (vliegen)
8. Las Vegas - Valley of Fire - Zion National Park
9. Zion National Park
12. Capitol Reef National Park - Moab
13. Moab (Arches National Park)
14. Moab (Canyonlands National Park)
15. Moab - Monument Valley
16. Monument Valley - Page
17. Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend)
18. Page - Grand Canyon
19. Grand Canyon - Kingman (Route 66)
20. Kingman - Death Valley National Park
21. Death Valley - Bishop
22. Bishop - Yosemite National Park
23. Yosemite National Park
24. Yosemite National Park
25. Yosemite National Park - Kings Canyon National Park
26. Kings Canyon National Park - Sequoia National Park
27. Sequoia National Park - Three Rivers
28. Three Rivers - Los Angeles
29. Los Angeles
30. Los Angeles
31. Los Angeles - Cambria (kustroute)
32. Cambira - Monterey
33. Monterey - San Francisco
34. San Francisco
35. San Francisco
36. San Francisco - Huis.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou ook zo iets als MrVanilla doet voorstellen, alleen dan nog een dag (of 2) Las Vegas tussen de Grand Canyon en Death Valley.
Dus :
grand canyon - Las Vegas
Las Vegas (en evt. nog een dag)
Las Vegas - Death Valley
Death Valley - Mammoth Lakes
ML - Yosemite.
En dan evt. 1 dag Page eraf halen. Dat is op dag 16 en ochtend van 17 goed te bekijken.
Dus :
grand canyon - Las Vegas
Las Vegas (en evt. nog een dag)
Las Vegas - Death Valley
Death Valley - Mammoth Lakes
ML - Yosemite.
En dan evt. 1 dag Page eraf halen. Dat is op dag 16 en ochtend van 17 goed te bekijken.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Hartelijk welkom bij AllesAmerika.
Qua natuur is er ook genoeg te vinden.
Het is al weer een tijdje geleden dat wij daar een rondreis maakten, om ideeën op te doen zou je ons reisverslag eens kunnen bekijken, klik hier.
New Mexico is een grote staat, waar je veel invloeden vindt uit Mexico, evenals veel pueblo's, de dorpjes waar de native Americans wonen.bp1706 schreef:Wat is er bijvoorbeeld te doen in New Mexico?
Qua natuur is er ook genoeg te vinden.
Het is al weer een tijdje geleden dat wij daar een rondreis maakten, om ideeën op te doen zou je ons reisverslag eens kunnen bekijken, klik hier.
-
Gast
Dan zou ik eerder naar Denver of Albuquerque vliegen ipv Las Vegas. Anders ben je al te ver naar het westen, en moet je weer terug voor bijvoorbeeld de Grand Canyon.
Maar dat scheelt ook in de prijs denk ik.
Ben ik met een binnenlandse vlucht niet duurder uit dan dat ik met de auto van Memphis naar Vegas rijd?
De mooiste natuur ligt natuurlijk rond om Vegas.
Maar ik wou ook graag Nashville en Memphis zien, dus ik dacht dat ik via Memphis naar Vegas kon rijden via een mooie route.
Maar als deze route wordt afgeraden moet ik iets anders verzinnen.
Ben ik met een binnenlandse vlucht niet duurder uit dan dat ik met de auto van Memphis naar Vegas rijd?
De mooiste natuur ligt natuurlijk rond om Vegas.
Maar ik wou ook graag Nashville en Memphis zien, dus ik dacht dat ik via Memphis naar Vegas kon rijden via een mooie route.
Maar als deze route wordt afgeraden moet ik iets anders verzinnen.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Dat valt best mee hoorMrvanilla schreef: Tussen Nashville en het zuidwesten ligt een aardig groot niemandsland waar niet veel te beleven valt.
Ik ben het met je eens dat als je voor de spectaculaire natuur in het zuidwesten gaat je dan beter een binnenlandse vlucht kunt nemen.
Maar er is wel degelijk een mooie route samen te stellen. Kijk eens in de reisverslagen van mensen die een camper wegbrengen. Vaak komen die ook in Nashville en gaan naar het westen. Hier vind je de onze.
Andere verslagen:
http://peterencathy2015.blogspot.nl/
http://knobelinamerika.waarbenjij.nu/re ... rancisco/1
http://amerika.jeukensweb.nl/downloads/ ... ka2013.pdf
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Ik was al aan het twijfelen of ik jouw verslag zou noemen. Mijn beredenering was meer dat het een eerste Amerika reis is en dat het dan wellicht leuker is de 'usual' highlights te bezoeken. 
Groetjes,
Daniel
Daniel
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in
. Ik zou voor een eerste reis ook kiezen voor het spectaculaire westen. Maar als TS toch voor Nashville wil kiezen en ruim de tijd heeft kan er zeker een mooie route gemaakt worden met ook nog redelijk wat tijd in het westen.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik kan natuurlijk ook eerst het Zuid-Westen bezoeken en daar een mooie trip maken langs alle parken.
Ik ben natuurlijk nog heel onervaren in reizen in Amerika.
Jullie geven aan bijvoorbeeld:
Hoe zien jullie dit voor je.
S´morgensvroeg aankomen in Zion NP en s´avonds naar Bryce rijden, of hoe doen jullie dit?
Ik kan natuurlijk ook eerst het Zuid-Westen bezoeken en daar een mooie trip maken langs alle parken.
S´morgensvroeg aankomen in Zion NP en s´avonds naar Bryce rijden, of hoe doen jullie dit?
-
Gast
Memphis -> Denver op 27 September, enkele reis: $112: https://www.google.com/flights/#search; ... 10-01;tt=obp1706 schreef:Maar dat scheelt ook in de prijs denk ik.
Je zult alleen twee keer een auto moeten huren.
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je komt dan al een dag eerder in Zion aan. Je kunt ervoor kiezen om eerst Zion te bezoeken en dan door te rijden naar Bryce.bp1706 schreef:Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik zou je willen adviseren om wat reisverslagen te lezen. Dan krijg je een goed idee hoe de dagen ingevuld worden.
Hier vind je bijv. een heleboel reisverslagen en roadbooks betreffende het zuidwesten.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Dankje,
ik ben aan het lezen
ik ben aan het lezen
Lees inderdaad eens wat reisverslagen, zo krijg je een beetje idee wat er allemaal kan op een dag. Veel leden hier houden zo'n verslag bij, je ziet deze vaak in het onderschrift.
Ben je van plan alleen te reizen?
Ben je van plan alleen te reizen?
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties