Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Souraia: Denver - Denver
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Reis Souraia: Denver - Denver
Mijn vorige reisplanning heb ik van de baan gegooid (Chicago - Seattle) alhoewel ik nog steeds hierover twijfel. Ik heb nu een andere route gemaakt.
Ook deze behoorlijk wat kilometers (we houden van rijden en worden onrustig als we te lang op 1 plek blijven).
De plaatsen die hierop staan zijn we allemaal al geweest (op Helena na). Ik zou graag nog wat tips willen krijgen. Is het niet te vol? kan ik nog wat anders aanpassen?
1. Denver
2. Denver - Estes Park
3. Estes Park - Rapid City (MT. Rushmore)
4. Rapid City
5. Rapid City - Yellowstone (behoorlijke rit)
6. Yellowstone
7. Yellowstone
8. Yellowstone - Helena
9. Helena - Glacier
10. Glacier
11. Glacier - Couer d Alene
12. Couer d Alene - Seattle
13. Seattle
14. Seattle - Bend (via MT st Helens)
15. Bend
16. Bend - Crater Lake
17. Crate Lake - Lake Tahoe
18. Lake Tahoe
19. Lake Tahoe - Death Valley
20. Death Valley - Las Vegas
21. Las Vegas
22. Las Vegas
23. Las Vegas - Flagstaff
24. Flagstaff - Moab
25. Moab
26. Moab
27. Moab - Denver
28. Denver
29. Denver - terugvlucht.
Ook deze behoorlijk wat kilometers (we houden van rijden en worden onrustig als we te lang op 1 plek blijven).
De plaatsen die hierop staan zijn we allemaal al geweest (op Helena na). Ik zou graag nog wat tips willen krijgen. Is het niet te vol? kan ik nog wat anders aanpassen?
1. Denver
2. Denver - Estes Park
3. Estes Park - Rapid City (MT. Rushmore)
4. Rapid City
5. Rapid City - Yellowstone (behoorlijke rit)
6. Yellowstone
7. Yellowstone
8. Yellowstone - Helena
9. Helena - Glacier
10. Glacier
11. Glacier - Couer d Alene
12. Couer d Alene - Seattle
13. Seattle
14. Seattle - Bend (via MT st Helens)
15. Bend
16. Bend - Crater Lake
17. Crate Lake - Lake Tahoe
18. Lake Tahoe
19. Lake Tahoe - Death Valley
20. Death Valley - Las Vegas
21. Las Vegas
22. Las Vegas
23. Las Vegas - Flagstaff
24. Flagstaff - Moab
25. Moab
26. Moab
27. Moab - Denver
28. Denver
29. Denver - terugvlucht.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Souraia: Denver - Denver
Hallo Souraia,
Voor mij zou het veel te vol zijn, maar als je zelf aangeeft dat je een drukke route wel prettig vindt is het misschien wel te doen. Aan de andere kant heb je echt wel weinig tijd voor sommige dingen. Estes Park is om naar Rocky Mountain NP te gaan? Daar heb je dan er weinig tijd. Wij hadden met 2 nachten al te weinig tijd.
Rapid city - Yellowstone is ook wel heel erg ver; wij deden dat stuk met 2 tussenstops - zie daarvoor ons 2004-verslag.
Is er een reden voor Flagstaff? Je zou ook via de UT 12 (met Capitol Reef) kunnen rijden.
Qua route is het misschien niet gek om RMNP op het laatst te doen; dan kun je vanuit Denver meteen naar Rapid City rijden. Of stop iets eerder, bijvoorbeeld in Hot Springs of Custer.
Is Seattle een must? Misschien leuk om dat een andere keer te doen en dan ook tijd te nemen voor Mt Rainier en Olympic NP.
Wij reden vorig jaar van Grand Teton door Idaho naar Bend, dat is ook een mogelijkheid als je wat meer tijd wilt hebben overal.
Marianne
Voor mij zou het veel te vol zijn, maar als je zelf aangeeft dat je een drukke route wel prettig vindt is het misschien wel te doen. Aan de andere kant heb je echt wel weinig tijd voor sommige dingen. Estes Park is om naar Rocky Mountain NP te gaan? Daar heb je dan er weinig tijd. Wij hadden met 2 nachten al te weinig tijd.
Rapid city - Yellowstone is ook wel heel erg ver; wij deden dat stuk met 2 tussenstops - zie daarvoor ons 2004-verslag.
Is er een reden voor Flagstaff? Je zou ook via de UT 12 (met Capitol Reef) kunnen rijden.
Qua route is het misschien niet gek om RMNP op het laatst te doen; dan kun je vanuit Denver meteen naar Rapid City rijden. Of stop iets eerder, bijvoorbeeld in Hot Springs of Custer.
Is Seattle een must? Misschien leuk om dat een andere keer te doen en dan ook tijd te nemen voor Mt Rainier en Olympic NP.
Wij reden vorig jaar van Grand Teton door Idaho naar Bend, dat is ook een mogelijkheid als je wat meer tijd wilt hebben overal.
Marianne
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Marianne, nee Flagstaff is geen must, dus dan zou ik vanuit LV door kunnen rijden naar Capitol Reef.
Seattle wil ik (en zoonlief) er graag in houden, ik snap dat het behoorlijk uit de route is.
Estes Parks is idd voor the Rocky Mountains. Dus dan zou ik vanuit Moab eerst naar Rocky Mountains rijden en dan terug naar Denver?
Ik zou nog wel wat willen schrappen, maar ik zou niet weten wat.
Seattle wil ik (en zoonlief) er graag in houden, ik snap dat het behoorlijk uit de route is.
Estes Parks is idd voor the Rocky Mountains. Dus dan zou ik vanuit Moab eerst naar Rocky Mountains rijden en dan terug naar Denver?
Ik zou nog wel wat willen schrappen, maar ik zou niet weten wat.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Het is inderdaad wel erg veel !
Als Seattle een must is zou een optie kunnen zijn: Starten in Seattle en eindigen in Denver. Ik zou dan het gebied van South Dakota en eventueel Yellowstone laten vallen. Of van Seattle naar Salt Lake City. (zonder SD en Rocky Mountains)
In beide gevallen heb je meer tijd voor her en der een tussenstop. Maar misschien is dit financieel wb vluchten niet zo aantrekkelijk.
Als Seattle een must is zou een optie kunnen zijn: Starten in Seattle en eindigen in Denver. Ik zou dan het gebied van South Dakota en eventueel Yellowstone laten vallen. Of van Seattle naar Salt Lake City. (zonder SD en Rocky Mountains)
In beide gevallen heb je meer tijd voor her en der een tussenstop. Maar misschien is dit financieel wb vluchten niet zo aantrekkelijk.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Las vegas - capitol reef op 1 dag lijkt me ook niet echt bevorderlijk. Is South Dakota een must? Anders dat er misschien uithalen en bv van Denver via Casper naar Yellowstone rijden? Je doorkruist nu denk ik wel erg veel gebieden, ook al ben je bijna overal al geweest.
Ik heb het idee dat het retour Denver is gekozen om one way fee te ontlopen? Klopt dat?
Hou er rekening mee dat als het goed is bij www.usareisen.de of www.drive-usa.de er geen one way fee is tussen Californië en Colorado. Je zou dus ook grofweg, Denver - RMNP - Moab - naar Yellowstone - etc kunnen doen en dan eindigen met Las Vegas en dan de dag voor vertrek bv naar LA kunnen rijden voor de terugvlucht als je qua kosten die $300/$150 wilt uitsparen...
Ik heb het idee dat het retour Denver is gekozen om one way fee te ontlopen? Klopt dat?
Hou er rekening mee dat als het goed is bij www.usareisen.de of www.drive-usa.de er geen one way fee is tussen Californië en Colorado. Je zou dus ook grofweg, Denver - RMNP - Moab - naar Yellowstone - etc kunnen doen en dan eindigen met Las Vegas en dan de dag voor vertrek bv naar LA kunnen rijden voor de terugvlucht als je qua kosten die $300/$150 wilt uitsparen...
Het zou mij te gehaast zijn.
Als Rapid City alleen voor Mount Rush is, zou je dag vier al kunnen eindigen nabij Devils Tower of Sheridan,
maar eigenlijk is er veel meer in die omgeving te bekijken.
Wat de andere al aangeven, one-way lijkt mij in dit geval handiger Seattle-Denver.
Ik weet niet in welke periode je reist, maar dat kan ook bepalendd zijn voor de volgorde van de trip.
Succes met plannen.
Als Rapid City alleen voor Mount Rush is, zou je dag vier al kunnen eindigen nabij Devils Tower of Sheridan,
maar eigenlijk is er veel meer in die omgeving te bekijken.
Wat de andere al aangeven, one-way lijkt mij in dit geval handiger Seattle-Denver.
Ik weet niet in welke periode je reist, maar dat kan ook bepalendd zijn voor de volgorde van de trip.
Succes met plannen.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Voor mij zou het veel te vol zijn. Als autorijden in Amerika het doel is oké, maar voor mij zou de verhouding tussen autorijden en het bezoeken van bezienswaardigheden totaal scheef liggen. Je rijdt ook een heleboel bezienswaardigheden voorbij waarvan ik het jammer zou vinden ze niet te bezoeken, ook al was ik er al eens geweest.Souraia schreef: Ik zou graag nog wat tips willen krijgen. Is het niet te vol?
Ik zou in ieder geval ook kiezen voor een one way. Als de achterlatingskosten een bezwaar mochten zijn, heeft Paul daar al een oplossing voor gegeven. Je zou er ook rekening mee kunnen houden dat een one way route kilometers, en dus benzinekosten, bespaart. De tijdwinst zou voor mij een grotere rol spelen.Souraia schreef: kan ik nog wat anders aanpassen?
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor al jullie inzichten en tips.
Ik heb niet perse gekozen voor Denver-Denver vanwege de fee, maar meer om het compleet te krijgen.
Ik haal South Dakota eruit, dat scheelt al een behoorlijk stuk en aantal dagen.
Vanuit LA vertrekken is zeker een optie, dan kan ik de laatste dag nog naar de zombies van The Walking Dead
Dan zou ik vanuit Denver naar RMNP en van daar naar Moab en dan naar Yellowstone? Is dat geen omweg? Als het helemaal niet lukt dan zou ik Moab er ook uit kunnen laten. Wij zijn daar vorig jaar nog geweest.
Vanuit Seattle vertrekken is ook zeker een optie, maar dan zou het ook een rondje moeten worden, anders krijg ik niet alles.
Wij gaan trouwens in het hoogseizoen.
Ik heb niet perse gekozen voor Denver-Denver vanwege de fee, maar meer om het compleet te krijgen.
Ik haal South Dakota eruit, dat scheelt al een behoorlijk stuk en aantal dagen.
Vanuit LA vertrekken is zeker een optie, dan kan ik de laatste dag nog naar de zombies van The Walking Dead

Dan zou ik vanuit Denver naar RMNP en van daar naar Moab en dan naar Yellowstone? Is dat geen omweg? Als het helemaal niet lukt dan zou ik Moab er ook uit kunnen laten. Wij zijn daar vorig jaar nog geweest.
Vanuit Seattle vertrekken is ook zeker een optie, maar dan zou het ook een rondje moeten worden, anders krijg ik niet alles.
Wij gaan trouwens in het hoogseizoen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is voor mij dan wel even onduidelijk hoe je bij een evt. one way zelf de route voor je ziet, misschien kan je dat iets verduidelijken?
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
De route zou dan worden,
Denver - RMNP - Yellowstone - Helena - Glacie - Couer d Alene - Seattle - Bend - Crater Lake - Lake Tahoe - Las Vegas - LA.
Ik skip dus South Dakota en gehele Utah (wat ik toch wel erg jammer vind).
Denver - RMNP - Yellowstone - Helena - Glacie - Couer d Alene - Seattle - Bend - Crater Lake - Lake Tahoe - Las Vegas - LA.
Ik skip dus South Dakota en gehele Utah (wat ik toch wel erg jammer vind).
- Old Faithful
- Amerika-expert
Je zou ook van RMNP via Moab en Vernal of Salt Lake City naar Grand Teton kunnen rijden. Ik heb even gekeken of dat lukt. Je houdt in onderstaande route zelfs een dag over.
1 Vlucht naar - Denver
2 Denver - Estes Park
3 Estes Park - Grand Lake
4 Grand Lake - Moab
5 Moab - Moab
6 Moab - Moab
7 Moab - Vernal/SLC
8 Vernal/SLC - Grand Teton
9 Grand Teton - Yellowstone
10 Yellowstone - Yellowstone
11 Yellowstone - Yellowstone
12 Yellowstone - Helena
13 Helena - Glacier
14 Glacier - Glacier
15 Glacier - Coeur D'Alene
16 Coeur D'Alene - Seattle
17 Seattle - Seattle
18 Seattle - Bend
19 Bend - Bend
20 Bend - Crater Lake
21 Crater Lake - Lake Tahoe
22 Lake Tahoe - Lake Tahoe
23 Lake Tahoe - Death Valley
24 Death Valley - Las Vegas
25 Las Vegas - Las Vegas
26 Las Vegas Las Vegas
27 Las Vegas Los Angeles
28 Extra dag Extra dag
29 Terugreis
Door van Las Vegas naar Los Angeles te rijden kun je achterlatingskosten in sommige gevallen vermijden. Door van Las Vegas terug te vliegen kun je benzinekosten en een overnachting besparen. Misschien kun je dat van een geschikte vlucht af laten hangen. Je zou ook nog voor een extra vakantiedag kunnen kiezen.

1 Vlucht naar - Denver
2 Denver - Estes Park
3 Estes Park - Grand Lake
4 Grand Lake - Moab
5 Moab - Moab
6 Moab - Moab
7 Moab - Vernal/SLC
8 Vernal/SLC - Grand Teton
9 Grand Teton - Yellowstone
10 Yellowstone - Yellowstone
11 Yellowstone - Yellowstone
12 Yellowstone - Helena
13 Helena - Glacier
14 Glacier - Glacier
15 Glacier - Coeur D'Alene
16 Coeur D'Alene - Seattle
17 Seattle - Seattle
18 Seattle - Bend
19 Bend - Bend
20 Bend - Crater Lake
21 Crater Lake - Lake Tahoe
22 Lake Tahoe - Lake Tahoe
23 Lake Tahoe - Death Valley
24 Death Valley - Las Vegas
25 Las Vegas - Las Vegas
26 Las Vegas Las Vegas
27 Las Vegas Los Angeles
28 Extra dag Extra dag
29 Terugreis
Door van Las Vegas naar Los Angeles te rijden kun je achterlatingskosten in sommige gevallen vermijden. Door van Las Vegas terug te vliegen kun je benzinekosten en een overnachting besparen. Misschien kun je dat van een geschikte vlucht af laten hangen. Je zou ook nog voor een extra vakantiedag kunnen kiezen.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Old Faithfull je bent mijn held, bij deze een virtuele knuffel.
Ik ga deze route aanhouden, ik ben hier helemaal blij mee. Ook nog Grand Teton erbij (yeaaaahhh).
Terugvliegen vanuit LA vind ik op zich wel een goede optie. Mijn zoons klaagden al dat ze graag naar Universal willen, hun ook blij
Ik ga deze route aanhouden, ik ben hier helemaal blij mee. Ook nog Grand Teton erbij (yeaaaahhh).
Terugvliegen vanuit LA vind ik op zich wel een goede optie. Mijn zoons klaagden al dat ze graag naar Universal willen, hun ook blij

- Old Faithful
- Amerika-expert
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb de route een ietsie aangepast. In plaat van Vernal rijden we gelijk door naar SLC vanuit Moab.
Verder zou ik eigenlijk het liefst helemaal niet naar SLC rijden, ik vond het vorig jaar niet echt een boeiende stad. Maar vanuit Vernal in 1 ruk naar Grand Teton is te veel.
Ook Couer d Alene is geen must, maar ook hier geldt helaas te ver om in 1 keer door te rijden vanuit Glacier naar Seattle, dus ik heb geen idee hoe ik dat anders zou moeten indelen.
1 Denver
2 Denver - Estes Park 130 km
3 Estes Park - Grand Lake 75 km
4 Grand Lake - Moab 580 km
5 Moab
6 Moab - Vernal 335 km
7 Vernal- Grand Teton 460 km
8 Grand Teton
9 Grand Teton - Yellowstone 120 km (overnachting in Canyon)
10 Yellowstone (overnachting in Canyon)
11 Yellowstone (overnachting in West Yellowstone)
12 Yellowstone - Helena 375 km
13 Helena - Glacier 360 km
14 Glacier
15 Glacier - Couer d Alene 490 km
16 Couer de Alene - Seattle 500 km
17 Seattle
18 Seattle via Mt Helens naar Bend 560 km
19 Bend
20 Bend - Crater Lake 200 km
21 Crater Lake - Lake Tahoe 635
22 Lake Tahoe
23 Lake Tahoe - Death Valley 570 km
24 Death Valley - Las Vegas 220 km
25 Las Vegas
26 Las Vegas
27 Las Vegas - LA 435 km
28 Los Angeles
29 Los Angeles - Amsterdam
Verder zou ik eigenlijk het liefst helemaal niet naar SLC rijden, ik vond het vorig jaar niet echt een boeiende stad. Maar vanuit Vernal in 1 ruk naar Grand Teton is te veel.
Ook Couer d Alene is geen must, maar ook hier geldt helaas te ver om in 1 keer door te rijden vanuit Glacier naar Seattle, dus ik heb geen idee hoe ik dat anders zou moeten indelen.
1 Denver
2 Denver - Estes Park 130 km
3 Estes Park - Grand Lake 75 km
4 Grand Lake - Moab 580 km
5 Moab
6 Moab - Vernal 335 km
7 Vernal- Grand Teton 460 km
8 Grand Teton
9 Grand Teton - Yellowstone 120 km (overnachting in Canyon)
10 Yellowstone (overnachting in Canyon)
11 Yellowstone (overnachting in West Yellowstone)
12 Yellowstone - Helena 375 km
13 Helena - Glacier 360 km
14 Glacier
15 Glacier - Couer d Alene 490 km
16 Couer de Alene - Seattle 500 km
17 Seattle
18 Seattle via Mt Helens naar Bend 560 km
19 Bend
20 Bend - Crater Lake 200 km
21 Crater Lake - Lake Tahoe 635
22 Lake Tahoe
23 Lake Tahoe - Death Valley 570 km
24 Death Valley - Las Vegas 220 km
25 Las Vegas
26 Las Vegas
27 Las Vegas - LA 435 km
28 Los Angeles
29 Los Angeles - Amsterdam
Laatst gewijzigd door Souraia op 16 apr 2016, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vond vanuit Vernal naar Jackson, wyoming eerlijk gezegd prima te doen. Moab - Grand Teton zou ik persoonlijk wel te lang vinden, dus ik zou je overweging om misschien Moab - Vernal - Grand Teton te doen toch nog eens in overweging nemen. Je zou ook naar Dutch John/Flaming Gorges of Green River/Rock springs (let op, beide ook in Wyoming) kunnen rijden als tussenstop. Qua kilometers is het via SLC vergeleken met Vernal maar een km of 20 minder en 30min korter rijden.
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja je hebt gelijk, ik heb het even opnieuw berekend. Dus vanuit Moab gaan we dan naar Vernal ipv SLC en vanuit Vernal naar Jackson.
Zo gelijk aangepast.
Zo gelijk aangepast.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik sliep in Vernal in de Best Western dinosaur inn, prima hotel met vooral voor Amerikaanse begrippen een uitgebreid ontbijt. Ik betaalde daar in 2013 $87 (incl taxes) voor.
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dank voor de tip, die ga ik gelijk noteren.
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik toch zou moeten schrappen, dan mag Moab sneuvelen. Wij zijn daar vorig jaar al geweest en ondanks dat het nooit een straf is om daar te zijn, ben ik wel bereid om deze te schrappen voor wat meer ruimte.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind de reis toch nog wel aardig vol zo dus wellicht niet zo gek om Moab te laten vallen.
Ik weet niet wat jullie leuk vinden, misschien zijn de cabins bij Dutch John iets in plaats van Vernal? Je zou je daar ook wel twee nachten kunnen vermaken denk ik.
Voor Crater Lake hebben wij nu twee keer in de Union Creek Resort overnacht, dat vonden we erg leuk.
Marianne
Ik weet niet wat jullie leuk vinden, misschien zijn de cabins bij Dutch John iets in plaats van Vernal? Je zou je daar ook wel twee nachten kunnen vermaken denk ik.
Voor Crater Lake hebben wij nu twee keer in de Union Creek Resort overnacht, dat vonden we erg leuk.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 6726 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-