Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke rugzak voor korte wandelingen / uitjes

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Welke rugzak voor korte wandelingen / uitjes

Bericht door Old Faithful »

Ik zweer bij "ademend." In de zomer draag ik tijdens wandelingen altijd shirts en ondershirts van Odlo; ideaal bij inspanning (hoogteverschillen) en/of hoge temperaturen. Bij het skiën idem voor thermisch ondergoed en skipully. Ik koop ook alleen Goretex jassen. We gaan echter :offtopic: :oops:
Groet,

Old Faithful
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Wij hebben een stapeltje van deze rugzakken: voor een paar uur wandelen, en de rest van het jaar als gym/zwem/ballet/lunch/autotas. Er passen 2-3 waterflesjes, wat proviand, luiers en natte doekjes in, en in het 'verborgen' voorvak (met rits) kun je portemonnee/telefoon/paspoorten kwijt. Niet voor in de drukke stad, maar dat geldt voor elke rugzak natuurlijk. Ze hebben gevulde schouderbanden en ook het rugvak is gepolsterd: draagt fijn voor zowel de kleuter als de lange volwassene.

http://www.decathlon.nl/arpenaz-10-l-zw ... 31381.html (10 liter, 2.99 euro)

NB Als je geen Decathlon in de buurt hebt, ze bezorgen ook, maar ik zou er lekker een keer een dagtochtje van maken. Niet zover van de vestiging in Amsterdam ZO vandaan, vind je op het Gelderlandplein de gloedjenieuwe flagship store van Bever Zwerfsport. Voor als je (ook) een 150 euro rugzak wil :lol:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Rugzakken zijn inderdaad erg persoonlijk. In de categorie klein maar fijn ben ik érg tevreden over de Deuter Speedlite, oa te koop bij het grote knaagdier. Comfortabel, lichtgewicht, met een heupriem (minimalistisch weliswaar), opvouwbaar-maar-toch-stevig, en er past een waterzak/Camelbak in als je dat handig vindt. Ik vind hem ideaal voor als je niet al te veel meeneemt. Hij is niet gemaakt voor zware lasten uiteraard, dan is het niet meer comfortabel...
Josje99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Josje99 »

Bij albert Heijn zijn deze week Nomad rugzakken in de bonus!
Ook nomad sokken trouwens....
usdreamer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door usdreamer »

Jammer dat er geen Decathlon bij jullie in de buurt is.
Wij hadden er 2 van deze gekocht.
In het vliegtuig en de auto gebruikt voor de spullen van de kinderen (hij kan zowel door kinderen als volwassenen gebruikt worden, de riemen zijn erg verstelbaar) en door ons bij het wandelen in Valley of Fire, Zion en in Disneyland.
Wij zijn zeer tevreden van deze super goedkope rugzakjes (ze zijn blijkbaar ook populair want er waren nog mensen met dezelfde in het vliegtuig ;-)

http://nl.decathlon.be/arpenaz-10-l-bla ... 31388.html
Laatst gewijzigd door usdreamer op 12 apr 2016, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
usdreamer
Amerika-ontdekker

Bericht door usdreamer »

Grappig, zie nu net de andere post die verwijst naar diezelfde rugzakjes.
Populair dus :-)
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Erg populair want ik kreeg van iemand die ik ken ook al dezelfde tip!
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
DennisS
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door DennisS »

Als je een spiegelreflexcamera hebt, dan kan ik je echt de Lowepro Hatchback 16l AW aanbevelen. Wij hebben deze ook onlangs aangeschaft en het is echt een super handige rugzak. De camera gaat er netjes in en je kunt hem zelf zo omzetten dat het een daypack wordt als je de camera thuis laat. Wij vinden hem ideaal!
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
JvAcker
Amerika-ontdekker

Bericht door JvAcker »

Hoezo rugzak ? Ik ga voor zo min mogelijk bepakking en zo min mogelijk meesjouwen, zeker als het warm is
Voor korte wandelingen hang ik 2 drinkfleshouders aan m'n riem. http://www.outdoortravelexperienceweert ... bidon.html
Paspoort e.d. gaan in een van de vele broekzakken en de camera past in m'n borstzak. Eten doen we vooraf of daarna.
Tandenfee
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Tandenfee »

Ik heb n rugzak van de anwb winkel waar je ook een waterzak in kunt doen. Ik vond deze echt superfijn tijdens onze reis omdat hij weinig weegt, versteviging heeft bij je rug, makkelijk drinken tijdens wandelingen en voldoende inhoud. Ook extra kleine vakjes enz. Was ook geen dure rugzak, toen voor ik geloof 30 euri incl waterzak gekocht!
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Het is de Lowe Alpine Airzone Z 20 geworden.
Deze zit volgens mijn man het comfortabelst.
Afbeelding
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves