Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke rugzak voor korte wandelingen / uitjes
Welke rugzak voor korte wandelingen / uitjes
Ik ben benieuwd wat voor soort rugzak jullie gebruiken voor korte wandelingen / uitjes.
Wij zijn geen rugzakdragers dus het moet een licht / klein rugzakje zijn waar de paspoorten, camera`s, wat eten / drinken en dergelijke in kunnen.
Wij zijn geen rugzakdragers dus het moet een licht / klein rugzakje zijn waar de paspoorten, camera`s, wat eten / drinken en dergelijke in kunnen.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Re: Welke rugzak voor korte wandelingen / uitjes
Zo'n rugtas die ik en vele andere rekeninghouders in de 90er jaren van de toenmalige Postbank kreeg.
Ik zou je niet teveel laten leiden door wat andere mensen hebben. Een rugzak is erg persoonlijk. Wat bij een lange dunne man lekker op zijn rug zit, kan bij een dik gedrongen vrouwtje verschrikkelijk zitten en andersom. Ik zou naar een buitensport/ campingzaak gaan en daar wat rugzakken uitproberen. Neem een fles water en een dikke trui mee om de rugzak mee te vullen (gewicht en volume).
De moderne rugzakken zijn licht, komen in alle maten en zien er al helemaal niet allemaal meer uit alsof je een wekenlange trekking op de Noordpool gaat doen.
De moderne rugzakken zijn licht, komen in alle maten en zien er al helemaal niet allemaal meer uit alsof je een wekenlange trekking op de Noordpool gaat doen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Goede tip hierboven. Test het gewoon uit met wat jullie fijn vinden zitten. Vooral met alles wat je mee wilt nemen heb je misschien zelfs wel 2 rugzakjes nodig. Maar je hebt ze in zoveel soorten en maten.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik heb een doodgewone Kipling rugzak, niets bijzonders. Die gebruik ik naast een trolley ook gewoon als handbagage in het vliegtuig en hij gaat mee op wandelingen. Voor die korte wandelingen hoef je imo niet een speciale rugzak te hebben. Ik heb wel 3 uur met die rugzak gelopen zonder problemen.
Heb je niets liggen? Ik vind het nogal overdreven om voor korte wandelingen naar een buitensportzaak te gaan.
Heb je niets liggen? Ik vind het nogal overdreven om voor korte wandelingen naar een buitensportzaak te gaan.
Ik heb nog wel een eastpak liggen maar dit is nogal een kleurrijk schoolgeval zeg maar
Mijn man heeft een aversie gekregen van rugzakken omdat hij altijd op zijn rug gaat zweten en ze te zwaar beladen waren ( vakanties in Spanje met lunchpakketten vanuit het hotel, don`t ask.....) ook heeft hij snel last van zijn rug(en ik mijn standaard nekklachten) dus het is best lastig.
De tip om ze gewoon te passen vind ik wel een goede!

Mijn man heeft een aversie gekregen van rugzakken omdat hij altijd op zijn rug gaat zweten en ze te zwaar beladen waren ( vakanties in Spanje met lunchpakketten vanuit het hotel, don`t ask.....) ook heeft hij snel last van zijn rug(en ik mijn standaard nekklachten) dus het is best lastig.
De tip om ze gewoon te passen vind ik wel een goede!
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb een gelert rugzak. Deze heeft gevoerde schouderbanden waardoor het wat lekkerder zit en een soort gelei aan de rugkant waardoor je wat minder snel zweet. Hier zou evt ook nog een camelback tussen geplaatst kunnen worden. Als je in 35graden gaat wandelen zweet je toch lijkt mij. 2 zijvakken waar een flesje in kan. Een zak waar met gemak nog een aantal flesjes en wat andere zaken inkunnen en een rits met een zak die langs de hele rugzak loopt waar je bv wat documenten of papieren of dergelijke in kwijt kan. Kostte me toen iets van €25
Ik heb overigens ook, bv tijdens de wandeling naar het Hollwood sign, wel eens een korte broek met wat flinke zaken (aan de zijkant) aan en dan stop ik daar gewoon een flesje drinken en wat energyrepen of snoep in. Het is een beetje afhankelijk van wat je gaat doen, waar je bent en wat de temperatuur is.
Ik heb overigens ook, bv tijdens de wandeling naar het Hollwood sign, wel eens een korte broek met wat flinke zaken (aan de zijkant) aan en dan stop ik daar gewoon een flesje drinken en wat energyrepen of snoep in. Het is een beetje afhankelijk van wat je gaat doen, waar je bent en wat de temperatuur is.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
er zijn ook rugzakken met een soort ruimte tussen de rug en de zak, waardoor er lucht tussen kan zodat je minder snel zweet.
Ik heb deze, maar is wel wat aan de grote kant voor korte wandelingen.
http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/them ... liter.html
Ik heb deze, maar is wel wat aan de grote kant voor korte wandelingen.
http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/them ... liter.html
Ons reisverslag van onze reis naar Amerika (zomer 2016) vind je op: http://bazannemarie.blogspot.nl/
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
is er ergens een decathlon in je buurt? vind je veel rugzakken voor te gaan wandelen voor een niet te dure prijs. Wij hadden er vorig jaar eentje gekocht met een camelbak in wat zeker van pas kwam op wandelingen van een aantal km. verder nog ruimte genoeg voor wat eten, een vestje en men camera. deze rugzak kon je dan ter hoogte van je borstbeen en maag/buik streek ook nog eens vast klikken zodat hij stevig op je rug zat. veel plezier aan beleeft voor de fractie van een prijs tov een echte camelbak rugzak 

2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Inderdaad zeker gaan passen! Heb vorig jaar wel 25 rugzakken geprobeerd, niks zat fijn (heb ook snel last van m'n nek/rug, de banden schuurden, overal was iets). Gelukkig bedacht de verkoper dat er toch nog 1 rugzak was die ik kon proberen en die zat perfect! Ook met ruimte voor een camelback (heel handig), en met ruimte tussen de rug en de tas. Waar ik was hadden ze zakken met zand liggen (verschillende maten/gewichten) om de tas te vullen, maar dat zullen ze niet overal hebben. Heb zelf een Deuter, succes!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij twijfel tussen twee maten altijd de grootste nemen. Het gewicht zit niet in de rugzak. En een te volle rugzak draagt niet fijn.
Een rugzak met ruimte tussen de rugzak en de rug is erg prettig als je snel zweet.
Marianne
Een rugzak met ruimte tussen de rugzak en de rug is erg prettig als je snel zweet.
Marianne
- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ben een fan van rugzakken met extra ruimte tussen de rug en de rugzak, waar lucht door kan en je wat minder plakkerig wordt van het zweet. Er zijn daar verschillende types van. Zo heb je rugzakken die een beetje afstand houden van de rug met een soort gel kussentjes. Je hebt er ook waarbij de rugzak-achterkant een stukje hol (of naar binnen toe bol) staat en waar een strakgespannen stuk gaas zorgt voor de ruimte tussen rug en rugzak. Ik ben een fan van deze laatste versie. Die heeft wel als nadeel, dat de bolling de toegang tot de binnenkant van de rugzak wat beperkt en ook dat er war minder ruimte in is dan bij een gelijke grote van een conventionele zak (is het nog een beetje te volgen...
)
Ik had er eerst een van het merk Vaude Hyper Air 14+3. (maar er zijn meer merken die dit hebben) Deze was eigenlijk net wat te klein voor mij omdat ik daar wat moeilijker mijn grote camera en lenzen in kwijt kon. Wel had hij ruimte voor een camelback drinkzak aan de binnenkant en een slangetje dat over de schouderband naar voren liep. Voordeel van een camelback is dat je veel vaker kleine slokjes drinkt dan dat je met losse flesjes werkt. (ik vond dat voeger onzin, tot dat ik er eentje cadeau kreeg en ik merkte dat ik vanzelf meer dronk en minder dorst had dan met flesjes).
Vorige maand heb ik een andere aangeschaft. Toch ietsjes groter (25l) en met een wat ander vormgegeven gaas aan de achterkant. Hierbij zit nu in het gaas ook weer een uitsparing waardoor een groot deel van je ruggengraat vrij loopt. Alle rugzakken van Lowe Alpine hebben het Airzone systeem. Bovendien zijn ze op vele manieren te verstellen. Zowel heup- borst en schouderbanden. De schouder en heupbanden zijn van ademend materiaal. De meeste hebben ook een ruimte om een camelback systeem in te doen. Bij Bever Sport hebben ze op dit moment diverse Lowe Alpine's in de aanbieding. Sommige met 25% korting. Ik ben erg blij met deze

Ik had er eerst een van het merk Vaude Hyper Air 14+3. (maar er zijn meer merken die dit hebben) Deze was eigenlijk net wat te klein voor mij omdat ik daar wat moeilijker mijn grote camera en lenzen in kwijt kon. Wel had hij ruimte voor een camelback drinkzak aan de binnenkant en een slangetje dat over de schouderband naar voren liep. Voordeel van een camelback is dat je veel vaker kleine slokjes drinkt dan dat je met losse flesjes werkt. (ik vond dat voeger onzin, tot dat ik er eentje cadeau kreeg en ik merkte dat ik vanzelf meer dronk en minder dorst had dan met flesjes).
Vorige maand heb ik een andere aangeschaft. Toch ietsjes groter (25l) en met een wat ander vormgegeven gaas aan de achterkant. Hierbij zit nu in het gaas ook weer een uitsparing waardoor een groot deel van je ruggengraat vrij loopt. Alle rugzakken van Lowe Alpine hebben het Airzone systeem. Bovendien zijn ze op vele manieren te verstellen. Zowel heup- borst en schouderbanden. De schouder en heupbanden zijn van ademend materiaal. De meeste hebben ook een ruimte om een camelback systeem in te doen. Bij Bever Sport hebben ze op dit moment diverse Lowe Alpine's in de aanbieding. Sommige met 25% korting. Ik ben erg blij met deze

- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Damn... zit ik een heel verhaal te houden over rugzakken en camelbacks... Zie ik nu pas dat de vraag eigenlijk ging over een rugzak(je) voor korte wandelingen... 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toch een mooi en nuttig verhaal Andries!
Misschien moet ik ook maar eens een camelback aanschaffen.
Marianne

Misschien moet ik ook maar eens een camelback aanschaffen.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 06 apr 2016, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jup, dat gaas en die bolling zitten bij mij heerlijk.
Als het verwend nest dat ik ben heb ik twee rugzakken die ik voor dag tripjes / wandelingen gebruik:
1. Camelbak H.A.W.G kleinere rugzak maar heel erg geschikt voor dagelijkse dingen zoals door een stad wandelen of iets langere avonturen.

2. Northface RECON. Geweldige day pak die ook nog lekker zit tijdens langere wandelingen. Net wat meer volume dan de Camelbak. Beide rugzakken kan ik een bladder (hydration ding) in kwijt van 2 liter. Ik neem deze mee tijdens langere hikes, waarbij ik net wat meer volume nodig heb zoals voor mijn camera en drybag gebruik. Plus daar bij levenslange garantie van Northface. Dit is mijn to go bag voor meeste van mijn trips, al me rommel past er in.

Heb deze tassen gekregen, vrouw lief werkte voor een rijke familie die elk jaar de latest and greatest moest hebben. Hoor je mij niet klagen twee mooie tassen die op flink wat avontuur zijn geweest al!
3. Voor als ik ga fietsen heb ik een hydration rugzakje van Bell (bekent bij WalMart) was iets van $12 maar ideaal voor tijdens het mountain biken. Ook uitgeprobeerd tijdens het surfen, wel zo lekker om af en toe wat water bij te hebben zonder het water uit te hoeven
1. Camelbak H.A.W.G kleinere rugzak maar heel erg geschikt voor dagelijkse dingen zoals door een stad wandelen of iets langere avonturen.

2. Northface RECON. Geweldige day pak die ook nog lekker zit tijdens langere wandelingen. Net wat meer volume dan de Camelbak. Beide rugzakken kan ik een bladder (hydration ding) in kwijt van 2 liter. Ik neem deze mee tijdens langere hikes, waarbij ik net wat meer volume nodig heb zoals voor mijn camera en drybag gebruik. Plus daar bij levenslange garantie van Northface. Dit is mijn to go bag voor meeste van mijn trips, al me rommel past er in.
Heb deze tassen gekregen, vrouw lief werkte voor een rijke familie die elk jaar de latest and greatest moest hebben. Hoor je mij niet klagen twee mooie tassen die op flink wat avontuur zijn geweest al!
3. Voor als ik ga fietsen heb ik een hydration rugzakje van Bell (bekent bij WalMart) was iets van $12 maar ideaal voor tijdens het mountain biken. Ook uitgeprobeerd tijdens het surfen, wel zo lekker om af en toe wat water bij te hebben zonder het water uit te hoeven

Als je makkelijk last heb van nek en schouderklachten (ook rugklachten) kan je het beste kijken naar rugzakken met een heupgordel. Deze gordel moet terecht komen op je bekkenkam (hoogste punt van je bekken). Dit zorgt ervoor dat de grootste last van je rugzak te rusten komt op je bekken en ontlast je rug.
Op mijn werk draag ik loodschorten (5 kilo) soms wel uren achter elkaar en dan is het heel fijn dat het gewicht verdeeld is over schouders en bekken. Ook ik heb veel last van nek, schouders en rug en heb mijn rugzak op de bovenstaande formule gekocht.
Succes met zoeken en alle keuzes SusieQ
Op mijn werk draag ik loodschorten (5 kilo) soms wel uren achter elkaar en dan is het heel fijn dat het gewicht verdeeld is over schouders en bekken. Ook ik heb veel last van nek, schouders en rug en heb mijn rugzak op de bovenstaande formule gekocht.
Succes met zoeken en alle keuzes SusieQ
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ja, vooral met technische (onder)shirts van Odlo, Craft e.d. heb je inderdaad veel minder last van zweten, al zul je onder de schouderbanden en ter hoogte van de heupgordel toch nog wel zweetplekken krijgen.PSVwally schreef:Jup, dat gaas en die bolling zitten bij mij heerlijk.
Echter dit is ook waar
Zeker als je korte wandelingen langer zijn dan een half uurtje of zo, lijkt me zorgvuldig kiezen erg belangrijk.avsboz schreef: Die heeft wel als nadeel, dat de bolling de toegang tot de binnenkant van de rugzak wat beperkt en ook dat er war minder ruimte in is dan bij een gelijke grote van een conventionele zak
Succes met de keuze.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die ondershirt maken mij eerlijk gezegd weinig uit. Gewoon een lekker zitten shirt is voor mij voldoende. Ik gebruik die speciale ondershirts eigenlijk alleen onder een shirt als ik sport
Bedankt voor alle tips!
Hier geen Decathlon in de buurt.
Mijn man draag meestal een hemd/shirt onder zijn shirt.
Wij gaan waarschijnlijk geen uren wandelen maar moeten de spullen wel mee nemen.
Zelf heeft hij liever een schoudertas maar dit lijkt mij erg snijden!
Hier geen Decathlon in de buurt.
Mijn man draag meestal een hemd/shirt onder zijn shirt.
Wij gaan waarschijnlijk geen uren wandelen maar moeten de spullen wel mee nemen.
Zelf heeft hij liever een schoudertas maar dit lijkt mij erg snijden!
Geeft niet het zijn wel nuttige tips!avsboz schreef:Damn... zit ik een heel verhaal te houden over rugzakken en camelbacks... Zie ik nu pas dat de vraag eigenlijk ging over een rugzak(je) voor korte wandelingen...
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten