Alles loopt nu richting het einde. GRE was toch was lastiger dan ik gedacht had, wat mij betreft heb je toch minimaal een week nodig om de vragen snel en zonder slordige fouten te maken. Uiteindelijk wel goed gekomen bij de tweede poging met een score van Q: 168 V: 157. Ik zou niet gaan proberen om je woordenschat te gaan verbeteren voor verbal, daarvoor moet je echt maanden uitrekken wil dat effect hebben. Ik zou vooral gaan leren hoe je de vragen moet benaderen, op korte termijn heeft dat het meeste effect op je score.
Professor in Nederland wilt me helpen en kwam nog mijn professor en begeleider uit Columbia tegen, welke een jaar na dato blijkbaar nog steeds over me praatte en vol lof over me waren. Hoop echt dat ze me terug willen! Het blijft een klein wereldje met maar zo'n 15 goede groepen. Iedereen kent dus iedereen, dus hopelijk gaan de LORs hun doorslag geven.
Het is wel echt een aanrader om intensief onderzoek te doen naar groepen welke je interessant vindt en vervolgens ook navraag te doen naar niet alleen de reputatie van de groep, maar ook hoe de professor als persoon is. Daar leer je heel veel van en zo voorkom je nare situaties in de toekomst. Kwam uiteindelijk tot het onderstaande lijstje:
- Duke University, Durham
- Washington University, Seattle
- Columbia University, NYC
- Mayo Clinic, Rochester
- University of Texas, Austin
- Vanderbilt University, Nashville
En dan zullen we het wel zien!