Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Paspoort meenemen als je rondloopt?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
rohannson
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Paspoort meenemen als je rondloopt?

Bericht door rohannson »

Dag,

Ik vroeg me af hoe jullie dat doen met je paspoort als je in een grote stad bent. Neem je t mee in je broekzak of enkel een kopie?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Paspoort meenemen als je rondloopt?

Bericht door Mrvanilla »

Ik weet dat het niet de slimste optie is, maar meestal laat ik mijn paspoort in mijn koffer zitten. Een kopie heb ik ergens in de cloud opgeslagen.
Groetjes,
Daniel
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Ik zou m'n paspoort altijd meenemen. Het is volgens mij immers je enige vorm van geldige ID daar als toerist... Een kopie heb ik ook naar mezelf gemaild, maar ik twijfel of je er wel iets mee kan aanvangen in geval van verlies...

Gelukkig is een (internationaal reis-)paspoort niet zó groot dat die wel nog net in je portefeuille moet geraken, niet?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik laat mijn paspoort meestal ook in de in het hotel. Ik gebruik mijn rijbewijs over het algemeen als ID-bewijs. Tijdens het rijden leg ik mn paspoort wel op een plek in de auto waar ik er makkelijk bij kan.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Q-BiC schreef: Gelukkig is een (internationaal reis-)paspoort niet zó groot dat die wel nog net in je portefeuille moet geraken, niet?
Nou, bij mij niet hoor, zelfs de helft niet. :lol:
Groetjes,
Daniel
rohannson
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door rohannson »

Haha, nee. Die paspoorten zijn echt gigantisch. Hm, nu twijfel ik wat ik moet doen. K heb ook een nederlands id, maar k vraag me af of dit geldig is in Amerika.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Jij hebt het specifiek over in de stad. Als ik in de parken ben heb ik vaak een rugzakje bij, dan neem ik het wel mee. Maar in een stad als ik zonder rugzak loop dus niet.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Nja, dan moet je een grotere kopen hé :p
Gelukkig steekt bij mij enkel maar de bovenste centimeter uit als ik hem in m'n portefeuille steek.

Nu, op luchthavens of drukke plaatsen loop ik wel niet graag zo rond, juist omdat dat paspoort dan een tikkeltje teveel uitsteekt naar m'n zin, maar ik draag op reis vaak broeken met extra zakken aan de zijkant, die dicht kunnen met een rits. Vind het trouwens ook comfortabeler daar; portefeuille is me op reis nogal dik (cash + het paspoort) om die altijd in m'n achterzak te laten zitten.
Wat je ook kan doen is je belangrijkste papieren in een of ander verborgen vak van je rugzak steken, als die dat heeft. Mijn nieuwe rugzak heeft bv onderaan een waterdicht compartiment waarvan je niet direct weet dat je het kan open ritsen als je de rugzak niet kent. Zelf pas later ontdekt :p Ik denk dat ik daar de belangrijkste papieren/kopieën/extra cash in ga stoppen.

Nationale identiteitskaart is niets waard in de VS als ID, dacht ik. Blijkbaar je Europees rijbewijs wel?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
michelvd
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door michelvd »

Ik laat de paspoorten eigenlijk altijd in het hotel en mijn rijbewijs heb ik altijd bij mij.
Overigens is er in al die jaren nog nooit naar gevraagd.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb eerlijk gezegd een hekel aan rondlopen met een rugzak. Maar op wandelingen door de natuur is het gewoon wel een must, omdat je in die hitte wel moet blijven drinken. In de stad loop je dan gewoon een café of barretje of dergelijke binnen. Misschien als je vrouw/vriendin mee is het in haar handtas doen. Die hebben ze meestal toch wel bij :wink: Ik zit me nu te bedenken dat ik mijn paspoort echt alleen maar meeneem als deze gedurende de dag in de auto zou moeten blijven liggen.
Ik heb me tot nu toe altijd zonder problemen gelegitimeerd met mijn rijbewijs. Bij het autoverhuurbedrijf, hotels, nationale parken, bij leeftijdscontroles als ik alcoholische drank kocht. Dat kleine roze kaartje past met gemak in mijn portemonnee. Ik begrijp wel dat als je politiecontrole zou hebben dat het misschien iets anders is, maar dat moet ik dan maar afkloppen dat ik dat nooit meemaakt, of toevallig in de auto zit. Het enige waar ik mijn paspoort tot nu toe heb moeten laten zien tijdens mijn Amerika reizen is op de vliegvelden.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Zover ik weet, moet je je altijd kunnen legitimeren met een officieel document, ook in het buitenland en dan is een paspoort het enige juiste.
Wij dragen onze paspoorten altijd bij ons. Als mij in de VS gevraagd wordt om mij te legitimeren, bijvoorbeeld in een winkel als ik alcoholische drank koop, als ik in een restaurant alcoholische drank bestel, als ik bij de entree van een nationaal park bij mijn parkenpas een ID moet tonen, dan laat ik altijd mijn paspoort zien.

Er zijn allerlei tasjes voor te koop, die je of om de nek, of om het middel kan dragen, bij voorkeur onder de kleding.
Te koop bij buitensportwinkels en de ANWB.
Voorbeeld ANWB: http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/reis ... assen.html
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

Wij dragen onze paspoorten altijd bij ons. Mijn man heeft altijd (survival?)broeken aan met van die zakken op de benen, die sluiten met een knoop of rits. Daar passen ze prima in...
Bianca Stripes&Stars
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bianca Stripes&Stars »

Ik neem het altijd mee. Ik heb ook altijd een tas(je) bij me voor fototoestel en camera, portemonnee, flesje water, telefoon ;)
Ik vraag me af of ze een kopie accepteren als je je bijvoorbeeld moet legitimeren voor drankjes.
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Een kopie is volgens mij nergens als "officieel" document beschouwd. Laat staan in het buitenland. Mijn familie laat altijd paspoorten gewoon in hotel / bij mij thuis en laat het rijbewijs zien als ID. Nooit problemen bij gehad, alleen de vraag waar komen jullie vandaan?
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Een kopie zullen ze zeker niet accepteren. Bij mij hebben ze de 'gewone' ID of rijbewijs altijd geaccepteerd bij het moeten legitimeren. Bij het kopen van alcohol of iets dergelijks weet de betreffende barman/vrouw of kassamedewerker het verschil toch niet. Maar heel officieel moet het met een paspoort.

Zoals gezegd bewaar ik deze vrijwel altijd in mijn koffer (dus in het hotel of in de auto). De beredenering daarvoor is dat het onhandig is om mee te sjouwen de hele dag, maar vooral: de kans dat er in het hotel of auto wordt ingebroken kleiner is dan dat ik 'em gedurende de dag uit mijn zak laat vallen.
Groetjes,
Daniel
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Op reis hebben wij de paspoorten (minstens 5 stuks) altijd in een mapje in de rugzak die overal mee naar toe gaat (met 3 kinderen moet je toch altijd vanalles meesjouwen). Maar officieel moet ik mijn paspoort altijd bij me hebben, en thuis doe ik dat dus niet. Voordat ik een Texas rijbewijs had legitimeerde ik me dan zonodig met mijn Nederlandse of Braziliaanse rijbewijs, tot mijn verrassing werd dat eigenlijk overal geaccepteerd, bijvoorbeeld ook op de school van de kinderen, waar je zonder legitimatie niet binnen komt. Alleen een keer in een supermarkt problemen gehad toen we een giftcard wilden kopen, maar ook toen werd het uiteindelijk geaccepteerd.
Terug in Texas!
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Om de nek
Afbeelding
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Heb mijn paspoort altijd bij me als ik buitenhuis ben. Zowel in binnen- als buitenland.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

heb ik altijd bij me in het buitenland, zeker in de VS, waar met enige regelmaat om ID wordt gevraagd ..
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Als we op doorreis zijn in de rugzak, anders in de safe op de hotelkamer.
Legitimeren doen wij met onze rijbewijzen, die worden in de USA als ID geaccepteerd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer