Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis vimo: Reisschema advies
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis vimo: Reisschema advies
Bereid je daar wel op voor. Volgens mij heb je bv voor de half dome een permit nodig. Kan je die nu nog krijgen? Zoek uit of je familie je af wil zetten bij Glacier Point als je de panorama trail wilt gaan lopen. Dat soort zaken.
-
Anonymous123
Zijn er overigens plekken die ik beter een jaar van te voren kan boeken? Begrijp dat plekken als Yosemite(zelf nog nooit geweest door sneeuwval toen) en death valley snel geboekt moeten worden.
Bij death valley denk ik er trouwens wel over na om buiten het park te zitten. Enigste wat mij bij is gebleven dat ik Stovepipe wells om te janken vond qua prijs/kwaliteit verhouding(ik snap dat die duurder is door de ligging)
Wat is beste plek, als je vanuit Vegas komt, om te doen met overnachten bij death valley?
Uiteraard heb ik: http://www.allesamerika.com/yosemite-ca ... veren.html gelezen.
Jammer trouwens dat je dit niet lang van te voren kan boeken, maar zoals ik het begrijp, pas enkele maanden van tevoren.
Bij death valley denk ik er trouwens wel over na om buiten het park te zitten. Enigste wat mij bij is gebleven dat ik Stovepipe wells om te janken vond qua prijs/kwaliteit verhouding(ik snap dat die duurder is door de ligging)
Wat is beste plek, als je vanuit Vegas komt, om te doen met overnachten bij death valley?
Uiteraard heb ik: http://www.allesamerika.com/yosemite-ca ... veren.html gelezen.
Jammer trouwens dat je dit niet lang van te voren kan boeken, maar zoals ik het begrijp, pas enkele maanden van tevoren.
-
gastxyz
De beste plek is dan ook de Furnace Creek Ranch, daarna komt Stovepipe Wells.
-
Ron Notenboom
- Amerikakenner
- Partner van: Sjaan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
In Furnace Creek Ranch kan ik je een cabin zeker aanraden. Prima overnachtingsplek en leuke laantjes waaraan de cabins liggen met een parkeerplek naast de deur.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
-
Anonymous123
Ik zal het zeker in overweging nemen, maar twijfel toch om misschien net buiten DV te overnachten.
Aangezien wij 5 weken gaan, willen we net iets prijsbewuster ons hotel kiezen, voor zover dat mogelijk is!
Ik ga 3de keer naar Trump, en heb een deal met ze om ook geen resort fee te betalen
Aangezien wij 5 weken gaan, willen we net iets prijsbewuster ons hotel kiezen, voor zover dat mogelijk is!
Ik ga 3de keer naar Trump, en heb een deal met ze om ook geen resort fee te betalen
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Je zou in Lone Pine kunnen overnachten (leuk stadje) of doorrijden naar Bishop waar wij ook hebben overnacht. Misschien is het je bekend maar in Bishop vind je ook de beroemde van oorsprong Nederlandse bakkerij Erick Schat's. Alle soorten Nederlands brood (en nog veel meer lekkernijen) zijn daar verkrijgbaar. Sowieso leuk voor een tussenstop.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
-
Gast
Zo, $14 voor een volkorenbrood, goeie handel daar
Ik had er trouwens nog nooit van gehoord, leuke tip.
Ik had er trouwens nog nooit van gehoord, leuke tip.
-
Anonymous123
Ziet er inderdaad erg gezellig en lekker uit die bakker!
Ik denk, dat wanneer ik de reistijden zie vanuit Lone Pine, toch maar kies voor OF overnachten in DV OF vroeg uit Las Vegas te rijden, DV te bezoeken en dan door naar Bishop!
Rij ik dag erna gelijk naar Mammoth Lakes dan heb ik een dag winst om ergens anders in te vullen.
Ik denk, dat wanneer ik de reistijden zie vanuit Lone Pine, toch maar kies voor OF overnachten in DV OF vroeg uit Las Vegas te rijden, DV te bezoeken en dan door naar Bishop!
Rij ik dag erna gelijk naar Mammoth Lakes dan heb ik een dag winst om ergens anders in te vullen.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Als je vroeg vertrekt in LV en na het bezoek aan DV nog naar Bishop doorrijdt, dan zou ik op de volgende dag ook al Bodie bezoeken en dan in Mammoth Lakes, Lee Vining of Bridgeport overnachten.
Een overnachting in DV en 1 in Mammoth Lakes/Lee Vining is eigenlijk ideaal.
Groetjes,
Ingrid
Een overnachting in DV en 1 in Mammoth Lakes/Lee Vining is eigenlijk ideaal.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
-
Anonymous123
Ingrid14 Bedankt voor je reactie. Voorkeur gaat momenteel naar het eerste! Doorrijden naar Bishop en dan volgende dag naar Bodie en Mammoth Lakes, Lee Vining of Bridgeport...
Maar dan heb je die dag geheel voor Bodie en Mono Lake? Persoonlijk vind ik dat ook wat zonde...
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat lijkt mij ook geen ideale verdeling. Schrijf het eens uit in een van/naar schema zoals je het nu hebt gedacht.
Als ik deze opmerking lees, is het me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt:
Bishop - Mammoth Lakes is 1 uur rijden, dus een stop in zowel Bishop als Mammoth Lakes is niet zo zinvol.
Als je een stop hebt in Bishop en de volgende dag naar Bodie wilt kun je het beste in Lee Vining overnachten en niet terugrijden naar Mammoth Lakes. Ik ben het met Daniel eens dat dat toch wel wat jammer is van die dag.
Als Bodie een must is, zijn twee overnachtingen tussen LV en Yosemite het mooist, een in Death Valley en een in Lee Vining.
En ja, DV is duur, maar je kunt in die periode op ander plaatsen ene stuk goedkoper overnachten dus dat compenseert weer. Een alternatief voor Furnace creek of Stovepipe Wells is Panamint springs. Of je rijdt door naar Lone Pine. Het mooie van Lone Pine is dat je dan in de ochtend naar de Alabama Hills kunt rijden. En je hebt op die manier voldoende tijd voor Death Valley. Hou er rekening mee dat het in oktober al erg vroeg donker is, dus rij niet te lange afstanden.
Kijk ook wat je onderweg wilt doen, naast Bodie en Mono Lake.
Wij deden in 2013 en 2015 dezelfde route, kijk daarvoor eens in onze verslagen.
Veel accommodatie kun je nu al boeken. Het kan lonen om op tijd iets vast te leggen. Zorg dan dat je iets boekt dat je gratis kunt annuleren; je kunt dan altijd nog op zoek gaan naar betere deals. Voor de parken kun je vaak een jaar van te voren reserveren. Dat zou ik dan ook doen. Hier kun je gratis annuleren tot vaak en week voor aankomst. Je betaalt wel de eerste nacht aan. Ik vind dat meestal wel prettig, je spreidt op die manier de kosten een beetje.
Op tijd boeken is zelfs voor oktober niet onverstandig; je ziet dat voor dit jaar oktober de goedkoopste accommodaties in de Grand Canyon (Bright Angel Lodge en Maswik Lodge) op veel data al volgeboekt zijn.
Marianne
Als ik deze opmerking lees, is het me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt:
Wat bedoel je met reistijden vanuit Lone Pine? Waar naartoe? En waar zit die dag winst?vimo schreef: Ik denk, dat wanneer ik de reistijden zie vanuit Lone Pine, toch maar kies voor OF overnachten in DV OF vroeg uit Las Vegas te rijden, DV te bezoeken en dan door naar Bishop!
Bishop - Mammoth Lakes is 1 uur rijden, dus een stop in zowel Bishop als Mammoth Lakes is niet zo zinvol.
Als je een stop hebt in Bishop en de volgende dag naar Bodie wilt kun je het beste in Lee Vining overnachten en niet terugrijden naar Mammoth Lakes. Ik ben het met Daniel eens dat dat toch wel wat jammer is van die dag.
Als Bodie een must is, zijn twee overnachtingen tussen LV en Yosemite het mooist, een in Death Valley en een in Lee Vining.
En ja, DV is duur, maar je kunt in die periode op ander plaatsen ene stuk goedkoper overnachten dus dat compenseert weer. Een alternatief voor Furnace creek of Stovepipe Wells is Panamint springs. Of je rijdt door naar Lone Pine. Het mooie van Lone Pine is dat je dan in de ochtend naar de Alabama Hills kunt rijden. En je hebt op die manier voldoende tijd voor Death Valley. Hou er rekening mee dat het in oktober al erg vroeg donker is, dus rij niet te lange afstanden.
Kijk ook wat je onderweg wilt doen, naast Bodie en Mono Lake.
Wij deden in 2013 en 2015 dezelfde route, kijk daarvoor eens in onze verslagen.
Veel accommodatie kun je nu al boeken. Het kan lonen om op tijd iets vast te leggen. Zorg dan dat je iets boekt dat je gratis kunt annuleren; je kunt dan altijd nog op zoek gaan naar betere deals. Voor de parken kun je vaak een jaar van te voren reserveren. Dat zou ik dan ook doen. Hier kun je gratis annuleren tot vaak en week voor aankomst. Je betaalt wel de eerste nacht aan. Ik vind dat meestal wel prettig, je spreidt op die manier de kosten een beetje.
Op tijd boeken is zelfs voor oktober niet onverstandig; je ziet dat voor dit jaar oktober de goedkoopste accommodaties in de Grand Canyon (Bright Angel Lodge en Maswik Lodge) op veel data al volgeboekt zijn.
Marianne
-
Anonymous123
Sorry voor onduidelijkheid, ik was in de veronderstelling dat ik vanuit LV naar Lone Pine ging rijden en dan weer terug naar DV om het park te bezoeken. Beetje raar van mijzelf natuurlijk.
Uiteraard bezoek ik eerst DV om vervolgens te overnachten in Lone Pine(waarschijnlijk) en dan door te rijden richting Mammoth Lakes met een stop in Bishop.
Uiteraard bezoek ik eerst DV om vervolgens te overnachten in Lone Pine(waarschijnlijk) en dan door te rijden richting Mammoth Lakes met een stop in Bishop.
- ingrid14
- Amerika-expert
Een overnachting in Lone Pine vind ik zelf al beter, geeft je toch iets meer tijd voor Death Valley.
Maar (en het is hier al gezegd) een overnachting in DV zelf is ook wel speciaal. Je bent er dan op de mooiste uren van de dag.
Groetjes,
Ingrid
Maar (en het is hier al gezegd) een overnachting in DV zelf is ook wel speciaal. Je bent er dan op de mooiste uren van de dag.
Groetjes,
Ingrid
-
Anonymous123
Het is ook nog het overwegen waard, om terug te rijden in de ochtend naar DV om zonsopkomst te bekijken en dan door te rijden richting Bishop/Mammoth lakes.
Maar dit kan ik ten alle tijden nog veranderen op de dag zelf! Denk dat Lone Pine de beste optie zal worden.
Maar dit kan ik ten alle tijden nog veranderen op de dag zelf! Denk dat Lone Pine de beste optie zal worden.
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Persoonlijk zou ik altijd kiezen voor een overnachting In Furnace Creek Ranch. Ik vind Death Valley het mooist (en het beste te doen qua hitte) rond zonsopgang en zonsondergang. Best prettig als je voor de zonsopkomst bij Zabriskie Point maar vijf minuten hoeft te rijden.... Half zes opstaan is al vroeg genoeg
Als je er later op de dag bent, neem je door de hitte toch niet de tijd om alle mooie plekken te bezoeken, wij tenminste niet. In de ochtend was dat veel fijner.
Als je er later op de dag bent, neem je door de hitte toch niet de tijd om alle mooie plekken te bezoeken, wij tenminste niet. In de ochtend was dat veel fijner.
-
Anonymous123
Ik ben er al een keer geweest, en toen vond ik heel DV eigenlijk al tegenvallen, maar wel bereid het nog een kans te geven
Hierdoor heb ik eigenlijk gewoon besloten om de zonsondergang wel mee te maken, maar de opkomst niet.
Hierdoor zal ik gewoon in de ochtend gelijk naar Bishop/Mammoth Lakes rijden, en dus alle bezichtigingen al de dag ervoor te doen wanneer ik uit LV vertrek.
Hierdoor heb ik eigenlijk gewoon besloten om de zonsondergang wel mee te maken, maar de opkomst niet.
Hierdoor zal ik gewoon in de ochtend gelijk naar Bishop/Mammoth Lakes rijden, en dus alle bezichtigingen al de dag ervoor te doen wanneer ik uit LV vertrek.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je dat echt wil zou ik in het park overnachten. Je kunt dan ook nog enkele wandeling maken, dat is in die tijd van het jaar een stuk prettiger dan in de zomer. Rij niet naar Lone Pine in het donker, dat lijkt me niet aangenaam of mooi. Als DV je echter niet aanspreekt vergeet het dan en rij overdag naar Lone Pine en bezoek eventueel de Alabama Hills.
Terugrijden vanuit Lone Pine is geen goed idee; alleen naar Stovepipe Wells is het al 1,5 uur rijden, dus 3 uur in totaal. Ik begrijp niet zo goed hoe je zoiets kunt overwegen, kijk je zelf wel naar googlemaps voor de reistijden?
Marianne
Terugrijden vanuit Lone Pine is geen goed idee; alleen naar Stovepipe Wells is het al 1,5 uur rijden, dus 3 uur in totaal. Ik begrijp niet zo goed hoe je zoiets kunt overwegen, kijk je zelf wel naar googlemaps voor de reistijden?
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
De weg van DV naar Lone Pine zou ik ZEKER EN VAST niet na zonsondergang gaan rijden. Je moet over een bergpas, geen vangrails, geen verlichting en veel bochten.
Groetjes,
Ingrid
Groetjes,
Ingrid
-
Anonymous123
Martin & Marianne schreef: Terugrijden vanuit Lone Pine is geen goed idee; alleen naar Stovepipe Wells is het al 1,5 uur rijden, dus 3 uur in totaal. Ik begrijp niet zo goed hoe je zoiets kunt overwegen, kijk je zelf wel naar googlemaps voor de reistijden?
Marianne
Daarom geef ik eigenlijk ook al, 1 bericht hierboven, dat ik vanuit Las Vegas vroeg weg zal rijden en dan alle bezichtigingen zal doen en dan tegen de avond, na zonsondergang, naar het hotel ga.
De volgende dag rij ik dan direct richting Bishop, en was zeker niet van plan terug te rijden naar DV
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht