Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

credit card geweigerd: dringend hulp gevraagd

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: credit card geweigerd: dringend hulp gevraagd

Bericht door Rob »

In Nederland moet je dus wel je debetcards vrij geven
Klopt maar dat kan je ook online doen via de Rabosite en dat werk zelfs terwijl je in het buitenland zit, eigen ervaring in zowel Amerika als Canada.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Dat is zo, werkt zelfs via de App van de Rabobank. Netjes gedaan inmiddels en toch voor alle zekerheid de bank nog maar een mailtje gestuurd.

Bij het begin van onze Australiëreis was mijn Mastercard geblokkeerd, kwamen we achter bij het inchecken in het eerste hotel. Maar die was echt gehackt, nieuwe kaarten sturen ze alleen naar het huisadres. Heb je niks aan dus.

Moraal van het verhaal blijft toch altijd: minimaal twee goede credit cards mee bij auto- of camperhuur.
usdreamer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door usdreamer »

Ik wil hier niemand schrik aanjagen hoor. Vorig jaar lukte het met dezelfde kaarten zonder problemen in de US. We hebben nu gewoon heel veel pech.
We hebben dus 3 mastercards bij. Waarvan 1 prepaid die nog werkt, een waarmee we heel wat in Las Vegas hebben kunnen betalen maar plots nergens meer aanvaard werd en 1 die ook niet aanvaard werd maar waarvan we dachten dat die mogelijks nog niet (niet meer) US enabled was. Met deze laatste ook proberen geld af te halen wat niet lukte (account not charged kwam er als melding). Vanacht de bank te pakken gekregen. Ze zagen geen actieve mastercards meer! Blijkbaar zijn dus zowel mijn master card als die van mijn man geblokkeerd. De bank kan enkel nieuwe laten opsturen (naar ons thuis adres). Ze raadden ons nog aan worldonline te bellen, maar na 8 minuten vanuit hier aan de lijn te hangen (internationaal nummer) hebben we dat opgegeven. Gelukkig hebben we de prepaid cc nog. We hebben nu de limieten van onze debetkaarten op maximum laten zetten en us enabled (degene die dat nog niet waren) en zullen zoveel mogelijk cash betalen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ga toch maar even bellen met de Rabobank Servicedesk. Succes daar!!

Edit: done! Ze vonden het niet raar of zo hoor.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

een waarmee we heel wat in Las Vegas hebben kunnen betalen maar plots nergens meer aanvaard werd
Het komt ook nog wel eens voor dat als je te snel veel transacties hebt ze de kaart blokkeren. Helaas dat het op 2 kaarten voorkomt, en wees voorzichtig met je laatste kaart. :shock:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Dat hadden wij dus in 2007. Teveel kleine bedragen achter elkaar, met name doordat we op elke camping voor twee laptops internet via hotspots aan hadden geschaft.

Later altijd gemeld bij de bank dat we weer gingen en nooit problemen meer gehad, behalve een kaart geblokkeerd wegens hacken, maar dat is terecht natuurlijk (maar wel lastig).
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

PSVwally schreef: Het komt ook nog wel eens voor dat als je te snel veel transacties hebt ze de kaart blokkeren.
Wij hebben de eerste dag altijd veel verschillende uitgave, extra huur dingen bij de camper, borg voor camper (wordt niet afgeschreven maar on hold gezet) boodschappen bij 3 of 4 winkels, campground 1ste nacht. maar nog nooit gehad dat de kaarten geblokt werden.
Altans niet in Amerika, vorig jaar in Canada werd Annie haar geblokt dus gelijk de bank gebeld "Ja u heeft een betaling gedaan bij een Walmart in Canada" Ja, "duh" daar zitten we! kaart werd gelijk weer vrij gegeven.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik werd na 5 transacties op 1 dag tijdens mijn laatste vakantie midden in de (Amerikaanse) nacht gebelt door de Rabobank dat mijn pas was geblokkeerd terwijl deze 'open' stond voor Amerika. Teveel transacties op korte tijd. Werd overigens ook direct gedeblokkeerd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Mij werd toen uitgelegd dat het vooral ging om kleine bedragen, onder de 10 dollar. Dat schijnt (of was toen) een strategie te zijn om de geldigheid van de kaart te testen en dan slaan ze toe. En dat deden wij dus: veel kleine dingen met credit card, met name online betalingen. Toen werd Alberts kaart geblokkeerd en ook weer netjes vrijgegeven.

Maar soms dus ook terecht. Ik had eind 2014 3 x een tolbetaling langs de Spaanse autoweg gedaan op weg naar het vliegveld in Madrid en ´s avonds bleek mijn kaart geblokkeerd. Op dezelfde dag waren echter ook nog 5 kleine dingen betaald met de kaart in Duitsland en toen een bedrag van dik 600 euro aan electronica, online besteld, maar allemaal niet door mij dus. Ik wilde met dezelfde kaart betalen in ons hotel in Madrid die avond wat niet lukte, geen acht op geslagen en met een andere kaart betaald. Maar twee dagen later in Melbourne werkte het weer niet en toen ging ik bellen met de Rabobank Service Desk en bleek er dus geblokkeerd te zijn naar aanleiding van al die kleine bedragen in Spanje en Duitsland. De Spaanse waren echt, de anderen gehackt. Gevolg: kaart geblokkeerd, werd niet meer vrijgegeven wegens misbruik en ik de hele reis zonder die kaart.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Rob schreef: vorig jaar in Canada werd Annie haar geblokt dus gelijk de bank gebeld "Ja u heeft een betaling gedaan bij een Walmart in Canada" Ja, "duh" daar zitten we! kaart werd gelijk weer vrij gegeven.
Juist om dat te voorkomen meld ik altijd even bij ICS dat ik naar Amerika ga. Nu gebruik ik mijn credit card vrijwel alleen voor vakanties naar Amerika en zorg ik er altijd voor dat de vliegtickets en autohuur ook met die kaart betaald worden, zodat het sowieso duidelijk is dat ik dan in Amerika ben. De melding is misschien overbodig maar better safe than sorry is hierbij voor mij het devies.
Groet,

Old Faithful
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Dat deed ik dus ook altijd, maar verleden maand werd toch echt door ICS tegen mij gezegd dat ik daar niet meer voor hoefde te bellen. Ze wenste ook niets te noteren, dus tja ...... Dan houdt het echt op.
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya »

Ik kreeg eind 2014 precies hetzelfde te horen van ICS. Aardig van me dat ik belde, maar werd niets mee gedaan. Dus dat extra bellen heeft geen zin meer.
usdreamer
Amerika-ontdekker

Bericht door usdreamer »

Vannacht hebben we eindelijk world online te pakken gekregen. Beide kaarten zijn opnieuw geactiveerd. :-) Die van mij was reeds na 2 kleine bedragen betaald te hebben in Vegas geblokkeerd.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Wat heel normaal is voor veel CC maatschappijen is als je door vele staten heen gaan in een korte tijd dat het verdacht lijkt. Ikzelf heb dan helaas ook ondervonden. Van Nevada naar Utah. Ochtend in Nevada wat gekocht, paar uur later in Arizona iets en paar uur later tanken in Utah kaart geblokkeerd. Contact met de bank opgenomen en was allemaal weer goed!
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Het is wel vervelend als het om kleine bedragen gaat. Wij hebben er nog geen last van gehad en wij betalen echt alles met CC. Afgelopen vakantie hebben we $ 5,- contant uitgegeven en verder alles met CC. Dus bij ons zou hij zo geblokkeerd kunnen worden. Je begint vaak al met een flesje water op het vliegveld.m
lynn
Amerikafan

Bericht door lynn »

Ook onze creditcard werd eens geblokkeerd ivm enkele kleine uitgaven achter elkaar. Sindsdien bel ik de creditcardmaatschappij voor vertrek. Ze kunnen wel zeggen dat het niet nodig is, maar dan weten ze het iig.
Old Faithful
Amerika-expert

Vito schreef:Dat deed ik dus ook altijd, maar verleden maand werd toch echt door ICS tegen mij gezegd dat ik daar niet meer voor hoefde te bellen. Ze wenste ook niets te noteren.
@lynn: mij lijkt dat bellen dan inderdaad weinig zin heeft.
Groet,

Old Faithful
lynn
Amerikafan

Bericht door lynn »

Een kleine maand geleden nog naar Las Vegas gevlogen en voor vertrek gebeld. De dame die ik aan de telefoon had zou het noteren.
Tja :roll:
Old Faithful
Amerika-expert

Dan ga ik maar weer terug naar
Old Faithful schreef: De melding is misschien overbodig maar better safe than sorry is hierbij voor mij het devies.
:mrgreen:
Groet,

Old Faithful
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Een paar punten:
  • Het is wel degelijk goed om vooraf de bank te laten weten dat je de kaart in het buitenland gaat gebruiken. Niet noodzakelijk, maar wel aan te raden. Hangt van de fraude-algoritmen van de bank af, maar daar die cumulatief zijn kan een "plotselinge" verandering van regio best de druppel zijn die de emmer doet overlopen.
    Het hangt er bijvoorbeeld ook vanaf hoe de kaart door de bedrijven wordt gebruikt ("card present" vs. "card not present"). Daar heb je als klant geen invloed op.
  • Het is bijzonder droevig gesteld met de beveiliging van veel betaalsystemen, zowel bij winkels/bedrijven als op het internet. Dit geld zowel voor de VS als in Europa. Derhalve is de kans dat je kaart vroeg of laat slachtoffer is van een "security breach" zeer hoog. Kaarten die daaronder vallen worden vaak meteen geblokkeerd en/of geannuleerd zodra de "breach" ontdekt wordt.
    Ik zorg er derhalve voor dat ik altijd meerdere opties heb als ik reis: contant, een debit card, twee credit cards, en cheques. Het is me zelfs tijdens een zakenreis van minder dan een week overkomen dat m'n credit card geannuleerd werd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer