Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Drie weken Florida ??
- kustbewoner
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Drie weken Florida ??
We gebruiken Orlando als uitvalsbasis , 3 pretparken (Discovery Cove vooral voor de Dolpin Swim, Seaworld vor de shows, + een avondbezoek aan Seaworld omdat onze zoon gek is van dieren) , maar ik zal de het gedeelte Orlando herbekijken. Orlando - Gainesville (Florida) is slechts een 2-tal uur rijden (is net boven Ocalla) Horse Tour om 8h30, drag race om 17h00 . We zouden het raften inplannen omdat ons dat de vorige keer in Moab heel goed bevallen is. Niets belet ons om dit in te ruilen voor een ander 'avontuur' op onze trip . Eventueel tips ? Jullie hebben inderdaad gelijk, Ik wil zo veel mogelijk zien, maar het moet vakantie blijven..
Vandaar ook dat ik mijn route op de site plaats om jullie mening te horen
Vandaar ook dat ik mijn route op de site plaats om jullie mening te horen
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ja! Bespaar je die enorme rit naar het noorden van Georgia (dat is een grote staat hoor!!!) en ga kajakken in Okefenokee National Wildlife Refuge. Okefenokee ligt net over de grens in Georgia, mooi op de route richting Savannah en het is een prachtig, enorm groot moeras. Het is een zoetwatermoeras, in tegenstelling tot de Everglades. Het water is (lijkt) er zwart, er hangen bomen met spanish mos dramatisch over de waterwegen en het zit er bomvol met aligators, turtles en roofvogels. Je kunt er ook hikes maken, heb ik me laten vertellen door de ranger. In tegenstelling tot de Everglades is het er rustig, niet zoveel toeristen dus.kustbewoner schreef:Eventueel tips ?
Daarnaast zijn er in Florida nog enorm veel mooie state parks waar je leuke activiteiten kunt ondernemen. Hoe oud zijn je kinderen en wat vinden ze leuk? In een statepark als Myakka River State Park, vlakbij Sarasota (ook zo'n mooi gebied waar je nu aan voorbij raast) kun je bijvoorbeeld kamperen. Ik meen te hebben gezien dat daar cabins staan voor de verhuur.
Ik zou toch echt passen voor een rit van 2 volle dagen, enkel omdat raften zo leuk bevallen is. Genoeg thrills in de pretparken lijkt me, en genieten van de kleine(re) dingen is ook een kunst

- kustbewoner
- Amerikafan
- Contacteer:
Kinderen zijn 14 en 17. Ze vinden alles leuk, behalve het bezoeken van musea ... Zij (en wij) houden van een gezonde mix tussen natuur, op ontdekking gaan , actief bezig zijn en, last but not least, de toerist uithanegn
dwz shoppen en pretparken. Daarna proberen we ook wat van de typisch Amerikaanse zaken mee te beleven die we kennen vanop televisie (zoals de street race in Homestead )

- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik zou je echt adviseren eens te kijken naar Okefenokee. Vanaf daar kun je doorrijden naar Saint Simons Island (al eerder genoemd volgens mij) om daar de nacht door te brengen. Je kunt er naar het strand en over de pier wandelen, er zitten wat leuke winkeltjes en restaurantjes. Een heel fijne plek en goed startpunt om de volgende dag door te rijden naar Savannah. Vanaf Savannah rij je in een ochtend naar Charleston. Ook een erg leuke stad met kinderen. Je kunt er een rondvaart maken over de rivier en komt dan langs een enorm hoge brug en langs een oud oorlogsschip (als ik het goed heb). Dit schip kun je volgens mij ook bezoeken. In Charleston is een ook een hele leuke overdekte, maar open, markt met allerlei voedselwaren en snuisterijen. Je kunt er ook heerlijk winkelen. De stad is sowieso, net als Savannah, een plaatje.
En duik eens in Myakka River SP. Ik plande onlangs een route voor een vriend van mij en heb het park ook opgenomen in zijn route. Ik ben er zelf niet geweest (maar redelijk wat mensen op dit forum wel, zij tipten mij ook) maar het ziet er prachtig uit. Ze hebben er ook een soort houten pad op hoogte, dus door de bomen heen, met aan het einde een toren die je kunt beklimmen voor een mooi uitzicht. Een nacht in een houten cabin in zo'n park is toch ook geweldig?
En duik eens in Myakka River SP. Ik plande onlangs een route voor een vriend van mij en heb het park ook opgenomen in zijn route. Ik ben er zelf niet geweest (maar redelijk wat mensen op dit forum wel, zij tipten mij ook) maar het ziet er prachtig uit. Ze hebben er ook een soort houten pad op hoogte, dus door de bomen heen, met aan het einde een toren die je kunt beklimmen voor een mooi uitzicht. Een nacht in een houten cabin in zo'n park is toch ook geweldig?
-
- Amerika-ontdekker
Misschien heb je iets aans ons reisverslag van drie weken Florida. Zie handtekening.
- kustbewoner
- Amerikafan
- Contacteer:
heb ondertussen een cabin in Myakka opgenomen in de trip doch ik slaag er niet in om het midden van de trip gepland te krijgen . Op dag 11 zitten we in Ocalla (we komen van de Gulf Coast, op dag 18 wil ik in St-Augustine zijn om richting Daytona /Miami te rijden. Savanah of Charleston zijn geen must omdat we daar reeds een 10-tal jaar geleden geweest zijn. Denken jullie dat het doenbaar is om New Orleans mee op te nemen in de trip . Ik zit er niet mee om eventueel 2 lange rijdagen in te lassen.
(@RiverCola, ik zou dan een deel van jouw trip overnemen, incl Okefenoke en St- Simons)
(@RiverCola, ik zou dan een deel van jouw trip overnemen, incl Okefenoke en St- Simons)
- kustbewoner
- Amerikafan
- Contacteer:
we hebben een stuk van onze trip volledig omgegooid en hebben New Orleans en Natchez mee opgenomen in onze route.
We hebben een lange afstand te overbruggen van Natchez naar Waycross (Okefenokee) en vroegen ons af war we best een overnachting inlassen.
We hebben een lange afstand te overbruggen van Natchez naar Waycross (Okefenokee) en vroegen ons af war we best een overnachting inlassen.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Wat dacht je van de plek waar jullie het zat zijn of wat leuks zien? Wij hebben er ook zo'n stuk tussen zitten, ook rond de de 1100km. Zie wel waar ik uitkom en als het lekker opschiet.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- kustbewoner
- Amerikafan
- Contacteer:
Is ook een optie, denk dat we het inderdaad zo zullen doen
Dit is onze route . Alle hotels geboekt met mogelijkheid tot annulatie.
Enkel de cabin in Myakka ligt definitief vast en het bezoek aan Discovery Cove
Datum Route To Do
06/07/2016 aankomst Miami (18:15)--> Ophalen auto
07/07/2016 Homestead - Key West --> Tarpons voeren bij Robbie's Marina. Bezoek Key West
08/07/2016 Key West -Homestead --> Bahia Honda SP snorkelen, Turtle Hospital, Islamorada,
09/07/2016 Homestead --> Everglades hikes (Anhinga Trail) + autorace Homestead (19h)
10/07/2016 Homestead - Sanibel --> Everglades airboat, loop road of shark valley, bezoek Ft Myers en Napels (dolfijnen)
11/07/2016 Sanibel --> Dagje strand + schelpen zoeken
12/07/2016 Sanibal -Myakka --> Cabin in Myakka River State Park (The Myakka Canopy Walkway and Observation Tower, Deep Hole)
13/07/2016 Myakka - Orlando --> Busch Garden
14/07/2016 Orlando --> Discovery Cove + Seaworld avond voorstelling
15/07/2016 Orlando - Ocala --> Shoppen + ??
16/07/2016 Ocala - Gainesville --> Horse Farm Tour Ocala - Namiddag : Drag Race
17/07/2016 Gainesville - Pensacola --> Rijden + halve dag strand
18/07/2016 Pensacola - New Orleans--> New Orleans + verkenningtKatherine museum ?)
19/07/2016 New Orleans--> French Quarter, Jackson Square, Mississippi, trammetje naar Garden District
20/07/2016 New Orleans - Nachez--> River Road naar Nachez, bezoek plantages ,overnachten in Natchez, aan de Mississipp
21/07/2016 Nachez - Meridian--> Antebellum huizen bezoeken.
22/07/2016 Meridian - Waycross --> Rijden
23/07/2016 Waycross- St-Augustine --> Kayakken (Okefenokee Adventures) + in de late namiddag bezoek St-Augustine
24/07/2016 St-Augustine - Orlando--> Daystone speedway, Daytona Beach
25/07/2016 Orlando --> Seaworld
26/07/2016 Orlando --> Shoppen + Kennedy Space Center,
27/07/2016 Orlando-Cocoa -Miam--> i Palm Beach, Fort Lauderdale
28/07/2016 Miami --> bezoek Miami,Hop on Hop off bus
29/07/2016 Vertrek Miami (11:00)--> Afleveren auto
30/07/2016 aankomst Brussel
Dit is onze route . Alle hotels geboekt met mogelijkheid tot annulatie.
Enkel de cabin in Myakka ligt definitief vast en het bezoek aan Discovery Cove
Datum Route To Do
06/07/2016 aankomst Miami (18:15)--> Ophalen auto
07/07/2016 Homestead - Key West --> Tarpons voeren bij Robbie's Marina. Bezoek Key West
08/07/2016 Key West -Homestead --> Bahia Honda SP snorkelen, Turtle Hospital, Islamorada,
09/07/2016 Homestead --> Everglades hikes (Anhinga Trail) + autorace Homestead (19h)
10/07/2016 Homestead - Sanibel --> Everglades airboat, loop road of shark valley, bezoek Ft Myers en Napels (dolfijnen)
11/07/2016 Sanibel --> Dagje strand + schelpen zoeken
12/07/2016 Sanibal -Myakka --> Cabin in Myakka River State Park (The Myakka Canopy Walkway and Observation Tower, Deep Hole)
13/07/2016 Myakka - Orlando --> Busch Garden
14/07/2016 Orlando --> Discovery Cove + Seaworld avond voorstelling
15/07/2016 Orlando - Ocala --> Shoppen + ??
16/07/2016 Ocala - Gainesville --> Horse Farm Tour Ocala - Namiddag : Drag Race
17/07/2016 Gainesville - Pensacola --> Rijden + halve dag strand
18/07/2016 Pensacola - New Orleans--> New Orleans + verkenningtKatherine museum ?)
19/07/2016 New Orleans--> French Quarter, Jackson Square, Mississippi, trammetje naar Garden District
20/07/2016 New Orleans - Nachez--> River Road naar Nachez, bezoek plantages ,overnachten in Natchez, aan de Mississipp
21/07/2016 Nachez - Meridian--> Antebellum huizen bezoeken.
22/07/2016 Meridian - Waycross --> Rijden
23/07/2016 Waycross- St-Augustine --> Kayakken (Okefenokee Adventures) + in de late namiddag bezoek St-Augustine
24/07/2016 St-Augustine - Orlando--> Daystone speedway, Daytona Beach
25/07/2016 Orlando --> Seaworld
26/07/2016 Orlando --> Shoppen + Kennedy Space Center,
27/07/2016 Orlando-Cocoa -Miam--> i Palm Beach, Fort Lauderdale
28/07/2016 Miami --> bezoek Miami,Hop on Hop off bus
29/07/2016 Vertrek Miami (11:00)--> Afleveren auto
30/07/2016 aankomst Brussel
-
- Amerika-ontdekker
laanvdj schreef:Wij gaan meestal drie weken en dan vind ik het nog jammer als het om is.
Wij gaan dit jaar vanuit Orlando naar de Great Smoky Mountains en Savannah, daarna nog 10 dagen Orlando .
We hebben ook al een rondje zuid Florida gemaakt met de keys, everglades en de westkant. Bij Orlando in de buurt zijn genoeg natuurparken die leuk zijn om te bezoeken.
Ik persoonlijk vind de keys en de west kant erg mooi, maar st augustine vond ik ook leuk en dan kun je Savannah nog mee pikken. De panhandle hebben we nog niet bezocht maar lijkt me ook prachtig . Er zijn zoveel mogelijkheden dat jullie nog tijd te kort komen. Het is niet te vergelijken met de westkant van Amerika maar heeft zeker zijn charme.
Succes met plannen
Zijn wij ook geweest: Great Smokey Mountains, erg mooi.
Maart 2012 New York
Zomer 2013 New-York en westkust
Zomer 2014 Oostkust
December 2015 Miami en Key Largo
December 2016/januari 2017 Florida
Maart 2017 New York
Zomer 2013 New-York en westkust
Zomer 2014 Oostkust
December 2015 Miami en Key Largo
December 2016/januari 2017 Florida
Maart 2017 New York
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Ik heb niet het hele draadje gelezen (en sorry als dit al besproken is), suggestie:kustbewoner schreef: 12/07/2016 Sanibal -Myakka --> Cabin in Myakka River State Park (The Myakka Canopy Walkway and Observation Tower, Deep Hole)
Wij hebben in de meivakantie de Deep Hole gedaan; permits daarvoor worden om 8:00u uitgegeven. Om niet heel vroeg te hoeven vertrekken vanuit Sanibel zou je kunnen overwegen om bijv. aan de oostkant van Sarasota aan de 72/kruising met de 75 een hotel te nemen ipv Sanibel, dan is het 20 minuten rijden naar Myakka 's morgens. Maar moet je de avond ervoor van Sanibel naar Sarasota.
Alternatief zou zijn om Deep Hole de 13e 's morgen te doen als je de 12e in een cabin in Myakka SP zit, maar met Busch Gardens ook op het programma die dag (inclusief rijden er naar toe) zou ik dat niet combineren. Wij lopen redelijk snel en waren zo'n 2,5u op pad.
- kustbewoner
- Amerikafan
- Contacteer:
Je hebt gelijk. Foutje in mijn programma ...
- kustbewoner
- Amerikafan
- Contacteer:
Morgen is het zover en vertrekken we ....
De nieuwe blog staat on line, weliswaar nog niet voor de 100% correct.
Tijdsgebrek...
De nieuwe blog staat on line, weliswaar nog niet voor de 100% correct.
Tijdsgebrek...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1967 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-