Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hikersbus Panorama Trail reserveren (Yosemite NP).

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jomisasi
Amerika-ontdekker

Hikersbus Panorama Trail reserveren (Yosemite NP).

Bericht door jomisasi »

Wij zullen in september 3 nachten verblijven in Yosemite (Housekeeping Camp) en willen dan ook graag de Panorama trail lopen.
Nu stond ik zojuist op het punt om hiervoor alvast de buskaartjes naar Glacier Point te reserveren toen ik ineens dacht: Is dat echt nodig in september? Want als het bijvoorbeeld niet zulk mooi weer is op die ene dag, dan zouden we ook de dag erna nog kunnen.
Heeft iemand ervaring met de drukte in Yosemite in september en dan met name met de drukte voor de Panorama trail?
Laatst gewijzigd door markro op 19 mar 2016, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel ter verduidelijking aangepast.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: hikersbus panorama trail reserveren

Bericht door Lilo »

Deze bus rijdt naar glacier point en is normaal juli-aug-sept snel uitverkocht want dit is 1 van de mooiste plekken in Yosemite, maar de dag dat wij gingen was er door de grote vraag een extra bus ingezet en dus 2 na elkaar.

weet niet of dit de gewoonte is in het hoogseizoen maar je bent vrij om af te wachten natruurlijk, wij hebben daar in de lodge toen trouwens ook onze datum gaan veranderen door wijziging van onze plannen en dat ging zeer vlotjes.

veel plezier daar, het is geweldig mooi daar . :clap: :clap:
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Wij waren in augustus drie nachten in Yosemite.
De dag na aankomst wilden wij vast de kaartjes ophalen. Wij hadden telefonisch geboekt, maar door een misverstand was dit niet genoteerd. Gelukkig bleken er toen nog wel voldoende kaartjes te zijn in augustus.( wij hadden er 5 nodig voor de eerte bus) Er reden bij ons ook twee bussen op hetzelfde tijdstip: één bus voor mensen die een retour hadden geboekt, en één bus voor de mensen die weer terug gingen loepn.
Ik zou het er niet op aan laten komen, omboeken is gemakkelijker.
jomisasi
Amerika-ontdekker

Bericht door jomisasi »

Bedankt voor de reacties.
Ik ga de kaartjes voor de zekerheid gewoon reserveren. Mocht het die dag niet niet goed weer zijn kan ik ze altijd proberen om te boeken. (hoewel ik op het forum ergens gelezen heb dat dat ook niet altijd kan....)
Dedert
Amerika-ontdekker

Bericht door Dedert »

Heeft er iemand al kaartjes kunnen reserveren voor de bus voor aankomend seizoen? Ik had het contact formulier via de website gebruikt en daarop kreeg ik de volgende mail:
Thank you for email to Yosemite National Park! We will start reserving for the Glacier Point Bus Tour once we receive the rate approvals from the Park Service, unfortunately we do not have an exact date on when the rates will be approved. Please feel free to check back with us at any time to see when rates will become available either by phone or by replying to this email. We are currently only reserving The Valley Floor Tour.
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Ik kreeg een soortgelijke reactie:
We are not currently reserving for the Glacier Point Tour at this time. Please check back with us in 1 month and we should have more information on the availability at that time.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij wisten niet zeker of we nog puf zouden hebben voor de Panorama trail, het was aan het eind van onze vakantie vorig jaar. Ik vond het ook wel prijzig met 4 personen, zeker als je niet zeker weet of je dan wel zin hebt en of het weer meezit. We zouden wel zien als we er waren(augustus 2015 http://wagenaarvakantie2015.blogspot.nl ... -down.html ) Toen we in Yosemite waren was het heerlijk weer en eigenlijk wilden we ons er wel aan wagen. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken een aan onze buurkampeerders gevraagd of zij misschien plannen hadden de Panorama trail te lopen om evt. te pendelen met elkaar, zij wilden wel graag naar Panorama point alleen niet lopen maar wilden dus wel onze auto terugrijden. Wij zijn dus met z'n allen met 2 auto's naar boven gereden, wij zijn gaan lopen en zij hebben onze auto weer terug gereden. Toen wij s'middags weer terug op de camping kwamen stond de auto netjes op zijn plekje. Dit zal niet altijd lukken maar wij hadden dus bij de eerste de beste die we vroegen geluk, Amerikanen willen heel graag helpen en als het enigszins kan doen ze dat ook :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Volgens mij houden ze altijd vanaf 1 april de sneeuwruimacties in de gaten en prognotiseren ze de opening van o.a. glacier point road. Ik denk dat ze tegen die tijd ook meer weten over de hikersbus
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Ik wilde ook online reserveren en kreeg dezelfde mail als hierboven, toen een berichtje via Facebook gestuurd en gevraagd
of ze een idee hadden wanneer en of ik hem voor onze datum perse moest reserveren. Kreeg bericht terug en kon de gegevens ook via
Facebook doorgeven en stuurde hun het door naar reserveringen. En nu dus wel een mail van reserveringen dat de bus gereserveerd is :thumbup:

Sociaal media schijnt voor Yosemite beter te werken dan mail. (kwam ook wel een beetje via de nieuwe site vertelde ze)
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Dedert
Amerika-ontdekker

Bericht door Dedert »

Hmm..dan moet ik dat ook eens gaan proberen..
Had je dat via deze facebook pagina gedaan: https://www.facebook.com/YosemiteNPS/
En dan gewoon via ''Schrijf iets op deze pagina''? Kan namelijk hier geen privébericht naartoe sturen...

Edit: Ik zie het al, ik moet het via deze FB-pagina doen https://www.facebook.com/YosemitePark/
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Ik heb ook nog eens geprobeerd, via Facebook deze keer, en ik kreeg daarna een e-mail:
Thanks for reaching out to us… Unfortunately at this time we are not making reservations for the Glacier Point Tour.
The only tour we are currently reserving for is our Valley Floor Tour. We should have more information on the Glacier Point Tour in the coming weeks, so please keep an eye on our website http://www.travelyosemite.com
:roll:
Hoe het jou wel gelukt is niekie73, geen idee :blink:
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Sorry :oops: ik had gewoon eerst gevraagd wanneer ze evt dachten wanneer het online mogelijk zou zijn.
en kreeg toen onderstaande terug (misschien ligt het eraan wanneer je gaat, wij juni)
Hi Monique, we do not yet have that available on our website, though it will be enabled soon. In the meantime, if you would like to book a tour we can assist. We'll just need for you to provide:
Name
Date
Tour
Number of people
Time
Credit Card number and expiration date (To hold reservation)
Telephone number
Email address
We'll forward that to our reservations department and they will confirm via email. Thank you.
Mijn gegevens gegeven.
Thank you Monique - we've sent your information to our reservations and they will confirm with you via email. Thank you and we hope you have a great vacation!
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

In 2013 heb ik de bus in maart gereserveerd (telefonisch)

Telefoneren staat nog altijd bij de mogelijkheden op de site http://www.travelyosemite.com/things-to ... bus-tours/
"To make reservations prior to your arrival in the Park, please call 209.372.4386 "

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Monique,
Ik heb ze nog eens gemaild en gezegd dat jij al geboekt had. Hier hun antwoord :roll:
I just checked on Monique’s reservation and she is not in our system. She may have booked directly with the previous concessionaire. We are working at getting the tour up and running but at this time, we just aren’t there yet. I am happy to keep looking for you from time to time – Feel free to email me whenever and I can always check for you.
:sadcry:
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
Erik88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Erik88 »

Of gewoon de 4-mile trail omhoog lopen? Vele malen mooier dan de bus...

Vroeg beginnen, rond 7u, en Yosemite Valley zal langzaam maar zeker glanzend en vol schoonheid aan je ontvouwen. Kleine knaagdieren, hertjes en roofvogels te over, waarbij het ook nog eens één van de rustigste delen van de vallei is.

Het enige wat je nodig hebt: een goede basisconditie (20 km kunnen wandelen in NL met 5 km/u moet voldoende zijn)

Samen met de panoramatrail is het een onvergetelijke ervaring, waarbij Glacier Point in het niet valt bij de vergezichten die je daarvoor al hebt gezien. Ik zeg: gewoon doen!
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

SvenV schreef:Monique,
Ik heb ze nog eens gemaild en gezegd dat jij al geboekt had. Hier hun antwoord :roll:
I just checked on Monique’s reservation and she is not in our system. She may have booked directly with the previous concessionaire. We are working at getting the tour up and running but at this time, we just aren’t there yet. I am happy to keep looking for you from time to time – Feel free to email me whenever and I can always check for you.
:sadcry:
Grappig dat ze dat kunnen zeggen als ze niet weten onder welke naam ik heb geboekt, en welke datum :clap:
Mijn vriendin heeft gister gebeld, voor Juli en dat kon nog niet ze vertelde haar dat het online reserveren waarschijnlijk volgende week
online zou zijn. Ben op het moment op wintersport, anders had ik je mijn reserveringsmail wel even doorgestuurd.
jomisasi
Amerika-ontdekker

Re: Hikersbus Panorama Trail reserveren (Yosemite NP).

Bericht door jomisasi »

Erik88 schreef:Of gewoon de 4-mile trail omhoog lopen? Vele malen mooier dan de bus...
Hier had ik nog niet aan gedacht!
Vind dat wel spannend hoor want dan wordt het wel een hele lange wandeling. En ik vond de Panorama trail al ver :D
Maar het lijkt me wel erg gaaf. Ik heb net wat info en reviews gelezen. Ik ben er wel voor in. Nu mn man nog overhalen :lol:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij liepen de 4MT omhoog in 2013, met het idee om misschien daarna de PT te doen. Het dreigde echter te gaan onweren dus we hebben voor de kortste naar beneden gekozen - weer via de 4 MT dus. Ik weet niet of het ons gelukt was om nog de PT te lopen. Daar zit toch nog een aardige klim in. En het laatste stuk via de Mist Trail is best lastig als je al flink wat mijlen er op hebt zitten (je kunt dan als alternatief de John Muir Trail nemen).
De 4MT is echter een absolute aanrader, dus als jullie een redelijke conditie hebben is de combi zeker het proberen waard.
In september is het vroeg donker, dus begin dan echt op tijd, en neem zaklantaarns mee.

Marianne
Dedert
Amerika-ontdekker

Bericht door Dedert »

Wij wilden ook reserveren om 6 juni de wandeling te gaan doen, echter was dit nog niet mogelijk. Uiteindelijk gebeld waarna de vriendelijke dame vertelde dat we begin april even terug moeten bellen omdat het nu nog niet mogelijk is te reserveren...
Misschien heeft Monique geluk, maar misschien is het ook slim wel even te checken of dat de reservering goed doorgekomen is.
nien1!
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door nien1! »

Ook mij niet gelukt:

"Hello,

The Glacier Point bus tour is currently not available to be booked at this time. We recommend visiting our website periodically because you will be able to book online when the tour becomes available. Thank you for your patience."

Eerst kreeg ik nog terug dat ik mijn email adres door moest geven, dan ging de klantenservice contact met me opnemen. Toen heb ik mijn email adres doorgegeven en toen kreeg ik deze reactie.
Monique zal nu ook wel denken... :blink:
2001 SF - SLC
2011 SF - Denver
2014 LV-Great Basin-Craters o/t Moon-Yellowstone-Grand Teton-Arches-Canyonlands-Capitol Reef-Zion-LV
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer