Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Seattle: invulling van 2,5 dag

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Seattle: invulling van 2,5 dag

Bericht door Isis »

Langzaam komen de plannen meer tot uitdrukking in concrete zaken.
Ik worstel altijd met steden, het is lastig in te schatten of je dingen kunt combineren en hoeveel tijd het gata kosten om iets te bekijken en bezoeken en natuurlijk tussen de verschillende delen heen en weer te reizen.
Ik heb een globaal plan voor Seattle gemaakt. We komen op dag 25 aan uit Mnt St Helens. Ik maak op die dag geen plannen om naar de stad te gaan. Op dag 26 en 27 hebben we de stad en omgeving voor onszelf.
Dag 28 reizen we naar Vancouver Zuid. Waar we de ochtend van dag 29 de camper inleveren. We moeten dus op dag 28 nog wel inpakken en opruimen.
Enfin de plannen voor dag 27-29.
VRAGEN:
1 Is het haalbaar wat ik per dag plan of te weinig?? dagen 26 en 27
2 Is het haalbaar om naar Boein te gaan en te shoppen en nog op te ruimen.... ??? Dag 28
3 Heb ik iets gemist dat ik moet doen!! Tips voor toppers.

Dag 26 Seattle

Vanaf de camping is het stukje lopen naar de bushalte die naar centrum gaat. Je kunt ook parkeren bij de mall op het eiland en daar een bus pakken. Misschien eerst goed kijken of dat een optie is. De bus is dan korter.

In Seattle is het Pike Place Market een soort overdekte markt met eettentjes (iets voor lunch). Pike Place aan First Avenue: Verse vis, krab, schaaldieren op ijs, bloemen en kunst, Pike Place aan First Avenue biedt de fotograaf prachtige, kleurrijke compositie. De bijna honderd jaar oude hallen behoren tot Seattle’s belangrijkste historische bouwwerken. De beste tijd om de markt te bezoeken is op doordeweekse ochtenden, als de vangst uit zee door de vissers in grote kratten wordt aangevoerd. Rondom de hallen zijn talloze boetiekjes en restaurants te vinden.
Lunch idee bij Pike Place Market : http://www.thecrumpetshop.com/ of
http://www.eatatlowells.com/

Er is het Seattle Underground; een grappig museum dat het 19e eeuwse Seattle dat ondergronds verdween toont. het heet Underground tour ($19,00 en student $16,00).

Dan is er het Klondike Gold Rush National Historical Park.  Dit schijnt het kleinste nationale park in het land te zijn.  Hier kijken we eerst een film over de ontberingen, die de goudzoekers moesten ondergaan.  Het is onvoorstelbaar dat meer dan 30000 mensen die trek overleefd en afgemaakt hebben! Na de film lopen we door het interessante museum.  Seattle was een belangrijke stad voor de goudzoekers, 70% van hen vertrokken uit de haven hier.  Toen Rick en ik onze Alaska cruise maakten stopten we ook in Skagway van waaruit de goudzoekers te voet door de bergen naar de Klondike rivier gingen.  Het is leuk om zo nog meer te leren over die bizarre goudkoorts tijd. (blog Petra)

Dag 27 Seattle

Vanaf de camping is het stukje lopen naar de bushalte die naar centrum gaat. Je kunt ook parkeren bij de mall op het eiland en daar een bus pakken. Misschien eerst goed kijken of dat een optie is. De bus is dan korter.

We kunnen natuurlijk de Seattle Needle in maar goedkoper alternatief is de SKyview in de Columbia Tower waar een kaartje $14,25 kost en studenten met kaart $9,00.
http://www.spaceneedle.com/hours-directions/ general admission $22
Het Glassmuseum http://www.chihulygardenandglass.com/ is de moeite waard het bevindt zich vlakbij de Space Needle. Chihuly Garden en Glass museum staat hoog op mijn wensen lijstje. http://www.chihulygardenandglass.com admission $22
Als je Space Needle en Chihuly Garden en Glass museum samen bezoekt is het pp $36 het park los $22.
Totaal kun je hier wel 3/4 dag doorbrengen denk ik. (??)

Dag 28 Everett Boeing Center en naar Vancouver
Op weg naar Vancouver heb je bij Everett de Boeing Factory die zeker leuk is om te bezoeken. Niet veel verder dan Boeing zit de Seattle Premium Outlet (en andere malls) en ik weet bijna wel heel zeker dat je daar een paar uur kan uittrekken om te shoppen!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Jozef1978
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Seattle: invulling van 2,5 dag

Bericht door Jozef1978 »

Hoi Isis, ik ben zo ongeveer met dezelfde puzzel bezig, ik lees daarom graag mee in jouw topic! In augustus 2016 eindigt ons camperrondje als volgt:

25. Mt Rainier NP -> Seattle (KOA Seattle/Tacoma)
26. Seattle (KOA Seattle/Tacoma)
27. Seattle -> Everett (Boeing) -> Burlington (KOA Burlington/Anacortes)
28. Burlington -> Delta BC inleveren camper, terugvlucht Vancouver -> Amsterdam

Wij hebben dus maar 1 volle dag in Seattle, en ik denk uit jouw beschrijving op te maken dat jullie ook op deze KOA camping staan. Volgens mij is het vanaf daar met de bus nog ongeveer een uur om downtown te komen (en dus ook een uur weer terug). Vanwege die reistijd en omdat wij met 2 kids zijn (8 en 9) hebben we ervoor gekozen om maar 1 volle dag hier te zijn. Voor de highlights lijkt ons dat voldoende, maar ben ook benieuwd hoe de rest van de forumleden daarover denkt. De dag erna gaan wij naar de Boeing fabriek en eventueel nog shoppen in het outlet centre. We kamperen de laatste nacht dan in Burlington, zodat we wel alvast de drukte op de wegen rond Seattle achter de rug hebben. De laatste dag is het dan (exclusief grensovergang) nog ongeveer anderhalf uur naar Delta waar we bij Cruise Canada de camper moeten inleveren (voor 15 uur vanwege EBD special).
2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Ik denk dat 3/4 dag al heel ruim is voor de Space Needle en Chihuly. Aan een halve dag heb je meer dan genoeg, maar misschien vind je het leuk om ook het Experience Music Project mee te pakken? Dat zit daar vlak naast. Evenals het opstappunt van de Ride the Ducks tour (maar die hebben wij niet gedaan). Wel leuk met kids lijkt me.

Ik weet niet of jullie grungeliefhebbers zijn, maar de Stalking Seattle tour is echt heel leuk. Je komt op plaatsen waar je zelf niet zo makkelijk heen rijdt, bijvoorbeeld het huis waar Kurt Cobain woonde (en zelfmoord pleegde) en het kunstwerk waarop de songtitel van Black Hole Sun is geïnspireerd. Je zit met zijn zessen in een auto dus je kunt ook al je vragen stellen aan Charity, de gids.

Verder is Ballard een leuke wijk. Je hebt er sluizen waar de zalmen via een soort trap doorheen kunnen en het buurtje daar vlakbij is ook gezellig. Je hebt er leuke winkeltjes (waaronder twee goede platenzaken) en een farmers market.

Underground Tour, inderdaad ook een aanrader!
cookiemon100
Amerikafan

Bericht door cookiemon100 »

er was nu een groupon voor de sky view Obervatory. Scheelt toch weer een paar dollar :)

https://www.groupon.com/deals/sky-view-observatory-1
2010 New York City
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
Onze trips : http://estherenrob.blogspot.nl/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden in 2006 1 dag in Seattle. We hadden de Space Needle in de planning staan maar omdat het vrij slecht weer was hebben we ter plekke besloten dat niet te doen, en omdat we toen bij het beginpunt van de Duck Tour waren hebben we die spontaan genomen. Erg leuk!
We hebben ook de Underground Tour gedaan; ook leuk, maar we vonden het wel wat lang duren.

Marianne
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Skyview is zeker een aanrader. We hebben de Space Needle niet gedaan dus kan geen vergelijk maken.
Boeing en de outlets bezoeken kan prima hoor op 1 dag. Wij deden dat ook. Wij gingen wel weer terug naar Tukwilla.
Kijk eens in ons 2015 verslag voor die dagen. http://thepacificnorthwest2015.blogspot.nl/

Je kunt ook nog naar Kerry Park voor een mooi uitzicht op Seattle en Mt. Rainier, bij mooi weer zou ik het doen. Helaas was dit bij ons niet het geval.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Het weer moet uiteraard wel meewerken..
Maar met halve dag genoeg aan needle en chihuly.

Wat kan er nog in combi met Pike Place Market??

Grungetour... Geen idee wat t is, al schets je al een idee. Ik heb niet gevoel dat dat hier aanslaat, maar ik ga t in groep gooien.. Met website erbij. Evenals de Duck tour...ik heb wel een vreselijke hekel om leuke te moeten doen in een bus vol toeristen. Liever ben ik minder toerist al loop ik wel met grote camera :)
VDW31
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door VDW31 »

cookiemon100 schreef:er was nu een groupon voor de sky view Obervatory. Scheelt toch weer een paar dollar :)

https://www.groupon.com/deals/sky-view-observatory-1
Nu zelfs aan $16 ipv 18. Geven jullie dan een Amerikaans adres op bij het afronden van de bestelling?

Edit : Nevermind ! Heb de topic die hierop van toepassing is gevonden.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

ook wel leuk/interessant om 2 uurtjes mee te vullen: the Underground Tour in Pioneer Square.

http://www.undergroundtour.com/index.html
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Het is niet zozeer zoeken naar nog meer attracties maar ik zou willen weten of het programma dat ik maakte bij start een reëel programma is of te vol of juist te weinig????
Als je nog even wilt helpen dan even kijken of het programma voldiende vertier biedt voor die dagen of dat ik wijzigingen moet aanbrengen!!!
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Het is allemaal prima te doen in de tijd die je ervoor hebt uitgetrokken, op dag 27 heb je waarschijnlijk nog een halve dag 'over'. Dat zou op dag 26 ook zomaar het geval kunnen zijn (wij hebben Pike Place en Seattle Underground in een namiddag gedaan, Klondike Gold Rush museum geen ervaring mee, maar zal vast ook geen halve dag duren?) Vandaar waarschijnlijk de tips die mensen geven.

Zelf zijn wij er niet meer aan toe gekomen om te gaan fietsen (hadden we van tevoren wel als optie bedacht), maar dat is misschien leuk om te doen? Sowieso om van A naar B te gaan? https://www.prontocycleshare.com/ of een reguliere fietsverhuurder (dat kost wel een stuk meer).
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dank voor t antwoord, altijd lastig plannen in stad.
Fietsen is wellicht idee. Langs de waterkant fietsen, is Seattle ook beetje als Vancouver met veel fietspaden? We hebben er al twee bij camper gehuurd. Verder nog maar even kijken naar de planning.
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Ik geloof dat er wel wat fietspaden waren, ja, maar ik heb er zelf dus geen ervaring mee. Ik denk dat je hier veel info kunt vinden. http://www.seattle.gov/transportation/bikemapOnline.htm

Hou er wel rekening mee dat een helm verplicht is in Seattle. Als je zo'n 'witte fiets' huurt, krijg je die er dan ook gratis bij.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wij hebben helm bij ons voor de twee huurfietsen die we al hebben en boj de anderen huren we bij. Dank
GabyK
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GabyK »

Wat een goede tip GJ. Ik ben meteen wezen kijken of er in de buurt van mijn autoverhuurder en verblijfplaats een pronto docking station is. Jeeeh, die is er! Wel opletten geblazen dat je fietstocht niet langer duurt dan 30 minuten achtereen. Dan ga je achteraf bijbetalen. Wel kan je per rit voor 2$ een helm bijhuren.

GabyK
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wat bedoel je met een pronto docking station?
cookiemon100
Amerikafan

Bericht door cookiemon100 »

dat fietsen lijkt me ook wel wat.
we zijn maar een halve dag in Seattle en wil zoveel mogelijk zien natuurlijk.

Wie weet hoe het precies werkt?
En zijn er overal in de buurt van die stations?

Bedankt,
2010 New York City
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
Onze trips : http://estherenrob.blogspot.nl/
Beaver
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Beaver »

Wij waren van de zomer in Seattle, snikheet benauwd weer. Pike market viel erg tegen, wat wel erg leuk is de bibliotheek van Rem Koolhaas.
We hebben heerlijk gegeten in een van de restaurants aan de haven.Onze camper stond op camping op Bainbridge island, met de pont naar Seattle met een prachtig uitzicht op de skyline van Seattle.
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Een Pronto docking station is zo'n plek waar je zo'n witte fiets kunt ophalen, zie de link in mijn eerdere bericht. Ik zie inderdaad dat je nu twee dollar voor een helm betaalt, vorige zomer was dat nog gratis, maar er zullen er teveel verdwenen zijn zeker.

Wij hebben overigens zelf geen ervaring hiermee, hoor. Maar het leek mij wel een goed systeem, en heel betaalbaar, zolang je inderdaad maar binnen het half uur je fiets weer 'dockt'. Op die site van prontocycleshare kun je zien waar de docking stations zijn (en waar je dus een fiets kunt halen en weer terugbrengen).

Wij hadden trouwens Pike Market ook snel gezien. Even naar dat gegooi met die vissen gekeken en langs de winkels en stalletjes gelopen; ik denk dat we er in totaal drie kwartier geweest zijn.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Thanks allemaal weer.
We staan aan de oostkant van de stad op camping. Omdat we uit Mnt St Helens komen daarna richting Vancouver gaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer