Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wonen in Bakersfield

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
houbi
Amerikafan

Wonen in Bakersfield

Bericht door houbi »

Zijn hier forumleden die er wonen of het goed kennen?
We zouden er voor ca 3 jaar gaan wonen vanwege het werk.
Nu lees ik op internet over de zware luchtvervuiling in de San Joaquin Valley :shock:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Wonen in Bakersfield

Bericht door Marcopstal »

Bij mijn weten niet zo dramatisch. Uiteraard als er rook van bosbranden in de vallei komt....

Maar dat kom je op andere plaatsen ook tegen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@houbi , Waarom daar ? Rabobank? werk in de Agro mechanisatie ?
Je zit nu net in het deel waar het weer/de wind vrij spel heeft.
Zou mooi zijn als USinsider hier ook op zou willen reageren
Heb je gelegenheid iets meer naar het zuiden te gaan wonen ?
Meer richting St Clarita ,en daardoor meer beschut ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Luchtvervuiling is inderdaad een probleem. Central Valley is omringd door bergen wat luchtvervuiling kan vasthouden. Vandaar problemen met asthma (door luchtvervuiling) en Valley Fever (door schimmelsporen in woestijnstof).

Een collega van mij komt uit die regio (geboren en getogen), en heeft er weinig goeds over te vertellen... Veel agro, weinig te doen, hete zomers, veel streng christelijke mensen. Niet dat die mensen onaardig zijn, maar als je niet bij de club hoort mis je een groot deel van het sociale leven.

Ik woon met veel plezier in Californie, maar als ik in de Central Valley zou moeten gaan wonen dan verhuis ik terug naar Nederland :sadcry:
Aan de andere kant, als je geen problemen hebt met asthma en het leuk vind om eens een periode een hele andere kant van de wereld te zien, dan is het best een ervaring. Wij zijn gewoon verwend met het leven in de Bay Area. Bakersfield is een prima uitvalsbasis voor uitstapjes naar de Sierras en de woestijnen van Californie, en de Central Coast, en Southern California. In een weekend kun je al hele leuke tripjes maken.

P.S. Ik zie dat je in Angola woont. Dat lijkt me ook een hele ervaring!
Marcopstal
Amerika-expert

Ik was reeds verscheidene keren in de central valley. Inderdaad, in de zomer is het er bloedheet en heel veel is er niet te beleven. Van echt luchtvervuiling heb ik telkens geen last gehad. Integendeel, stralende hemels.

Voornamelijk landbouw en in de regio Bakersfield ook veel olievelden.

Als ik mocht kiezen zijn er andere plaatsen die stukken aantrekkelijker zijn, maar zoals aangehaald zit je in Bakersfield heel centraal om diverse zaken te bezoeken voor enkele dagen of een week-end. 2 uur tot de kust of LA, 4 uur naar Vegas of San Francisco, 3 uur tot Yosemite en een dikke 2 uur tot Sequoia.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Naast de luchtvervuiling zou ik ook nog eens duiken in de crime en unemployment-rates. Wij zijn er tijdens onze eerste rondreis geweest, maar heel kort, maar ik vond het een drama. Er was een straat waar veel motels waren, maar daar hebben we maar niets gezocht want de junks en zwervers liepen daar in bosjes al shakend over straat met hun bezittingen. Echt, zoiets ergs heb ik nog nooit gezien :shock: Toen zijn we doorgereden naar een wat veiligere omgeving en vonden een Motel6. We zijn alleen van het motel naar de naastgelegen Mac gelopen (waar we aan de praat raakten met een jongen die overduidelijk stijf van de Meth stond) en de rest van de avond en nacht hoorden we alleen maar loeiende sirenes rond ons motel.

Ik weet niet wat voor soort plaatsje is waar je nu woont, maar de kans dat het slechter is dan Bakersfield lijkt me vrij klein.....
Overigens, het zou best kunnen dat er ook goede wijken zijn hoor. Ik vertel je alleen wat onze, korte, ervaring was.
Marcopstal
Amerika-expert

We moeten TS nu ook geen schrik gaan aanjagen. De misdaadcijfers zijn nu ook niet dramatisch te noemen in deze regio. Iets hoger dan het gemiddelde, maar er zijn ook nog wel slechtere plaatsen en de ene wijk is de andere niet, dat is iets wat in alle steden in de VS zo is.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ben je er al eens geweest?

Ik jaag de topicstarter geen schrik aan, hij stelt een vraag en ik deel mijn ervaring. Dat was dan wel als toerist, en het was maar heel kort (dus goed ken ik het er niet en ik woon er al helemaal niet), maar dit was mijn ervaring. Het is 1 van de onplezierigste plekken waar ik als toerist in de VS ooit geweest ben. Hopelijk krijgt hij/zij nog een reactie van iemand die het er echt goed kent.
Marcopstal
Amerika-expert

Ja, ik ben er al geweest. Ook in Fresno, een vergelijkbare iets grotere stad in de central valley, ben ik al enkele keren geweest. Niet steeds op doorreis maar ook voor een weekje.

Ik moet zeggen dat ik er niet echt veel criminaliteit ben tegengekomen. Dat kan ik niet van alle plaatsen zeggen waar ik reeds geweest ben in de VS. Ik ben echt wel al in veeeeel onplezieriger plekken geweest.

De kans dat je slachtoffer wordt van een misdaad hangt overal echt wel af van wijk tot wijk. Als je bvb in Vegas even off strip gaat zit je voor je het weet in de problemen.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Wij hebben kennisen die wonen in oost Fresno, en dat is waarschijnlijk vergelijkbaar met de betere buitenwijken van Bakersfield. Ze wonen op een grote lap grond in een ruime ranch woning en hebben paarden. Evengoed is het echt een woonwijk, alleen liggen alle huizen veel verder uit elkaar dan in de stad. Je hebt ook gated communities met mooie ruime huizen en aangeharkte perkjes waar het op zich goed en veilig toeven is. Je komt langs dat soort wijken als je naar Lake Isabella rijdt. Je moet alleen alles met de auto doen, en vertier is minder makkelijk te vinden dan in een stedelijke omgeving. Het is maar net wat je zoekt, ruimte of stads.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

De kans om slachtoffer te worden is natuurlijk altijd relatief klein. Ik woon al mijn hele leven in een grote stad en heb zelf nog nooit zoiets meegemaakt. De sfeer op straat vind ik wel belangrijk en die vond ik bepaald niet prettig in Bakersfield. Fresno voelde bijvoorbeeld iets prettiger aan, al lag dat misschien ook aan de bewuste plekken waar we geweest zijn. Laat ik het zo zeggen: ik zou nog liever in een stad als New Orleans gaan wonen, waar de crime-rates waarschijnlijk hoger liggen dan in Bakersfield, al is het maar vanwege de levendigheid, de rijke cultuur, de sfeer en het feit dat er enorm veel te beleven is. Bakersfield lijkt mij meer een slaapstad, waar ook nog eens behoorlijk veel ellende is als gevolg van verslaving en werkeloosheid.

(wat deed je daar trouwens? Een week lang...? Familie of vrienden wonen?)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je bvb in Vegas even off strip gaat zit je voor je het weet in de problemen.
Ik heb toch flinke stukken off strip gelopen, maar dit is ook wat overdreven. Het is meer wat je er, bv 's nachts te zoeken hebt. En zeker als je eruit ziet als tourist met bv je cameraatje om de nek val je op. Maar het is nou ook weer niet zo dat iedereen die offstrip komt in de problemen komt. Fresno en Bakersfield zijn helaas wel plaatsen die bekend staan om de vele Meth-gebruikers.
Maar net als elke andere stad zijn er ook goede plekken.
Marcopstal
Amerika-expert

Ik loop jaarlijks een weekje mee met de lokale brandweerdiensten en was dus al onder meer in Bakersfield en Fresno. We zien dan op die wijze ook veel zaken die de "toerist" waarschijnlijk nooit te zien krijgt. Geloof me, ik heb al veel erger gezien in andere steden dan in deze.

Het zijn uiteraard geen levendige, bruisende steden. Veel is er jammergenoeg niet te beleven. Helaas liggen ze wel in Californië. Voor een "gated community" of mooie ranch moet je heel vele geld neertellen.

Als je in de VS gaat wonen is het altijd zaak goed uit te kijken in welke wijk je gaat neerstrijken. Het prijskaartje vertelt meestal wel veel.

Mijn verwijzing naar Vegas is nu ook niet te veralgemenen. Het is niet dat elke zijde "off strip" slecht is, maar sommige aan de strip palende wijken zijn best wel "no go" zones. Jaren gelden waren we zo met een man of zes op stap. De buitenwipper van het etablissement welke we bezochten weigerde ons te voet te laten vertrekken. We "moesten" een taxi terug nemen en we zaten helemaal niet zo ver van de strip af, nog geen mijl ver. Zo iets is wel veel betekenend.
houbi
Amerikafan

Bericht door houbi »

Bedankt allemaal voor de vele reacties en meningen! :thumbup:
We hebben ooit ook al 4 jaar in de Bay Area (San Ramon en Walnut Creek) gewoond en meermaals de Central Valley doorkruist maar toen had ik het nooit kunnen bedenken om daar zelf eens te gaan wonen. Ik herinner me alleen olievelden en heel veel koeien.
Het leek ons erg leuk om weer in CA te mogen wonen en zo dichtbij de Sierras maar met de luchtvervuiling had ik dus geen rekening gehouden. Ik weet dat er bloedheet is in de zomer en heel stoffig maar nu las ik dat er smog van de grote steden blijft hangen. Deze zou zelfs vanuit Azie overwaaien.
De criminaliteit en drugsverslaafden baren me minder zorgen. Dat lijkt me beter te mijden dan de slechte lucht.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik weet natuurlijk niet hoe erg de luchtvervuiling daar is, maar het hoeft natuurlijk niet altijd een probleem te zijn. Wij hebben ruim 4 jaar in Mumbai gewoond, en daar was de lucht ook bepaald niet schoon. Wij hadden daar (de eerste jaren) eigenlijk helemaal geen last van (al bleven verkoudheden wel eens wat lang doorzeuren), maar ik kende mensen met astmatische kinderen waarbij de kinderen regelmatig in het ziekenhuis terecht kwamen. Toen ze eenmaal naar een ander land verhuisden hadden ze nergens last meer van. Maar als je dus geen aanleg hebt voor dat soort problemen is er wellicht niets aan de hand, maar anders kun je het inderdaad beter vermijden.
Uiteindelijk heeft het bij ons alleen gevolgen gehad voor mijn man, hij heeft een allergie ontwikkeld voor de luchtvervuiling, en ons laatste jaar daar had hij steeds een verstopte neus en nieste veel. Sinds we weg zijn heeft hij daar nog maar 1x last van gehad, tijdens een zakenreis naar Mexico City. Voor ons is het nu dus wel een punt geworden mochten we ooit de optie krijgen naar een vervuild gebied te verhuizen.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer