Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis EYEla: Florida 3 wk binnenkort; graag advies.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
EYEla
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis EYEla: Florida 3 wk binnenkort; graag advies.

Bericht door EYEla »

Beste mensen,

Na wat korte tripjes naar USA, zijn we eindelijk zover om voor drie weekjes met vakantie te gaan naar Florida! :clap: We hebben vliegtickets geboekt naar Miami, heen 30/4 en terug 21/5. Dus binnenkort. :shock: Heel spannend want onze dochtertje van 14 mnd gaat voor het eerst mee!
We zijn totaal onbekend met Florida en met onze kleintje erbij zijn we (qua route en hoeveel dagen) er niet echt uitgekomen. Uiteraard hebben we hier heel wat gelezen, en tips nemen we zeker mee.
Wij willen mooie stranden (voor foto's maken), must do's (zoals Vizcaya Estate, Hemingway house, Salvador Dali museum), snorkelen en goede lokale eettenten meemaken.

Graag jullie advies en inzicht over onze route. Ook zij alle tips aangaande onze kleintje welkom!

Voorlopige indeling:

Dag 1. 30/4 Aankomst Miami (1e nacht verblijven. Inkopen doen zoals luiers etc, bijkomen)

Dag 2. Vertrek vroeg naar Ft. Lauderdale (1 nacht verblijven als tussenstop naar Orlando)
Hebben jullie een betere optie? Wat te doen hier?

Dag 3 t/m 6 Vertrek vroeg naar Orlando ( 4 dagen verblijven)
Behalve pretparken, wat kan er in Orlando nog meer gedaan worden? Is een pretpark te doen met een kindje van
16mnd? Als het alleen om pretparken gaat, dan willen we het verkorten naar 3 dagen.

Dag 7t/m10 Vertrek vroeg naar Clearwater ( idee is om naar strand te gaan)
We willen ook St. petersburg en Tampa zien. Waar kunnen we het beste verblijven om vanuit daar naar het strand
te gaan? Zijn er andere must do's? Ik heb ergens op dit forum gelezen dat je het beste in Ybor City kan uiteten
gaan, nog tips?

Dag 10t/m13 Vertrek naar Naples (idee is om naar strand te gaan bij Marco Island en Everglades NP te bezoeken.
We houden van hiken/wandelen dus Shark Valley en/of Looproad willen we ook meenemen)
Andere tips?

Dag 13 t/m16 Vertrek naar Key Largo en verblijven, daarna verblijven in Key West.
Deze dagen zijn niet helemaal helder voor ons. We willen genieten van het strand, snorkelen, met dolfijnen
zwemmen (niet noodzakelijk), en ik wil mijn man een cadeautje doen met een excursie vissen. Waar kunnen we
het beste wat doen? Hoeveel dagen waar besteden?

Dag 17 t/m 21e richting Miami...
Wij vinden dat dit teveel dagen zijn voor Miami ( opv wat we gelezen hebben op dit forum)
Wat is jullie mening?

Ik hoop dat ik het jullie niet te lastig maak :D alvast heel erg bedankt voor jullie adviezen en inzicht! Nu de kleintje naar bed brengen, fijne avond!
Time flies when you're having fun!
M & M
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Florida 3 wk binnenkort graag advies

Bericht door M & M »

Mooie trip! Ook lekker de tijd. Ik heb geen ervaring met kleine kinderen, dus beperk me tot de route :).

Dag 2: Wat zijn jullie van plan in Fort Lauderdale? Dat is drie kwartier rijden vanuit Miami Beach. De rit naar Orlando splits je zo een beetje ongelijk in tweeën. Misschien kunnen jullie beter doorrijden naar Palm Beach. Onderweg kan je in Fort Lauderdale wel de Sawgrass Mills mall bezoeken, als je daarvan houdt.

Orlando: Naast de pretparken kan je Kennedy Space Center bezoeken of een middagje Kelly Park.

Clearwater: Clearwater Beach ligt het dichts bij het strand.

Naples: Ik zou op de eerste dag, onderweg van Clearwater naar Naples Sanibel en/of Captiva Island aandoen. Je kan er ook voor kiezen om ook in Fort Myers te overnachten, jullie hebben nu wel veel nachten in Naples. De Everglades zou ik doen als je vanuit Naples naar Key Largo rijdt. Heen en weer rijden vanuit Naples is een beetje zonde van de tijd.

Keys: Key West heeft niet echt stranden. Dan kan je het beste naar Fort Zachary Taylor Historic State Park. Key Largo is verder wel een beetje de minste Key, maar je kan er wel snorkelen, bijvoorbeeld in het John Pennekamp Coral Reef State Park. Op Key West heb je genoeg boottochten om te vissen of te snorkelen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Miami: Het is aan jullie hoeveel dagen je in Miami wilt spenderen, maar vijf is inderdaad wel een beetje veel.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Als je het Kennedy Space Center wil bezoeken is het handiger om eerst wat langs de kust te blijven. In plaats van Fort Lauderdale zou je voor Cocoa Beach kunnen kiezen.

Orlando is op zich niet zo bijzonder. Je hebt er een aantal shopping centra. Pretparken kan best, maar maak je keuze wijs. Epcott lijkt me bijvoorbeeld ideaal met een klein kind. Universal studio's lijkt me al wat minder.

Volgens mij heb je de mogelijkheid om nog iets noordelijker te gaan. Saint-Augustine bijvoorbeeld.

Misschien is Legoland Florida in Winter Haven ook wel iets voor jullie ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
EYEla
Amerika-ontdekker

Bericht door EYEla »

Beste M&M en Marcopstal, dank voor jullie terugkoppelingen..

We willen Kennedy Space Center bezoeken en dachten dit via Orlando te doen. Dat kan inderdaad ook via Cocoa Beach en dan de volgende dag doorrijden naar Orlando..dan wordt het dus Miami-Cocoa Beach (Kennedy Space Center en daarna naar strand)- Orlando...ik weet niet welke van de twee (cocoa of Palm) beter is, dat gaan we nog doen.

In Orlando wordt het een dagje shoppen en Magic Kingdom. Het had fijn geweest als we ook iets voor ons kleintje konden regelen maar denk dat ze toch al veel indrukken te verwerken zal krijgen. We houden het op drie dagen. Liever een dagje mooie strand erbij pakken.

Ik dacht dat we voor mooie stranden juist naar de Keys moesten, maar dat is dus niet zo?

Nogmaals dank en fijn zondag!
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

De mooiste stranden zijn aan de golf kust.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

De eerste dag kan je er voor kiezen gelijk naar Ft. Lauderdale te rijden (minuut of 30) en daar je luiers kopen. Wij kozen Ft. Lauderdale als uitvalsbasis voor het hele zuidoosten van Florida. In Orlando en omgeving is zeker meer te doen. Wellicht haal je wat info uit onze reisverslagen Florida 2011 en 2014. Bv zwemmen in een "Spring" is heerlijk om te doen, in de omtrek van Orlando zijn er genoeg.
Ik ben het met de vorige schrijvers eens, de mooiste stranden vind je aan de Westkust en dan met name tussen Clearwater Beach en Marco Island. Zoals al is aangegeven heb je op Sanibel en Captiva heerlijke stranden waar je met die kleine terecht kan. Op Marco Island zelf kom je maar lastig op het strand, bijna allemaal privé daar. Ik denk dat je aan het einde van jullie reis wel wat van Miami kan afhalen, zo bijzonder is deze stad nu ook weer niet.

Suc6 met plannen!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
EYEla
Amerika-ontdekker

Re: Reis EYEla: Florida 3 wk binnenkort; graag advies.

Bericht door EYEla »

Beste allen!

We zijn terug van weggeweest. Als jullie nog tips en adviezen hebben dan hoor ik het graag. Ons reisschema ziet er als volgt nu zo uit.

30/4 Aankomst Miami
1 mei Vroeg richting Cocoa Beach (stranddag). Is Cocoa Beach 2 dagen waard?
2-5 mei vertrek naar Orlando verblijf in Kissimmee ( onderweg van cocoa naar orlando bezoek aan Kennedy SC)
Verder een dagje Magic Kingdom, relaxen.
5-9 mei Clearwater en St. Pete. zijn 4 dagen voldoende/ te veel? en waar te verblijven?
9-12 mei Ft. Myeres zijn 3 dagen voldoende/ te veel? En waar te verblijven?
12-14 mei Naples zijn 2 dagen voldoende en waar te verblijven? Is het verstandig om vanuit Naples excursies te doen naar de Everglades OF liever ergens anders verblijven en de Everglades aandoen, zoals bij Homestead misschien? we hebben GEEN idee hoe we onze indeling Naples en de Everglades moeten doen.
14-16 mei Everglades ( zie onze vraag hierboven)
16-18 mei Key West
18-19 mei Key Largo
19-21 Miami
21e naar huis

Zoals jullie het al gemerkt hebben zitten we een beetje vast bij de golfkust. Hoeveel dagen waar verblijven, met name tussen Naples en Everglades. everglades vanuit Naples bezoeken of via Homestead..Hellup aub.. :P

Dank u! :thumbup:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Als je van die ene dag Cocoa Beach bvb gebruik maakt om het Space Center te bezoeken lijkt me dat wel ok voor twee dagen. Wil je echt van een volle dag strand genieten kan het natuurlijk ook.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
EYEla
Amerika-ontdekker

Bericht door EYEla »

Hi Marcopstal, we hebben toch besloten om er maar 1 dag van te maken en dat ene extra dagje te verblijven aan het golfkust :clap:

Heb je een idee hoe we het golfkust het beste kunnen indelen qua dagen en waar te verblijven?
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Zou het geen idee zijn om halverwege de Gulfcoast een villa voor een week te huren en van daaruit trips te maken? Lijkt me ook met een kleintje een fijn rustpunt in je reis en is vaak nog goedkoper dan hotels.
Kijk eens op homeaway/vrbo.com voor huizen.

Voor wat betreft de Everglades: het ligt eraan wat je allemaal wilt doen. Je zou vanuit Naples bv. alvast de airboottocht kunnen maken in Everglades City. Dan op weg van Naples naar Homestead de loop road en Shark Valley bezoeken. Vanuit Homestead kun je dan de Anhinga trail en evt nog meer trails doen en daarna doorrijden naar Key West.
EYEla
Amerika-ontdekker

Bericht door EYEla »

Hi Vito,

Bedankt voor je tips! We gaan naar de villa's kijken.

Bedoel je het volgende?

Dag 1 Naples (marco Island)
Dag 2 Naples ( airboattocht)
Dag 3 Van Naples richting Homestead (loop road and shark valley)
Dag 4 Homestead (Anhinga trail en vandaar doorrijden naar de Keys?)

Eigenlijk is onze planning dus goed. Ik twijfel over 4 dagen Naples en Homestead omdat we niet weten hoe lang deze excursies zullen duren. Als ieder excursie een paar uurtjes duurt, wat kan je daarna nog doen? We zouden dag 2 ná de airboattocht ook eventueel richting Homestead kunnen.

Is zo een airboattocht trouwens te doen met een dreumes van (dan) 16 mnd?

Thanks!
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Die indeling bedoelde ik idd.
Een airboattocht duurt ongeveer een uur maar je moet er vanuit Naples nog naar toe rijden dus reken op 3-4 uur in. totaal. De looproad duurt ook een uur en dan heb je nog Shark Valley. De tramtour neemt ook 1,5 uur in beslag.
Wij hadden dan wel gefietst maar om je een idee te geven: wij gingen om kwart voor 8 weg in Miami, hebben gefietst in Shark Valley, de looproad gereden en daarna even gauw een broodje gehaald bij Subway en waren toch pas on 4 uur in Cape Coral bij onze villa.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer