Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

verkeerde aanhef/geslacht vliegticket

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: verkeerde aanhef/geslacht vliegticket

Bericht door PSVwally »

Ik ken dus een ander verhaal van mijn tante. Wel bij Ryanair die altijd al als lastig te boek staan, maar toch.
Zij had tickets geboekt op de engelse site en gewoon haar naam in gegeven. Ergens in het proces is haar naam 'vertaald' naar het Nederlands. Haar naam is Joke en op het ticket stond ipv die naam 'Grap' als voornaam. De naam kwam niet overeen met haar paspoort, dus ze kon niet mee op haar boeking. Ze kon alleen een nieuwe ticket boeken ter waarde van iets van €250, terwijl de oorspronkelijke tickets nog geen €50 hadden gekost. Eerlijk gezegd weet ik niet of hier naderhand nog wat correspondentie over is geweest en wat daar is uitgekomen. Ik weet wel dat ik met die maatschappij met mijn handbagage wel heen kon vliegen en dat het op de terugweg ineens een te grote bagagestuk was waar ik voor moest bijbetalen.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

ohhh ... ja, maar dan staat er ook echt een andere naam ....! Had ze dat niet opgemerkt, dan?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

PSVwally schreef: Ergens in het proces is haar naam 'vertaald' naar het Nederlands. Haar naam is Joke en op het ticket stond ipv die naam 'Grap' als voornaam.
Dit is wel de bizarste 'grap' die ik ooit gehoord heb! Een luchtvaartmaatschappij die naar eigen inzicht namen gaat 'vertalen'? Heeft ze er nog over geklaagd? Schade geprobeerd te verhalen bij Ryanair ofzo? Vraag het haar! Ik wil het weten! :lol:
dito2003
Amerika-ontdekker

Bericht door dito2003 »

Iemand ervaring als het reisbureau van Nicky automatisch een mrs heeft gemaakt terwijl het om een mr gaat. Zij vinden dat wij de kosten voor het omzetten moeten betalen. Ik ben van mening dat zij mij niet gevraagd hebben of iemand een mr of mrs is en zij dus die kosten op zich moeten nemen. Wij vliegen met Delta Airlines en ik durf het eigenlijk niet aan om met deze ticket gewoon af te reizen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

RiverCola schreef:
PSVwally schreef: Ergens in het proces is haar naam 'vertaald' naar het Nederlands. Haar naam is Joke en op het ticket stond ipv die naam 'Grap' als voornaam.
Dit is wel de bizarste 'grap' die ik ooit gehoord heb! Een luchtvaartmaatschappij die naar eigen inzicht namen gaat 'vertalen'? Heeft ze er nog over geklaagd? Schade geprobeerd te verhalen bij Ryanair ofzo? Vraag het haar! Ik wil het weten! :lol:
Dat zit in een algemene Ryanair klachten zaak wat ik ervan begreep. Die zaak hebben de aanklagers gewonnen, maar Ryanair heeft tot op heden nog geen cent uitbetaald.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Tja, dat is altijd weer een dingetje he, met die luchtvaartmaatschappijen. In het bijzonder de low-budget maatschappijen. Dan sta je in je recht, maar krijg je het toch niet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer