Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

grootte campingplek voor camper

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Anne A
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

grootte campingplek voor camper

Bericht door Anne A »

Ik weet even niet of deze vraag hier thuishoort, maar goed. Ik ben campings aan het reserveren voor onze reis (rondje vanaf SF) met een Star RV 27-30 ft camper. Nu staat er in de voorwaarden van de camperhuur dat het kan zijn dat je een grotere camper krijgt als de 27-30 ft niet beschikbaar is. Is het verstandig om daar bij het boeken van de campingplaatsen al rekening mee te houden en dus 30ft+ plekken te reserveren?
Linjo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: grootte campingplek voor camper

Bericht door Linjo »

Beste Anna,

We hadden vorig jaar een 27ft van Star RV. We hadden een reservering van 25ft. Maar bij het ophalen bleek het een 27ft te zijn.
Deze paste op alle plekken die we hadden gereserveerd op 25ft. Alleen in LA (Balboa RV park) was het wat aan de krappe kant, maar met behulp van de eigenaar ging dat goed. Mijn ervaring is dat alle plekken aan de ruime kant zijn.

Succes met boeken, Groet Linjo
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

IK zou bij het reserveren van plekken uitgaan van een 30ft plek dan zit je altijd goed. Zeker wanneer je in de parken gaat staan. Op een 30ft plek past een grotere camper tot vaak 35 ft ook nog wel. Een 27ft plek kan met name in de parken nog wel eens wat krap zijn ivm bomen.
Anne A
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Anne A »

Oke, bedankt beiden!
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Ik denk dat het ook handig te besluiten of je liever een plek wilt waar je niet achteruit hoeft in te steken of waar je zo in kunt rijden. Zeker als je een grote bak hebt. Kan even niet op de naam van zo'n plek komen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Of een camper nu 27ft is of 30ft dat maakt met achteruit rijden niet uit. De pull-through plekken zijn vaak niet de mooiste of leukst gelegen. Ik persoonlijk kijk naar de ligging van de plek en maak daarop mijn keuze. Als dat toevallig een pull-through is is dat prima. Zo niet dan valt dat achteruit in parkeren ook wel mee.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij gingen juist vaak voor de back-in plaatsen, die liggen vaak aan de rand van een campground en zijn dus wat rustiger. Achteruitrijden valt best mee, er is plaats genoeg, je hebt vaak een achteruitrijcamera en ja, mijn man is trucker :-)
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Mijn man is geen trucker :wink: en dat achteruit rijden viel bij ons ook heel goed mee. Ik had bij onze eerste reis de neiging om zoveel mogelijk naar pull-through plaatsen te zoeken, maar voor onze reis dit jaar heb ik me gebaseerd op de ligging en foto's van de plaatsen. Pull-through plaatsen liggen vaak wat ongezellig net naast de weg.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Precies, dat bedoel ik!
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Mijn man is ook super handig met achteruit inparkeren, maar er zijn echt flink wat mensen die daar moeite mee hebben.... :lol:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen