Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Stephaa: tweede USA trip!

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Stephaa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Stephaa: tweede USA trip!

Bericht door Stephaa »

Ha forummers!

Vandaag hebben mijn vriend en ik besloten dat we over een aantal weken weer naar Amerika gaan! Helemaal enthousiast over het idee aangezien onze vorige reis alweer twee jaar geleden is..

Dit keer hebben we gekozen voor een combinatie van New York en Florida. We hebben ongeveer vijftien dagen wat kan uitlopen naar zeventien dagen.
We beschikken over een auto gedurende de hele reis en willen niet echt iets vast boeken.

Globale planning van wat we willen doen/zien/bezichtigen:
- NY city, times square, fifth ave, central park, vrijheidsbeeld, empire state, manhattan etc.
- Op 30-04 is een wedstrijd supercross in New York waar we sowieso heen gaan
- Philly
- Orlando (willen we op vliegen)
- Miami, keys, sanibel island, daytona beach, everglades np

Een globale planning wat we willen zien. Niets is reeds geboekt en we staan zeker open voor tips en ideeën. Verder wat combinaties tussen natuur/cultuur en stad lijkt me goed. En natuurlijk houden we van shoppen! :lol:

In de onderstaande planning ben ik wat aan het puzzelen. We kunnen eventueel een dag ervoor extra aanplakken en een dag erachter. Dat alleen als het moet.
We willen vliegen op Orlando (lees goedkoper en centraal) om vervolgens omhoog te rijden richting NY om vanuit NY naar Miami te gaan..?!

Wij dachten dat het zo wel een aardige planning is:
Dag 1: Ams-Orlando
Dag 2: Orlando richting New York
Dag 3:
Dag 4:
Dag 5: New York
Dag 6: New York - supercross wedstrijd
Dag 7: New York
Dag 8: New York richting Miami
Dag 9:
Dag 10:
Dag 11:
Dag 12:
Dag 13:
Dag 14: Miami - Orlando
Dag 15: Orlando-Ams

Rijden is geen probleem, lekker met de bonnevooi.. We hebben google maps aangehouden qua reistijd, al zitten we met stops en hoeveel tijd dat in beslag neemt. Hier gingen we in het Zuid-Westen ook de mist mee in :oops:
Hoe zien jullie dit?

Liefs Stephaa & vriend
Afbeelding

2012: Olympische Spelen
2013: Aus, Slov, It, Swiss
2014: USA Zuid-West
2016: USA Florida
2017: Thailand
2018: USA Coast to Coast

https://stephaakoopman.wordpress.com/
X Stephaa
Ivy123
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Stephaa: tweede USA trip!

Bericht door Ivy123 »

Even voor mijn beeldvorming.. Jullie vliegen naar Orlando en de volgende dag vliegen jullie vanaf daar naar New York? Of staan die dagen open omdat jullie dat stuk gaan rijden? :shock:

edit: sorry ik zie dat je dat erbij hebt gezet. Wauw dat is nogal ambitieus. Dan zie je dus niks van Florida, want je bent vanuit daar onderweg naar New York en vanaf New York weer onderweg terug.. En dan is je tijd op.. Waarom geen retourtje New York en dan vanuit daar wat rondrijden in het Noordoosten? Als je echt geen ander ticket wilt/kunt kopen, zou ik Florida vergeten. Zonde, want je zal daar niet tot nauwelijks tijd voor hebben. Misschien New York combineren met Washington, Philly (zoals je zelf al aangeeft) Boston? Of trekt jullie dat niet? Dan kan je tenminste lekker wat zien in plaats van alleen maar rijden.
Stephaa
Amerikafan

Bericht door Stephaa »

Haha misschien had ik dat ook even duidelijker moeten vermelden..
We zagen leuke tickets op Orlando, vandaar deze keuze.
een combinatie van NY en Florida trok ons wel en leek me haalbaar. Echter als ik jouw reactie lees wil ik toch teveel in een proppen?

We zouden graag een aantal dagen NY willen aandoen, ook ivm de supercross wedstrijd om vervolgens naar Florida te gaan voor de resterende dagen (4 dagen NY/ 12 dagen Florida)
Hetgeen wat jij zei trok ons inderdaad minder, maar dat ligt ook aan de kennis over dje gebieden.

Misschien is het verhaal en de opzet zo iets duidelijker :lol:
Bedankt voor je bericht en tip!
Afbeelding

X Stephaa
Ivy123
Amerika-ontdekker

Bericht door Ivy123 »

Qua tijd die je hebt kan je prima New York en Florida combineren en het is inderdaad erg leuk! Maar wat je dan het best kan doen is vanaf Nederland vliegen naar New York, 4 of 5 dagen daar en dan vanaf daar naar Florida vliegen. Dan heb je prima de tijd om Daytona, Everglades, Miami en de Keys te bezoeken en vanuit Florida weer naar huis. Maar ik weet dat zo'n ticket duurder is en dat moet natuurlijk wel kunnen. Als New York een must is zou ik me als ik jou was verdiepen in het Noordoosten. Of je moet er twee weken aan vast plakken, maar dat moet ook maar net kunnen :wink:
Het gaat hoe dan ook een hoop geld kosten en het is dan zonde als je alleen van New York kunt genieten! Succes met plannen, maak er wat moois van! :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Idd,hoe je het nu plant ben je vooral aan het rijden tussen florida en new york en zie je vooral weinig van Florida. Je gaat in deze tijd nooit en miami en orlando en de golf van mexico en de keys kunnen combineren, zeker niet als je vanaf florida naar NY gaat en weer terug.
Persoonlijk zou ik, als de tickets al geboekt zijn, het bij Florida houden, want anders ga je daar dus weinig van meekrijgen. Ik zie niet helemaal de hulp verder voor je zelf je route een beetje duidelijk hebt
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Ik begrijp nog niet uit je bericht of de tickets al gekocht zijn.
Zo niet kun je beter een ticket naar Miami kopen en terug vanaf NYC of andersom(multicity ticket)
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Stephaa
Amerikafan

Bericht door Stephaa »

Bedankt voor jullie reacties!
Zoals staat aangegeven is niets reeds geboekt, dus ook geen tickets omdat we deze reacties een beetje verwachtten en we op de bonnevooi willen met een kleine planning in ons achterhoofd. Wat we wel belamgrijk vinden is of het überhaupt haalbaar is, vandaar mijn bericht..

We gaan over een paar weken al weer naar Amerika, waarover we reuze enthousiast zijn.
Wat we graag willen is een combinatie reis maken tussen New York en Florida in circa 15 dagen met uitval naar 17 dagen als dat nodig is. Ook gaan we een auto huren en zien we wel.

Uit reacties merk ik dat de beste oplossing is om een retour vlucht te boeken op Orlando of Miami met een binnenlandse vlucht retour NY.
Via google maps keken wij naar de reistijd (auto) wat ons meeviel, vandaar onze keuze en eerste opzet in het eerste bericht.

Ervaringen en tips zijn zeker welkom :thumbup:
Afbeelding

X Stephaa
M & M
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door M & M »

Hoewel je makkelijk twee weken met alleen Florida of alleen het Noordoosten kan vullen, willen je een combinatie van New York en Florida. Dat is op zich prima.

Heen en weer rijden met de auto raad ik alleen wel af. Ik heb daar geen ervaring mee, maar als je de zoekfunctie gebruikt (met als zoektermen: miami naar new york), kan je gebruik maken van de ervaring van anderen die zo'n trip plannen. Dan zie je gelijk dat niemand heen en weer gaat, maar er alleen vanuit New York naar Florida word gereden (of soms andersom). Voor alleen die trip wordt gemiddeld een tot twee weken tijd ingepland. Dan is heen en weer toch alleen haalbaar als je vol gas de vaart erin houdt en nauwelijks iets van de omgeving bekijkt? Is het bovendien niet saai om terug dezelfde weg als heen te rijden?

Je kan dus in New York starten en vanwaaruit naar Miaimi rijden. Dan heb je onderweg tijd om een aantal mooie dingen te bezichtigen die rond de route liggen. Vanuit Miami vlieg je weer terug naar Nederland.

Een andere optie (al eerder in dit topic geopperd) is om naar New York te vliegen, daar een paar dagen te blijven en dan naar Orlando te vliegen. Dan verblijf je ruim een week in Florida en vlieg je vanuit Miami naar Nederland. Dat is wat anders dan een retour New York vanuit Florida. Waarom zou je heen en weer vliegen? Bij deze optie kan je ook Orlando overslaan en het Florida-deel rond Miami inrichten.
Stephaa
Amerikafan

Bericht door Stephaa »

Bedankt voor het reageren. Er zitten goede tips tussen.
wellicht ben ik voor velen nog te onduidelijk?
Op zaterdag 30 april zitten wij in NY in verband met de motocross event!
Dat houdt in, aangezien we vanaf maandag 25 april in The States zijn, dat we een binnenlandse vlucht zullen moeten nemen omdat rijden niet haalbaar is.

De eerste dagen gaan vermaken in (wij dachten aan) Orlando.
Dan een binnenlandse vlucht Orlando-NY en terug. De laaste week zouden we naar Miami willen met de auto..
De terugvlucht zal weer zijn vanaf Orlando. (Lees kosten besparen)

:thumbup:
Afbeelding

X Stephaa
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wat een onrustige reis zo. Je kunt toch ook een multicity ticket nemen? Dat is echt niet zoveel duurder. Dan begin je in NY, maakt dan een vlucht naar Orlando en vliegt vanaf daar weer terug naar NL.
Je bent nu zoveel tijd kwijt aan vluchten, dat lijkt mij persoonlijk zonde.
Ivy123
Amerika-ontdekker

Bericht door Ivy123 »

Erg onrustig inderdaad. Mijn reis zou het ook niet zijn, maar dit zijn natuurlijk alleen tips en je moet het zelf invullen. Ik denk echter dat je er echt een beetje spijt van gaat krijgen, als je zoveel moois voorbij moet rijden/vliegen. Heb je inmiddels al eens gekeken naar zo'n multicity ticket? Ik zie dat je in ieder geval niet meer van plan bent om vanaf Orlando naar NY te rijden en terug, dus dat is al een hele verbetering :wink:
M & M
Amerikafan

Bericht door M & M »

Heb je wel via bijvoorbeeld Kayak of Momondo gezocht op een multicity ticket en wat de eventuele meerprijs is ten opzichte van wat je nu van plan bent?

Het is aan jullie om een afweging te maken tussen kosten en reisgemak en in dat geval zou zo'n retour nog te begrijpen zijn als het flink scheelt. Ik vraag me echter af of het echt wel goedkoper is. Dat moet je wel hebben uitgezocht.

Je kan dan het beste de prijs voor het enkeltje NY-Florida en de multicity Ams-NY, Florida-Ams apart opzoeken
Laatst gewijzigd door M & M op 15 mar 2016, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Is het niet mogelijk om je vakantie een week te verzetten? Dat je dus zeg maar in de week vd supercross naar NY vliegt, de stad en de supercross bekijkt en daarna naar Miami/Orlando vliegt en dan daar de rest van je vakentie doorbrengt en dan vanaf Miami/Orlando weer terugvliegt naar huis?

Opzich kan je natuurlijk wel steeds op en neer vliegen, maar dan ben je dus (afh van de vluchttijden) veel dagen/dagdelen kwijt aan het reizen.
1) als je naar Florida gaat
2) als je naar NY vliegt
3) als je weer terug naar Florida gaat
4) als je van Florida weer naar Europa vliegt.
Stephaa
Amerikafan

Bericht door Stephaa »

Top, bedankt voor de nuttige reacties :-)!

Helaas is het verschuiven niet mogelijk in verband met colleges en de meivakantie. Vandaar onze last minute vragen..
Bij multitickets op kayak vind ik belachelijke prijzen van 8000 en hoger..Lijkt me wat veel.
Waarop wij hadden gekeken (veel sites bij langs en vegeleken) was retour Amsterdam- Orlando en dat was slechts 300+
dan hoefden we alleen een retour binnenlands op NY. Maar jullie reactjes zijn terecht, het is wat zonde van de tijd..
Vaak wil je teveel in een keer.. :$

Mocht ik gunstige prijzen en tijden vinden horen jullie het zsm!

Qua planning wat wij verder in gedachten hadden is het aardig?
Ongeveer 5 dagen NY en 12 dagen Florida.
Natuurljjk lukt het niet om alles te zien en te doen, zo houden we een reden om terug te komen, haha.
highlights zouden al helemaal leuk zijn. Die kant van usa is nieuw, dus altijd leuk!

xox
Afbeelding

X Stephaa
Ivy123
Amerika-ontdekker

Bericht door Ivy123 »

5 dagen New York en 12 dagen Florida is heerlijk, heel veel plezier!
M & M
Amerikafan

Bericht door M & M »

8000 euro? Koopje! :thumbup: Ik vraag met af of je goed hebt gezocht haha, 300 euro is inderdaad een mooie prijs voor een retour.

Om je wat tips te kunnen geven, ben ik wel benieuwd naar wat de huidige planning is. In je openingspost ga je nog uit van met de auto heen en weer naar New York. En waar houden jullie van? Strand? Stad? Pretpark? Snorkelen? Natuur?
Stephaa
Amerikafan

Bericht door Stephaa »

Haha, ik vroeg me ook af of die prijs wel klopte. Kwestie van juiste tijd, dag en cookies verwijderen denk ik :lol:

Zoals het nu lijkt gaan we inderdaad voor 5 dagen NY, 12 dagen Florida.
Wel gaan we een retourticket nemen in de avond uren om naar NY te gaan. Dit lijkt me het meest gunstig ivm tijd op de luchthaven.
Wat denken jullie?

Indeling willen we grotendeels ter plekke bepalen.
Wel ligt het event van supercross NY op zaterdag 30 april vast.
In NY (net als alle andere toeristen) wat highlights. In Florida relaxen, maar niet hele dagen op het strand.
Een beetje afwisseling van activiteiten en relaxen lijkt ons perfect.

Hebben jullie trouwens ervaring met zwemmen met manatees? :D Dat lijkt me fantastisch.

Zie jullie reacties en ervaringen graag tegemoet!
Liefs.
Afbeelding

X Stephaa
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wel gaan we een retourticket nemen in de avond uren om naar NY te gaan. Dit lijkt me het meest gunstig ivm tijd op de luchthaven.
Wat denken jullie?
Ik heb geen idee wat je hier nou mee bedoelt. Een retourticket waarvan en hoezo gunstig qua tijd op de luchthaven? Op een luchthaven ben je altijd afhankelijk van de mate en grootte van vluchten die ook op dat moment aankomen qua drukte. Je hebt wel, net als bij autoverkeer een soort ochtend en avondspits. Maar vanuit Nederland of Belgie zou ik gewoon lekker optijd vliegen, dan heb je na aankomst ook nog tijd in NY.

Ik vind (als ik de data goed heb) toch andere prijzen dan €8000, maar ook dit lijkt me iets goedkoper te moeten kunnen
vl.JPG
Erkens
Amerika-ontdekker

Bericht door Erkens »

Het kan aan mij liggen, maar ik begrijp het volgens mij niet goed.
Even op een rijtje zoals ik het heb begrepen..

25 april vlucht AMS- MCO
26 april Orlando
27 april Orlando
28 april Orlando
29 april Orlando, 's middags vertrek naar luchthaven, vlucht MCO- NYC
30 april motocross event
1 mei NYC
2 mei NYC
3 mei NYC
4 mei NYC, 's middags vertrek naar luchthaven, vlucht NYC-MCO
5 mei auto huren en naar Miami rijden
6 mei Miami
7 mei Miami
8 mei Miami
9 mei Miami
10 mei Miami
11 mei rijden van Miami naar Orlando en (zo mogelijk) een late vlucht MCO-AMS

In deze planning ben je in totaal (met halve dagen mee gerekend) 10 dagen in Florida en 4,5 dagen in New York. Van die 10 dagen ben je 1 dag aan het rijden.
Als je wilt zwemmen met Manatees, wil je dat dan in Crystal River doen?

Je zou het dan misschien zo kunnen plannen:

5 mei: 1u45 rijden naar Crystal River en zwemmen met manatees 1u45 rijden naar Clearwater Beach
6 mei: Clearwater Beach
7 mei: 2u45 rijden naar Naples, onderweg stoppen bij Sanibel Island of alvast een stuk Everglades doen, maar dan moet je vroeg vertrekken
8 mei: Everglades, daarna door naar Miami
9 mei: Miami
10 mei: Miami
11 mei: Terug rijden naar Orlando, vlucht

Wij gaan in dezelfde periode. Het is voor ons ook pas de tweede keer naar Florida, dus het kan zijn dat ik de dingen ook nog niet goed heb ingepland, maar volgens mij heb je zo een haalbare planning.
Vergis je alleen niet in de reistijd. Dat viel ons ook een beetje tegen toen we de vorige keer in Florida waren. In het westen is alles veel minder druk en heb je veel meer ruimte. Het rijden in west USA is echt anders, veel minder vermoeiend, dan in Florida.
Maargoed, als de 2 x 16 uur rijden naar en vanuit NYC jullie niet afschrikt dan zijn de uurtjes in Florida peanuts :D
Hartelijke groetjes van Familie Erkens

2005 West Usa Autorondreis en Kauaii
2010 Florida: Kissimmee & Naples
2011 West Usa Camperrondreis
2016 Florida Natuur en Animal Kingdom
Stephaa
Amerikafan

Bericht door Stephaa »

Hoi familie Erkens,

Bedankt voor jullie uitgebreide review.
Zoals jullie de planning hebben uitgestippeld willen we het (denken we) doen.
Of minder dagen in Orlando, eerder naar NY, zodat we meer tijd hebben in Miami.
Daarover zijn we nog niet helemaal uit. We kijken wat we echt willen zien en doen en maken hieruit een planning..
Al vind ik dit lastiger dan gedacht.. Ik vergis me enorm in de reistijd.. lastig lastig..

Voorbeeld:
25 april: AMS - MCO vlucht
26 april: Orlando
27 april: Orlando
28 april: Orlando
29 april: vroege vlucht MCO - NY
30 april: NY ('s avonds Supercross @ MetLife Stadium)
01 mei: NY
02 mei: NY
03 mei: late vlucht NY - MCO
04 mei: Miami
05 mei: Miami
06 mei: Miami
07 mei: Miami
08 mei: Miami
09 mei: Miami
10 mei: rijden naar Orlando, late vlucht MCO - AMS

Denken jullie dat het zo haalbaar is? Niets is reeds geboekt trouwens. Alles is aanpasbaar.

Over het zwemmen met manatees: de plek weet ik nog niet. Ben me hierover nog aan het oriënteren en ben benieuwd of iemand hiermee ervaring heeft. Op internet zijn verschillende spots (en prijzen) te vinden. Een vriendin van mij (woont in Florida) heeft dit gedaan, alleen ligt dit helemaal uit de route, vandaar dat suggesties altijd welkom zijn :D.

@PSVwally,
Wat ik daarmee bedoelde is dat wij zo speuren naar een zo goed mogelijk ticket van en naar NY. Dus in bijvoorbeeld de vroege ochtend of late avond om zo qua dagen het gunstigst te zijn dat we iets kunnen doen. Snap je :-)?
We vliegen dan van Orlando naar New York en terug (zoals reeds vermeld).

Als ik tickets vergelijk op Kayak.com krijg ik echt vreemde prijzen waaronder het zotte bedrag van 8000,-.
Op sites zoals skyscanner, ticketspy, Expedia (combinatie met hotel) wtc et cetera vind ik ze redelijk goed geprijsd.

Bedankt voor de tips.
Ik ga vandaag bezig met wat extra research en vergelijkingen.
Tips zijn welkom :thumbup:
Afbeelding

X Stephaa
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen