Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis M&C: Salt Lake City naar Rapid City

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Michel_v_O
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis M&C: Salt Lake City naar Rapid City

Bericht door Michel_v_O »

Dit jaar gaan we voor de vijfde keer naar de VS en hierbij hebben we voor begin juni de onderstaande grove route in gedachten.
Dag 01 - Amsterdam > San Francisco
Dag 02 - San Francisco
Dag 03 - San Francisco
Dag 04 - San Francisco > Salt Lake City (Vliegtuig)
Dag 05 - Salt Lake City
Dag 06 - Salt Lake City > Jackson
Dag 07 - Jackson
Dag 08 - Jackson > Yellowstone NP
Dag 09 - Yellowstone NP
Dag 10 - Yellowstone NP
Dag 11 - Yellowstone NP
Dag 12 - Yellowstone NP > Cody
Dag 13 - Cody > Custer
Dag 14 - Custer/Rapid City Area
Dag 15 - Custer/Rapid City Area
Dag 16 - Custer/Rapid City Area
Dag 17 - Custer/Rapid City Area > Minneapolis (Vliegtuig)
Dag 18 - Minneapolis
Dag 19 - Minneapolis
Dag 20 - Minneapolis > Amsterdam
Dag 21 - Amsterdam

Waarom deze "uitgestrekte" route?
- We willen heel graag nog een keer naar San Francisco en dit is op deze manier mooi mee in te plannen.
- Het "standaard rondje" SeattleSalt Lake City-Yellowstone-Mount Rushmore-Rocky mountains-Denver-SeattleSalt Lake City lijkt ons heel veel tijd te kosten terwijl het gedeelte van Mount Rushmore via Denver naar SeattleSalt Lake City ons het minst interessant lijkt.
- Vanuit Rapid City een directe vlucht naar Amsterdam is niet mogelijk dus pakken we op deze manier nog enkele dagen Minneapolis mee.
:oops: Sorry voor de verwarring, Seattle dient uiteraard Salt Lake City te zijn.
Te snel typen en niet goed controleren resulteert duidelijk in fouten.
:oops:

In San Francisco en Minneapolis hebben we geen auto gepland, of er moeten hier meerdere mensen zijn die ons dit voor Minneapolis toch aanraden.

We horen graag jullie mening.
Er staat nog niets definitief vast, dus wijzigingen zijn nog mogelijk.

Michel.
Laatst gewijzigd door Michel_v_O op 14 mar 2016, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Amerika bezocht in 2010, 2013, 2014, 2015, 2016, 2018, 2019, 2022 en 2023
Jozef1978
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis M&C: Salt Lake City naar Rapid City

Bericht door Jozef1978 »

Leuke plannen! Ik snap alleen je verhaal niet zo goed over de standaard rondjes. Je kunt (zeker in jullie geval, bij bereidheid binnenlandse vluchten te maken) toch ook een one-way doen, bv van SLC naar Denver? Is er een speciale reden waarom jullie nog naar Minneapolis willen? Zo niet, dan zou ik vanuit Custer richting Denver gaan. Bij Denver kun je dan RMNP nog toevoegen.

En voorafgaand aan Custer zou ik ook tijd inruimen voor Badlands NP. Leuke afwisseling na parken als Grand Teton en Yellowstone. Verder valt me de rit op van Cody naar Rapid City. Ruim 6 uur netto rijtijd. Kan natuurlijk wel, maar dan heb je weinig tijd voor leuke stops (bv Devils Tower, Wall etc) terwijl jullie route voor het overige een fijn rustig tempo kent.

Met name de overnachtingen in (de buurt van) de nationale parken zou ik snel gaan reserveren. Ik denk dat je al aan de late kant bent voor Yellowstone. Succes met de verdere voorbereidingen!
2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Het lijkt me een mooie reis. :thumbup:
Het enige dat ik waarschijnlijk anders zou doen is het stuk tussen Cody en South Dakota. Op zich is dat wel in één dag te doen. Ik betwijfel echter of je dan voldoende tijd hebt voor Bighorn Canyon N.R.A. en/of Devils Tower N.M. Je zult in ieder geval op tijd uit Cody moeten vertrekken. En omdat je op dag 12 waarschijnlijk via de Beartooth Pass wilt rijden, zul je die dag ook weinig tijd hebben voor een eventueel bezoek aan het Buffalo Bill Historical Centre. Door een extra stop in Sheridan of Buffalo te plannen zou je op dag 12 eventueel al even naar het BBHC kunnen gaan - ze sluiten om 18.00u - en de volgende ochtend nog even terug kunnen gaan alvorens via Bighorn Canyon naar Sheridan of Buffalo te rijden. De dag daarna kun je op je gemak via Devils Tower richting South Dakota rijden. Waar je die extra overnachting weg zou moeten halen, laat ik lekker aan jullie over. :wink:

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Volgens mij is Seattle - Yellowstone - Denver - Seattle geen standaardrondje. Je zult dat hier niet echt langs zien komen volgens mij. Met wat jij wil is Seattle niet handig, maar is een rondje SLC of een one way Denver - SLC meer voor de hand liggend.
In 2004 hebben wij een route gedaan van Denver naar SF, via South Dakota en Yellowstone. Misschien heb je iets aan ons verslag.

Marianne
Michel_v_O
Amerika-ontdekker

:oops: Allereerst wil ik even zeggen dat ik mij natuurlijk ongelofelijk heb vergist in Seattle.
Dit moest natuurlijk Salt Lake City zijn en heb ik inmiddels aangepast. :oops:

Iedereen uiteraard bedankt voor jullie opmerkingen.

@Jozef1978: Zoals aangegeven lijkt het gedeelte rond Denver ons niet interessant.
Uiteraard is dit geheel persoonlijk en kan ik ook niet een duidelijke uitleg geven waar dit op is gebaseerd behalve ons gevoel.
Minneapolis was niet gepland, maar door onze aversie voor tussenlandingen was dit meer een mooie bijkomstigheid omdat ik deze stad sowieso wel eens wilde bezoeken.
De rit van Cody naar Custer/Rapid City is inderdaad lang en door jouw en Old Faithful’s reacties zien we in dat we hier inderdaad nog wel een stop in moeten lassen.
Gezien het feit dat we 4 nachten in Custer/Rapid City door zouden brengen halen we hem daar vanaf.

@Old Faitfull: Ik heb het hierboven natuurlijk al genoemd, maar die nacht extra tussen Cody en Custer/Rapid City is inderdaad noodzakelijker dan gedacht.
Gelukkig zijn er hier genoeg mede-forumers om ons daarop te wijzen. ;)

@Marianne: Ik heb het eerste stuk van jullie route gelezen en daar zitten inderdaad wel een paar punten bij waar we zullen stoppen/langs rijden.

De route komt er voor ons nu ongeveer zo uit te zien:
Dag 01 - Amsterdam > San Francisco
Dag 02 - San Francisco
Dag 03 - San Francisco
Dag 04 - San Francisco > Salt Lake City (Vliegtuig, vlucht einde middag)
Dag 05 - Salt Lake City
Dag 06 - Salt Lake City > Jackson
Dag 07 - Jackson
Dag 08 - Jackson > Yellowstone NP (zuidzijde)
Dag 09 - Yellowstone NP (zuidzijde)
Dag 10 - Yellowstone NP (zuidzijde) > Yellowstone NP (noordzijde)
Dag 11 - Yellowstone NP (noordzijde)
Dag 12 - Yellowstone NP (noordzijde) > Cody
Dag 13 - Cody > Buffalo
Dag 14 - Buffalo > Custer/Rapid City
Dag 15 - Custer/Rapid City
Dag 16 - Custer/Rapid City
Dag 17 - Custer/Rapid City > Minneapolis (Vliegtuig, vlucht einde middag)
Dag 18 - Minneapolis
Dag 19 - Minneapolis
Dag 21 - Amsterdam

Een vraag die dan nog wel rest is: zouden jullie de nachten in Custer of in Rapid City plannen of misschien zelfs opsplitsen?

Michel.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Op dag 14 zou ik naar Wall of Interior rijden (bij Badlands NP)
Dan op dag 15 en 16 een overnachting in Custer, Hill City of Keystone. Rapid City is niet zo'n gezellige stad.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Jozef1978
Amerika-ontdekker

Bericht door Jozef1978 »

Als Minneapolis inderdaad een bewuste keuze is, snap ik je route. En nogmaals, er zit rust in, das prettig. Omgeving Custer is prima te doen vanuit 1 plek, als je Badlands achterwege laat. Succes met de verdere voorbereidingen :thumbup:
2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Op zich is in Rapid City best nog wel wat te beleven, maar liggen Custer of Hill City of Keystone wat dichter bij de bezienswaardigheden. Verder prima route. Alleen in welke periode ga je?

Ieder zn ding natuurlijk, maar vooral rond Denver is eigenlijk juist heel veel te beleven. Ik vond het best een leuke stad voor een paar dagen. Als je in Minneapolis in het centrum verblijft kan je veel met het ov doen. http://www.metrotransit.org/ Ga je echt aan de rand vd stad zitten dan is een auto wel handig.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Er is inderdaad best wel wat te beleven in Rapid City maar de stad geeft geen gezellige indruk.
Custer of Hill City of Keystone gaven mij een aangenamer gevoel.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Michel_v_O
Amerika-ontdekker

Sorry voor mijn late reactie mensen, we hadden even iets anders aan ons hoofd.

De reis is inmiddels wel redelijk rond.
- Vluchten geboekt
- Auto SFAR bij Hertz (Alamo geeft geen one-way drop-off op de SUV’s)
- Route + hotels
  • Dag 01 - Amsterdam > San Francisco (Harbor Court Hotel)
    Dag 02 - San Francisco (Harbor Court Hotel)
    Dag 03 - San Francisco (Harbor Court Hotel)
    Dag 04 - San Francisco > Salt Lake City (Vliegtuig) (Hilton Garden Inn Downtown)
    Dag 05 - Salt Lake City (Hilton Garden Inn Downtown)
    Dag 06 - Salt Lake City > Jackson (Hampton Inn Jackson Hole)
    Dag 07 - Jackson (Hampton Inn Jackson Hole)
    Dag 08 - Jackson > Yellowstone NP (Holiday Inn at West-Yellowstone)
    Dag 09 - Yellowstone NP (Holiday Inn at West-Yellowstone)
    Dag 10 - Yellowstone NP (Mammoth Hot Springs Hotel & Cabins)
    Dag 11 - Yellowstone NP (Mammoth Hot Springs Hotel & Cabins)
    Dag 12 - Yellowstone NP > Cody (Best Western Sunset Motor Inn)
    Dag 13 - Cody > Buffalo (Comfort Inn)
    Dag 14 – Buffalo > Keystone (Rushmore Express Inn & Family Suites)
    Dag 15 - Keystone (Rushmore Express Inn & Family Suites)
    Dag 16 - Keystone (Rushmore Express Inn & Family Suites)
    Dag 17 - Keystone > Minneapolis (Vliegtuig) (Doubletree Guest Suites)
    Dag 18 - Minneapolis (Doubletree Guest Suites)
    Dag 19 - Minneapolis (Doubletree Guest Suites)
    Dag 21 – Amsterdam
@ingrid14: We laten Badlands NP nog even buiten de route, maar het hotel in keystone is nog vrij te annuleren.
In plaats van Rapid City hebben we dan momenteel ook gekozen voor Keystone.

@Jozef1978: Zoals hierboven gemeld houden we Badlands NP momenteel buiten de route, maar nog wel als optie.
De overnachtingen binnen Yellowstone waren inderdaad redelijk schaars (en prijzig).

@PSVwally: We gaan begin juni weg en inmiddels hebben we voor Keystone gekozen.
We zitten in het centrum van Minneapolis dus een auto hebben we niet nodig.

Michel.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Jammer dat je geen tijd hebt voor Badlands. Ik denk dat je niet zo snel meer in die omgeving gaat komen, dan is het eigenlijk zonde om over te slaan. Maar met maar 2 dagen in de Black Hills zou ik daar niet 1 dag aan opofferen.
Jozef1978
Amerika-ontdekker

Bericht door Jozef1978 »

Ben het eens met Paul dat je niet zo snel een volgend rondje zult maken waarbij je Badlands makkelijk kunt opnemen. Je zou eigenlijk een dag black hills extra nodig hebben (ten koste van dag SF?), maar je vluchten (ook de binnenlandse) liggen vast begrijp ik. Je route is zeker niet standaard, maar je maakt duidelijke keuzes. En er zit een redelijk relaxt tempo in. Hou ik wel van. Veel plezier met de verdere voorbereidingen! :thumbup:
2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
Michel_v_O
Amerika-ontdekker

Tja keuzes maken blijft moeilijk, maar een dag minder SF zit er niet in.
Als we een paar maanden langer zouden kunnen blijven hadden we dit allemaal natuurlijk ook wel kunnen vullen. :lol:
Misschien kunnen we enkele "korte" punten verschuiven naar dag 17 aangezien we pas aan het einde van de dag gaan vliegen.
Dit zullen we bekijken tijdens de detailplanning, maar pas echt bepalen als we daar ter plaatse rondrijden.

De 4 vluchten staan inderdaad allemaal vast (€850,- p/p).
Nu alleen nog de tickets laten printen zodat we de intercontinentale stoelen met een beetje extra beenruimte vast kunnen zetten.

Wat ook vast staat is een middagje Baseball (bij de Minnesota Twins).
Andere jaren waren we allemaal in plaatsen net buiten het seizoen of op het moment dat ze niet thuis speelden.

Betreffende onze route, ben ik van mening dat een "standaard route" niet bestaat.
De "standaard rondjes" (zoals ik ze vaak noem) die bij de reisorganisaties worden aangeboden zou ik misschien beter "voorbeeld rondjes" kunnen noemen.
Iedereen heeft zijn eigen smaak en die dien je in je eigen route te verwerken om tot een goede vakantie te komen.
Daarom ben ik blij dat we een forum zoals dit hebben waarop ervaringen worden gedeeld.

Bedankt allemaal voor jullie input tot zover. :thumbup:
Old Faithful
Amerika-expert

Misschien kunnen we enkele "korte" punten verschuiven naar dag 17 aangezien we pas aan het einde van de dag gaan vliegen.
Dit zullen we bekijken tijdens de detailplanning, maar pas echt bepalen als we daar ter plaatse rondrijden.
Als je een beetje op tijd vertrekt, zou je daar ook dag 14 voor kunnen gebruiken. Buffalo - Keystone via Devils Tower is een uur of vier rijden en het bezoek aan Devils Tower hoeft niet meer dan twee uur te kosten.

Groet,

Old Faithful
Michel_v_O
Amerika-ontdekker

We zijn langzaam aan de definitieve routes van plaats naar plaats aan het uitstippelen en hebben nog enkele kleine wijzigingen doorgevoerd waaronder de nacht in Buffalo verplaatst naar Gillette.
Nu zitten we met een kleine vraag voor dag 14.
Vanaf Gillette rijden we over de 14 & 24 naar Devils Tower waarna we via Deadwood naar Keystone zullen rijden.
Welke weg raden jullie ons aan van Devils tower naar Deadwood?
- Stukje 24 terug en de 14 op naar Sundance
- 24 doorrijden naar Belle Fourche

Alvast bedankt voor jullie mening.

Michel.
Old Faithful
Amerika-expert

Via Sundance is iets sneller. De route via Belle Fourche ken ik niet. Je zou van Spearfish via Spearfish Canyon (Us-14a) kunnen rijden, dat is een minuut of 20 langer dan de snelste route via I-90 en Us-85.

Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer