Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yosemite panoramatrail met kinderen 10, 13??
-
Guido en Simone
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Yosemite panoramatrail met kinderen 10, 13??
Hallo,
Wij gaan deze zomer 4 wk een mooie ronde maken in het zuidwesten van de VS. Ik heb al eens eerder mijn route op dit forum gezet en mede door jullie reacties een nog betere route kunnen samenstellen.
Nu zou ik ook graag in Yosemite een dag gaan wandelen, de Panorama trail. Samen met mijn man en jongens van 13 en 10 jaar.
Nu de vraag: is dit te doen met kinderen die geen grote wandelaars zijn??
Lopen er meer mensen met kinderen deze route?
Ik ben gewend om grote afstanden te lopen in de bergen, maar de rest niet. Is deze route technisch erg moeilijk/ lastig??
Alvast bedankt,
Groetjes Simone
Wij gaan deze zomer 4 wk een mooie ronde maken in het zuidwesten van de VS. Ik heb al eens eerder mijn route op dit forum gezet en mede door jullie reacties een nog betere route kunnen samenstellen.
Nu zou ik ook graag in Yosemite een dag gaan wandelen, de Panorama trail. Samen met mijn man en jongens van 13 en 10 jaar.
Nu de vraag: is dit te doen met kinderen die geen grote wandelaars zijn??
Lopen er meer mensen met kinderen deze route?
Ik ben gewend om grote afstanden te lopen in de bergen, maar de rest niet. Is deze route technisch erg moeilijk/ lastig??
Alvast bedankt,
Groetjes Simone
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Yosemite panoramatrail met kinderen 10, 13??
Dat is absoluut geen probleem. Wij deden het met onze dochters in 2004. Zie daarvoor ons reisverslag (bij 3 augustus). Ze waren toen niet echt enthousiast om te gaan maar tijdens de wandeling zelf hebben ze wel genoten. En ze deden het veel beter dan wij.
Het is geen moeilijke wandeling, alleen het laatste stuk, langs de Mist Trail is een steil stuk met rotsblokken en grote treden. Als je moe bent is het verstandig om het bovenste dele van die afdaling niet langs de Nevada Fall te lopen maar de John Muir Trail te nemen. Het stuk langs de Vernal Fall zou ik wel doen, daar loop je langs een trap.
Zie ook mijn wandelsite voor meer informatie. En ons 2015-verslag.
Veel kinderen zul je niet zien, je ziet het eerste stuk soweiso niet heel veel mensen, alleen de mensen die met dezelfde bus naar boven zijn gegaan. Het stuk van de Vernal Fall is wel druk.
Marianne
Het is geen moeilijke wandeling, alleen het laatste stuk, langs de Mist Trail is een steil stuk met rotsblokken en grote treden. Als je moe bent is het verstandig om het bovenste dele van die afdaling niet langs de Nevada Fall te lopen maar de John Muir Trail te nemen. Het stuk langs de Vernal Fall zou ik wel doen, daar loop je langs een trap.
Zie ook mijn wandelsite voor meer informatie. En ons 2015-verslag.
Veel kinderen zul je niet zien, je ziet het eerste stuk soweiso niet heel veel mensen, alleen de mensen die met dezelfde bus naar boven zijn gegaan. Het stuk van de Vernal Fall is wel druk.
Marianne
-
Guido en Simone
- Amerika-newbie
Hoi Marianne,
Bedankt voor deze super snelle reactie!
Ik denk dat ik ze ga overtuigen dat we dit echt gaan doen!
Weet jij toevallig ook waar ik via internet de bustickets kan reserveren, of kan dat alleen maar telefonisch?
Gr Simone
Bedankt voor deze super snelle reactie!
Ik denk dat ik ze ga overtuigen dat we dit echt gaan doen!
Weet jij toevallig ook waar ik via internet de bustickets kan reserveren, of kan dat alleen maar telefonisch?
Gr Simone
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Reserveren kan via http://www.travelyosemite.com/things-to ... bus-tours/
Ik zou de eerste bus nemen, dan heb je de hele dag de tijd.
Overnachten jullie in het park?
Marianne
Ik zou de eerste bus nemen, dan heb je de hele dag de tijd.
Overnachten jullie in het park?
Marianne
-
Guido en Simone
- Amerika-newbie
Dank je,
We slapen in Cedar lodge, 3 nachten. In de valley was alles in oktober al vol... Behalve de tenten, maar dat was geen optie.
We slapen in Cedar lodge, 3 nachten. In de valley was alles in oktober al vol... Behalve de tenten, maar dat was geen optie.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is een kwestie van regelmatig checken of er iets vrij komt. Vanuit de Cedar Lodge moet je op minimaal een uur rijden rekenen. Is niet zo ver, maar je moet ook de auto kwijt en dan nog met de shuttlebus naar de bus, Ik raad altijd aan om heel vroeg naar het park te rijden en dan te ontbijten bij de lodge. Dan zit je tegenover de bushalte.
Marianne
Marianne
Bij ons waren de tieners van 11, 14 en 16 jaar ook sceptisch, maar toen zij een moederbeer met jongen zagen, was dit gelijk over:) gevolgd Door de mooie watervallen.
Wij hadden de eerste bus om 8.30 en hebben op ons gemak overal gekeken , en geluncht en om 16.00 uur waren wij weer terug bij de camper.
Wij hadden de eerste bus om 8.30 en hebben op ons gemak overal gekeken , en geluncht en om 16.00 uur waren wij weer terug bij de camper.
-
Guido en Simone
- Amerika-newbie
Bedankt voor de info!!
Wij gaan het nu ook deze zomer doen met een dochter van 10jaar.
We verblijven in de yosemite lodge van 27 juli tot 30 juli. Planning zou zijn om dan 28 juli de panoramatrail te lopen, met de vroegste hikersbus.
Enig idee wanneer we best de hikersbus reserveren? Ik heb het idee dat dit nu nog niet mogelijk is? Bovendien lijkt de online reservering op de nieuwe website van Yosemite niet meer te werken voor de Glacier point tour?
Alvast dank!
We verblijven in de yosemite lodge van 27 juli tot 30 juli. Planning zou zijn om dan 28 juli de panoramatrail te lopen, met de vroegste hikersbus.
Enig idee wanneer we best de hikersbus reserveren? Ik heb het idee dat dit nu nog niet mogelijk is? Bovendien lijkt de online reservering op de nieuwe website van Yosemite niet meer te werken voor de Glacier point tour?
Alvast dank!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Waarschijnlijk komt dat er pas op te staan als er een duidelijk beeld is wanneer Glacier Point road open zal gaan. Meestal houden ze vanaf ongeveer 1 april de sneeuwruim acties bij op de pagina van Yosemite (plowing) en dan zal het wrs snel duidelijk worden wanneer de busdienst gaat rijden. Wij waren er eind April 2012 en Glacier Point road was net een paar dagen open, maar alle trails boven waren nog afgesloten met linten en toen reden de bussen ook nog niet.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Voor onze vakantie van 2013 reserveerden wij in maart de tickets voor de hiker's bus (telefonisch)
Als jullie in de Lodge verblijven, zit je prima voor de bus.
De bussen vertrekken voor de hoofdingang van het hotel.
Groetjes,
Ingrid
Als jullie in de Lodge verblijven, zit je prima voor de bus.
De bussen vertrekken voor de hoofdingang van het hotel.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 4363 Weergaves
-
Laatste bericht door Lilala13
-