Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis JuliaValerie: zomer 2016 SLC-LV en Orlando / Miami
-
- Amerikafan
Reis JuliaValerie: zomer 2016 SLC-LV en Orlando / Miami
Beste forumleden,
Half juli 2016 willen we voor de derde keer 4 weken naar Amerika. We reizen met twee kinderen van 5 en 8 jaar. Door omstandigheden zijn we erg laat met boeken. We hebben nog helemaal niets geboekt en weten even niet waar te beginnen.
In 2012 zijn we van SF met de auto naar LA gereden, gevlogen naar LV en vanaf daar met de camper Zion, Bryce, Page, MV, GC en weer LV.
In 2014 zijn we van SF met de camper een rondje gereden, Petaluma, Lake Tahoe, Bodie, Mono Lake, Yosemite, Kings Canyon, Seqoia, Hollister, SF en daarna met de auto naar LA en San Diego.
Dit keer willen we graag met de camper of de auto, daar zijn we nog niet uit, iig naar Las Vegas, Valley of Fire, Zion, msschn nog een keer Bryce, Capitol Reef, Canyonlands, Arches en...?. We kunnen vliegen op Las Vegas of op SlC en dan doorvliegen vanaf 1 van deze twee luchthavens. Tweede deel van de reis willen we naar Orlando of Miami vliegen, daar pretparken bezoeken en even relaxen aan het strand en dan naar huis.
Ik ga uiteraard het forum verder doorspitten, reisverslagen lezen etc, maar voor nu vast een paar vragen.
- Zitten er voor- nadelen aan starten in SLC of Las Vegas? (NB al op forum gelezen dat motivatie voor eerst Orlando / Miami ipv Las Vegas rondje het tijdverschil kan zijn, maar we eindigen toch liever aan de oostkust). Of is het handiger om gewoon een rondje te maken vanaf LV? Ik kom eigenlijk alleen maar op een heenweg, die eigenlijk ook niet echt naar SLC gaat : )
- We zijn voor zowel camperhuur als hotels boeken in het hoogseizoen al laat, nog tips op dat vlak? Voordelen camper is een vaste plek en wsl mooie kampeerplekken, voordeel auto is sneller en een echte douche en lekkerder bed : )
- Zie hieronder een opzet van de reis, met name het stuk arches, canyonland, capitol reef, daar hebben we nog heel weinig kennis van, dus ideeen over hoe dit stuk in te delen zijn heel welkom. Het tweede stuk van de reis zal ik op het Florida forum vragen.
Eerste opzet reis:
dag 1 Ams- SLC
dag 2 SLC - Arches
dag 3 Arches
dag 4 Arches
dag 5 Canyonlands
dag 6 Canyonlands
dag 7 Canyonlands
dag 8 Capitol Reef
dag 9 Capitol Reef
dag 10 Zion
dag 11 Zion
dag 12 Valley of Fire
dag 13 Las Vegas
dag 14 Las Vegas
dag 15
dag 16
dag 17 Orlando
dag 18 Orlando Disney
dag 19 Orlando Animal Kingdom
dag 20 Miami
dag 21 Miami
dag 19 Miami
dag 20 The Keys
dag 21 The Keys
dag 22 The Keys
Dag 23 The Keys
dag 24
dag 25
dag 26
dag 27 reisdag
dag 28 thuis
Alvast bedankt, hartelijke groet, Carola
Half juli 2016 willen we voor de derde keer 4 weken naar Amerika. We reizen met twee kinderen van 5 en 8 jaar. Door omstandigheden zijn we erg laat met boeken. We hebben nog helemaal niets geboekt en weten even niet waar te beginnen.
In 2012 zijn we van SF met de auto naar LA gereden, gevlogen naar LV en vanaf daar met de camper Zion, Bryce, Page, MV, GC en weer LV.
In 2014 zijn we van SF met de camper een rondje gereden, Petaluma, Lake Tahoe, Bodie, Mono Lake, Yosemite, Kings Canyon, Seqoia, Hollister, SF en daarna met de auto naar LA en San Diego.
Dit keer willen we graag met de camper of de auto, daar zijn we nog niet uit, iig naar Las Vegas, Valley of Fire, Zion, msschn nog een keer Bryce, Capitol Reef, Canyonlands, Arches en...?. We kunnen vliegen op Las Vegas of op SlC en dan doorvliegen vanaf 1 van deze twee luchthavens. Tweede deel van de reis willen we naar Orlando of Miami vliegen, daar pretparken bezoeken en even relaxen aan het strand en dan naar huis.
Ik ga uiteraard het forum verder doorspitten, reisverslagen lezen etc, maar voor nu vast een paar vragen.
- Zitten er voor- nadelen aan starten in SLC of Las Vegas? (NB al op forum gelezen dat motivatie voor eerst Orlando / Miami ipv Las Vegas rondje het tijdverschil kan zijn, maar we eindigen toch liever aan de oostkust). Of is het handiger om gewoon een rondje te maken vanaf LV? Ik kom eigenlijk alleen maar op een heenweg, die eigenlijk ook niet echt naar SLC gaat : )
- We zijn voor zowel camperhuur als hotels boeken in het hoogseizoen al laat, nog tips op dat vlak? Voordelen camper is een vaste plek en wsl mooie kampeerplekken, voordeel auto is sneller en een echte douche en lekkerder bed : )
- Zie hieronder een opzet van de reis, met name het stuk arches, canyonland, capitol reef, daar hebben we nog heel weinig kennis van, dus ideeen over hoe dit stuk in te delen zijn heel welkom. Het tweede stuk van de reis zal ik op het Florida forum vragen.
Eerste opzet reis:
dag 1 Ams- SLC
dag 2 SLC - Arches
dag 3 Arches
dag 4 Arches
dag 5 Canyonlands
dag 6 Canyonlands
dag 7 Canyonlands
dag 8 Capitol Reef
dag 9 Capitol Reef
dag 10 Zion
dag 11 Zion
dag 12 Valley of Fire
dag 13 Las Vegas
dag 14 Las Vegas
dag 15
dag 16
dag 17 Orlando
dag 18 Orlando Disney
dag 20 Miami
dag 21 Miami
dag 19 Miami
dag 20 The Keys
dag 21 The Keys
dag 22 The Keys
Dag 23 The Keys
dag 24
dag 25
dag 26
dag 27 reisdag
dag 28 thuis
Alvast bedankt, hartelijke groet, Carola
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis JuliaValerie: zomer 2016 SLC-LV en Orlando / Miami
Het is niet zozeer het tijdverschil om eerst oost en dan west te doen, maar meer ook omdat de meeste mensen enorm veel in een 21-daagse reis willen proppen en dan bv door NY achteraan te zetten ook nog een dag minder hebben zonder dat ze het eigenlijk beseffen.
Maargoed, oostkust achteraan met een reis van bijna een maand is prima hoor.
Zoveel dagen in Moab voor Arches en Canyonlands is leuk, maar vooral met een camper niet erg handig lijkt me. Het is er tegenwoordig erg druk. Ik zou daar minimaal 2 dagen afhalen en daarvan minimaal 1 tussen Capitol Reef en Zion zetten. De ut12 is een weg waar je zo al een dag over kunt rijden als je wilt. Verder zou ik een nacht tussen SLC en Moab zetten als je de camper ophaalt. Dan kan je lekker op het gemakje doen.
Volgens mij heb je tussen SLC en Vegas wel bij veel autoverhuurbedrijven dropoff kosten, dus daarom zou je voor een rondje kunnen kiezen, dan zou ik overigens gewoon een dagrit maken van Vegas naar SLC.
Maargoed, oostkust achteraan met een reis van bijna een maand is prima hoor.
Zoveel dagen in Moab voor Arches en Canyonlands is leuk, maar vooral met een camper niet erg handig lijkt me. Het is er tegenwoordig erg druk. Ik zou daar minimaal 2 dagen afhalen en daarvan minimaal 1 tussen Capitol Reef en Zion zetten. De ut12 is een weg waar je zo al een dag over kunt rijden als je wilt. Verder zou ik een nacht tussen SLC en Moab zetten als je de camper ophaalt. Dan kan je lekker op het gemakje doen.
Volgens mij heb je tussen SLC en Vegas wel bij veel autoverhuurbedrijven dropoff kosten, dus daarom zou je voor een rondje kunnen kiezen, dan zou ik overigens gewoon een dagrit maken van Vegas naar SLC.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Waarom start je niet in Denver ? Je kan via Colorado Springs (Pikes Peak, Garden of the Gods) dan de Rocky mountains over (Aspen - Grand Junction) naar Moab.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerikafan
Dankjullie wel allebei. Denver is ook een goede optie en verder op advies van Paul ook wat dagen veranderd. We denken toch met een auto te gaan. Begrijp ik nu goed dat je voor Arches en Canyonlands in Moab 'moet' verblijven? Ik moet me nog verder verdiepen in stuk tussen Denver en Capitol Reef, weet er heel weinig van. Verslagen lezen dus : ). Tips blijven welkom.
Nieuwe opzet:
dag 1 Ams- Denver
dag 2 Denver - Colorado Springs -
dag 3 Colorado Springs - Aspen of Gunnison
dag 4 Aspen of Gunnison - Grand Junction
dag 5 Grand Junction - Moab / Arches
dag 6 Arches
dag 7 Canyonlands
dag 8 Canyonlands
dag 9 Capitol Reef
dag 10 Capitol Reef
dag 11 Zion
dag 12 Zion
dag 13 Valley of Fire
dag 14 Las Vegas
dag 15 Las Vegas
dag 16
dag 17 Orlando
dag 18 Orlando Disney
dag 20 Orlando Apcot
dag 21 Orlando ....
dag 19 Miami
dag 20 Miami
dag 21 Miami
dag 22 The Keys
Dag 23 The Keys
dag 24 The Keys
dag 25 The Keys
dag 26 The Keys
dag 27 reisdag
dag 28 thuis
Nieuwe opzet:
dag 1 Ams- Denver
dag 2 Denver - Colorado Springs -
dag 3 Colorado Springs - Aspen of Gunnison
dag 4 Aspen of Gunnison - Grand Junction
dag 5 Grand Junction - Moab / Arches
dag 6 Arches
dag 7 Canyonlands
dag 8 Canyonlands
dag 9 Capitol Reef
dag 10 Capitol Reef
dag 11 Zion
dag 12 Zion
dag 13 Valley of Fire
dag 14 Las Vegas
dag 15 Las Vegas
dag 16
dag 17 Orlando
dag 18 Orlando Disney
dag 20 Orlando Apcot
dag 21 Orlando ....
dag 19 Miami
dag 20 Miami
dag 21 Miami
dag 22 The Keys
Dag 23 The Keys
dag 24 The Keys
dag 25 The Keys
dag 26 The Keys
dag 27 reisdag
dag 28 thuis
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Misschien kun je je plannen voor Florida iets verder uitschrijven. Je hebt 12 dagen en dan kun je aardig wat zien van Florida. Ik zou eerst een paar dagen in Orlando blijven en dan via de Gulf Coast afzakken via de Everglades naar de Keys. Daarna naar Miami voor een paar dagen. Bijv:
dag 17 Orlando (Disney/Universal parken, shoppen)
Dag 18 Orlando
Dag 19 Orlando
Dag 20 Orlando
Dag 21 Napels (Strand, Sanibel Island)
Dag 22 Napels
Dag 23 Key Largo (via Everglades, Airboat, Shark Valley en/of Aningha Trail)
Dag 24 Key West (stop bij Robbie's Marina, Bahia Honda, Sunset Celebration)
Dag 25 Miami (Ocean drive, Espanola Way, Bayside Marketplace, Holocaust memorial, etc)
Dag 26 Miami
Dag 27 reisdag
Of een dagje Orlando minder en Key West er bij? Ach, het is allemaal lekker daar.
dag 17 Orlando (Disney/Universal parken, shoppen)
Dag 18 Orlando
Dag 19 Orlando
Dag 20 Orlando
Dag 21 Napels (Strand, Sanibel Island)
Dag 22 Napels
Dag 23 Key Largo (via Everglades, Airboat, Shark Valley en/of Aningha Trail)
Dag 24 Key West (stop bij Robbie's Marina, Bahia Honda, Sunset Celebration)
Dag 25 Miami (Ocean drive, Espanola Way, Bayside Marketplace, Holocaust memorial, etc)
Dag 26 Miami
Dag 27 reisdag
Of een dagje Orlando minder en Key West er bij? Ach, het is allemaal lekker daar.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
-
- Amerikafan

-
- Amerikafan
Inmiddels een heel aantal reisverslagen gelezen en draadjes op het forum door gepluisd. Nog steeds niets geboekt, ook geen tickets. Voor het eerste deel van de reis is toch het idee heen naar Las Vegas en doorvliegen naar de oostkust vanaf SLC. Ofwel heen naar SLC en doorvliegen naar de oostkust vanaf Las Vegas. Dat gaat afhangen van de vliegtickets. Denver was op zich een goed idee, maar ongunstig qua vluchten (extra tussenstop) en meer kilometers rijden.
Voorlopig plan nu (nu geschreven vanaf LV, maar msschn wordt het dus vanaf SLC)
Dag 1 vlucht naar LV
Dag 2 LV (Valley of Fire (ochtend), zwembad, buffet)
Dag 3 LV (zwembad, fremont downtown, buffet)
Dag 4 LV -Springdale (Zion)
Dag 5 Springdale (Zion)
dag 6 Springdale (Zion) - Grand Canyon North Rim
dag 7 GC North Rim - Tropic
dag 8 Tropic (Bryce)
dag 9 Tropic - Torrey (capitol reef) (via de u12)
dag 10 Torrey (capitol reef)
dag 11 Torrey - Moab
dag 12 Moab (Dead horse state park)
dag 13 Moab (Arches)
dag 14 Moab (Arches)
dag 15 Moab (Canyonlands, Needles)
dag 16 Moab (Canyonlands)
dag 17 Moab - SLC
daarna deel 2 van de reis, in totaal 28 dagen, dus eigenlijk zou ik deel 1 iets in willen korten, maar op welke plek kan dat het beste?
Graag jullie gedachtes hier over. We reizen dus met twee meiden van 5 en 8 jaar. En wsl. gaan we met een auto. Ik hoop dan ook dat we nog goede hotels kunnen bemachtigen voor deze zomer. Ik begin al een beetje zenuwachtig te worden. Maar ja, dit uitzoekwerk kost nou eenmaal tijd en is ook leuke voorpret!
Voorlopig plan nu (nu geschreven vanaf LV, maar msschn wordt het dus vanaf SLC)
Dag 1 vlucht naar LV
Dag 2 LV (Valley of Fire (ochtend), zwembad, buffet)
Dag 3 LV (zwembad, fremont downtown, buffet)
Dag 4 LV -Springdale (Zion)
Dag 5 Springdale (Zion)
dag 6 Springdale (Zion) - Grand Canyon North Rim
dag 7 GC North Rim - Tropic
dag 8 Tropic (Bryce)
dag 9 Tropic - Torrey (capitol reef) (via de u12)
dag 10 Torrey (capitol reef)
dag 11 Torrey - Moab
dag 12 Moab (Dead horse state park)
dag 13 Moab (Arches)
dag 14 Moab (Arches)
dag 15 Moab (Canyonlands, Needles)
dag 16 Moab (Canyonlands)
dag 17 Moab - SLC
daarna deel 2 van de reis, in totaal 28 dagen, dus eigenlijk zou ik deel 1 iets in willen korten, maar op welke plek kan dat het beste?
Graag jullie gedachtes hier over. We reizen dus met twee meiden van 5 en 8 jaar. En wsl. gaan we met een auto. Ik hoop dan ook dat we nog goede hotels kunnen bemachtigen voor deze zomer. Ik begin al een beetje zenuwachtig te worden. Maar ja, dit uitzoekwerk kost nou eenmaal tijd en is ook leuke voorpret!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Valley of Fire kun je doen op weg naar Zion, dan rij je er langs.
Voor Dead Horsepoint SP heb je geen dag nodig, je kunt dat combineren met het Island in the Sky-deel van Canyonlands. En dan is een dag ook al veel. Bedoel je met Needles, het Needles-deel van Canyonlands? Dat is een aardig eind rijden vanaf Moab en ik vraag me af of dat dan de moeite waard is. Wij waren er in 2013, kijk eens naar ons reisverslag daarvoor. Als je dat deel wilt bezoeken zou je vanaf Capitol Reef via de 95 naar Monticello kunnen rijden, dan het Needles-deel bezoeken, en dan naar Moab voor Arches en Canyonlands.
Als je wilt inkorten zou je een dag minder bryce kunnen doen, en twee of drie dagen minder bij Moab.
Kijk eens in ons 2008-verslag voor ons bezoek aan Moab met onze dochters. Die waren toen wel wat ouder dan die van jullie; ik denk dat bijvoorbeeld de fiery Furnace Walk niet lukt met jullie jongste.
Marianne
Voor Dead Horsepoint SP heb je geen dag nodig, je kunt dat combineren met het Island in the Sky-deel van Canyonlands. En dan is een dag ook al veel. Bedoel je met Needles, het Needles-deel van Canyonlands? Dat is een aardig eind rijden vanaf Moab en ik vraag me af of dat dan de moeite waard is. Wij waren er in 2013, kijk eens naar ons reisverslag daarvoor. Als je dat deel wilt bezoeken zou je vanaf Capitol Reef via de 95 naar Monticello kunnen rijden, dan het Needles-deel bezoeken, en dan naar Moab voor Arches en Canyonlands.
Als je wilt inkorten zou je een dag minder bryce kunnen doen, en twee of drie dagen minder bij Moab.
Kijk eens in ons 2008-verslag voor ons bezoek aan Moab met onze dochters. Die waren toen wel wat ouder dan die van jullie; ik denk dat bijvoorbeeld de fiery Furnace Walk niet lukt met jullie jongste.
Marianne
-
- Amerikafan
Dankjewel voor je input, ik ga lezen. Ik had eerder vanavond al een deel van je / jullie 2015 verslag gelezen, leuk!
-
- Amerikafan
Weer wat aanpassingen gedaan. Nog steeds geen vlucht geboekt, omdat we eerst helder willen hebben na hoeveel dagen we door willen vliegen.
Heb Moab ingekort. Islands in the sky en dead horse sp op 1 dag.
Needles staat er nu nog in, echt als een dagprogramma heen en terug vanuit Moab. Mensen hier ervaring mee? Hoe leuk is het? En dan ook nog met kinderen?
Deze site vond ik ergens op het forum, erg handig: http://discovermoab.com/family.htm.
Arches: Fiery furnace had me heel leuk geleken, maar ik denk idd dat het voor onze meiden nog te moeilijk is. Ik twijfel over de devils garden trail van 10 km. In Bryce hebben we een paar jaar geleden ook iets van drie uur gewandeld, de jongste van toen 1 droegen we in draagzak en de oudste van toen 4 liep bijna het hele stuk. Wat zijn jullie ervaringen?
Grand Canyon North Rim: best veel reistijd. South Rim al gezien, lijkt me leuk ook de andere kant te zien. Maar is de tijd het waard? Als er uberhaupt nog accommodatie is.
Van Springdale naar Las Vegas via Valley of fire, is dit handig? Dan neem je het in je route mee, maar ben je er niet zo vroeg = wsl warm. Any thoughts?
Weer veel vragen, maar ook andere opmerkingen, suggesties etc. zijn zeer welkom. Alvast bedankt daarvoor.
1. Vlucht – SLC
2. SLC – Moab (385 km, 4 uur)
3. Moab (Arches) (7.5 km, 10 min x 2)
4. Moab (Arches) (7.5 km, 10 min x 2)
5. Moab (Canyonlands: Island in the sky + Dead Horse SP) (45 min x 2)
6. Moab (Canyonlands: Needles) (90 min x 2)
7. Moab – Torrey (onderweg Goblin Valley) (252 km 2 u 40 min zonder stop)
8. Torrey (Capitol reef) (15 min x 2)
9. Torrey – Tropic (ochtend Capitol reef, route U12) (166 km, 2 u 15 min zonder stops)
10. Tropic (Bryce)
11. Tropic – Grand Canyon North Rim (3 u 10 min)
12. Grand Canyon North Rim – Springdale (2 u 45 min)
13. Springdale (Zion)
14. Springdale – Las Vegas (onderweg Valley of Fire) (2 u 20 min tot Valley of Fire + 1 uur)
15. Las Vegas
16. Las Vegas – Miami (4 u 30 min vliegen)
17. Miami – Keys
18. Keys
19. Keys
20. Keys
21. Orlando
22. Orlando
23. Orlando
24. Orlando
25. Orlando
26. Orlando
27. Vlucht
Heb Moab ingekort. Islands in the sky en dead horse sp op 1 dag.
Needles staat er nu nog in, echt als een dagprogramma heen en terug vanuit Moab. Mensen hier ervaring mee? Hoe leuk is het? En dan ook nog met kinderen?
Deze site vond ik ergens op het forum, erg handig: http://discovermoab.com/family.htm.
Arches: Fiery furnace had me heel leuk geleken, maar ik denk idd dat het voor onze meiden nog te moeilijk is. Ik twijfel over de devils garden trail van 10 km. In Bryce hebben we een paar jaar geleden ook iets van drie uur gewandeld, de jongste van toen 1 droegen we in draagzak en de oudste van toen 4 liep bijna het hele stuk. Wat zijn jullie ervaringen?
Grand Canyon North Rim: best veel reistijd. South Rim al gezien, lijkt me leuk ook de andere kant te zien. Maar is de tijd het waard? Als er uberhaupt nog accommodatie is.
Van Springdale naar Las Vegas via Valley of fire, is dit handig? Dan neem je het in je route mee, maar ben je er niet zo vroeg = wsl warm. Any thoughts?
Weer veel vragen, maar ook andere opmerkingen, suggesties etc. zijn zeer welkom. Alvast bedankt daarvoor.
1. Vlucht – SLC
2. SLC – Moab (385 km, 4 uur)
3. Moab (Arches) (7.5 km, 10 min x 2)
4. Moab (Arches) (7.5 km, 10 min x 2)
5. Moab (Canyonlands: Island in the sky + Dead Horse SP) (45 min x 2)
6. Moab (Canyonlands: Needles) (90 min x 2)
7. Moab – Torrey (onderweg Goblin Valley) (252 km 2 u 40 min zonder stop)
8. Torrey (Capitol reef) (15 min x 2)
9. Torrey – Tropic (ochtend Capitol reef, route U12) (166 km, 2 u 15 min zonder stops)
10. Tropic (Bryce)
11. Tropic – Grand Canyon North Rim (3 u 10 min)
12. Grand Canyon North Rim – Springdale (2 u 45 min)
13. Springdale (Zion)
14. Springdale – Las Vegas (onderweg Valley of Fire) (2 u 20 min tot Valley of Fire + 1 uur)
15. Las Vegas
16. Las Vegas – Miami (4 u 30 min vliegen)
17. Miami – Keys
18. Keys
19. Keys
20. Keys
21. Orlando
22. Orlando
23. Orlando
24. Orlando
25. Orlando
26. Orlando
27. Vlucht
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt altijd kijken hoe het gaat, je kunt op elk gewenst moment weer terug gaan. De Primitive trail zou ik niet doen als je niet zeker bent dat je dat haalt.JuliaValerie schreef: Ik twijfel over de devils garden trail van 10 km.
Het is wel mooi om in de lodge te overnachten, maar je kunt ook naar de Kaibab Lodge of naar Jacob Lake kijken. Ik vraag me wel af of het de moeite is; misschien is het leuker om een extra dag Zion te doen, met een hotel met zwembad erbij?JuliaValerie schreef:Grand Canyon North Rim: best veel reistijd. South Rim al gezien, lijkt me leuk ook de andere kant te zien. Maar is de tijd het waard? Als er uberhaupt nog accommodatie is.
Ik ging ervan uit dat je van Las Vegas kwam; dan ben je er op doorreis net zo vroeg als wanneer je er een dagtrip van maakt. Als je er echt vroeg wilt zijn zou je een overnachting in Overton tussen kunnen voegen.JuliaValerie schreef:Van Springdale naar Las Vegas via Valley of fire, is dit handig? Dan neem je het in je route mee, maar ben je er niet zo vroeg = wsl warm. Any thoughts?
Het stuk van dag 7 tot dag 14 deden wij vorig jaar in omgekeerde volgorde, zie daarvoor ons 2015-verslag.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Vaak is er in de zomer nog wel accommodatie in de GC North Rim. Ik zou wel zo snel mogelijk kijken. Ik vond het zeker de moeite waard en te verkiezen boven een extra dag Springdale.
Overigens zijn je reistijden behoorlijk aan de krappe kant. Zo sta je voor Arches zo een half uur te wachten bij de parkingang en ook in het park zelf is het nog een eind rijden naar het einde van het park.
Voor wat betreft het Florida gedeelte zou ik zeker wat dagen van Orlando en/of de Keys schrappen ten behoeve van de Gulfcoast. Sowieso is in 1 rit van Key West naar Orlando wel heel pittig, die zou ik toch opdelen in 2 etappes.
Overigens zijn je reistijden behoorlijk aan de krappe kant. Zo sta je voor Arches zo een half uur te wachten bij de parkingang en ook in het park zelf is het nog een eind rijden naar het einde van het park.
Voor wat betreft het Florida gedeelte zou ik zeker wat dagen van Orlando en/of de Keys schrappen ten behoeve van de Gulfcoast. Sowieso is in 1 rit van Key West naar Orlando wel heel pittig, die zou ik toch opdelen in 2 etappes.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met zulke jonge kinderen kan ik me voorstellen dat het nu redelijk veel rode rotsen zijn, en dat een zwembad of riviertje dan wel eens fijn is. Maar dat kan TS het beste zelf beoordelen.
Marianne
Marianne
Een erg leuke trail met wat klauterwerk. Ik denk dat je kinderen het erg leuk vinden. Het is er wel erg warm (groot gedeelte in de volle zon), dus veel drinken, insmeren en rusten onderweg!JuliaValerie schreef: Ik twijfel over de devils garden trail van 10 km.
-
- Amerikafan
Beste forumleden,
Zomaar weer een paar maanden verder! Maar inmiddels zijn alle vliegtickets en hotelovernachtingen geboekt. Bedankt voor het meedenken tot zover. We gaan toch naar de north rim, maar hebben zeker ook hotels met zwembaden uitgekozen en het tweede deel van de reis bezoeken we veel pretparken. Voor elk wat wils denken wij.
Tips zijn nog steeds welkom, maar dan vooral op het gebied van wandelingen en restaurants e.d. De wandelingen bij Arches zijn we bv nog steeds niet uit.
Hieronder het schema van de eerste helft van de reis, de opmaak is helaas niet mooi gekopieerd.
1 Wo 20-7 Vlucht – SLC 9.50 uur-12.25 uur (voelt als 20.30 uur) (10 u 35 min) Huurauto ophalen en naar hotel - Super 8 Salt Lake City Airport
2 Do 21-7 SLC – Moab (385 km, 4 uur) - Best Western Plus Canyonlands Inn
3 Vr 22-7 Moab (Arches) (7.5 km, 10 min x 2) - Best Western Plus Canyonlands Inn
4 Za 23-7 Moab (Canyonlands: Needles) (90 min x 2) - Best Western Plus Canyonlands Inn
5 Zo 24-7 Moab (Canyonlands: Island in the sky + Dead Horse SP) (45 min x 2) -Best Western Plus Canyonlands Inn
6 Ma 25-7 Moab (Arches) (7.5 km, 10 min x 2) - Best Western Plus Canyonlands Inn
7 Di 26-7 Moab – Torrey (onderweg Goblin Valley) (252 km 2 u 40 min zonder stop) Tip: lunch in hotel tegenover, diner rim rock restaurant of rim rock patio: pizza) - Capitol Reef Resort
8 Wo 27-7 Torrey (Capitol reef) (15 min x 2) -Capitol Reef Resort
9 Do 28-7 Torrey – Tropic (ochtend Capitol reef, route U12) (Bryce) (166 km, 2 u 15 min zonder stops) - Bryce Pioneer Village
10 Vr 29-7 Tropic – Grand Canyon North Rim (3 u 10 min) Diner gereserveerd in de Rim Lodge om 18 uur, ontbijt kan daar ook -
Grand Canyon Lodge Western Cabin
11 Za 30-7 Grand Canyon North Rim – Springdale (2 u 45 min) - Holliday Inn Express Springdale
12 Zo 31-7 Springdale (Zion) - Holliday Inn Express Springdale
13 Ma 1-8 Springdale (Zion) – Overton (Valley of Fire) (2 u 20 min) - North Shore Inn at Lake Mead
14 Di 2-8 Valley of Fire – Las Vegas 1 uur - Tuscany Suites & Casino
15 Wo 3-8 Las Vegas -Tuscany Suites & Casino
16 Do 4-8 Las Vegas – Miami American Airlines 9.20 -17.13
Auto inleveren ochtend vroeg? (4 u 53 min vliegen)
Zomaar weer een paar maanden verder! Maar inmiddels zijn alle vliegtickets en hotelovernachtingen geboekt. Bedankt voor het meedenken tot zover. We gaan toch naar de north rim, maar hebben zeker ook hotels met zwembaden uitgekozen en het tweede deel van de reis bezoeken we veel pretparken. Voor elk wat wils denken wij.
Tips zijn nog steeds welkom, maar dan vooral op het gebied van wandelingen en restaurants e.d. De wandelingen bij Arches zijn we bv nog steeds niet uit.
Hieronder het schema van de eerste helft van de reis, de opmaak is helaas niet mooi gekopieerd.
1 Wo 20-7 Vlucht – SLC 9.50 uur-12.25 uur (voelt als 20.30 uur) (10 u 35 min) Huurauto ophalen en naar hotel - Super 8 Salt Lake City Airport
2 Do 21-7 SLC – Moab (385 km, 4 uur) - Best Western Plus Canyonlands Inn
3 Vr 22-7 Moab (Arches) (7.5 km, 10 min x 2) - Best Western Plus Canyonlands Inn
4 Za 23-7 Moab (Canyonlands: Needles) (90 min x 2) - Best Western Plus Canyonlands Inn
5 Zo 24-7 Moab (Canyonlands: Island in the sky + Dead Horse SP) (45 min x 2) -Best Western Plus Canyonlands Inn
6 Ma 25-7 Moab (Arches) (7.5 km, 10 min x 2) - Best Western Plus Canyonlands Inn
7 Di 26-7 Moab – Torrey (onderweg Goblin Valley) (252 km 2 u 40 min zonder stop) Tip: lunch in hotel tegenover, diner rim rock restaurant of rim rock patio: pizza) - Capitol Reef Resort
8 Wo 27-7 Torrey (Capitol reef) (15 min x 2) -Capitol Reef Resort
9 Do 28-7 Torrey – Tropic (ochtend Capitol reef, route U12) (Bryce) (166 km, 2 u 15 min zonder stops) - Bryce Pioneer Village
10 Vr 29-7 Tropic – Grand Canyon North Rim (3 u 10 min) Diner gereserveerd in de Rim Lodge om 18 uur, ontbijt kan daar ook -
Grand Canyon Lodge Western Cabin
11 Za 30-7 Grand Canyon North Rim – Springdale (2 u 45 min) - Holliday Inn Express Springdale
12 Zo 31-7 Springdale (Zion) - Holliday Inn Express Springdale
13 Ma 1-8 Springdale (Zion) – Overton (Valley of Fire) (2 u 20 min) - North Shore Inn at Lake Mead
14 Di 2-8 Valley of Fire – Las Vegas 1 uur - Tuscany Suites & Casino
15 Wo 3-8 Las Vegas -Tuscany Suites & Casino
16 Do 4-8 Las Vegas – Miami American Airlines 9.20 -17.13
Auto inleveren ochtend vroeg? (4 u 53 min vliegen)
-
- Amerika-expert
Mooie route zo en ook mooie hotels
Hoe ziet je Florida gedeelte er nu uit?

Hoe ziet je Florida gedeelte er nu uit?
-
- Amerikafan
Dank je!
Florida wordt vooral veel pretparken : )
16 Do 4-8 Las Vegas – Miami American Airlines 9.17 -17.10 (4 u 30 min vliegen) Auto ophalen - Fairfield Inn and Suites by Marriott Miami Airport South
17 Vr 5-8 Miami – Key Largo 1 u 15 min (onderwaterboot) - Holliday Inn Key Largo
18 Za 6-8 Key Largo – Key West 2 u 15 min - Truman Hotel
19 Zo 7-8 Key West – Miami 3 u 30 min - Cavalier South Beach Hotel of The Beacon Hotel
20 Ma 8-8 Miami - Orlando 3 u 30 min -Quality Inn & Suites By the Parks
21 Di 9-8 Orlando Disney - Quality Inn & Suites By the Parks
22 Wo 10-8 Orlando Epcot - Quality Inn & Suites By the Parks
23 Do 11-8 Orlando waterpark - Quality Inn & Suites By the Parks
24 Vr 12-8 Orlando Animal kingdom - Quality Inn & Suites By the Parks
25 Za 13-8 Orlando waterpark- Quality Inn & Suites By the Parks
26 Zo 14-8 Orlando Disney- Quality Inn & Suites By the Parks
27 Ma 15-8 Orlando Studios- Quality Inn & Suites By the Parks
28 Di 16-8 Vlucht
29 Wo 17-8 thuis
Florida wordt vooral veel pretparken : )
16 Do 4-8 Las Vegas – Miami American Airlines 9.17 -17.10 (4 u 30 min vliegen) Auto ophalen - Fairfield Inn and Suites by Marriott Miami Airport South
17 Vr 5-8 Miami – Key Largo 1 u 15 min (onderwaterboot) - Holliday Inn Key Largo
18 Za 6-8 Key Largo – Key West 2 u 15 min - Truman Hotel
19 Zo 7-8 Key West – Miami 3 u 30 min - Cavalier South Beach Hotel of The Beacon Hotel
20 Ma 8-8 Miami - Orlando 3 u 30 min -Quality Inn & Suites By the Parks
21 Di 9-8 Orlando Disney - Quality Inn & Suites By the Parks
22 Wo 10-8 Orlando Epcot - Quality Inn & Suites By the Parks
23 Do 11-8 Orlando waterpark - Quality Inn & Suites By the Parks
24 Vr 12-8 Orlando Animal kingdom - Quality Inn & Suites By the Parks
25 Za 13-8 Orlando waterpark- Quality Inn & Suites By the Parks
26 Zo 14-8 Orlando Disney- Quality Inn & Suites By the Parks
27 Ma 15-8 Orlando Studios- Quality Inn & Suites By the Parks
28 Di 16-8 Vlucht
29 Wo 17-8 thuis
-
- Amerika-expert
Persoonlijk vind ik het wel jammer dat je de Everglades en de Gulfcoast helemaal overslaat als je in Florida bent en zo veel pretparken doet, maar dat is een keuze.
-
- Amerikafan
Beste Vito, dat is een keuze inderdaad
. We komen vast nog wel eens terug en kunnen dan wellicht ook gulfcoast en everglades aandoen.

-
- Amerikafan
Even een update vanuit Moab. Wat wij als advies kregen vanuit het info center is om in deze hitte al om 6 uur met een hike te starten en om 10 uur weer te stoppen. 6.30 /7.00 is ons gelukt
. Was een goed advies! De eerste dag zijn we naar de delicate arche gehiked, een kleine drie uur heen en terug. Best stijl omhoog, maar onze meiden deden het heel goed. Schijnbaar zijn er in 1 week 2 mensen overleden op deze trail.
Gister vroeg naar dead horse state viewpoint, erg mooi, een aanrader. Daarna bij island in the sky naar de mesa arch gewandeld, ook al zo mooi en een makkelijk pad. Toen was het alweer zo heet dat we alleen nog bij wat viewpoints zijn gestopt.
We hebben besloten de needles over te slaan. Anderhalf uur rijden en dan moet je wel heel vroeg op om de hitte voor te zijn.
Vanmorgen vroeg naar landscape arch, een makkelijke en prachtige route. We zijn niet verder gegaan bij devils garden, te heet en onze dames vonden het wel weer genoeg.
The Windows staan vanmiddag of morgen nog op het programma en wellicht gaan we morgen nog naar de la Sal mountains.
Onze ervaringen zijn dat er genoeg leuke en mooie trails voor kinderen zijn, maar dat je met deze hitte het beste heel vroeg op kan en daarna naar het zwembad en / of siësta.
Onze meiden vinden het ook heel leuk om junior rangers te worden in de parken. Msschn hebben anderen iets aan onze ervaringen.
We hebben trouwens al een aantal NPS mogen zien, maar waren opnieuw verrast door de indrukwekkende en prachtige natuur hier. Echt zo mooi!

Gister vroeg naar dead horse state viewpoint, erg mooi, een aanrader. Daarna bij island in the sky naar de mesa arch gewandeld, ook al zo mooi en een makkelijk pad. Toen was het alweer zo heet dat we alleen nog bij wat viewpoints zijn gestopt.
We hebben besloten de needles over te slaan. Anderhalf uur rijden en dan moet je wel heel vroeg op om de hitte voor te zijn.
Vanmorgen vroeg naar landscape arch, een makkelijke en prachtige route. We zijn niet verder gegaan bij devils garden, te heet en onze dames vonden het wel weer genoeg.
The Windows staan vanmiddag of morgen nog op het programma en wellicht gaan we morgen nog naar de la Sal mountains.
Onze ervaringen zijn dat er genoeg leuke en mooie trails voor kinderen zijn, maar dat je met deze hitte het beste heel vroeg op kan en daarna naar het zwembad en / of siësta.
Onze meiden vinden het ook heel leuk om junior rangers te worden in de parken. Msschn hebben anderen iets aan onze ervaringen.
We hebben trouwens al een aantal NPS mogen zien, maar waren opnieuw verrast door de indrukwekkende en prachtige natuur hier. Echt zo mooi!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 32 Reacties
- 7655 Weergaves
-
Laatste bericht door pumi1000
-
- 1 Reacties