Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Deel met auto, deel met camper

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Auks
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Deel met auto, deel met camper

Bericht door Auks »

Hallo,

Juli 2017 willen wij onze eerste 'verre' reis gaan maken. Wij willen dan naar het westen van Amerika. We zijn de reis al globaal aan het uitstippelen samen met een reisbureau (we twijfelen ook nog om zelf te boeken of via een reisbureau).
Onze reis zal (hoe het er nu uitziet) in Las Vegas beginnen, hier maken we een ronde langs de Grand Canyon en andere bezienswaardigheden met een camper, deze leveren we later weer in Las Vegas in en dan willen we met de auto van Las Vegas naar San Francisco en dan de kust af rijden.

Is deze manier aan te raden? --> gedeelte met de camper, gedeelte met de auto.
Wij willen namelijk het ultieme campergevoel in Amerika ervaren, maar het is daarna handiger en goedkoper (?) om verder met de auto te reizen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Deel met auto, deel met camper

Bericht door PSVwally »

Ik zie niet in wat 'handiger' is mbt het omwisselen van camper en auto. De camper is over het algemeen een procent of 20 trager dan de auto en je hebt (veel) meer tijd nodig bij het ophalen. Met de camper sta je over het algemeen wat meer in de natuur 's avonds en de campgrounds zijn goedkoper dan hotelkamers. De paar 'problemen' die je met de camper wel hebt zijn dat je best wat campgrounds, zo niet allemaal beter (ver) vooraf kunt vastleggen en dat je met de camper niet door death valley mag. Dat zou voor mij persoonlijk geen reden zijn om van vervoersmiddel te wisselen. Dan maar boven DV langs. Je hebt volgens mij zelfs zeker langs de kust tussen SF en LA meer mogelijkheden om te overnachten met de camper dan met een auto qua plaatsen. Ik zou gewoon heel de reis met de camper maken of heel de reis met de auto.

De auto is over het algemeen goedkoper qua kosten dan een camper in het totaalplaatje. Je bent sneller en je kan op meer plekken komen. Met de camper ga je niet 's avonds bv nog even een stad in of een stukje rijden normaal gesproken. Ook hierbij geldt, zeker in het hoogseizoen dat je tegenwoordig beter alles kunt vastleggen.

Of je alles zelf boekt of via een reisbureau is natuurlijk je eigen keuze. Afhankelijk van wat voor reisbureau zit je wel vaak beter als je zelf boekt en omdat een reisbureau er natuurlijk ook op moet verdienen is het zelf boeken vaak ook iets goedkoper. Soms loont het overigens wel om bv vliegtickets, auto en 1e overnachting(en) via een reisbureau te boeken.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Een mooie mix is om een gedeelte met de tent te kamperen. Daar hebben wij al jaren goede ervaringen mee.
Dan hoef je ook niet van voertuig te wisselen en heb je toch de kampeerervaring te pakken.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Let wel op met reisbureau, ze geven niet steeds het beste advies, en jammer genoeg soms ook wel heel slecht advies.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Wij hebben een paar jaar geleden ook gecombineerd, maar dat was omdat we de laatste dagen bij familie in LA konden overnachten. We hebben toen de dag voordat we de camper in gingen leveren de auto opgehaald zodat we die dag konden overpakken en de volgende ochtend hebben we de camper weggebracht. Ik zou dit alleen doen als je op het laatst een stad bezoekt, maar ook dan is het met een camper prima te doen. Als jullie Yosemite willen bezoeken vanaf LV naar SF, dan zou ik absoluut met de camper gaan en proberen een plekje op één van de campings in het park te bemachtigen. Dat is zo fantastich. En mbt kosten schijnt het niet zoveel uit te maken. Als je met de auto gaat betaal je hotelkosten en dan ga je vaker uit eten. Camping is vaak iets goedkoper en maak je je eigen potje eten.

Boeken; wij hebben toen de tickets en camper via Tioga Tours geboekt. Campings zelf en de huurauto ook zelf gereserveerd. Zou de overnachtingsplekken zelf uitzoeken. Dit heb ik toen gedaan door veel op dit forum te lezen. Reisbureaus zijn ook geneigd om veel te weinig tijd in te plannen op de mooie plekken.

Succes!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou kiezen voor auto óf camper, en niet allebei. Kijk welke manier van reizen je het meest aanspreekt. SF bezoeken met een camper is niet heel handig, maar dat probleem kun je oplossen door de reis te beginnen/eindigen in SF. Als je kamperen en hotels wilt afwisselen is een tent een mooi en goedkoop compromis.
Een camper en vluchten kun je via een reisbureau regelen maar stippel zelf je route uit, en leg die voor op het forum. Ga je voor auto met hotels, leg dan de hotels zelf vast; je hebt dan meer keuze en ook nog mogelijkheden tot gratis annuleren; dit itt het boeken via een reisbureau.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer