Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis pckoek: Back to Yellowstone
Reis pckoek: Back to Yellowstone
Hallo
Ik ben aan het puzzelen voor weer een prachtige trip in Juni 2016. Na in 2006 al in het prachtige Grand Teton & Yellowstone te zijn geweest willen we graag nog eens terug naar dit natuurwonder.
Nu zit ik m.b.t. de planning voor dag 10 en 11 te twijfelen over de juiste dagindeling en overnachtingsplaatsen. Hierbij dan ook enkele vragen.
Is vanaf Glenwood Springs naar Green River in 1 dag te doen waarbij je Dinosaur & Flaming Gorge dan in één dag bezoekt, of heb je hier echt twee dagen voor nodig?
Daarnaast zijn we in 2012 in Drumheller Canada geweest en daar hebben we al heel veel over dinosauriërs gezien, een optie is dus om Dinosaur NM over te slaan.
Onderstaand een korte samenvatting van de geplande route tot nu toe.
Dag 8: Vanaf Page over de ut 163 langs Monument Valley en via Cortez over de co 145 via Telluride & Ridgeway naar Montrose
Dag 9: van Montrose via Black Canyon of the Gunnisson over de co 82 via Twin Lakes, Independance Pass naar Aspen of Glennwood Springs.
Dag 10: Van Aspen of Glenwood Springs via de co 139 naar Dinosaur NM en Vernal
Dag11: Van Vernal via de 530 langs Flaming Gorge NM naar Green River
Dag 12: Van Green River via Jackson door Grand Teton naar West Yellowstone.
Aanvullende info:
• Dag 8, Monument Valley zijn wij in 2004 en 2013 al geweest en in 2013 waren we ook in Mesa Verde NP. Beide slaan we deze keer dus over.
• Dag 12, hotel in West Yellowstone is geboekt en staat dus al vast.
Tips zijn van harte welkom.
Alvast bedankt
Groet van Koek
Ik ben aan het puzzelen voor weer een prachtige trip in Juni 2016. Na in 2006 al in het prachtige Grand Teton & Yellowstone te zijn geweest willen we graag nog eens terug naar dit natuurwonder.
Nu zit ik m.b.t. de planning voor dag 10 en 11 te twijfelen over de juiste dagindeling en overnachtingsplaatsen. Hierbij dan ook enkele vragen.
Is vanaf Glenwood Springs naar Green River in 1 dag te doen waarbij je Dinosaur & Flaming Gorge dan in één dag bezoekt, of heb je hier echt twee dagen voor nodig?
Daarnaast zijn we in 2012 in Drumheller Canada geweest en daar hebben we al heel veel over dinosauriërs gezien, een optie is dus om Dinosaur NM over te slaan.
Onderstaand een korte samenvatting van de geplande route tot nu toe.
Dag 8: Vanaf Page over de ut 163 langs Monument Valley en via Cortez over de co 145 via Telluride & Ridgeway naar Montrose
Dag 9: van Montrose via Black Canyon of the Gunnisson over de co 82 via Twin Lakes, Independance Pass naar Aspen of Glennwood Springs.
Dag 10: Van Aspen of Glenwood Springs via de co 139 naar Dinosaur NM en Vernal
Dag11: Van Vernal via de 530 langs Flaming Gorge NM naar Green River
Dag 12: Van Green River via Jackson door Grand Teton naar West Yellowstone.
Aanvullende info:
• Dag 8, Monument Valley zijn wij in 2004 en 2013 al geweest en in 2013 waren we ook in Mesa Verde NP. Beide slaan we deze keer dus over.
• Dag 12, hotel in West Yellowstone is geboekt en staat dus al vast.
Tips zijn van harte welkom.
Alvast bedankt
Groet van Koek
1995 Cal-Nev
2004 Cal-Nev-UT-ARZ
2006 Cal-Nev-UT-ID-MT-SD-CO
2008 Cal-Nev-Org-Was-Can VI
2010 New York
2012 Canada BC
2013 Four Corners USA
2014 Deep South & Panhandle
2016 Ca-Nev-Ut-Co-Mt-Wy-CO
2004 Cal-Nev-UT-ARZ
2006 Cal-Nev-UT-ID-MT-SD-CO
2008 Cal-Nev-Org-Was-Can VI
2010 New York
2012 Canada BC
2013 Four Corners USA
2014 Deep South & Panhandle
2016 Ca-Nev-Ut-Co-Mt-Wy-CO
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Back to Yellowstone
Dag 8 is een rit van meer dan 6 u zonder Monument Valley. Er blijft dan weinig tijd om nog iets te bezoeken op die dag.
Dag 9 en 10 lijken me wel te kunnen (maar hier heb ik geen ervaring mee)
Dag 11 is zeker wel te doen, Dinosaur zou ik op dag 10 al bezoeken dus dag 11 is helemaal voor Flaming Gorge.
Maar dag 12 vind ik zeker te veel. Het is een rit van meer dan 6 u dus voor Grand Teton heb je eigenlijk geen tijd.
Zeker dag 11 en 12 zou ik anders indelen:
Dag 11 : Vernal - Flaming Gorge - Jackson (5u10 rijden)
Dag 12 : Jackson - Grand Teton - West Yellowstone (3u rijden)
Groetjes,
Ingrid
Dag 9 en 10 lijken me wel te kunnen (maar hier heb ik geen ervaring mee)
Dag 11 is zeker wel te doen, Dinosaur zou ik op dag 10 al bezoeken dus dag 11 is helemaal voor Flaming Gorge.
Maar dag 12 vind ik zeker te veel. Het is een rit van meer dan 6 u dus voor Grand Teton heb je eigenlijk geen tijd.
Zeker dag 11 en 12 zou ik anders indelen:
Dag 11 : Vernal - Flaming Gorge - Jackson (5u10 rijden)
Dag 12 : Jackson - Grand Teton - West Yellowstone (3u rijden)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Jozef1978
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Reis pckoek: Back to Yellowstone
Ook wij hebben Drumheller bezocht, en het Royal Tyrell museum is echt prachtig. Mooier dan Utah Field house in Vernal. Maar wij vonden Dinosaur NM toch echt een hele andere ervaring, dichter bij de feitelijke opgravingen. Dus als het lukt, zou ik een bezoek aan The Quarry zeker inpassen!
2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht