Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jordy330: rondreis Zuidwesten Las Vegas/Las Vegas 21 dagen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jordy330
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Jordy330: rondreis Zuidwesten Las Vegas/Las Vegas 21 dagen.

Bericht door Jordy330 »

Dag allemaal,
Ik en mijn vriendin gaan in september dit jaar voor 21 dagen rondtrekken in het zuidwesten. Aangezien het ons eerste jaar is dat we een rondreis doen wil ik eens vragen wat jullie van de route vinden die ik heb uitgestippeld. Het is best een druk schema moet ik eerlijk zeggen. Maar hier zit alles in wat we willen zien.
Ik heb hier al een aantal routes bekeken en er zijn er maar weinig die Moab bezoeken ( Arches en Canyonlands). Ik heb nochtans gehoord dat dit zeker de moeite is?

In ieder geval mijn route (vertrek 06/09, Aankomst in Belgie 28/09)

06/09 aankomst Las Vegas
07/09 Las Vegas
08/09 Valley of firestate park (Doorrijden)/Zion

overnachting in Huricane
09/09 Bryce
overnachting in torrey
10/09 Capitol Reef
overnachting in Moab
11/09 Arches
overnachting in Moab
12/09 Canyonlands
Overnachting in Moab
13/09 Monument Valley (bedoeling is hier eigenlijk een halve dag ong Monument valley te bezichtigen en daarna nog antelope canyon mss?)
Overnachting in Page
14/09 Grand Canyon
Overnachting in Williams
15/09 Route 66
Overnachting in Twentynine Palms
16/09 Joshua Tree & LA
Overnachting in LA
17/09 LA & Disneyland
Overnachting in LA
18/09 LA & Santa monica
Overnachting in LA
19/09 San Simeone
Overnachting San Simeone
20/09 San Francisco
Overnachting San Francisco
21/09 San Francisco (Alcatraz)
overnachting San Francisco
22/09 Yosemite (Tioga Pass)
Overnachting Yosemite
23/09 Yosemite (El Capitan, Glacier point,...)
Overnachting Yosemite
24/09 Sequoia
Overnachting Three Rivers
25/09 Route van Sequoia naar Lone Pine
Overnachting in Lone Pine
26/09 Death valley
Overnachting in Las Vegas
27/09 Las vegas en terug naar huis.

Dus volgens mij is dit wel een redelijk drukke vakantie, maar ik denk dat dit nog wel te doen moet zijn. Deze route komt grotendeels overeen met iemand die deze route al heeft gedaan en zei dat dit goed te doen is.
Mensen die nog tips of verbeteringen zien zijn altijd welkom :)

Met vriendelijke groeten,
Jordy
Laatst gewijzigd door Jordy330 op 01 mar 2016, 17:28, 2 keer totaal gewijzigd.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Rondreis Zuidwesten LasVegas/LasVegas 21 dagen

Bericht door SanFran »

Welkom op het forum! Ten eerste kun je de route het beste in een van naar schema uitschrijven. Het is nu moeilijk te zien waar je volle dagen hebt en wat rijdagen zijn. Het lijkt mij teveel van het goede. Je probeert een route van 4 weken in 21 dagen te proppen. Er zijn genoeg mensen die Moab bezoeken, maar die kiezen wel voor een iets ander rondje. Monument Valley is juist mooi tijdens zonsopkomst en zonsondergang, een overnachting is daar dus wel aan te rijden. Er even langs rijden zou ik persoonlijk afraden. Ik weet niet waar jullie interesses liggen? Wandelen? Lange wandelingen? Korte wandelingen? De meeste mensen trekken wel 3/4 overnachtingen uit voor Moab, jij hebt er 2. Zion is ook krap als je daar echt iets wilt ondernemen, daar nemen de meeste mensen 2 overnachtingen. 1 overnachting tussen LA en SF kan, maar vind ik krap. Sequoia zelfde verhaal, ook daar heb je eigenlijk wel 2 overnachtingen nodig. Ik zou toch echt keuzes maken als ik jullie was.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Welkom op het forum.
Als je via Valley of Fire gaat heb je amper tot geen tijd voo Zion.
Dag 13 is er tussen Moab en MV genoeg te doen om een flink dagdeel te vullen. Ik zou dan overnachten bij Monument Valley, of als je doorrijd naar Page daar 2 nachten nemen. Als je het zo als jouw plan doet ga je of bij Page of bij de GC tijd te kort komen. Draai Arches en Canyonlands/Death horse sp om. Die laatste zijn vanaf capitol reef te doen, arches een dag later een volle dag voor nemen. Beter heb je daar nog een dag meer
Ik zou in jullie route ook eerst sequoia np doen en dan yosemite. Dan via de tioga pass naar bishop ipv Lone Pine en dan via death valley naar Vegas.

Puur om overal voldoende tijd te hebben zou ik of disney of sequoia eruit halen. Moab zijn de mooiste parken, dat zou ik erin houden.
Dat die er in een eerste reis niet vaak inzitten is omdat mensen veel te veel in korte tijd willen doen, jullie reis heeft dat voor mij ook. Het is net wat teveel om alles goed te kunnen bekijken.
Jordy330
Amerika-ontdekker

Bericht door Jordy330 »

Ik heb de overnachtingen erbij gehaald, ik weet niet of dit duidelijk is?

Bij valley of firestatepark is het eigenlijk gewoon de bedoeling om er langs te rijden om zo tegen de middag in Zion aan te komen om zo Zion te bezichtigen, overnachting in huricane dus moeten we trg langs zion om zo naar bryce te gaan. Had gehoord dat bryce op een halve dag te doen is als je niet te lange wandelingen maakt.

Het is ook onze bedoeling om korte wandelingen te doen.

Verder vind ik het een goed idee om Sequoia er uit te laten ( de sequoia's zie je ook in yosemite heb ik gelezen?) om zo via de tioga pass naar lone pine te rijden dus dit zal ik zeker aanpassen.

En de dag die wegvalt bij sequoia zou ik dan inzetten voor ofwel Zion ofwel Bryce?

Mvg
Jordy
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Waarom die eerste volle dag Vegas. Met de plannen vertrek je beter direct naar Valley Of Fire op de eerste dag aangezien je door het tijdsverschil toch vroeg wakker bent. De volle dag Vegas is welkom op het einde.

De reden dat veel mensen niet naar Moab gaan is omdat ze onvoldoende tijd hebben voor wat ze willen zien.

Je overnacht voor Zion beter in Springdale dan in Hurricane. Met eerst Valley of Fire wordt dit veel te veel, je hebt amper tijd om iets te zien, want de volgende nacht logeer je niet in Bryce maar reeds in Torrey. Je mist dus ook de mooiste momenten in Bryce (zonsondergang/opgang)

Voor Moab is er net tijd genoeg als je erna niet via MV naar Page wil en daar ook nog plannen hebt. Ook voor MV geldt dat de mooiste uren zonsondergang en opgang zijn.

Ga alsjeblief voor de GC niet in Williams zitten, dit ligt nog ruim een uur van de rim af. Je hoort in de village of Tusayan te zitten om een goede beleving te hebben. Ook hier mis je anders de zonsondergang. In de nacht rijden is geen goed idee.

Josh Tree zou ik schrappen, je hebt die tijd nodig op andere locaties.

Overnachten in LA: Disneyland ligt in Anaheim, ene flink stuk andere zaken liggen in het noorden. Op één locatie zit je dus niet goed om te overnachten.

De kustroute op slechts twee dagen is een beetje hollen. Eigenlijk heb je een nacht meer nodig in vb Monterey.

SF - Yosemite en dan de Tioga Pass ? Dit is niet de route. De Tioga Pass doe je best als je Yosemite verlaat richting Death Valley.

Voor Sequoia is er zoals reeds gezegd geen tijd. Je kan op enkele plaatsen in Yosemite Sequoias zien.

Algemeen willen jullie inderdaad te veel in te korte tijd steken. Dit is niet onmogelijk, maar gaat ten koste van de kwaliteit. Wie zegt dat dit goed doenbaar is heeft waarschijnlijk veel gemist. Het is ene typisch verhaal dat wanneer je dan vragen stelt van "heb je dit gezien, heb je dat gedaan" het antwoord is: "daar hadden we geen tijd voor".
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ook zonder Sequoia zal het druk zijn, zeker in september als de dagen kort zijn. Zet de aangepaste route eens in een van/naar schema (in een nieuwe post, anders zijn bovenstaande berichten niet mee te begrijpen), dat leest veel gemakkelijker. Zie ook de andere routes hier op het forum.
Dat iemand dit ook heeft gedaan en zegt dat het goed te doen is zegt niet zoveel; het betekent alleen maar dat die persoon niet weet wat hij allemaal gemist heeft. :wink:
Moab zie je erg vaak terugkomen, maar niet in een rondje van 3 weken omdat dat simpelweg te veel is. Liggen de tickets al vast? zo nee, dan zou je eens kunnen kijken naar een one way.
Lees je eens goed in, lees reisverslagen van verschillende mensen en kijk welke manier van reizen je het meest aanspreekt. Kijk ook op http://www.ontdek-amerika.nl voor de parken en andere bezienswaardigheden. Op de NPS-sites vind je ook veel informatie over de parken.

Marianne
Jordy330
Amerika-ontdekker

Re: Reis Jordy330 : Rondreis Zuidwesten LasVegas/LasVegas 21 dagen

Bericht door Jordy330 »

Zal ik zeker doen.
EN de vliegtickets liggen al vast ja. En moab is een van de dingen die ik zeker wil doen.
Ik ga mijn route aanpassen en zal ik een nieuw onderwerp maken ;)

Mvg
Jordy
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

je hoeft er niet speciaal een nieuw onderwerp / topic voor te maken hoor.
Je aangepaste route kan prima in dit topic. :wink:

Tenzij je opeens naar het noordoosten ofzo gaat. :thumbup: :P
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, in dit topic. Ik bedoelde dat je niet je eerste bericht weer moet aanpassen. :wink:

Overweeg eens om iets anders te laten vallen, zoals Yosemite en SF. Dat geeft je veel meer tijd voor de rest. Kijk eens naar mijn 2011-verlag voor een korte route in september. Die is uit te breiden met MV en Moab en Capitol Reef, en dan zit je al vol met 3 weken.

Marianne
Jordy330
Amerika-ontdekker

Bericht door Jordy330 »

Waar zouden jullie dan overnachten voor Zion en Bryce?
Zion heb ik springdale al gehoord. Maar voor Bryce? of in het NP zelf?

Hetgeen waar ik al zeker van ben is om Sequoia en Joshua Tree te schrappen, door Joshua Tree te schrappen zie ik ook een mogelijkheid om LA een dag vroeger te verlaten aangezien ik meer voor de NP's ben dan de stadscentrums.

Wat voor mij absoluut een must is is Yosemite, Zion,Bryce,Arches,Canyonlands en Grand Canyon. MV wil ik eigenlijk alleen the mittens eens zien, maar voor de rest is dit park voor mij geen must.

Mvg
Jordy
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Voor Bryce idd in het park zelf overnachten. Grand Canyon eigenlijk ook (of Tusayan), gezien de tijd die je tot je beschikking hebt.
Jordy330
Amerika-ontdekker

Bericht door Jordy330 »

Oke,Bedankt voor al deze tips.
Ik ga nu even een aangepaste route maken die hopelijk wat beter te doen is :D

Mvg
Jordy
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Overnachten in Bryce is prachtig, maar erg duur. Zie ook daarvoor mijn 2011-verslag. Vlak buiten het park heb je ook mogelijkheden, zoals Rubys Inn en de bryce view Lodge. Of probeer Tropic.
Voor Yosemite zie http://www.travelyosemite.com voor accommodatie in eht park en voor de GC www.grandcanyonlodges.com.

Marianne
Jordy330
Amerika-ontdekker

Bericht door Jordy330 »

06/09 LV
07/09 LV
08/09 Springdale/Zion
09/09 Zion --> Na Zion bedoeling door te rijden voor overnachting in Bryce, is dit te doen?
10/09 Bryce
11/09 Bryce/Torrey
12/09 Torrey/Moab (Capitol Reef)
13/09 Moab (Arches)
14/09 Moab (Canyonlands)
15/09 Moab --> Page
16/09 Page --> Grand Canyon
17/09 GC --> 29 Palms (Route 66) Hier moet ik mss nog iets vinden want dit is 600km rijden anders...
18/09 29 Palms --> LA
19/09 LA
20/09 LA --> San Simeone
21/09 San Simeone --> SF
22/09 SF
23/09 SF --> Yosemite
24/09 Yosemite
25/09 Yosemite (Tioga Pass)--> Lone Pine
26/09 Lone Pine --> Las Vegas (Death Valley)

Even snel wat aanpassing gemaakt, maar als ik de aanpassingen zowat gemaakt heb kom ik ong. op dit, is dit dan beter? of is dit nog te druk?

De dagen las vegas neem ik in het begin 2 en niet op het einde omdat ik niet weet hoeveel last we gaan hebben met de jetlag :D
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Ik zou eerder 2 overnachtingen in Zion doen dan in Bryce. Tussen Grand Canyon en LA kun je ook overnachten in bijvoorbeeld Kingman.
Jordy330
Amerika-ontdekker

Bericht door Jordy330 »

2 overnachtingen in Springdale dan?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

De dagen las vegas neem ik in het begin 2 en niet op het einde omdat ik niet weet hoeveel last we gaan hebben met de jetlag :D
Net daarom dat je die niet in het begin moet nemen !!! De echte jetlag krijg je bij de terugreis. Bij de heenreis zal je de eerste dag(en) gewoon vroeg wakker zijn. Reken voor de eerste dag maar rond een uur of 4 's nachts. Zeker in Vegas is de avond het moment om de stad te beleven.

Aangezien je vroeg wakker bent kan je direct de baan op en ben je relatief vroeg in Valley of Fire en dus ook nog op een degelijk uur in Zion.

De reisdagen blijken nog steeds niet uit je route. Ga je nu bvb twee nachten Bryce doen ? Dat hoeft ook niet, je doet beter twee nachten Zion, eentje Bryce, eentje Capitol Reef, drie in Moab, ....

Vanuit de GC moet je niet naar 29 Palms maar naar Needles rijden (route 66) en van daaruit dan de volgende dag naar LA.

De kustroute blijft wel nog wat gehaast op deze wijze.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Jordy330
Amerika-ontdekker

Bericht door Jordy330 »

oke, ga dit allemaal eens rustig bekijken ;)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Jordy330: rondreis Zuidwesten Las Vegas/Las Vegas 21 dagen.

Bericht door PSVwally »

Op zich is er niets mis mee om de 2 nachten Vegas aan het begin te zetten. Maar ga er inderdaad vanuit dat je de 1e paar dagen wat vroeger wakker bent en dat je daar gedurende je vakantie aan went. Als je aankomt, probeer dan ook niet voor 22/22.30 naar bed te gaan. Het is dus in deze wel makkelijker om de dagen Vegas op het einde te zetten. Ik heb wel het idee dat als je de dagen Vegas in jouw geval op het einde zet, je in het weekend in Las Vegas zit en het dus wel veel duurder wordt qua overnachtingen op the strip.

Ik heb je route even iets anders opgeschreven

06/09 naar Las Vegas
07/09 Las Vegas
08/09 Las Vegas - Springdale/Zion (let op, uur erbij ivm tijdzone)
09/09 Zion - Bryce
10/09 Bryce
11/09 Bryce - Torrey
12/09 Torrey - Moab (Capitol Reef)
13/09 Moab (Arches)
14/09 Moab (Canyonlands)
15/09 Moab - Page (let op, uur eraf ivm tijdzone)
16/09 Page - Grand Canyon
17/09 GC -29 Palms (Route 66) Hier moet ik mss nog iets vinden want dit is 600km rijden anders...
18/09 29 Palms - LA
19/09 LA
20/09 LA - San Simeon (zonder e op het einde)
21/09 San Simeon - SF
22/09 SF
23/09 SF - Yosemite
24/09 Yosemite
25/09 Yosemite (Tioga Pass) - Lone Pine
26/09 Lone Pine - Las Vegas (Death Valley)
27/09 Las Vegas - naar huis
28/09 aankomst thuis

Op zich als je wat later op de dag naar Bryce rijdt is er niets mis met 2 nachten Bryce. Als je 2 nachten Zion doet en 's ochtends naar Bryce heb je er ook voldoende tijd. Je zou dat van hotelprijzen kunnen laten afhangen. Met Hurricane is opzich voor ZIon ook niets mis, alleen moet je dan de auto pakken (ongeveer 30min naar Zion). Vanuit Springdale kan je de auto laten staan en gewoon de shuttlebussen pakken. In Zion dien je sowieso de shuttlebus te gebruiken.

Dag 15 kan, je mist wel de mooiste periode bij Monument Valley. Het probleem is alleen dat als je dag 15/16/17 op deze manier doet je én te weinig tijd gaat hebben voor Page, én te weinig tijd voor de Grand Canyon. Zeker met die lange rit de dag naar Twentynine Palms.
Je wilt Moab niet overslaan, maar beter qua tijd rij je van Capitol Reef naar Monument Valley en pakt een nacht Page erbij. Of je doet dus een nacht Moab minder en pakt Canyonlands mee op de dag dat je van Torrey komt. Het enige waarbij het misschien wel zou kunnen als je vroeg vertrekt en alleen een hele korte stop bij Monument Valley maakt (of geen stop, want voor dat half uur betaal je flink wat geld) en die dag alles behalve Antelope Canyon al bij Page doet. De ochtend erop een vroege lower antelope canyon toer en dan door naar de Grand Canyon

Ik zou zeker niet tot 29palms rijden, maar hooguit tot Needles of Kingman. Als je tot Needles gaat zou je via Kingman - Oatman - Needles over route66 kunnen rijden. Rij dan de dag erna gewoon via de snelweg naar LA en stop evt. bij Calico ghost town.
Is Disney een must, want als je dat doet is je LA tijd ook erg beperkt.

Je hebt San Simeon als tussenstop op de kustroute staan. Dat kan als je de route in 2 dagen doet. Ik zou persoonlijk alleen kiezen voor Cambria. Dat is een wat gezelliger dorp als San Simeon.

Ook 25/9 is een flinke rit. Ik zou hotelprijzen vergelijken in Lone Pine en Bishop
Jordy330
Amerika-ontdekker

Re: Reis Jordy330: rondreis Zuidwesten Las Vegas/Las Vegas 21 dagen.

Bericht door Jordy330 »

De bedoeling van die dag MV was om vroeg op te staan, een half dagje MV en dan naar page om antelope canyon te doen. De dag erna horseshoebend en dan recht naar de GC te gaan.
Page was voor de rest meer een tussenstopplaats voor mij, enkel deze 2 dingen wou ik zien.

Verder ga ik op de route66 idd mijn slaapplaats verzetten naar een iets gunstigere ligging.

Capitol reef is voor mij ook geen must see, dit wil ik ook gerust overslaan om een nacht in moab minder te moeten overnachten.

Mvg
Jordy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer