Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hulp gezocht voor aanschaf nieuwe auto.
Hulp gezocht voor aanschaf nieuwe auto.
Ik ben op zoek naar een nieuwe auto, woon in Amerika. Zoveel soorten, dat ik het niet meer weet. Mijn man maakt het niet zoveel uit, ik mag kiezen.
Wat is jullie favoriete midden klas auto? Ik vind zelf een jeep wel mooi, maar als ik naar de reviews kijk word ik toch een beetje huiverig.
Wat is jullie favoriete midden klas auto? Ik vind zelf een jeep wel mooi, maar als ik naar de reviews kijk word ik toch een beetje huiverig.
Laatst gewijzigd door Hinko op 26 feb 2016, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic titel ter verduidelijking aangepast.
Reden: Topic titel ter verduidelijking aangepast.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Hulp gezocht voor aanschaf nieuwe auto.
Wat versta je in dit geval onder 'middenklasse'? Je noemt Jeep, dan ga ik uit van een mid size SUV (bijv. Jeep Cherokee)? Of overweeg je ook een sedan/hatchback/station?
En ook niet onbelangrijk, budget... Want zoals je zegt, er is zooo veel keuze!
En ook niet onbelangrijk, budget... Want zoals je zegt, er is zooo veel keuze!
Je hebt gelijk, ik ben een beetje onduidelijk. Ik zat te denken aan SUV: Honda, Toyota, Hyunday bv. Maar als ik dan de reviews bekijk, die zijn toch niet echt geweldig.
Als je een kleine SUV zoekt kan ik de Ford Edge aanraden. Goede handling en veel power. Wat betreft grotere SUV's zou ik kijken naar de Toyota Highlander, 2016 Honda Pilot en Ford Explorer kijken.
Grand cherokee zou kunnen aanraden. Wrangler weg van blijven tenzij je pff Road wilt van rijden. Wrsnglers staan er om bekent niet de meest comfortabele wagens te zijn.
Ik zou zeggen ga test rijden en kijk wat je lekker vind rijden.
Ik zou zeggen ga test rijden en kijk wat je lekker vind rijden.
Ik vind de Jeep leuke auto's om te zien. Maar de reviews maken mij toch aan het twijfelen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben er 8 jaar probleemloos een gereden en verkocht aan vrienden, die zijn er ook superblij mee.
Moet er wel bij zeggen dat wij een Europees gemaakte diesel reden, daar ligt een Mercedes-motor in. Een benzinemodel Cherokee, in de USA Liberty, heeft ons ook nooit in de steek gelaten.
Moet er wel bij zeggen dat wij een Europees gemaakte diesel reden, daar ligt een Mercedes-motor in. Een benzinemodel Cherokee, in de USA Liberty, heeft ons ook nooit in de steek gelaten.
-
- Amerika-ontdekker
Ik weet dat Aziaten, zeker in de VS, niet altijd gewaardeerd worden, maar Kia en Hyundai bouwen tegenwoordig meer dan prima auto's.
Betrouwbaar, prima design en relatief goedkoop. Alleen over de aandrijflijnen in de VS durf ik niets te zeggen.
De nieuwe Hyundai Tucson beviel mij echt uitstekend. De Kia Sorento heb ik zelf niet gereden, maar schijnt ook een fijne wagen te zijn.
Betrouwbaar, prima design en relatief goedkoop. Alleen over de aandrijflijnen in de VS durf ik niets te zeggen.
De nieuwe Hyundai Tucson beviel mij echt uitstekend. De Kia Sorento heb ik zelf niet gereden, maar schijnt ook een fijne wagen te zijn.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Diverse malen grand cherokee gehuurd, heerlijke auto met geweldige 8traps automaat en genoeg power met de 3,6 V6.
Reed buiten de steden bij normaal gebruik 1:10 km. Degelijke afwerking.
Afgelopen jaar ford explorer limited meegekregen, full options goede stoelen iets te weinig vermogen voor zon grote zware auto, 6traps automaat niet altijd bij de les in tegenstelling tot de jeep.
Qua afwerking niet onder de indruk, kraken, rammeltjes, piepjes dat voor een auto van meer dan 45.000 dollar.
Verbruik ca 1:7km.
Wel hele stoere bak om te zien
Reed buiten de steden bij normaal gebruik 1:10 km. Degelijke afwerking.
Afgelopen jaar ford explorer limited meegekregen, full options goede stoelen iets te weinig vermogen voor zon grote zware auto, 6traps automaat niet altijd bij de les in tegenstelling tot de jeep.
Qua afwerking niet onder de indruk, kraken, rammeltjes, piepjes dat voor een auto van meer dan 45.000 dollar.
Verbruik ca 1:7km.
Wel hele stoere bak om te zien

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Over de Aziaten: ik had pas (in Nederland) een Kia Sportage als huurauto. Super, die had ik zo willen hebben!
Toyota en Hyundai zijn grote merken hier in Chicago land. Toyota met name staat er heel erg goed om bekent dat de motoren lang blijven gaan. Ik geloof over afgelopen zomer hebben gelezen dat de nieuwere Wranglers als een van de minst veilige autos door consumer report werd beschreven. Had te doen met de kreutel zone etc. Geen idee of dit te ook met de Cherokees te maken heeft.
Subaru Outback schijnt ook een leuke auto te zijn. Net geen SUV maar ook net geen Sedan. Je zit net iets hoger en komt met heel wat gadgets om je veilig op de weg te houden.
Overigens ik blijf bij mijn statement wat ik hier ook vaak tegen andere zeg. Mits je de 4WD nodig denkt te hebben zou ik er van weg blijven. Geen idee in elke omgeving je woont, maar hier in Chicago ben ik wel blij dat ik het heb. We hebben niet te veel sneeuw gehad maar genoeg om paar keer lekker met 4WD er door heen te gaan. Plus mijn 4WD gaat ook daad werkelijk offroad (nee niet alleen mijn Wrangler). Houd er ook rekening mee met AWD / 4WD dat er iets meer benzine verbruik zal zijn.
Een collega van mij heeft een Infinity G37 sedan V6 3.7L motor er in. All wheel drive maar moet premium tanken. Dat is ook nog iets, sommige SUVs moet je premium tanken ($0.30) duurder LOL. Maar kan flink aan tikken als je elke dag een commute van 30 mijl hebt.
Als je puur voor de looks van een SUV wilt gaan, wellicht een Nissan Rogue. Oud collega van mij heeft er een en die is er zeer te vreden over. Misschien anders een BMW X3 als het je man toch niet uit maakt. LOL.
Samengevat:
- BMW X3
- Nissan Rogue
- Jeep Liberty (met name iets oudere modellen zien er best leuk uit!)
- Nissan Xterra (omdat ik er zelf een heb en zeer over te spreken ben)
- Subaru Outback
- Toyota Rav4
Subaru Outback schijnt ook een leuke auto te zijn. Net geen SUV maar ook net geen Sedan. Je zit net iets hoger en komt met heel wat gadgets om je veilig op de weg te houden.
Overigens ik blijf bij mijn statement wat ik hier ook vaak tegen andere zeg. Mits je de 4WD nodig denkt te hebben zou ik er van weg blijven. Geen idee in elke omgeving je woont, maar hier in Chicago ben ik wel blij dat ik het heb. We hebben niet te veel sneeuw gehad maar genoeg om paar keer lekker met 4WD er door heen te gaan. Plus mijn 4WD gaat ook daad werkelijk offroad (nee niet alleen mijn Wrangler). Houd er ook rekening mee met AWD / 4WD dat er iets meer benzine verbruik zal zijn.
Een collega van mij heeft een Infinity G37 sedan V6 3.7L motor er in. All wheel drive maar moet premium tanken. Dat is ook nog iets, sommige SUVs moet je premium tanken ($0.30) duurder LOL. Maar kan flink aan tikken als je elke dag een commute van 30 mijl hebt.
Als je puur voor de looks van een SUV wilt gaan, wellicht een Nissan Rogue. Oud collega van mij heeft er een en die is er zeer te vreden over. Misschien anders een BMW X3 als het je man toch niet uit maakt. LOL.
Samengevat:
- BMW X3
- Nissan Rogue
- Jeep Liberty (met name iets oudere modellen zien er best leuk uit!)
- Nissan Xterra (omdat ik er zelf een heb en zeer over te spreken ben)
- Subaru Outback
- Toyota Rav4
Bedankt voor jullie hulp. Voor alle optie die ik voorbij zie komen, zit er niet de auto bij die ik nu in gedachen heb: namelijk de Honda CRV. Mijn eerste keus was eigenlijk de jeep Cherokee maar na het lezen van alle slechte reviews begon ik een beetje huiverig te worden.
Wij hebben al een Subaru Outback, geode auto, nooit geen problemen mee gehad en heel wat kilometers mee gemaakt. Maar het is ook fijn om een keer wat anders te rijden. In Oregon is de Subaru een populaire auto, en ook de Honda. De 4wd is ook zeker handig hier.
Ik heb ook aan de Toyota gedacht, maar dat vindt mijn man toch maar niks. Dus zo vrij ben ik ook weer niet om te kiezen:)..Honda Pilot ook een leuke auto, maar toch nog wel een beetje duur.
Wij hebben al een Subaru Outback, geode auto, nooit geen problemen mee gehad en heel wat kilometers mee gemaakt. Maar het is ook fijn om een keer wat anders te rijden. In Oregon is de Subaru een populaire auto, en ook de Honda. De 4wd is ook zeker handig hier.
Ik heb ook aan de Toyota gedacht, maar dat vindt mijn man toch maar niks. Dus zo vrij ben ik ook weer niet om te kiezen:)..Honda Pilot ook een leuke auto, maar toch nog wel een beetje duur.
Wij hebben eerder een Ford Explorer gehad, heel tevreden, al had hij net wat weinig trekvermogen voor een caravan. We hebben daarom deze keer (hebben een paar jaar buiten de VS gewoond) een maat groter genomen, de Expedition. maar een Explorer is normaal gesproken al snel groot genoeg. Ik vind zelf de Escape ook leuk, hebben we wel als huurauto gehad, zou ik ook best willen hebben.
Als huurauto hadden wij laatst een Chevrolet Equinox, heb er zelf niet in gereden, maar mijn man vond hem echt geweldig.
Wij hebben in het verleden wel een kleine Kia gehad, gebaseerd daarop zou ik zo voor een Kia Sorrento gaan, maar heb er zelf geen ervaring mee. Ik vind andere Aziatische merken vaak toch wel prijzig, vandaar dat wij voor de goedkopere Amerikaanse auto's gaan.
Ik rij zelf sinds 1,5 maand rond in een Ford Focus, klein maar fijn, en vooral erg zuinig, bevalt (als 2e auto) echt heel goed.
Als huurauto hadden wij laatst een Chevrolet Equinox, heb er zelf niet in gereden, maar mijn man vond hem echt geweldig.
Wij hebben in het verleden wel een kleine Kia gehad, gebaseerd daarop zou ik zo voor een Kia Sorrento gaan, maar heb er zelf geen ervaring mee. Ik vind andere Aziatische merken vaak toch wel prijzig, vandaar dat wij voor de goedkopere Amerikaanse auto's gaan.
Ik rij zelf sinds 1,5 maand rond in een Ford Focus, klein maar fijn, en vooral erg zuinig, bevalt (als 2e auto) echt heel goed.
Terug in Texas!
Ik vind de Ford Focus ook wel leuk, maar te klein. We willen de auto ook gebruiken als we bv gaan kamperen of voor een road trip.
Ik vind het wel handig om jullie ervaringen te lezen. Ik vind de BMW eigenlijk de mooiste maar zo duur gaan we niet.
Ik vind het wel handig om jullie ervaringen te lezen. Ik vind de BMW eigenlijk de mooiste maar zo duur gaan we niet.
Ja, precies, Focus werkt voor ons goed als 2e auto (ik haal en breng onze 3 kinderen er overal mee naar toe, doe er boodschappen mee, bezoek vriendinnen, enz), maar voor grotere trips hebben we echt een grotere auto nodig. Daar hebben we dus die Expedition voor, maar als we niet een caravan in de planning hadden was het waarschijnlijk weer een Explorer geworden. Of een Chevrolet, naar onze goede ervaring met de Equinox.
Terug in Texas!
-
- Amerika-ontdekker
Honda CRV is inderdaad zo gek nog niet! Vind het een fijn merk, maar wel behoorlijk prijzig (hier in NL althans).
Geen idee van het Amerikaanse motorenpalet, maar de 2,0-liter viercilinder (zonder turbo) die ze er hier in lepelen is niet bijzonder krachtig.
Geen idee van het Amerikaanse motorenpalet, maar de 2,0-liter viercilinder (zonder turbo) die ze er hier in lepelen is niet bijzonder krachtig.
De Honda CVR: kun je vergelijken Subaru en Toyota..de motor is volgens mij wel minder krachtig zoals jij al noemt. Begint denk ik bij 24.000 en loopt door tot 32.000. Waarschijnlijk wel goedkoper dan in Nederland.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1695 Weergaves
-
Laatste bericht door HennyCox
-
- 3 Reacties