Hallo allemaal,
Bedankt voor de reacties.
@Psv Wally: Ik zie net dat ik de oude route heb geplakt met Mariposa Grove (ik weet dat die gesloten is).
We rijden nu idd via de 120 en ik had Merced Grove al gevonden

thanks anyway.
Ook is het niet zeker dat we pas later op de dag weg gaan in Yosemite, maar als we willen kan dat

Maar misschien kiezen we ervoor om die meren en de Pass zelf te gaan bekijken. Dat zien we daar wel. We hebben nu iig een keuze
We rijden van Yosemite naar Bishop (over de Tioga pass) en dan naar Vegas. Mammoth lakes is wat verder van Las Vegas (daarom Bishop) en Bishop is qua overnachten ook goedkoper. En Death Valley, we komen toch niet door het park? Het is er idd net zo warm e.d. maar ik hoef daar dus geen overnachting bij Death Valley. Misschien komen we er langs en hebben we tijd om er te gaan kijken, maar misschien in het 10000 C en hebben we er geen zin in... We zien wel. We rijden in ieder geval door naar Vegas die dag.
Moab is een keuze. We hadden eerst de route SF - Denver en daar zat Moab bij. Maar nu we naar NY gaan en Monterey erbij doen gaat dat idd niet. Een andere keer hopelijk

........................................................
@Golden Hills en PsWally --> Bedankt voor de Stanford tip, was ook favoriet
.........................................................
@Martin en Marianne:
Mijn vriend is helemaal weg van San Francisco dus die wil daar voldoende tijd hebben.
We komen de eerste dag wat later aan dus dan hebben we nog 3 volle dagen voor SF en 1 dag voor Palo Alto/ Stanford.
New York aan het einde vinden we eigenlijk wel prima. Maar ik zal de vluchten qua prijs en tijden nog eens even vergelijken.
Maar met NY aan het einde kunnen we onze auto lekker dumpen in Phoenix en dan vliegen we de volgende ochtend rond 06;00 of 07:00 uur.
We zijn dan tegen 14:00 in NY. We hebben dan die dag, nog 2 hele dagen en de laatste dag vliegen we pas tegen 21:00 uur terug.
En waarschijnlijk met een directe vlucht, vind ik wel lekker op de terugweg.
Als we NYC aan het begin doen dan kom je meteen BAM in de het drukke schema (we willen toch veel doen in NYC).
Voor San Francisco hebben we nu de tijd
En Marianne, Zion is Springdale idd :$ oeps... Maar als we 1 nacht SF weg halen dan hebben we nog maar erg weinig tijd voor Bryce. Ik wil in zo'n park dan ook echt wel een wandeling maken e.d. als ik het op mijn lijstje zet. In Yosemite en Zion hebben wij daar nu wel ruimte voor. En in SF willen we ook lekker een dagje fietsen huren e.d.
.....................................................
@SanFran --> dat van die kustroute weet ik, maar we moeten keuzes maken...

En we hebben een hele dag in Monterey, misschien gaan we nog wel gewoon een stukje kust rijden. Een stuk en weer terug. Als we zin hebben...
Flagstaff zit er puur in omdat we vanuit Page in de ochtend naar de Antelope Canyon willen en dan naar de Grand Canyon willen.
We slapen daar dan en dan hebben we die dag in het park en dan willen we later op de dag naar Flagstaff rijden.
waarom Flagstaff? Redelijk dichtbij, goedkope accommodaties en weer dichtbij Sedona Slide park.
We willen die laatste dag lekker naar het Slide Park en dan rustig verder rijden naar Phoenix om daar te eindigen.
Als ik een nacht Flagstaff er uit haal en direct naar Phoenix moet rijden dan hebben we weinig tijd in de GC of geen tijd voor het Slide Park...
Conclusie
Ik snap jullie reacties en ik ga het nog even overwegen qua vlucht, vluchttijden en hotelprijzen om NY aan het begin van de reis te zetten of toch aan het einde van de reis.