Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Helena1610 : USA en Canada.
-
Helena1610
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Reis Helena1610 : USA en Canada.
Hoi,
Vorig jaar zou ik naar de USA - Canada gaan met mijn vader, inmiddels 80, om o.a. nog een keer highlights te bezoeken van delen die hij eerder gezien had maar nog een keer zou willen zien en tevens wat vrienden/familie leden te ontmoeten. Het wordt echt 'zijn' reis. Liefst wil hij zoveel mogelijk zien, vindt hij het heerlijk om (lange) reisdagen te maken / auto te rijden, elke dag vroeg op pad te gaan (uur of 6) en geen wandelingen. Wordt dus voor mij nog een uitdaging voor me om zijn tempo vol te houden, vooral dat vroege opstaan:). Ik heb diverse keren in USA gereisd oa deze winter (dec/jan) door californie / arizona en heb een goed beeld van reisafstanden (overigens echt een aanrader om in de winter west usa te bezoeken, super mooi!). Ik / hij weet ook dat er zo ontzettend veel te zien is dat "kiezen verliezen' is, voor elke keuze die je maakt om dingen te zien zijn er weer veel dingen die je daardoor weer niet kunt zien.
Zijn wens is een 'directe vlucht' dus wrs wordt dit de KLM vlucht naar San Francisco en terug vanuit Seattle (die om 18.00 's avonds). Terug vanuit Canada (waar mn vrienden/familie woont) heeft de voorkeur maar tot op heden is het nog niet gelukt om auto huur company te vinden die dit (zonder absurde kosten) toestaat.
Uiteindelijk is dit een concept route geworden met tegen de 6000 km in 4 wkn (en daar komt dan nog wel nodige reistijd in parken bij). SF is maar kort, alleen een middag (komen rond 12.00u aan) maar dat is al paar keer eerder bezocht. Nog een x de Grand Canyon zien was een must, net als Yellowstone en familie in canada. In onderstaand schema is route via Moab naar Yellowstone met dus maar een kort bezoek aan Moab. Alternatief zou zijn om via Bryce / Zion te reizen maar ook dan is het nog steeds een stevig stuk naar Yellowstone. Bedoeling is om die dag vroeg te vertrekken en zo ver mogelijk richting Jackson te rijden. In Canada is de route beperkt tot Waterton / Banff / Jasper, allemaal eerder bezocht maar met wens om dat nog een x te zien, itt Vancouver en omgeving.
Ik realiseer me dat dit een 'anders dan anders' reis is in vergelijking met reizen die ik op forum tegenkom met benodigde tijd voor bv wandelingen. Maar niettemin, willen jullie - met bovenstaande in het achterhoofd:
- naar dit schema kijken
- mn ook het stuk 'naar Yellowstone" of het haalbaar is of dat route via bryce / zion / salt lake wellicht handger is
- er wellicht handigere combinaties te maken zijn
- en als je niet wandelt de dgn voor Yellowstone aan de ruime kant zijn en beter elders ingezet kunnen worden.
Nog goed te weten: we zullen allebei rijden (heb al bij verhuurmaatschappijen nagevraagd maar zijn leeftijd is geen probleem) en zullen meeste hotels reserveren maar met mogelijkheid te annuleren zodat we nog tijdens de route kunnen wijzigen mocht dit nodig zijn.
Alvast super bedankt!!
dag plaats van plaats naar km
1 A'dam - San Francisco 0
3 San Francisco - Yosemite 315
4 Yosemite
5 Yosemite - Lone Pine 315
6 Lone Pine - Las Vegas 360
7 Las Vegas - G Canyon 450
8 Grand Canyon - Page 230
9 Page - Moab 430
10 Moab
11 Moab - Jackson hole 850
12 Jackson - Yellowstone 130 (bezoek gr teton nat park)
13 Yellowstone
14 Yellowstone
15 Yellowstone
16 Yellowstone -Gardiner
17 Gardiner - Kalispell 600
18 Kalispell - Waterton 280
19 Waterton - Banff 360
20 Banff
21 Banff
22 Banff
23 Banff - Jasper 300
24 Jasper
25 Jasper
26 Jasper - vernon 560
27 vernon (familie)
28 naar Seattle /vlucht A'dam 580
TOTAAL 5760 km
Vorig jaar zou ik naar de USA - Canada gaan met mijn vader, inmiddels 80, om o.a. nog een keer highlights te bezoeken van delen die hij eerder gezien had maar nog een keer zou willen zien en tevens wat vrienden/familie leden te ontmoeten. Het wordt echt 'zijn' reis. Liefst wil hij zoveel mogelijk zien, vindt hij het heerlijk om (lange) reisdagen te maken / auto te rijden, elke dag vroeg op pad te gaan (uur of 6) en geen wandelingen. Wordt dus voor mij nog een uitdaging voor me om zijn tempo vol te houden, vooral dat vroege opstaan:). Ik heb diverse keren in USA gereisd oa deze winter (dec/jan) door californie / arizona en heb een goed beeld van reisafstanden (overigens echt een aanrader om in de winter west usa te bezoeken, super mooi!). Ik / hij weet ook dat er zo ontzettend veel te zien is dat "kiezen verliezen' is, voor elke keuze die je maakt om dingen te zien zijn er weer veel dingen die je daardoor weer niet kunt zien.
Zijn wens is een 'directe vlucht' dus wrs wordt dit de KLM vlucht naar San Francisco en terug vanuit Seattle (die om 18.00 's avonds). Terug vanuit Canada (waar mn vrienden/familie woont) heeft de voorkeur maar tot op heden is het nog niet gelukt om auto huur company te vinden die dit (zonder absurde kosten) toestaat.
Uiteindelijk is dit een concept route geworden met tegen de 6000 km in 4 wkn (en daar komt dan nog wel nodige reistijd in parken bij). SF is maar kort, alleen een middag (komen rond 12.00u aan) maar dat is al paar keer eerder bezocht. Nog een x de Grand Canyon zien was een must, net als Yellowstone en familie in canada. In onderstaand schema is route via Moab naar Yellowstone met dus maar een kort bezoek aan Moab. Alternatief zou zijn om via Bryce / Zion te reizen maar ook dan is het nog steeds een stevig stuk naar Yellowstone. Bedoeling is om die dag vroeg te vertrekken en zo ver mogelijk richting Jackson te rijden. In Canada is de route beperkt tot Waterton / Banff / Jasper, allemaal eerder bezocht maar met wens om dat nog een x te zien, itt Vancouver en omgeving.
Ik realiseer me dat dit een 'anders dan anders' reis is in vergelijking met reizen die ik op forum tegenkom met benodigde tijd voor bv wandelingen. Maar niettemin, willen jullie - met bovenstaande in het achterhoofd:
- naar dit schema kijken
- mn ook het stuk 'naar Yellowstone" of het haalbaar is of dat route via bryce / zion / salt lake wellicht handger is
- er wellicht handigere combinaties te maken zijn
- en als je niet wandelt de dgn voor Yellowstone aan de ruime kant zijn en beter elders ingezet kunnen worden.
Nog goed te weten: we zullen allebei rijden (heb al bij verhuurmaatschappijen nagevraagd maar zijn leeftijd is geen probleem) en zullen meeste hotels reserveren maar met mogelijkheid te annuleren zodat we nog tijdens de route kunnen wijzigen mocht dit nodig zijn.
Alvast super bedankt!!
dag plaats van plaats naar km
1 A'dam - San Francisco 0
3 San Francisco - Yosemite 315
4 Yosemite
5 Yosemite - Lone Pine 315
6 Lone Pine - Las Vegas 360
7 Las Vegas - G Canyon 450
8 Grand Canyon - Page 230
9 Page - Moab 430
10 Moab
11 Moab - Jackson hole 850
12 Jackson - Yellowstone 130 (bezoek gr teton nat park)
13 Yellowstone
14 Yellowstone
15 Yellowstone
16 Yellowstone -Gardiner
17 Gardiner - Kalispell 600
18 Kalispell - Waterton 280
19 Waterton - Banff 360
20 Banff
21 Banff
22 Banff
23 Banff - Jasper 300
24 Jasper
25 Jasper
26 Jasper - vernon 560
27 vernon (familie)
28 naar Seattle /vlucht A'dam 580
TOTAAL 5760 km
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Helena1610 : USA en Canada.
Wanneer wil je precies gaan, in elke tijd van het jaar? Je schrijft vorig jaar.
Zijn alle passen open als jullie gaan?
Ik vind het eerste stuk vrij gehaast, of je nu via Moab gaat of via Zion en Bryce.
Is Yosemite een must? Zo nee, dan zou je in Las Vegas kunnen beginnen zodat je meer tijd hebt voor het stuk tussen LV en JAckson.
Marianne
Zijn alle passen open als jullie gaan?
Ik vind het eerste stuk vrij gehaast, of je nu via Moab gaat of via Zion en Bryce.
Is Yosemite een must? Zo nee, dan zou je in Las Vegas kunnen beginnen zodat je meer tijd hebt voor het stuk tussen LV en JAckson.
Marianne
-
Helena1610
- Amerika-ontdekker
Oeps sorry had ik er bij moeten zetten. De bedoeling was vorig jaar maar het wordt dit jaar, zomer 2016 (wrs juli), dus tioga pas ed zal open zijn. Ik heb wel gekeken naar vluchten op las vegas maar daar zijn geen rechtstreekse vluchten op dus vandaar dar we op San Fransisco uitkwamen. Aankomst is dan 11.45 dus (kleine) middag san fransisco en dan vroeg in de ochtend naar Yosemite. We hebben dan 1,5 dag voor valley / glacier Point en een hele dag voor tioga pas. We zullen ongetwijfeld de nodige stops maken maar gaan niet wandelen.......
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Moeilijk om mij in de schoenen van een 80-jarige te plaatsen, maar toch al wat feedback:
- 6000km en nog wat op 4 weken is zeker te doen. Wij reden in 2013 6500km op 3 weken. Zie https://qbic66.wordpress.com/usa-2013-overzicht/
2000 daarvan zaten wel geconcentreerd op 3 rijdagen.
- Wat moeten we precies verstaan onder "geen wandelingen"?
Als ik dat letterlijk neem, wordt dat dan niet wat saai, 6000km, vroeg opstaan, 4 weken lang, voornamelijk in de auto?
- Hoe lang is het geleden dat hij er geweest is? Kan hij goed tegen jetlag? Is hij nog goed te been (ongeacht of hij wil wandelen)?
- Je spreekt over een kort bezoek aan SF "alleen een middag", maar ik zie je in je planning springen van dag 1 naar dag 3. Foutje?
Indien je op dag 2 werkelijk al vertrekt naar SF, is dat niet wat te optimistisch? Ik denk namelijk ook niet dat jij (laat staan je vader?) op dag 1 nog veel zal doen nadat je landt, owv je jetlag.
- Dag 3-8 lijkt me ok. Voor Moab raad ik nog een extra dag aan. (Heb je 1 voor Arches en 1 voor Canyonlands/Dead Horse Point)
Uiteraard kan je na Page ook via Bryce en de Scenic Byway 12 naar Moab rijden. Kost je dan wel een nacht in Bryce + eigenlijk liefst ook in Torrey. Alternatief kan je ook via de Bicentennial Highway naar Hanksville & zo Moab rijden.
Choices, choices...
- Is Page - Moab niet wat te optimistisch? Wat met Monument Valley? Evt Natural Bridges NM? (en Goosenecks & Moki Dugway & Muley Point)
- Moab-Jackson is veel te lang. Ik zou dat opsplitsen in Vernal en zodoende via SR-128 Moab verlaten, via Colorado NM, via Douglas Pass, tot aan Dinosaur NM en zo Vernal. Dan via Flaming Gorge NRA naar Jackson.
- Als je niet wandelt, kan er imho nog wel een dag van Yellowstone af zodat je 2 volle dagen overhoudt; 1 voor de noordelijke loop en 1 voor de zuidelijke.
Dag 16 is eigenlijk ook nog integraal Yellowstone, dus kan er imho ook nog af. Dan rij je op 15 naar Kalispell. Dan zit je zowat rond het minimum voor een niet-wandel bezoek aan Yellowstone. (Al zal je sowieso wel wat over boardwalks moeten wandelen, wil je iets zien...)
- Kalispell-Waterton is haalbaar, dat deden wij ook omgekeerd in 2013, echter hebben wij toen het Many Glacier gebied in Glacier NP doelbewust overgeslaan. Als je ook dit wat wil verkennen, raad ik misschien aan om daar een overnachting te zetten en pas de dag nadien naar Waterton te rijden. Dan kan je het daar ook veel rustiger aan doen, voor je vertrek naar Banff.
- Ik neem aan dat je een van je dagen Banff ook zal gebruiken voor Yoho NP?
- 6000km en nog wat op 4 weken is zeker te doen. Wij reden in 2013 6500km op 3 weken. Zie https://qbic66.wordpress.com/usa-2013-overzicht/
2000 daarvan zaten wel geconcentreerd op 3 rijdagen.
- Wat moeten we precies verstaan onder "geen wandelingen"?
Als ik dat letterlijk neem, wordt dat dan niet wat saai, 6000km, vroeg opstaan, 4 weken lang, voornamelijk in de auto?
- Hoe lang is het geleden dat hij er geweest is? Kan hij goed tegen jetlag? Is hij nog goed te been (ongeacht of hij wil wandelen)?
- Je spreekt over een kort bezoek aan SF "alleen een middag", maar ik zie je in je planning springen van dag 1 naar dag 3. Foutje?
Indien je op dag 2 werkelijk al vertrekt naar SF, is dat niet wat te optimistisch? Ik denk namelijk ook niet dat jij (laat staan je vader?) op dag 1 nog veel zal doen nadat je landt, owv je jetlag.
- Dag 3-8 lijkt me ok. Voor Moab raad ik nog een extra dag aan. (Heb je 1 voor Arches en 1 voor Canyonlands/Dead Horse Point)
Uiteraard kan je na Page ook via Bryce en de Scenic Byway 12 naar Moab rijden. Kost je dan wel een nacht in Bryce + eigenlijk liefst ook in Torrey. Alternatief kan je ook via de Bicentennial Highway naar Hanksville & zo Moab rijden.
Choices, choices...
- Is Page - Moab niet wat te optimistisch? Wat met Monument Valley? Evt Natural Bridges NM? (en Goosenecks & Moki Dugway & Muley Point)
- Moab-Jackson is veel te lang. Ik zou dat opsplitsen in Vernal en zodoende via SR-128 Moab verlaten, via Colorado NM, via Douglas Pass, tot aan Dinosaur NM en zo Vernal. Dan via Flaming Gorge NRA naar Jackson.
- Als je niet wandelt, kan er imho nog wel een dag van Yellowstone af zodat je 2 volle dagen overhoudt; 1 voor de noordelijke loop en 1 voor de zuidelijke.
Dag 16 is eigenlijk ook nog integraal Yellowstone, dus kan er imho ook nog af. Dan rij je op 15 naar Kalispell. Dan zit je zowat rond het minimum voor een niet-wandel bezoek aan Yellowstone. (Al zal je sowieso wel wat over boardwalks moeten wandelen, wil je iets zien...)
- Kalispell-Waterton is haalbaar, dat deden wij ook omgekeerd in 2013, echter hebben wij toen het Many Glacier gebied in Glacier NP doelbewust overgeslaan. Als je ook dit wat wil verkennen, raad ik misschien aan om daar een overnachting te zetten en pas de dag nadien naar Waterton te rijden. Dan kan je het daar ook veel rustiger aan doen, voor je vertrek naar Banff.
- Ik neem aan dat je een van je dagen Banff ook zal gebruiken voor Yoho NP?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
-
Helena1610
- Amerika-ontdekker
ja hoor hij is verder goed ter been, maar - nog even los van zijn leeftijd - hij houdt sowieso niet van wandelen. Denk dat de meeste van de Amerika forum leden in 1 vakantie meer wandelen dan hij in al zijn 80 jaar!!!! Een reis met veel auto rijden sluit helemaal aan bij zijn natuurlijke ritme: hij staat altijd rond een uur of 5 a 5.30 op en heeft zijn hele leven al genoeg aan 4 a 5 uur slaap, jetlag heeft ie nooit, paar jaar terug nog in Canada geweest zonder jetlag probleem, autorijden vindt hij heerlijk. Zijn antwoord op deze route was: "maar 6000 km";)!!
Op zich verwacht ik dus niet dat het een probleem is op de tweede dag meteen te vertrekken, aangezien we geen van beiden last hebben van jetlag. Komt nog bij dat de KLM vlucht wel prettige tijden heeft irt jetlag, vertrek is 10.00 am en aankomst diezelfde dag 11.45 am. Zou wat anders zijn als t bv een nachtvlucht zou zijn.
En ja in banff nemen we yoho ook mee, zodra de route op hoofdlijnen vast staat, ga ik het per dag nog wat meer uitschrijven...
Maar tnx voor de tips, wrs haal ik dan in ieder geval een dag van Yellowstone af, die kan er dan bij moab bij. Wellicht ook nog een optie om die dag deels te besteden aan omgeving moab en dan later op de dag al een eerste stukje richting Jackson te rijden. Ga in ieder geval jullie verslag ook nog lezen, mooie combi die jullie gemaakt hebben!
Op zich verwacht ik dus niet dat het een probleem is op de tweede dag meteen te vertrekken, aangezien we geen van beiden last hebben van jetlag. Komt nog bij dat de KLM vlucht wel prettige tijden heeft irt jetlag, vertrek is 10.00 am en aankomst diezelfde dag 11.45 am. Zou wat anders zijn als t bv een nachtvlucht zou zijn.
En ja in banff nemen we yoho ook mee, zodra de route op hoofdlijnen vast staat, ga ik het per dag nog wat meer uitschrijven...
Maar tnx voor de tips, wrs haal ik dan in ieder geval een dag van Yellowstone af, die kan er dan bij moab bij. Wellicht ook nog een optie om die dag deels te besteden aan omgeving moab en dan later op de dag al een eerste stukje richting Jackson te rijden. Ga in ieder geval jullie verslag ook nog lezen, mooie combi die jullie gemaakt hebben!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yellowstone zou inderdaad met een dag minder kunnen, ook omdat je de dag dat je naar Gardiner gaat ook nog voor Yellowstone hebt. Waar wil je de andere dagen overnachten?
Je moet in het park wel eens wat rondlopen over de boardwalks, anders mis je erg veel. En zo nu en dan eens een uur wachten op een uitbarsting kan ook leuk en gezellig zijn; lunch mee, boek mee. Zo hebben wij al een paar keer de Great Fountain Geyser uit zien barsten, zei daarvoor bijvoorbeeld hier, zeker de moeite van het wachten waard.
Marianne
Je moet in het park wel eens wat rondlopen over de boardwalks, anders mis je erg veel. En zo nu en dan eens een uur wachten op een uitbarsting kan ook leuk en gezellig zijn; lunch mee, boek mee. Zo hebben wij al een paar keer de Great Fountain Geyser uit zien barsten, zei daarvoor bijvoorbeeld hier, zeker de moeite van het wachten waard.
Marianne
-
Helena1610
- Amerika-ontdekker
O wat mooi, nu al zin in! Het lopen over de boardwalks is geen probleem, het is niet zo dat hij slecht ter been is, hooguit stukken omhoog/omlaag is te zwaar.
Idee was te overnachten in West Yellowstone (en dan dus 1 nacht in gardiner).
Meteen nog andere vraag: zag dat jullie heuvel op zijn gegaan voor zicht grand prismatic spring. Ik lees wisselende berichten of dit wel of niet makkelijk te doen is. Feit dat het officieel niet meer mag na ongeluk zou erop wijzen dat je het niet zou moeten doen maar wat is je advies?
(En nee hoor dat gaat mijn vader niet doen maar fotografeer zelf veel dus verleidelijk om zelf wel even de heuvel op te gaan!!)
Idee was te overnachten in West Yellowstone (en dan dus 1 nacht in gardiner).
Meteen nog andere vraag: zag dat jullie heuvel op zijn gegaan voor zicht grand prismatic spring. Ik lees wisselende berichten of dit wel of niet makkelijk te doen is. Feit dat het officieel niet meer mag na ongeluk zou erop wijzen dat je het niet zou moeten doen maar wat is je advies?
(En nee hoor dat gaat mijn vader niet doen maar fotografeer zelf veel dus verleidelijk om zelf wel even de heuvel op te gaan!!)
- Robbie&Irene
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Op zich vreemd dat bij 1 ongeluk het gelijk verboden is om een heuvel te beklimmen. Zo waren wij in Joshua Tree NP en zagen op een zondag vele rots/bergbeklimmers, kennelijk een locale sport en toen viel er ook iemand van 35m hoog. Niets gehoord dat het daarna verboden werd te klimmen in JT NP. Overigens komen wij hier ook in september terug om vanaf deze heuvel een foto te maken van de Grandprismatic spring. In mei 2014 was de trail naar deze heuvel afgesloten "due bearactivities and snow" en door de kou zag je alleen maar mist/damp/stoom boven de G.P.S.!Helena1610 schreef: Meteen nog andere vraag: zag dat jullie heuvel op zijn gegaan voor zicht grand prismatic spring. Ik lees wisselende berichten of dit wel of niet makkelijk te doen is. Feit dat het officieel niet meer mag na ongeluk zou erop wijzen dat je het niet zou moeten doen maar wat is je advies?
Die heuvel is 'easy' niets bijzonders, alleen geen paadje of zo, al is een en ander wel uitgesleten door het vele gebruik. Handig want daardoor kan je het ook wat makkelijker vinden. Het uitzicht op GPS is echter geweldig. Niet overslaan dus!
Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is geen sprake van "de trail". Er lopen meerdere, onofficiële, paadjes naar boven, maar ze zijn allemaal verboden.Robbie&Irene schreef: In mei 2014 was de trail naar deze heuvel afgesloten "due bearactivities and snow" en door de kou zag je alleen maar mist/damp/stoom boven de G.P.S.!
De meeste mensen trekken zich daar niets van. Misschien is het ene pad makkelijker dan het andere, maar wij vonden het pad dat wij hebben genomen (en velen met ons) niet prettig; het was steil, en er lagen losse stenen en boomstammen. Je glijdt er gemakkelijk naar beneden.
Marianne
- Robbie&Irene
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Dit noem ik " de trail" Marianne beginnend bij Fairy falls, zie kaartje. Daar is volgens mij ook een parkeerplaatsje bij (en daar stond het verboden toegangsbordje op het pad bij de brug). De heuvel heet kennelijk zelf Picture Hill!

- niekie73
- Amerikafan
- Contacteer:
Ja dat is wel een trail, maar als je op streetview kijkt zul je zien dat je vanaf de trail geen mooi uitzicht hebt op GP.
Hiervoor zul je de paadjes het bos in moeten volgen, had het willen doen want een vriendin van mij had me schitterende plaatjes laten zien toen hun hem liepen, maar mijn voorbereiding was toch niet goed genoeg want ter plekke zagen wij dat je er niet met een camper van 27ft mocht parkeren
en de auto's zoals ook op view te zien is die langs de weg geparkeerd stonden kregen allemaal een bon.
Hiervoor zul je de paadjes het bos in moeten volgen, had het willen doen want een vriendin van mij had me schitterende plaatjes laten zien toen hun hem liepen, maar mijn voorbereiding was toch niet goed genoeg want ter plekke zagen wij dat je er niet met een camper van 27ft mocht parkeren
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Er is nog een andere plek waar je de Grand Prismatic Spring van boven kunt zien. Iets minder mooi, maar een alternatief als het niet lukt vanaf de heuvel langs de trail naar de Fairy Falls. Deze plek is op de Midway Bluff. Op het kaartje in de post van Robbie&Irene is het aangegeven. Parkeer de auto op een parkeerstrook aan de oostzijde van de weg, ietsje ten zuiden van de Grand Prismatic Spring. Ook daar is een heuvel en loopt een (zanderig) pad naar boven.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3290 Weergaves
-
Laatste bericht door stegeman
-
- 2 Reacties