Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nederlands erfgoed in New York city
Nederlands erfgoed in New York city
Dag allen,
Weet iemand of er nog overblijfselen zijn te zien van de Nederlandse kolonisten in NY city?
Ik weet dat er een standbeeld is in Battery park, een plaquette van Stuyvesant in St. Mark in the Bowery en er is een Stuyvesant-plein met ook een beeld van hem.
Maar verder?
Bedankt voor evt. Tips!
Weet iemand of er nog overblijfselen zijn te zien van de Nederlandse kolonisten in NY city?
Ik weet dat er een standbeeld is in Battery park, een plaquette van Stuyvesant in St. Mark in the Bowery en er is een Stuyvesant-plein met ook een beeld van hem.
Maar verder?
Bedankt voor evt. Tips!
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Nederlands erfgoed in NY city
Deze jongens doen een 'Dutch Tour' , deze tour heb ik nog nooit gedaan, maar over het algemeen zijn ze hun dure prijs meer dan waard
De NYC vlag is van ons oorspronkelijke 'oranje=blanje-bleu' afgeleid ..
Een aantal oude panden downtown vertonen typische NL architectuur
De NYC vlag is van ons oorspronkelijke 'oranje=blanje-bleu' afgeleid ..
Een aantal oude panden downtown vertonen typische NL architectuur
Re: Nederlands erfgoed in NY city
Bedankt!
Kende deze websites nog niet!
Wat betreft de Tour, poeh dat wordt een lastige, het is eigenlijk precies de Tour die ik graag zou willen doen! Echter ik heb m'n vrouw en zoon bij me...wordt lastig om (hele) dag voor pappa uit trekken als je maar 2,5 dag in NY hebt.
Ik ga er eens goed over na denken hoe we dat kunnen inpassen.
In elk geval bedankt!
Kende deze websites nog niet!
Wat betreft de Tour, poeh dat wordt een lastige, het is eigenlijk precies de Tour die ik graag zou willen doen! Echter ik heb m'n vrouw en zoon bij me...wordt lastig om (hele) dag voor pappa uit trekken als je maar 2,5 dag in NY hebt.
Ik ga er eens goed over na denken hoe we dat kunnen inpassen.
In elk geval bedankt!
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Nederlands erfgoed in New York city
Oeioei, "slechts" 2,5 dagen voor NYC ? Dat zijn er minstens 3 te weinig.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
Bennogr
- Amerika-expert
Wat mij het meeste treft is grafstenen met opschriften in het Nederlands. First Dutch Reformed Church in Brooklyn, even voorbij Prospect Park, hoek van Flatbush Avenue en Church Street, met de ondergrondse Q lijn. De trap op bij het station Church Street en dan links af naar de kerk, twee straten verderop. Overigens ook een leuke (en niet toeristieke buurt), Flatbush Avenue op (rechts vanaf Church Street) kom je in een buurt die aan het veranderen is. Rechtsaf op Dorchester Avenue en dan loop je tussen flatgebouwen en villa-achtige huizen. Cortelyou Road is ook een leuke straat met een cafe waar ze Belgisch bier hebben en een aantal leuke restaurants. Als je naar het cafe gaat (Costello Plan - tegenover de brandweer kazerne) zeg dan dag tegen de baas, meneer Heemskerk, Nederlandse vader, maar spreekt geen Nederlands meer). Zijn restaurant, 'erg gezellig' dat kan hij nog wel zeggen, even verderop is ook leuk en goed.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Deze gratis audio tour heb ik al een tijdje geleden opgeslagen:
http://www.newyork.nl/gratis-new-york/g ... wandeling/
Misschien heb je er wat aan, of kun je die maar ten dele doen.
http://www.newyork.nl/gratis-new-york/g ... wandeling/
Misschien heb je er wat aan, of kun je die maar ten dele doen.
- meyem
- Amerika-expert
leuke link, butterfly!
Thanks butterfly!
In Lower east Side MH. ligt in een kerkje Peter Stuyvesant begraven 'St. Marks in the Bowery. is iemand daar wel eens geweest?
In de Hudson vallei is ook wel wat te zien stroomopwaarts richting Albany.
In Lower east Side MH. ligt in een kerkje Peter Stuyvesant begraven 'St. Marks in the Bowery. is iemand daar wel eens geweest?
In de Hudson vallei is ook wel wat te zien stroomopwaarts richting Albany.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Heb daar schuin tegenover gewoond. Is leuke kerk, beeldje van Peter S. En de buurt is sindsdien aardig veryupt. Maar nog wel aardig, vooral als je richting Avenue A, B, of C loopt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Oké,
Ik ga ook naar kerkje in Brooklyn denk ik, moet keuzes maken Dykman farmhouse heeft een museum, is ook wel leuk.
Heb min of meer geregeld dat ik een ruime ochtend voormezelf heb
Ik zit in Queens dus begin in old reform Church in Brooklyn of het Dykmanhouse in noord MH., dan naar St.Mark Church/Stuyvesant square, dan naar Battery park.
Die audiotour kunnen mooi met z'n drieën doen.
Gaat wel wel goed komen!
Ik ga ook naar kerkje in Brooklyn denk ik, moet keuzes maken Dykman farmhouse heeft een museum, is ook wel leuk.
Heb min of meer geregeld dat ik een ruime ochtend voormezelf heb
Ik zit in Queens dus begin in old reform Church in Brooklyn of het Dykmanhouse in noord MH., dan naar St.Mark Church/Stuyvesant square, dan naar Battery park.
Die audiotour kunnen mooi met z'n drieën doen.
Gaat wel wel goed komen!
- meyem
- Amerika-expert
ik heb dat boekje van Jan Kees gekocht en het lag vandaag in de bus ... ziet er leuk uit 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 9880 Weergaves
-
Laatste bericht door Ellenellen
-
- 2 Reacties