Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerika envelop naar NL
-
StageNYCfall2007
- Amerikafan
Amerika envelop naar NL
Ik moet een naar mijzelf geadresseerde envelop naar de US (NYC) sturen. Kan dat?
Wat voor postzegels moeten erop en hoeveel?
Hoe kom ik aan die postzegels, of zijn NLse ook goed?
Ik hoop op jullie reacties!!
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave
USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Land Of The Free, Home Of The Brave
USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Nee, dat zal niet gaan. De envelop wel, maar frankeren wordt moeilijk. Nederlandse postzegels zijn natuurlijk niet geldig in de VS.
Vroeger was er iets als een internationaal postwissel, daarmee kon degene in het andere land postzegels kopen. Maar of dat nog bestaat? Geen idee!
Misschien geld insluiten voor de postzegels? Wel goed (onzichtbaar) verpakken zodat het wel aan komt.
Liliane
Vroeger was er iets als een internationaal postwissel, daarmee kon degene in het andere land postzegels kopen. Maar of dat nog bestaat? Geen idee!
Misschien geld insluiten voor de postzegels? Wel goed (onzichtbaar) verpakken zodat het wel aan komt.
Liliane
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Inderdaad de envelop maakt niet uit, maar de postzegels zullen ze daar moeten kopen. Postwissels bestaan niet meer, tegenwoordig is dat Best Western, maar die zou ik daar niet voor gebruiken (de kosten zijn veel hoger als wat de postzegels kosten) De enige optie die dus overblijf tis contact geld sturen. Vouw het in een blaadje zodat ze niet door de envelop het geld kunnen zien zitten.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Re: Amerika envelop naar NL
Ja, dat kan. Bij het postkantoor kun je een "internationale frankeercoupon" krijgen (wat de exacte Nederlandse term voor zo'n coupon is, weet ik niet). Zo'n coupon vertegenwoordigt een door de internationale postorganisatie vastgestelde frankeerwaarde voor een brief van een bepaald gewicht. In de U.S. kan men daarmee de retourbrief laten frankeren.StageNYCfall2007 schreef:Ik moet een naar mijzelf geadresseerde envelop naar de US (NYC) sturen. Kan dat?
--john
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als het alleen om de postzegels gaat kan je de USPS(United States Postal Service) http://www.usps.com. Je moet een account aan maken, maar dat kan iedereen, maakt niet uit in wat voor land je woont. Je kan dan postzegels kopen en ze op laten sturen naar je adres in NY.StageNYCfall2007 schreef:Ik moet een naar mijzelf geadresseerde envelop naar de US (NYC) sturen. Kan dat?
Je kan ook op die manier brieven en kaarten versturen. De USPS print ze uit, doet er een postzegel op en verstuurd ze. Mijn vrienden en familie maakt daar altijd gebruik van, is goedkoper en gaat sneller dan met met de NL post.
Ik heb er zelf gebruik van gemaakt voor al m'n kerstkaarten. Hoefde er de deur niet voor uit en werd verstuurd over de hele wereld.
http://www.usps.com/netpost/welcome.htm ... stservices
DUs vanuit de USA kan je global versturen maar vanuit het buitenland alleen in de US.
--
Tink
Tink
Die bestaan niet meer.....JohnNJ schreef:Ja, dat kan. Bij het postkantoor kun je een "internationale frankeercoupon" krijgen (wat de exacte Nederlandse term voor zo'n coupon is, weet ik niet). Zo'n coupon vertegenwoordigt een door de internationale postorganisatie vastgestelde frankeerwaarde voor een brief van een bepaald gewicht. In de U.S. kan men daarmee de retourbrief laten frankeren.StageNYCfall2007 schreef:Ik moet een naar mijzelf geadresseerde envelop naar de US (NYC) sturen. Kan dat?
--john
Ze bestaan nog wel. In de U.S. zijn ze bij de postkantoren te koop. Misschien dat de geprivatiseerde posterijen in Nederland er geen zin meer in had?wiepster schreef:Die bestaan niet meer.....
--john
Laatst gewijzigd door JohnNJ op 17 jan 2007, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Idd, te weinig vraag naar......JohnNJ schreef:Ze bestaan nog wel. In de U.S. zijn ze bij de postkantoren te koo. Misschien dat de geprivatiseerde posterijen in Nederland er geen zin meer in had?wiepster schreef:Die bestaan niet meer.....
--john
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht