Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

cadeautjes voor Amerikanen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
HCheer
Amerika-ontdekker

cadeautjes voor Amerikanen

Bericht door HCheer »

Over twee weken vertrek ik eindelijk nog eens naar mijn favoriete land.
Op bezoek bij mijn liefje en enkele vrienden in Arizona.:)
Wat kan ik meenemen vanuit België? Waarmee zou ik mijn Amerikaanse hosts blij maken? De dingen die ik eerder meenam (speculaas, chocolade, bier) begin je steeds meer en meer in Amerika te vinden, dus vind ik het stom om met iets Belgisch af te komen dat ze daar ook gewoon verkopen.
Dus ideetjes zijn welkom! Ook liefst iets wat goed houd, want na een weekje verhuis ik van locatie. En uiteraard wat toegelaten is in de bagage en niet te zwaar is.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: cadeautjes voor Amerikanen

Bericht door PSVwally »

Stroopwafels/drop....
avsboz
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Vooroordeel-bevestigend cadeau: wooden shoes ofwel klompen :D
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
HCheer
Amerika-ontdekker

Bericht door HCheer »

jaaaa stroopwafels! dat is een goeie.

en die klompen...tja ik ben Belgisch, wel een grensgevalletje, maar die laat ik toch over aan de echte Nederlanders;)
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Stroopwafels begin je hier ook te zien. Bonbons, mmmmm. Als je het in de handbagage kan doen.
Ik dacht ook nog aan iets van kant van Brugge. Ik heb ooit een sleutelhanger gekregen met een kanten dingetje erin, en ik heb een klein kanten zwaantje ingelijst hangen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Bianca Stripes&Stars
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bianca Stripes&Stars »

Hagelslag!
Dat noemen jullie muizenstrontjes toch? :clap: :D
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
HCheer
Amerika-ontdekker

Bericht door HCheer »

ik zeg ook gewoon hagelslag hoor. maar dat is misschien ook leuk ja, ik weet dat ze in de Albert Heijn zo een doosje hebben met allerlei minidoosjes hagelslag van allerlei soorten.

En dat Brugs kant is ook wel leuk, is voor mij een behoorlijk eind rijden, maar misschien vind ik ergens anders wel zoiets. Ik denk dat zijn moeder zoiets wel leuk zou vinden.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Ik vind boeken altijd super om te krijgen. Van die coffeetable boeken met mooie foto's.

Verder natuurlijk stroopwafels, vlokken, en dat soort lekkers. Hier kan je bij de HEB mini stroopwafels kopen maar ze smaken niet zo lekker als de echte. En kaas, ben altijd superblij als m'n vader een pakje met kaas stuurt.
Drop vind ik zelf niet echt lekker, en heb maar zelden meegemaakt dat Amerikanen het lekker vinden. Meestal eten ze beleefd 1 dropje en zijn er dan klaar mee.

Fridgemags zijn misschien ook een goed idee, de meeste Amerikanen hebben een koelkast vol met magneten.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Dingen die wij vaak mee (moeten) nemen: smeerkaas (gewoon die van eru, en de sambal variant), droge kroepoek die nog in de olie gebakken moet worden ( niet echt Nederlands, maar schijnbaar niet makkelijk te krijgen in de VS), borrelnoten en er wordt ook vaak gevraagd piccalilly en nasikruiden mee te nemen.
Dit zijn natuurlijk producten waar onze familie bekend mee is en daarom vragen dit mee te nemen. Misschien voor jou helemaal geen goede ideeën, maar misschien heb je er wel wat aan :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Een shirt van je favoriete club, of een CD van Triggerfinger, Stromae of Arno :thumbup:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Leonidas bonbons. Gegarandeerd success.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Tja, je zou mij geen plezier doen met bonbons. Ik hou echt niet van chocola. Maar zou het gebaar natuurlijk wel waarderen. Enige uitzondering is Kinder verrassings eieren, daar ben ik dan wel blij mee, maar eigenlijk alleen omdat ik de speeltjes zo leuk vind :lol:
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Dat moet je alleen als cadeautje vragen als je eigenlijk geen zin hebt in die kennissen over de vloer, LittePhoenix :lol:

http://www.canada.com/story.html?id=7ab ... db1928c070
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Wat ik altijd standaard meeneem zijn stroopwafels, chocolade (vooral degene met een beetje alcohol erin zijn populair) en gek genoeg DE koffie.
Mensen die echt van koffie houden zijn er helemaal weg van.
HCheer
Amerika-ontdekker

Bericht door HCheer »

Ok bedankt voor alle tips! Ik heb nu al een flinke boodschappenlijst klaar. Nu zag ik in een winkel leuke kleine potjes met advocaat. Ze kennen daar wel eggnog maar advocaat is toch nog een beetje anders toch??
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Heeft er wel eens iemand bier meegenomen?

Een kennis van me is een echte bierliefhebber, maar ik weet niet of ik het durf mee te nemen in mijn koffer.
HCheer
Amerika-ontdekker

Bericht door HCheer »

Ja bier heb ik al verschillende keren meegenomen, in flesjes en in blikjes. Altijd probleemloos aangekomen.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Voor de mensen die bier mee sjouwen. Kijk even of er een Binny's Liquor depot in de buurt is bij de plaats waar je heen gaat hier in de VS. Daar kan je echt een gigantisch groot assortiment aan bier vinden, inclusief vele Europese bieren!

http://www.binnys.com/
Gast

Bericht door Gast »

Of bij TotalWine, die hebben ook een groot bier assortiment. :thumbup:
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

HCheer schreef:Ok bedankt voor alle tips! Ik heb nu al een flinke boodschappenlijst klaar. Nu zag ik in een winkel leuke kleine potjes met advocaat. Ze kennen daar wel eggnog maar advocaat is toch nog een beetje anders toch??
Volgens mij is er in Amerika niet iets te koop wat hetzelfde is als advocaat. De laatste keer dat we gingen werd ons ook op het laatste moment gevraagd of we advocaat mee wilden nemen ( alleen zaten we toen al bij de gate, dus dat ging niet meer), dus blijkbaar is het daar dan niet te koop :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer