Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Beste locatie LA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ivy123
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Beste locatie LA

Bericht door Ivy123 »

Goedemorgen!
In juni vliegen we naar LA om vanuit daar een rondje te maken. In eerste instantie hadden we het Best Western nabij LAX geboekt omdat we eind van de middag pas aankwamen en het idee hadden pas rond etenstijd in het hotel aan te komen. Nu hebben we toch besloten om ons ticket om te boeken en een rechtstreekse vlucht te boeken. Nu komen we om 11.30 uur al aan en ik weet niet of het dan verstandig/leuk is om bij het vliegveld te overnachten. We hebben in principe dan nog een redelijke dag over om wat te ondernemen. De volgende ochtend vertrekken we naar Pismo Beach. Heeft iemand tips voor een leuke buurt om de eerste nacht te verblijven en tevens een goede uitvalbasis voor Pismo?

Alvast bedankt voor de reacties weer :thumbup:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Beste locatie LA

Bericht door Marcopstal »

Vanaf Marina Del Rey tot Santa Monica is goed, maar natuurlijk al snel iets prijzigers.

Je zou er voor kunnen kiezen om reeds tot Santa Barbara te rijden. Zonder stops doe je daar ongeveer 2 uur over. Dat is dan wel misschien iets minder interessant voor de volgende dag aangezien de volgende halte in Pismo niet zo heel veel verder is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

In principe kan je vanuit LAX prima bepaalde delen van LA verkennen. Met de auto ben je zo in Venice Beach, Santa Monica, eerste stuk van Malibu. Ook de Getty Center ligt dichtbij. Hollywood is iets verder weg maar ook zeker te doen.

LAX is alleen niet de leukste plek om te verblijven. Daarvoor zou ik naar bovengenoemde wijken kijken. Santa Monica is behoorlijk aan de prijs, maar er schijnen wel enkele betaalbaardere motels te zijn. In Venice Beach zijn weinig hotels, maar wel een hoop cottages en kamers te huur via Homeaway of Airbnb. Malibu zou je ook kunnen doen. 's Avonds is het daar leuk om te eten, er zijn een aantal restaurants direct aan het strand. Vanaf daar zit je gelijk op de goede weg als je de volgende richting richting Pismo Beach gaat rijden.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Kom je op het einde van de vakantie ook nog terug in LA? Dan zou ik inderdaad gewoon ergens langs de kust gaan zitten voor die nacht.
Hein87
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Hein87 »

Wij hadden ongeveer hetzelfde als jullie: we kwamen net voor het middaguur aan en gingen de volgende dag ook naar Pismo Beach. Wij hadden dan ook bewust voor een motel in Santa Monica gekozen omdat we dan dat gedeelte al konden verkennen en de volgende dag direct op de Highway 1 richting Pismo zaten. Qua afstand van LAX is dat meer dan prima te doen en wij hadden een aardig motel voor iets van 100 dollar (in januari) op een minuutje of 2 lopen van het strand en nog geen 10 minuten vanaf de pier. Geen spijt van gehad.
Ivy123
Amerika-ontdekker

Bericht door Ivy123 »

Top, dank voor de tips!

Op het eind hebben we nog 3 nachten LA, we gaan dus inderdaad even kijken of we iets betaalbaars kunnen vinden langs de kust ;)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je op het einde nog 3 nachten LA hebt zou ik eerlijk gezegd al proberen om LA uit te komen. Ik kwam ook zo net na de middag aan en reed tegen 1430 weg bij Alamo. Dan kan je makkelijk nog een stukje rijden. Je zou bv richting Santa Barbara kunnen rijden, zoals eerder werd voorgesteld. Maar je zou ook gewoon net de stad uit kunnen rijden richting Malibu/Oxnard/Camarillo. Dan heb je de volgende ochtend geen last van files en voldoende tijd om bv even wat inkopen te doen, maar ook om op het gemakje via wat mooie parken en Santa Barbara richting Pismo Beach te rijden
Hein87 schreef:Qua afstand van LAX is dat meer dan prima te doen en wij hadden een aardig motel voor iets van 100 dollar (in januari) op een minuutje of 2 lopen van het strand en nog geen 10 minuten vanaf de pier. Geen spijt van gehad.
Weet je toevallig nog welk hotel dit was? Dat is namelijk wel handig om te weten :wink:
Ivy123
Amerika-ontdekker

Bericht door Ivy123 »

Ik heb toevallig net een hotel in Santa Monica geboekt. Is dat ook goed of beter iets verder?
Ik was namelijk zo blij dat ik dus ook echt een leuk motel gevonden had aan het strand voor $103 op een vrijdagavond!! Haha waar een mens wel niet blij van kan worden.. Het Seaview Hotel. Niet super fancy ofzo, maar de ligging is heel goed, ziet er prima uit en ook prima reviews! Het is nog wel te annuleren trouwens..
Laatst gewijzigd door Ivy123 op 16 feb 2016, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Het maakt op zich niet zoveel uit. Een dagje aan het strand na aankomst is ook best lekker, toch? Je kunt in de middag een fietstocht maken naar venice Beach en weer terug. Bij Venice Beach zijn veel leuke lunchzaakjes en Abbot Kinney Blvd is hartstikke gezellig, met alle leuke winkeltjes. De volgende ochtend ben je vanwege de jetlag waarschijnlijk erg vroeg wakker, dus kun je vroeg de weg op (en voor de drukte uit rijden). Je zult hoogstwaarschijnlijk al vroeg in Santa Barbara aankomen, dus genoeg tijd voor een stop daar, om even over de pier te wandelen en het centrumpje te verkennen, en dan door naar Pismo Beach.

Lijkt me een prima en relaxte start van je vakantie!
Ivy123
Amerika-ontdekker

Bericht door Ivy123 »

Dat klinkt helemaal geweldig. Toch nog wat doen op de eerste dag, maar wel lekker relaxed! Ik denk dat we het dan laten zoals het nu is..
Bedankt voor de reacties!
Hein87
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Hein87 »

PSVwally schreef:
Hein87 schreef:Qua afstand van LAX is dat meer dan prima te doen en wij hadden een aardig motel voor iets van 100 dollar (in januari) op een minuutje of 2 lopen van het strand en nog geen 10 minuten vanaf de pier. Geen spijt van gehad.
Weet je toevallig nog welk hotel dit was? Dat is namelijk wel handig om te weten :wink:
Dat was dus Seaview, het hotel wat Ivy123 geboekt heeft :mrgreen:
Ivy123 schreef:Ik heb toevallig net een hotel in Santa Monica geboekt. Is dat ook goed of beter iets verder?
Ik was namelijk zo blij dat ik dus ook echt een leuk motel gevonden had aan het strand voor $103 op een vrijdagavond!! Haha waar een mens wel niet blij van kan worden.. Het Seaview Hotel. Niet super fancy ofzo, maar de ligging is heel goed, ziet er prima uit en ook prima reviews! Het is nog wel te annuleren trouwens..
Niks mis mee, niet het meest moderne interieur, maar de ligging is geweldig, het personeel is ontzettend vriendelijk en het slaapt prima.
Vanuit hier zijn wij de volgende ochtend de route richting Pismo Beach begonnen en vanuit het hotel zit je bijna direct al op de Highway 1. Je bent waarschijnlijk al vroeg wakker die eerste ochtend dus je kunt lekker op tijd aanrijden. Op de route zit na een kwartiertje rijden al een Vons (/Safeway) waar je als je wil je eerste inkopen kunt doen en meteen een klantenkaart voor korting kunt fixen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer