Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overnachten Grand Canyon north rim.
Overnachten Grand Canyon north rim.
Hallo,
We zitten in de laatste fase van het plannen van onze overnachtingen voor onze amerikareis in september 2016. Alles ligt al vast behalve Gc. We komen van bryce en na de gc rijden we naar springdale om zion te bezoeken. De grand canyon lodge is echter volgeboekt en weken kijken naar reservaties die mogelijk geannuleerd zouden worden heeft nog niks opgeleverd.
Wat zouden we best doen? We hebben 2 nachten.
Ik dacht anders 1 nacht kanab en dan de 2de nacht toe te voegen aan zion. Op die manier kunnen we na de wandeling in gc in de late middag direct doorrijden naar Zion. Als we nu naar kanab rijden of direct door naar springdale, erg veel verschil maakt het niet meer dan + we zijn dan de volgende morgen direct in zion zonder nog te moeten rijden. Of zijn er mogelijkheden om reletief dicht bij de rim te overnachten buiten de lodge in het park zelf?
Alvast bedankt, Pieter-Jan.
We zitten in de laatste fase van het plannen van onze overnachtingen voor onze amerikareis in september 2016. Alles ligt al vast behalve Gc. We komen van bryce en na de gc rijden we naar springdale om zion te bezoeken. De grand canyon lodge is echter volgeboekt en weken kijken naar reservaties die mogelijk geannuleerd zouden worden heeft nog niks opgeleverd.
Wat zouden we best doen? We hebben 2 nachten.
Ik dacht anders 1 nacht kanab en dan de 2de nacht toe te voegen aan zion. Op die manier kunnen we na de wandeling in gc in de late middag direct doorrijden naar Zion. Als we nu naar kanab rijden of direct door naar springdale, erg veel verschil maakt het niet meer dan + we zijn dan de volgende morgen direct in zion zonder nog te moeten rijden. Of zijn er mogelijkheden om reletief dicht bij de rim te overnachten buiten de lodge in het park zelf?
Alvast bedankt, Pieter-Jan.
Re: Overnachten grand canyon north rim
Hey,
Misschien is er nog plaats in Jacob Lake Inn north rim. Dit is zo'n 45 mijl van de north rim.
Lilo
Misschien is er nog plaats in Jacob Lake Inn north rim. Dit is zo'n 45 mijl van de north rim.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Of probeer de Kaibab Lodge. En blijven checken voor de North Rim, het is toch wel erg mooi om daar te zitten. Wij zagen vorig jaar dat er heel regelmatig iets vrij kwam. Maar ook dat het dan weer heel snel volgeboekt was.
Marianne
Marianne
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 29
- Contacteer:
Ik weet niet of er nog vrije kampeerplekken zijn, anders is dat natuurlijk ook nog een optie.
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Idd wat Marianne al zegt, blijven checken. Er komt regelmatig wat vrij is mijn ervaring.
En anders is de Kaibab Lodge een mooie oplossing. De Jacob Lake Inn vind ik er aan de buitenkant erg armoedig uitzien.
En anders is de Kaibab Lodge een mooie oplossing. De Jacob Lake Inn vind ik er aan de buitenkant erg armoedig uitzien.
Gebruiken jullie deze site om te kijken naar beschikbaarheid?
http://www.grandcanyonforever.com/lodging
Want hierop heb ik nog nooit iets zien veranderen.
Alvast bedankt voor de aangehaalde oplossingen. Zonder plotse plaats in het park zelf zal het de Kaibab lodge worden.
http://www.grandcanyonforever.com/lodging
Want hierop heb ik nog nooit iets zien veranderen.
Alvast bedankt voor de aangehaalde oplossingen. Zonder plotse plaats in het park zelf zal het de Kaibab lodge worden.
-
Vito
- Amerika-expert
Deze link bedoel je?
https://reservations.foreverresorts.com ... rtyKey=181
Ik zie nu bv. Vrije plekken op 5 en 7 september.
https://reservations.foreverresorts.com ... rtyKey=181
Ik zie nu bv. Vrije plekken op 5 en 7 september.
Kan zijn, (heb er zelf nog nooit overnacht)maar als er nergens anders geen plaats meer is, toch een optie. En je bent er toch alleen maar om te slapen he.Vito schreef: De Jacob Lake Inn vind ik er aan de buitenkant erg armoedig uitzien.
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
-
Vito
- Amerika-expert
Tja, ieder het zijne. Ik slaap liever in een enigszins comfortabel en niet vervallen motel.
Maar TS zit al in de Kaibab lodge
Heel stuk dichterbij ook.
Maar TS zit al in de Kaibab lodge
-
Saense
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Jacob Lake biedt diverse soorten kamers aan. Hotelkamers zijn de beste en zeker niet slecht, motelkamers zijn eenvoudiger, maart hebben wel douche e.d.. Ook zijn er simpele lodges, waarvan sommige vrijstaand of 2 onder 1 kap. Dus even op de website kijken wat er beschikbaar is. Daar staan ook beschrijvingen van deze accommodatie.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 29
- Contacteer:
Wij hebben al eens geslapen in de Jacob Lake Inn, ik vond de kamers absoluut niet slecht. Schoon, ruim, niet het nieuwste maar zeker niet oud en uitgewoond. Het eten was er goed en ze hebben heerlijke cookies
-
moon29
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Even dit topic nieuw leven inblazen...
ondanks dat we nog niet weten (afhankelijk van vlieg ticket prijzen) of we op 28 juni 2019 of een dag later heen zullen vliegen ben ik toch bepaalde accomodaties al annuleerbaar aan het boeken. Zo wilde ik ook de North Rim GC alvast maar boeken. We willen daar 1 nacht blijven, maar ik dacht als ik in 1 boeking nou 2 nachten boek (dan hoef ik maar 1 nacht aan te betalen, ipv wanneer ik 2 boekingen maak voor 1 nacht. Dan moet ik beide nachten aanbetaten.
En dan kan ik er zodra we weten wanneer we vliegen 1 van annuleren. Mits dat mogelijk is op die manier. Iemand hier ervaring mee?
Daarnaast wilde ik graag de beste cabin boeken met rim view (dat is western cabin met rim view toch?? Maar momenteel is alleen de Pioneer Cabin beschikbaar voor onze data.
Hoe ligt die t.o.v. de rim? En hoe zijn die cabins? Iemand hier ervaring daarmee?
Ik hoor het heel graag.
ondanks dat we nog niet weten (afhankelijk van vlieg ticket prijzen) of we op 28 juni 2019 of een dag later heen zullen vliegen ben ik toch bepaalde accomodaties al annuleerbaar aan het boeken. Zo wilde ik ook de North Rim GC alvast maar boeken. We willen daar 1 nacht blijven, maar ik dacht als ik in 1 boeking nou 2 nachten boek (dan hoef ik maar 1 nacht aan te betalen, ipv wanneer ik 2 boekingen maak voor 1 nacht. Dan moet ik beide nachten aanbetaten.
En dan kan ik er zodra we weten wanneer we vliegen 1 van annuleren. Mits dat mogelijk is op die manier. Iemand hier ervaring mee?
Daarnaast wilde ik graag de beste cabin boeken met rim view (dat is western cabin met rim view toch?? Maar momenteel is alleen de Pioneer Cabin beschikbaar voor onze data.
Hoe ligt die t.o.v. de rim? En hoe zijn die cabins? Iemand hier ervaring daarmee?
Ik hoor het heel graag.
Ik heb toevallig vorige week geboekt en je betaalt 1 nacht aan. Blijf/boek je 1 nacht betaal je 100% aan, dat percentage zakt als je meerdere nachten zou blijven. Wat je ook doet, je krijgt je aanbetaling terug mocht je annuleren. Boek dus gewoon wat je echt nodig hebt. Er is daar gewoon schaarste aan accommodatie en dat vertaalt zich ook in de prijs. Ik kon ook alleen de Pioneer boeken. Ik stel mij in op een oude boshut, dan kan het alleen maar meevallen. Soortgelijke accommodatie waar ik in andere NP's ben geweest hadden ook een interieur uit 1950. Wat ik zo las liggen ze op loopafstand van de edge, dat lijkt mij prima genoeg om de zonsopgang mee te kunnen maken.
Edit: Ik snap nu wel wat je in gedachten had, maar zo werkt het bij boekingen meestal niet. Doorgaans vervalt de ene boeking geheel voor je evt. een andere kunt maken en kun je geen wijzigingen doen binnen hetzelfde reserveringsnummer. Ik zou eerst zo snel mogelijk de tickets boeken en daarna meteen deze accommodatie op de juiste datum. Dat lijkt mij ook "netter", maar dat is waarschijnlijk meer een persoonlijk ding.
Edit: Ik snap nu wel wat je in gedachten had, maar zo werkt het bij boekingen meestal niet. Doorgaans vervalt de ene boeking geheel voor je evt. een andere kunt maken en kun je geen wijzigingen doen binnen hetzelfde reserveringsnummer. Ik zou eerst zo snel mogelijk de tickets boeken en daarna meteen deze accommodatie op de juiste datum. Dat lijkt mij ook "netter", maar dat is waarschijnlijk meer een persoonlijk ding.
-
Vito
- Amerika-expert
Ik heb geen idee of kan wat jij wilt. Sowieso niet online, dan zou je dat telefonisch moeten proberen.
Ik had gewoon 5 losse overnachtingen geboekt en heb er uiteindelijk 4 laten vervallen.
Er zijn maar 4 western cabins met rim view. Ik vond het werkelijk fantastisch en écht de moeite waard. De inrichting viel mij mee, maar ik had me dan ook ingesteld op zeer primitief. Er zat een koelkastje in en een kacheltje.
Maar de schommelstoelen op de veranda met de rim view waren toch wel het toppunt
Ik zou blijven kijken, er wordt veel geannuleerd dus je hebt best kans dat er nog eentje vrij komt.
Ik had gewoon 5 losse overnachtingen geboekt en heb er uiteindelijk 4 laten vervallen.
Er zijn maar 4 western cabins met rim view. Ik vond het werkelijk fantastisch en écht de moeite waard. De inrichting viel mij mee, maar ik had me dan ook ingesteld op zeer primitief. Er zat een koelkastje in en een kacheltje.
Maar de schommelstoelen op de veranda met de rim view waren toch wel het toppunt
Ik zou blijven kijken, er wordt veel geannuleerd dus je hebt best kans dat er nog eentje vrij komt.
-
moon29
- Amerikakenner
- Contacteer:
ben ik helemaal met je eens, zou ik normaal ook zo doen. Echter vliegtickets zijn nog niet beschikbaar voor mijn data en cabins al bijna allemaal bezet dus ik moet ietstomhster schreef:Ik zou eerst zo snel mogelijk de tickets boeken en daarna meteen deze accommodatie op de juiste datum. Dat lijkt mij ook "netter", maar dat is waarschijnlijk meer een persoonlijk ding.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Als je iets kan boeken in de lodge aan de North Rim: doen.
Daarna ELKE dag blijven kijken (zeker in de weken/maanden voor je reis): als er iets beter vrijkomt, herboeken.
Voor onze trip vorig jaar was de lodge eerst totaal niet beschikbaar. Enkele maanden vooraf kwam er een Western Cabin vrij en een week voor vertrek een Western Cabin met Rim view. Geluk dus, ze hebben maar 3 western cabins met rim view (hoewel rim view relatief is, er staan eigenlijk te veel bomen daar maar we zaten wel aan de rand van de lodge dus rustiger en aan de start van de trail).
Vele cabins van de lodge zien er vrij mistroostig uit (de pionier cabins?)- eigenlijk zijn het de western cabins die je wil hebben en die ruim zijn en lekker grote blokhutten (blijkbaar zitten er wel veel muizen daar, gehoord van andere forumleden).
Ik ben blij dat ik daar geslapen heb, al is het wel gewoon een "toeristen plek" (druk, heel duur eten). Maar de ligging is goed.
Daarna ELKE dag blijven kijken (zeker in de weken/maanden voor je reis): als er iets beter vrijkomt, herboeken.
Voor onze trip vorig jaar was de lodge eerst totaal niet beschikbaar. Enkele maanden vooraf kwam er een Western Cabin vrij en een week voor vertrek een Western Cabin met Rim view. Geluk dus, ze hebben maar 3 western cabins met rim view (hoewel rim view relatief is, er staan eigenlijk te veel bomen daar maar we zaten wel aan de rand van de lodge dus rustiger en aan de start van de trail).
Vele cabins van de lodge zien er vrij mistroostig uit (de pionier cabins?)- eigenlijk zijn het de western cabins die je wil hebben en die ruim zijn en lekker grote blokhutten (blijkbaar zitten er wel veel muizen daar, gehoord van andere forumleden).
Ik ben blij dat ik daar geslapen heb, al is het wel gewoon een "toeristen plek" (druk, heel duur eten). Maar de ligging is goed.
-
ludwig
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Wij konden alleen nog een motel kamer boeken. Meerdere keren gekeken of er nog iets anders beschikbaar kwam, maar dat gebeurde niet. En achteraf ook helemaal niet erg. We hebben er echt alleen geslapen. Zonsondergang bekeken vanaf een stoel bij de Lodge en voor de zonsopgang naar Bright Angel Point gelopen. Ik vond de Rim view cabins best nog een stuk van de rim afliggen. Of je daar vandaan ook het 1e daglicht ziet verschijnen in de canyon vraag ik mij af.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hadden in 2015 in eerst instantie een motelkamer geboekt, maar konden dat later nog annuleren toen er een Western Cabin vrij kwam. De ligging is erg mooi, maar het is niet zo dat je echt de canyon in kijkt. Maar voor de cabin en de ligging zo ik het zo weer doen.
Je kunt via google wel wat plattegronden vinden (google op north rim lodge map), dan zie je de ligging van de verschillende cabins en het motel.
Ik denk dat je wel een reservering van 2 nachten aan kunt passen. Of het online kan weet ik niet. Je kunt het eens uitproberen natuurlijk. En anders twee keer 1 nacht boeken, dan heb je wellicht ook al wat meer keuze.
Zie hier voor onze ervaring (wel een muizenval, geen muizen).
Marianne
Je kunt via google wel wat plattegronden vinden (google op north rim lodge map), dan zie je de ligging van de verschillende cabins en het motel.
Ik denk dat je wel een reservering van 2 nachten aan kunt passen. Of het online kan weet ik niet. Je kunt het eens uitproberen natuurlijk. En anders twee keer 1 nacht boeken, dan heb je wellicht ook al wat meer keuze.
Zie hier voor onze ervaring (wel een muizenval, geen muizen).
Marianne
-
moon29
- Amerikakenner
- Contacteer:
Omdat wij met zijn vieren zijn is een motelkamer geen optie (die zijn zo te zien maar voor 2p en 2 kamers vind ik nogal prijzig)ludwig schreef:Wij konden alleen nog een motel kamer boeken. Meerdere keren gekeken of er nog iets anders beschikbaar kwam, maar dat gebeurde niet. En achteraf ook helemaal niet erg. We hebben er echt alleen geslapen. Zonsondergang bekeken vanaf een stoel bij de Lodge en voor de zonsopgang naar Bright Angel Point gelopen. Ik vond de Rim view cabins best nog een stuk van de rim afliggen. Of je daar vandaan ook het 1e daglicht ziet verschijnen in de canyon vraag ik mij af.
Ik heb nu het beste geboekt wat mogelijk is:
voor de ene nacht een pioneer rim side cabin en voor de andere nacht een western cabin (geen rim view of side).
Beter is er nu niet beschikbaar.
Zodra ik de vluchten heb geboekt ga ik er 1 annuleren en voor de ander in de gaten houden of er wat beters beschikbaar komt
-
Vito
- Amerika-expert
@Tipsy: er zijn er 4 en die van ons had zeker Rim view. Weet je je cabinnr nog? Wij zaten in 305 uit mijn hoofd en keken echt in de Rim.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2163 Weergaves
-
Laatste bericht door Lilo
-
- 18 Reacties