Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
B-1/2 Visum?
B-1/2 Visum?
Hallo mensen,
Twee jaar geleden is mijn B1-2 Visum afgewezen omdat ik te weinig binding had met NL. Ik was toen net afgestudeerd en stopte ook met mijn bijbaan. Ik had het plan om voor 5 maanden door Amerika te reizen. Al mijn documenten zijn destijds niet eens bekeken. Ik heb toen destijds besloten om toch te gaan reizen en de bestemming werd Canada.
Nu wil ik aankomende zomer met mijn vriendin 3 weken door Midwest Amerika gaan reizen en is mijn vraag wat ik aan bewijzen weer moet meenemen. Mijn situatie is in de tussentijd ietwat veranderd. Ik werk/studeer bij de Nationale Politie ( betaald zij-instroomtraject). Ik moet na de vakantie dus gewoon weer terug om stage te lopen/werken. Ook woon ik nu op mijzelf, echter wel een huur- en geen koopwoning. Mijn spaarrekening is nog steeds ruim voldoende om een reis naar Amerika te kunnen bekostigen. Zijn er nog meer dingen waarmee ik mijn 'ties' kan aantonen zodat ik toch weer een keer "land of the free" kan bezoeken? En misschien wat tips voor een goed en sterk verhaal om de beambte te kunnen overtuigen dat ik niet de intentie heb in Amerika te verblijven.
Graag hoor ik van jullie! Alvast dank!
Twee jaar geleden is mijn B1-2 Visum afgewezen omdat ik te weinig binding had met NL. Ik was toen net afgestudeerd en stopte ook met mijn bijbaan. Ik had het plan om voor 5 maanden door Amerika te reizen. Al mijn documenten zijn destijds niet eens bekeken. Ik heb toen destijds besloten om toch te gaan reizen en de bestemming werd Canada.
Nu wil ik aankomende zomer met mijn vriendin 3 weken door Midwest Amerika gaan reizen en is mijn vraag wat ik aan bewijzen weer moet meenemen. Mijn situatie is in de tussentijd ietwat veranderd. Ik werk/studeer bij de Nationale Politie ( betaald zij-instroomtraject). Ik moet na de vakantie dus gewoon weer terug om stage te lopen/werken. Ook woon ik nu op mijzelf, echter wel een huur- en geen koopwoning. Mijn spaarrekening is nog steeds ruim voldoende om een reis naar Amerika te kunnen bekostigen. Zijn er nog meer dingen waarmee ik mijn 'ties' kan aantonen zodat ik toch weer een keer "land of the free" kan bezoeken? En misschien wat tips voor een goed en sterk verhaal om de beambte te kunnen overtuigen dat ik niet de intentie heb in Amerika te verblijven.
Graag hoor ik van jullie! Alvast dank!
2011 -- DC-NY-Boston
2012 -- SF-LA
2014 -- Trans-Canada trip: Van Victoria, BC naar St. John's, NL
2016 -- Chicago-Lake Michigan-Pittsburgh-DC-Philly-NY
2017 -- Deep South
2018 -- North-West
2018 -- Texas, Louisiana (US sports trip)
2019 -- Atlanta to NY (US sports trip part 2)
2012 -- SF-LA
2017 -- Deep South
2018 -- North-West
Re: B-1/2 Visum?
Hallo mensen,
Ondanks de overweldigende reactie (grapje) wil ik toch de uitslag van mijn gesprek delen. Ik had vanochtend het gesprek en ik heb mijn B-2 visum deze keer wel mogen ontvangen. Ik had weer voldoende documenten meegenomen, echter wat minder dan vorige keer aangezien er toen ook nauwelijks naar gekeken werd (hier zou ik geen spijt van krijgen).
Na wat voorkruipen (wederom veel mensen met telefoons in de rij) was ik ruim op tijd binnen. Bij het eerste loket moest ik al de nodige globale vragen beantwoorden waarom ik bijv. naar Amerika wilde en niet met ESTA ging reizen. Ook kreeg ik nog een vraag of ik ooit met justitie in aanraking ben geweest. Toen mocht ik gaan zitten en wachten op het 'echte' gesprek.
Ik was aan de beurt en hoefde maar weinig vragen te beantwoorden:
- Wat is je plan in Amerika?
Graag wil ik weer op vakantie gaan naar de VS
- Wat voor baan heb je?
Baan
- Waar werk je dan?
Plaatsnaam
- Welke werkzaamheden heb je dan?
Werkzaamheden
- Waar zit de opleiding?
Plaatsnaam
- Ben je vaker in de VS geweest?
2 keer
- Waarom is je vorige visumaanvraag afgewezen?
Te weinig 'ties' met Nederland
- Hoe lang wil je blijven? Waarom zo lang?
3 weken. Verplichte vakantie van 4 weken dus kan niet langer.
Toen zei ie als laatst: "that all sounds great" met een glimlach en kreeg ik mijn B-2 visum toegewezen. Het verschil met mijn vorige aanvraag is natuurlijk dat ik nu meer 'ties' heb met NL en dat ik een goed passend verhaal had. Ik was goed voorbereid op de vragen die gesteld werden aangezien ik overal direct duidelijke antwoorden op had (zo nu en dan ontbrak de juiste vertaling omdat ie soms redelijk specifieke dingen wilde weten). Voor mijn gevoel stond ik er ook vrij zeker het gesprek te voeren. Ik had nu ook tijdens het gesprek het gevoel dat het een goedlopend gesprek was. Vorige keer had ik na de eerste vraag al zoiets van dit gaat niet de goede kant op. Ook nu verbaasde ik me erover dat hij 0 documenten heeft hoeven inzien. Zijn oordeel is dus enkel gebaseerd op de antwoorden die ik gaf. Al met al kan ik aankomende zomer lekker 3 weken naar de States.
Ondanks de overweldigende reactie (grapje) wil ik toch de uitslag van mijn gesprek delen. Ik had vanochtend het gesprek en ik heb mijn B-2 visum deze keer wel mogen ontvangen. Ik had weer voldoende documenten meegenomen, echter wat minder dan vorige keer aangezien er toen ook nauwelijks naar gekeken werd (hier zou ik geen spijt van krijgen).
Na wat voorkruipen (wederom veel mensen met telefoons in de rij) was ik ruim op tijd binnen. Bij het eerste loket moest ik al de nodige globale vragen beantwoorden waarom ik bijv. naar Amerika wilde en niet met ESTA ging reizen. Ook kreeg ik nog een vraag of ik ooit met justitie in aanraking ben geweest. Toen mocht ik gaan zitten en wachten op het 'echte' gesprek.
Ik was aan de beurt en hoefde maar weinig vragen te beantwoorden:
- Wat is je plan in Amerika?
Graag wil ik weer op vakantie gaan naar de VS
- Wat voor baan heb je?
Baan
- Waar werk je dan?
Plaatsnaam
- Welke werkzaamheden heb je dan?
Werkzaamheden
- Waar zit de opleiding?
Plaatsnaam
- Ben je vaker in de VS geweest?
2 keer
- Waarom is je vorige visumaanvraag afgewezen?
Te weinig 'ties' met Nederland
- Hoe lang wil je blijven? Waarom zo lang?
3 weken. Verplichte vakantie van 4 weken dus kan niet langer.
Toen zei ie als laatst: "that all sounds great" met een glimlach en kreeg ik mijn B-2 visum toegewezen. Het verschil met mijn vorige aanvraag is natuurlijk dat ik nu meer 'ties' heb met NL en dat ik een goed passend verhaal had. Ik was goed voorbereid op de vragen die gesteld werden aangezien ik overal direct duidelijke antwoorden op had (zo nu en dan ontbrak de juiste vertaling omdat ie soms redelijk specifieke dingen wilde weten). Voor mijn gevoel stond ik er ook vrij zeker het gesprek te voeren. Ik had nu ook tijdens het gesprek het gevoel dat het een goedlopend gesprek was. Vorige keer had ik na de eerste vraag al zoiets van dit gaat niet de goede kant op. Ook nu verbaasde ik me erover dat hij 0 documenten heeft hoeven inzien. Zijn oordeel is dus enkel gebaseerd op de antwoorden die ik gaf. Al met al kan ik aankomende zomer lekker 3 weken naar de States.
2011 -- DC-NY-Boston
2012 -- SF-LA
2017 -- Deep South
2018 -- North-West
2012 -- SF-LA
2017 -- Deep South
2018 -- North-West
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Blijkbaar is je eerste post wat onder de radar gebleven, doorgaans zie ik op dergelijke vragen wel meerdere antwoorden verschijnen.
Er al bij stil gestaan dat één van de grote verschillen er in bestaat dat je nu voor 3 weken wil gaan en de vorige keer voor 5 maanden ?
Er al bij stil gestaan dat één van de grote verschillen er in bestaat dat je nu voor 3 weken wil gaan en de vorige keer voor 5 maanden ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Het geeft niets. Ik had al de nodige kennis m.b.t. de gewenste documenten. Natuurlijk ben ik mij wel bewust van het verschil in lengte van reis, maar daar zal het niet van af gehangen hebben. Ik kan daar natuurlijk zeggen 3 weken en natuurlijk langer blijven. Dat moet een medewerker op het consulaat ook maar aannemen lijkt mij. Trouwens hij hoefde ook niets van mijn reisplannen te weten en met wie ik ging. Het was een kort en bondig gesprek.
2011 -- DC-NY-Boston
2012 -- SF-LA
2017 -- Deep South
2018 -- North-West
2012 -- SF-LA
2017 -- Deep South
2018 -- North-West
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Gefeliciteerd!
Nu kan je iig met een lekker gevoel het vliegtuig in stappen.
Nu kan je iig met een lekker gevoel het vliegtuig in stappen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht