Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat voor jas/welke kleding mee zuidwesten incl. yosemite/zion/bryce eind april begin mei?
Wat voor jas/welke kleding mee zuidwesten incl. yosemite/zion/bryce eind april begin mei?
Het onderwerp zegt het al. Wat moeten we aan?!!
Wij vertrekken 23 april dit jaar naar Las Vegas voor een rondreis met de camper door het zuidwesten van Amerika. We zullen eerst een rondje GG, Page, Bryce, Zion (2nachten) doen waarna we via Death Valley richting Yosemite(3 nachten) zullen gaan om vervolgens via San Francisco zullen afzakken naar Los Angelos.
Ik heb via diverse sites al gekeken wat zo'n beetje de temperturen/weersomstandigheden zijn geweest in de afgelopen paar jaar. We kunnen ze tegenkomen tussen 11 graden en 26 graden als ik dit ernaast hou. We willen vooral in Zion en Yosemite wandelingen gaan maken (met onze kinderen, 8,5 en 2,5).
Daar wil ik wel goed voorbereid zijn, dus wat is handig om mee te nemen aan vestje/jasje oid? Hebben we dikke truien truien nodig of is zo'n softshell voldoende? En welke dan?
Om m'n gewone winterjas mee te nemen is niet zo praktisch, ik heb zo'n nette lange wollen jas of een leren tussenjasje. Niet echt materiaal om lekker mee in de natuur te gaan. Zelfde geldt een beetje voor m'n man.
Wie is er ook in deze periode die kant op gegaan en/of heeft voor mij de ultieme tip?
Wij vertrekken 23 april dit jaar naar Las Vegas voor een rondreis met de camper door het zuidwesten van Amerika. We zullen eerst een rondje GG, Page, Bryce, Zion (2nachten) doen waarna we via Death Valley richting Yosemite(3 nachten) zullen gaan om vervolgens via San Francisco zullen afzakken naar Los Angelos.
Ik heb via diverse sites al gekeken wat zo'n beetje de temperturen/weersomstandigheden zijn geweest in de afgelopen paar jaar. We kunnen ze tegenkomen tussen 11 graden en 26 graden als ik dit ernaast hou. We willen vooral in Zion en Yosemite wandelingen gaan maken (met onze kinderen, 8,5 en 2,5).
Daar wil ik wel goed voorbereid zijn, dus wat is handig om mee te nemen aan vestje/jasje oid? Hebben we dikke truien truien nodig of is zo'n softshell voldoende? En welke dan?
Om m'n gewone winterjas mee te nemen is niet zo praktisch, ik heb zo'n nette lange wollen jas of een leren tussenjasje. Niet echt materiaal om lekker mee in de natuur te gaan. Zelfde geldt een beetje voor m'n man.
Wie is er ook in deze periode die kant op gegaan en/of heeft voor mij de ultieme tip?
Re: Wat voor jas/welke kleding mee zuidwesten incl. yosemite/zion/bryce eind april begin mei?
2015 nog in die periode in de buurt van Zion / Bryce / Las Vegas / etc. geweest.
Ik heb temperaturen van 0 graden celsius + sneeuw gehad en rond de 25 met zon. En alles ertussen in.
Ik heb temperaturen van 0 graden celsius + sneeuw gehad en rond de 25 met zon. En alles ertussen in.
Re: Wat voor jas/welke kleding mee zuidwesten incl. yosemite/zion/bryce eind april begin mei?
Hoi Arno,
Dat dacht ik dus al, vandaar mijn post. Wat heb jij meegenomen en aangedaan in de koude gebieden?
Dat dacht ik dus al, vandaar mijn post. Wat heb jij meegenomen en aangedaan in de koude gebieden?
Ik was ook in die gebieden afgelopen mei. Zie ons reisverslag. We hebben pakken sneeuw gezien en af en toe wat koude temperaturen. Ik zou gewoon een windjack, vest en lange broek meenemen. In de praktijk liep ik vaak in een korte broek met een vest erboven, die meestal in de loop van de dag uitging. Mijn vrouw is iets meer een koukleum en had meestal een jeans bij.
Je hoeft geen handschoenen en muts mee te nemen hoor
Je hoeft geen handschoenen en muts mee te nemen hoor

Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
In die periode 2x geweest en altijd in korte broek gelopen, zelfs in de regen in Bryce. 's avonds een vest of trui aan. Dus er valt gewoon geen pijl op te trekken. Ik had altijd een graag of 22-25 in ieder geval.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn in 2013 vanaf medio mei weggeweest en hadden toen temperaturen van net onder het vriespunt tot boven de 30 graden. Wij nemen altijd een windjack mee. Met een trui en wat t-shirts eronder ben je dan op alles voorbereid. Ik zou geen dikke truien doen maar met laagjes werken. Het kan ook er dag erg verschillen en dan is het handig als je kunt "afpellen".
Marianne

Marianne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Regelmatig geweest in die periode. Lange broek, paar korte broeken, t-shirts en een warm fleece vest, windjack, sport-wandelschoenen, sandalen en teenslippers. Dan kan je alle kanten op. En een leuke zomerjurk. O ja, dunner vest voor restaurants met airco.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Wij komen meestal de 2e helft van mei aan. Ik neem altijd een fleecetrui en een windstopper mee, als je die over elkaar heen aan doet kan je behoorlijk wat kou aan. Het koudste wat wij hadden was -6 (terwijl we kampeerden in een tent), maar we hebben in die periode ook wel eens 35 graden C gehad.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij waren ook afgelopen mei in deze gebieden. Op de meeste plaatsen heb ik gewoon een korte broek aangehad. Soms begon ik de dag dan met een windjack nog aan, maar als je aan een stevige wandeling begint heb je die zo weer uit!
Zion was heerlijk zonnig, Bryce iets frisser.
Muts en handschoenen zijn echt niet nodig!!
Ik had qua "warme" kleding 2 lange broeken, een tshirt met lange mouwen, een fleecevest en een windjack mee.
In Yosemite Valley is het niet echt koud, lekker zonnetje hadden wij zelfs. Maar toen we het einde vd dag naar Glacier Point gingen had ik het wel fris in mijn korte broek! Neem dus iets extras mee in de auto!
In SF kan het ook wel fris zijn, daar had ik wel een lange broek en een windjack aan.
Zion was heerlijk zonnig, Bryce iets frisser.
Muts en handschoenen zijn echt niet nodig!!
Ik had qua "warme" kleding 2 lange broeken, een tshirt met lange mouwen, een fleecevest en een windjack mee.
In Yosemite Valley is het niet echt koud, lekker zonnetje hadden wij zelfs. Maar toen we het einde vd dag naar Glacier Point gingen had ik het wel fris in mijn korte broek! Neem dus iets extras mee in de auto!
In SF kan het ook wel fris zijn, daar had ik wel een lange broek en een windjack aan.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Nou, ik was afgelopen mei anders heel blij geworden van handschoenen en een muts in Bryce. De gevoelstemperatuur lag daar zeker dik onder 0 en er lag sneeuw. Ik zou zeker dikke truien meenemen en bij ons was een winterjas geen overbodige luxe geweest.
Ik heb grotendeels in spijkerbroek gelopen. Was tot 23 mei.
Ik heb grotendeels in spijkerbroek gelopen. Was tot 23 mei.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik denk dat jullie toch echt een uitzonderlijk voorjaar hebben meegemaakt. Ik ben nog nooit met een winterjas gegaan en als verschillende keren in april en mei. En dan nog: gelukkig is alles te koop in Amerika, al is dat wellicht niet helemaal de bedoeling.
Een dik fleecevest gaat bij ons sowieso wel altijd mee. Dat kan je ook nog onder een windjack dragen.
Een dik fleecevest gaat bij ons sowieso wel altijd mee. Dat kan je ook nog onder een windjack dragen.
Bedankt voor al jullie input! Wisselend dus!
Is een windjack zoiets als een softshell jas? Lees dat dit zeer winddicht is. Met een fleecelaagje aan de binnenkant.
Is een windjack zoiets als een softshell jas? Lees dat dit zeer winddicht is. Met een fleecelaagje aan de binnenkant.
Ik weet niet hoe je route er precies uit ziet, maar als je echt wat geld wilt besparen kan je je outdoorkleding (windjack, thermokleding, wandelbroeken, enz. enz.) het beste bij 1 van de outletcenters in de US kopen...
Dat scheelt echt de helft t.o.v. Nederland, en (goede) outdoorkleding is echt erg duur!
Dat scheelt echt de helft t.o.v. Nederland, en (goede) outdoorkleding is echt erg duur!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij zijn afgelopen jaar in dezelfde tijd geweest met jonge kinderen. We hadden allemaal een softshell jas en een fleecejas. Als het heel koud was deden we softshell over fleecejas aan. Sjaal ook regelmatig gebruikt.
Veel plezier!
Veel plezier!
Wij waren in augustus in Bryce. Het regende er bijna de hele dag en het was zelfs toen behoorlijk koud. De dikke trui (had ook een fleece kunnen zijn) en regenjas kwam toen goed van pas! Vrienden van ons zaten op die dag in Page, ook in de regen, en het was daar toen 8°C. Om maar te zeggen dat je blijkbaar altijd allerlei weertypes kan tegenkomen in die streekVito schreef:Nou, ik was afgelopen mei anders heel blij geworden van handschoenen en een muts in Bryce.

Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Een thermo-ondershirtje is ideaal. Weegt niets, neemt weinig ruimte in en reguleert de temperatuur. Tevens perfecte laag bij een activiteit als een flinke wandeling omdat het zweet niet opneemt maar reguleert.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 6725 Weergaves
-
Laatste bericht door dejong89
-
- 6 Reacties