Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Internet, nogmaals.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
H.
Amerika-newbie

Internet, nogmaals.

Bericht door H. »

Hallo,

In een maandje ga ik nogmaals naar de Verenigde Staten (week Orlando, week New Orleans). Omdat ik graag in contact wil blijven met het thuisfront, owv school enzo, zou ik gaag mn laptop meenemen. Nu is het probleem dat ik Niet in hotels of motels zal verblijven, maar gewoon bij mensen thuis. Enig idee hoe dat dan zit met internetverbinding (als die mensen zelf geen computer hebben)? Iemand ervaring mee?

Ik weet dat ooit, toen ik er een jaar of twee geleden ook was, daar nog enkele gasten waren met laptop, en die er op de een of andere manier in geslaagd waren mits betaling voor een paar uur op internet te geraken. Via de telefoonlijn ofzo? Of met zoiets als prepaid kaarten bij de telefoon? :)

Alle hulp of info waar ik hulp kan krijgen is welkom, want het is redelijk belangrijk en ik schijn niets te vinden :s

Alvast Enorm bedankt!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ga bv naar Mc donalds. Hier hebben ze allemaal gratis WIFI
Veel eetgelegeheden hebben dat. (merendeel fast food )
Koop een WIFI detector en rijd een stukkie rond. Dan vind je er zo een.
H.
Amerika-newbie

Bericht door H. »

Hmm ja.
Maar dat is allemaal ook redelijk ambetant en omslachtig hé.
Zijn inderdaad oplossingen, en ga ze zeker benutten als het niet anders kan. Dus heel erg bedankt!

Maar miss toch nog iets over gewoon op internet kunnen binnenshuis? ..

En de zoektocht gaat verder 8)
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Tegenwoordig hebben de meeste mensen ADSL of kabel. Als je de kabel uit de pc van de mensen trekt en in je laptop stopt zou je in principe gewoon op internet moeten kunnen (natuurlijk wel even toestemming vragen ;)).
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

of als ze cable of dsl hebben, en geen wifi router, koop er dan eentje en installeer hem. Doe je meteen wat terug voor die mensen.
(goedkoopste is zo'n $30)

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
H.
Amerika-newbie

Bericht door H. »

Tis alleen, like I said: ze hebben geen pc..
Dan zullen we aan dat al wel niet veel hebben?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Mijn zoon zit met stage met precies hetzelfde probleem. Zal toch Starbucks of McDonalds worden denk ik :lol:
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Of je neemt een inbelabonnement bij AOL of een andere ISP.
H.
Amerika-newbie

Bericht door H. »

Chi Sin X schreef:Of je neemt een inbelabonnement bij AOL of een andere ISP.
Wat houdt dat precies in?
Misschien ergens info over?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Mmm, de mensen waar onze zoon verblijft hebben een inbelabonnement bij AOL. Het is gewoon zoals hier vroeger, langzaam door het draadje pagina's inladen. Maar daar is dus ons internet niet meer op berekend, de meeste sites hebben veel zwaardere inhoud dan toen en het duurt nu eeuwig om wat te laden.

Onze zoon moet een weblog met fotoverslag bijhouden voor school en het uploaden van loginhoud duurt eeuwig, heb ik vorig jaar zelf daar ondervonden. Vandaar dus toch de keus voor af en toe even ergens een half uurtje inloggen op WIFI.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Jeetje, wat ouderwets! De meesten hier hebben toch echt wel kabel of dsl!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
H.
Amerika-newbie

Bericht door H. »

Eerste helft van m'n verblijf spreken we over opa-leeftijd.. Geen pc.. :)
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Petra/VS schreef:Jeetje, wat ouderwets! De meesten hier hebben toch echt wel kabel of dsl!
Het schijnt te maken te hebben met het buitengebied waarin ze wonen. Ze zitten een heel eind buiten het dorp tussen Chowchilla en Los Banos en er is nog steeds geen DSL beschikbaar (tenminste, vorig jaar niet).
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Voor die twee weken zou ik echt de moeite niet nemen om een account ergens te nemen. Wifi is de oplossing voor je.

Misschien hebben de buren wifi die niet afgeschermd is :wink:

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben vorig jaar bijna 7 weken rondgetrokken in Amerika en Canada en konden zo vaak op Internet via WIFI dat ik me er inderdaad ook absoluut niet druk over zou maken.
Dutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Dutch »

Er schijnen ook iets van insteekkaarten te zijn, die je zo in je laptop kunt schuiven, en die van een of andere grote provider zijn....welke provider het was, weet ik niet meer. Alleen, dat het logo rood was.
Ervaring heb ik er zelf verder niet mee, want al onze vrienden hebben internet waar we gebruik van maken. En in hotels is er verder ook meestal internet. Maar daar schiet je natuurlijk niets mee op.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Klopt,die insteekkaarten zijn er onder andere van Vodafone,maar ik betwijfel hevig of die ook op het Amerikaanse GSM netwerk werken eerlijk gezegd.

Maar er zullen best oplossingen voor,tenslotte zijn er meer mensen met dit "probleem"

En denk je de luxe eens in van geen internet....de rust..... :wink:
H.
Amerika-newbie

Bericht door H. »

I know. Tis dat ik het nodig heb. Lang leve school 8)

En ja, meestal wifi hebben als je rondtrekt, maar ik blijf redelijk op dezelfde plaats, wat wil zeggen buren geen niet-afgeschermde wifi, ik ook geen internet ^^

En ik wéét gewoon dat men dat daar ooit eens heeft klaargespeeld.
Op internet raken. Andere bezoekers. Spijitg genoeg waren dat mensen van Latijns Amerika, en die zie of hoor ik niet meer .. :?

Misschien was het wel zoiets als die kaarten..
Klinkt in ieder geval interessant.
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

rperre schreef:Misschien hebben de buren wifi die niet afgeschermd is :wink:
Yep. Even Netstumbler installeren, en je kunt waarschijnlijk van alles vinden. Zijn de netwerken van de directe buren beveiligd, dan kun je ook even naar een lokale Starbucks rijden, of even testen of een hotel in de buurt gratis wifi heeft. Je kunt dan gewoon op het parkeerterrein van het Hotel (of slim op het parkeerterrein er naast) gaan staan en gebruik maken van hun internet. MacDonalds is ook al genoemd, en als je even van te voren op internet gaat zoeken naar "free wifi in orlando" etc, dan zul je waarschijnlijk van alles vinden.

Soms kost het je een kop koffie (starbucks) maar de sfeer in een koffiehuis is meestal gezellig genoeg om even comfortabel te internetten.
"I reject your reality, and substitute my own!"
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

En je zou die buren natuurlijk ook kunnen vragenof je "mee" mag "liften".
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer