Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Euro zakt verder weg,

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door roelb »

Yuur schreef:de koers was €1.40 per CAD! Heerlijk :).
Euh? Voor die prijs verkoop ik je graag vele miljoenen CAD's.. Hoef ik niet meer te werken :-) Ik denk dat je CAD 1,40 per euro wilt zeggen..
Yuur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Yuur »

Haha, ja sorry dat bedoel ik idd! 8)
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 09 jul 2015, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

idd, wij hadden tussenstop in canada gedaan en waren blij met de koers ;) toch even wat parfum gekocht in de taxfree :D
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Emootje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Emootje »

Dit is dan wel weer een klein lichtpuntje: brandstof wordt waarschijnlijk goedkoper. http://money.cnn.com/2015/07/14/news/ec ... index.html
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

:offtopic: Voor kleding etc. hoef je inderdaad niet meer naar de VS vanuit Canada. Alleen de brandstof is ongeveer 20% goedkoper in Washington dan in BC. Voor al het overige, inclusief voedsel, zijn we in Vancouver goedkoper uit dan in Seattle.

Maar goed, de benzine mag goedkoop zijn, onze Ford Explorer rijdt bijna 17 liter/100 kilometer! Dat doen we met onze auto thuis toch een stuk beter (5l/100km). Daarmee is het prijsverschil alweer bijna teniet gedaan.

En voor boodschappen blijft het hier schrikken. Langs de kant van de weg kom je wel aardige koopjes voor prachtige produce tegen, maar of je nou naar de Thrifty (de plaatselijke Whole Foods/Marqt) gaat, naar de Save-on-Foods of Safeway (Albert Heijn) of de Walmart/Buy-Low Foods (Dirk?) gaat, het is allemaal ontzettend prijzig. Misschien omdat ze die enorme winkeloppervlaktes en ongeveer zeven werknemers per winkelende klant moeten financieren? Op NYC en Santa Monica na heb ik nog nóóit bij een Amerikaanse supermarkt in de rij hoeven staan, of je nou rond koffietijd, lunchtijd, na school, tijdens het eten of na het eten shopt.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Zeker een oudere Ford Explorer. Die van ons doet 10 l/100 km.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Hmm, die van ons reed meestal rond de 16mpg, volgens mij 14l/100km. Dat was inderdaad een ouder model, 2008.
Terug in Texas!
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

bello schreef::offtopic: Misschien omdat ze die enorme winkeloppervlaktes en ongeveer zeven werknemers per winkelende klant moeten financieren? Op NYC en Santa Monica na heb ik nog nóóit bij een Amerikaanse supermarkt in de rij hoeven staan, of je nou rond koffietijd, lunchtijd, na school, tijdens het eten of na het eten shopt.
Ik verbaas me vooral over de enorme hoeveelheden tasjes-inpakkers en hoe verstoord ze me aankijken als ik aangeef dat ik het zelf wel in pak in een meegebrachte plastic tas. Of als ik ze verzoek meer dan twee producten per tas in te pakken. :D
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

bello schreef: Op NYC en Santa Monica na heb ik nog nóóit bij een Amerikaanse supermarkt in de rij hoeven staan, of je nou rond koffietijd, lunchtijd, na school, tijdens het eten of na het eten shopt.
Mogen ze van mij hier bij de WalMart en andere doen. Sta altijd in de rij ongeacht tijdstip van de dag. Misschien maar midden in de nacht mijn boodschappen gaan doen haha.

Wat Rachel zegt: ze staan er altijd van te kijken als je je eigen tas bij je hebt of als je zegt stop zo veel mogelijk in een tas. WalMart helemaal, plastic tasjes verspillen voor niets af.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Het ligt ook wel wat aan de winkel. Bij Walmart was er eigenlijk ook nauwelijks plek om je eigen tassen te vullen, door die carrousel met zakjes. Maar ik deed mijn boodschappen meestal bij de HEB, en daar hadden heel veel mensen hun eigen tassen bij zich, daar stond echt niemand van te kijken.
Terug in Texas!
pretberg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door pretberg »

De euro is aan een kleine opmars bezig op dit moment 1,147, hoop dat dit de komende 5 weken doorzet :clap:
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Hè, nee, even wachten hoor, ik ga over 3 weken op vakantie naar Nederland. Over 4 weken mag die Euro weer omhoog!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Dollar zakt lekker weg laatste dagen,
nu €/$ 1,0957 :clap:
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

Bijna 1.12. Dat is alweer een tijdje geleden.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Lees net dat Draghi in Maart weer nieuwe "verruimingsmaatregelen" wil nemen. Dan gaat het voor ons Amerikagangers weer de verkeerde kant op.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Ik hoop dat de euro nog wat sterker wordt :D
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
dito2003
Amerika-ontdekker

Bericht door dito2003 »

O wat is dit toch altijd lastig. Moet de villa in Orlando betalen met Paypal. Ruim 1880 dollar. Maar ja, zoals de koers nu is, heb ik het al een tijdje niet gezien. Nou heeft Paypal niet de meest gunstige koers, dus nog even aankijken of toch maar betalen? Het wordt wel een verschil van een paar euro's maar het gaat ook een beetje om de sport. :D lastig, lastig
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

asv60 schreef:Lees net dat Draghi in Maart weer nieuwe "verruimingsmaatregelen" wil nemen. Dan gaat het voor ons Amerikagangers weer de verkeerde kant op.
Dat gegeven is waarschijnlijk al in de koers verwerkt. In beleggersland geldt niet voor niets: "buy the rumour and sell the fact."

Mei j.l. schreef ik dat de euro-dollar koers een korte termijn stijgende trend was gestart. In onderstaande grafiek was dat bij de rode pijl. Het koersdoel was 1.155. Ik schreef ook dat ik verwachtte dat de koers niet lang zou stijgen, omdat de lange termijn trend sterk omlaag gericht was. In de grafiek zie je dat de koers in eerste instantie het koersdoel op 1.155 niet wist te bereiken en tot twee keer toe rond 1.145 afketste. In augustus was er zelfs een positieve uitbraak boven 1.155 (zwarte pijl) die echter slecht één dag duurde, waarna het niveau rond 1.15 nog twee keer bereikt werd. Daarna ging het weer richting het laagste punt rond 1.04/1.05 ging. Een daling onder dit niveau zou een hervatting van de lange termijn dalende trend hebben betekend. Draghi stelde de financiële markten echter teleur door de verruimende maatregelen minder uit te breiden dan de markten verwacht/gehoopt hadden. De koers veerde sterk op (groene pijl) waardoor een hervatting van de dalende trend uitbleef. De recente uitbraak (blauwe pijl) betekent de start van een korte termijn stijgende trend richting 1.15.
Op de langere termijn is er nu sprake van een neutrale trend tussen 1.04/1.05 en 1.15/1.17. Op de korte termijn is er sprake van een stijgende trend. Onder 1.04/1.05 wordt de dalende lange termijn trend hervat en een stijging boven 1.15/1.17 betekent de start van een nieuwe stijgende lange termijn trend.
euro-dollar.JPG
Groet,

Old Faithful
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Wat moet ik me voorstellen bij een korte termijn en lange termijn?
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Lange termijn: enkele maanden/jaren.
Korte termijn: enkele dagen/weken.

Er zijn geen vaste grenzen aan te geven.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer