Voor kleding etc. hoef je inderdaad niet meer naar de VS vanuit Canada. Alleen de brandstof is ongeveer 20% goedkoper in Washington dan in BC. Voor al het overige, inclusief voedsel, zijn we in Vancouver goedkoper uit dan in Seattle.
Maar goed, de benzine mag goedkoop zijn, onze Ford Explorer rijdt bijna 17 liter/100 kilometer! Dat doen we met onze auto thuis toch een stuk beter (5l/100km). Daarmee is het prijsverschil alweer bijna teniet gedaan.
En voor boodschappen blijft het hier schrikken. Langs de kant van de weg kom je wel aardige koopjes voor prachtige produce tegen, maar of je nou naar de Thrifty (de plaatselijke Whole Foods/Marqt) gaat, naar de Save-on-Foods of Safeway (Albert Heijn) of de Walmart/Buy-Low Foods (Dirk?) gaat, het is allemaal ontzettend prijzig. Misschien omdat ze die enorme winkeloppervlaktes en ongeveer zeven werknemers per winkelende klant moeten financieren? Op NYC en Santa Monica na heb ik nog nóóit bij een Amerikaanse supermarkt in de rij hoeven staan, of je nou rond koffietijd, lunchtijd, na school, tijdens het eten of na het eten shopt.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
bello schreef: Misschien omdat ze die enorme winkeloppervlaktes en ongeveer zeven werknemers per winkelende klant moeten financieren? Op NYC en Santa Monica na heb ik nog nóóit bij een Amerikaanse supermarkt in de rij hoeven staan, of je nou rond koffietijd, lunchtijd, na school, tijdens het eten of na het eten shopt.
Ik verbaas me vooral over de enorme hoeveelheden tasjes-inpakkers en hoe verstoord ze me aankijken als ik aangeef dat ik het zelf wel in pak in een meegebrachte plastic tas. Of als ik ze verzoek meer dan twee producten per tas in te pakken.
bello schreef: Op NYC en Santa Monica na heb ik nog nóóit bij een Amerikaanse supermarkt in de rij hoeven staan, of je nou rond koffietijd, lunchtijd, na school, tijdens het eten of na het eten shopt.
Mogen ze van mij hier bij de WalMart en andere doen. Sta altijd in de rij ongeacht tijdstip van de dag. Misschien maar midden in de nacht mijn boodschappen gaan doen haha.
Wat Rachel zegt: ze staan er altijd van te kijken als je je eigen tas bij je hebt of als je zegt stop zo veel mogelijk in een tas. WalMart helemaal, plastic tasjes verspillen voor niets af.
Het ligt ook wel wat aan de winkel. Bij Walmart was er eigenlijk ook nauwelijks plek om je eigen tassen te vullen, door die carrousel met zakjes. Maar ik deed mijn boodschappen meestal bij de HEB, en daar hadden heel veel mensen hun eigen tassen bij zich, daar stond echt niemand van te kijken.
De euro is aan een kleine opmars bezig op dit moment 1,147, hoop dat dit de komende 5 weken doorzet
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
O wat is dit toch altijd lastig. Moet de villa in Orlando betalen met Paypal. Ruim 1880 dollar. Maar ja, zoals de koers nu is, heb ik het al een tijdje niet gezien. Nou heeft Paypal niet de meest gunstige koers, dus nog even aankijken of toch maar betalen? Het wordt wel een verschil van een paar euro's maar het gaat ook een beetje om de sport. lastig, lastig
asv60 schreef:Lees net dat Draghi in Maart weer nieuwe "verruimingsmaatregelen" wil nemen. Dan gaat het voor ons Amerikagangers weer de verkeerde kant op.
Dat gegeven is waarschijnlijk al in de koers verwerkt. In beleggersland geldt niet voor niets: "buy the rumour and sell the fact."
Mei j.l. schreef ik dat de euro-dollar koers een korte termijn stijgende trend was gestart. In onderstaande grafiek was dat bij de rode pijl. Het koersdoel was 1.155. Ik schreef ook dat ik verwachtte dat de koers niet lang zou stijgen, omdat de lange termijn trend sterk omlaag gericht was. In de grafiek zie je dat de koers in eerste instantie het koersdoel op 1.155 niet wist te bereiken en tot twee keer toe rond 1.145 afketste. In augustus was er zelfs een positieve uitbraak boven 1.155 (zwarte pijl) die echter slecht één dag duurde, waarna het niveau rond 1.15 nog twee keer bereikt werd. Daarna ging het weer richting het laagste punt rond 1.04/1.05 ging. Een daling onder dit niveau zou een hervatting van de lange termijn dalende trend hebben betekend. Draghi stelde de financiële markten echter teleur door de verruimende maatregelen minder uit te breiden dan de markten verwacht/gehoopt hadden. De koers veerde sterk op (groene pijl) waardoor een hervatting van de dalende trend uitbleef. De recente uitbraak (blauwe pijl) betekent de start van een korte termijn stijgende trend richting 1.15.
Op de langere termijn is er nu sprake van een neutrale trend tussen 1.04/1.05 en 1.15/1.17. Op de korte termijn is er sprake van een stijgende trend. Onder 1.04/1.05 wordt de dalende lange termijn trend hervat en een stijging boven 1.15/1.17 betekent de start van een nieuwe stijgende lange termijn trend.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.