Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Lanka 3: Rondje vanuit San Francisco
-
Lanka 3
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Reis Lanka 3: Rondje vanuit San Francisco
Omdat we hebben kunnen profiteren van de sale bij British Airways/American Airlines, vliegen we in de meivakantie naar San Francisco! We zijn er ontzettend blij mee, omdat we er ons 18-jarig huwelijksfeestje en de 16e verjaardag van onze zoon kunnen vieren. Daarnaast willen we, ondanks de korte tijd die we hebben, heel graag zoveel mogelijk van de hoogtepunten zien.
Daarom wil ik graag de kenners onder u ons voorlopige reisschema voorleggen. Suggesties om te overnachten, aanbevolen wijzigingen, te veel of te weinig, alles is welkom!
Dag 1 SFO
Dag 2 SFO - San Simeon
Dag 3 San Simeon - Los Angeles
Dag 4 LA
Dag 5 LA – Palm Springs
Dag 6 Palm Springs – Flagstaff
Dag 7 Flagstaff - Grand Canyon
Dag 8 Grand Canyon – Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas – Bakersfield
Dag 11 Bakersfield - Sequoia
Dag 12 Sequoia - Yosemite – SFO
Dag 13 SFO - AMS
Alvast hartelijk dank voor jullie suggesties!
Daarom wil ik graag de kenners onder u ons voorlopige reisschema voorleggen. Suggesties om te overnachten, aanbevolen wijzigingen, te veel of te weinig, alles is welkom!
Dag 1 SFO
Dag 2 SFO - San Simeon
Dag 4 LA
Dag 5 LA – Palm Springs
Dag 6 Palm Springs – Flagstaff
Dag 7 Flagstaff - Grand Canyon
Dag 8 Grand Canyon – Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas – Bakersfield
Dag 11 Bakersfield - Sequoia
Dag 12 Sequoia - Yosemite – SFO
Dag 13 SFO - AMS
Alvast hartelijk dank voor jullie suggesties!
Re: Rondje vanuit San Francisco
Fijne trip in het vooruitzicht! Ik zou zelf Flagstaff eruit halen en een dag extra bij Sequoia of Yosemite doen. En eventueel van La naar Kingman rijden en van Kingman naar Grand Canyon.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Rondje vanuit San Francisco
Waar was je plan om dag 7 te overnachten?
Ik denk dat dag 11 en 12 wel erg veel is. Ik zou ervoor kiezen om een keuze te maken tussen Sequoia en Yosemite. En dan denk ik, ook omdat het onbekend is of de tioga pass en glacier point tijdens de meivakantie open zijn, dat ik van Vegas zou ver mogelijk naar Sequoia zou rijden. Overnacht bv in Three Rivers en dan evt de dag erna in het park en dan naar SF.
Ik neem aan dat dag 5 voor Joshua Tree is? Lekker weer zo in de lente daar. Dan zou ik wel ipv Palm Springs misschien ervoor kiezen om in bv twentynine palms te overnachten. En dan de dag erna ipv naar Flagstaff echt naar de Grand Canyon te rijden, of als je bv via route66 gaat te stoppen in Williams. Dag 7 zou ik iig echt BIJ de grand canyon overnachten en niet nog 3u op en neer gaan rijden van en naar Flagstaff.
Dag 12 hoe jij die voor je ziet heeft echt helemaal geen nut, dat is een hele dag autorijden zo.
Ik denk dat dag 11 en 12 wel erg veel is. Ik zou ervoor kiezen om een keuze te maken tussen Sequoia en Yosemite. En dan denk ik, ook omdat het onbekend is of de tioga pass en glacier point tijdens de meivakantie open zijn, dat ik van Vegas zou ver mogelijk naar Sequoia zou rijden. Overnacht bv in Three Rivers en dan evt de dag erna in het park en dan naar SF.
Ik neem aan dat dag 5 voor Joshua Tree is? Lekker weer zo in de lente daar. Dan zou ik wel ipv Palm Springs misschien ervoor kiezen om in bv twentynine palms te overnachten. En dan de dag erna ipv naar Flagstaff echt naar de Grand Canyon te rijden, of als je bv via route66 gaat te stoppen in Williams. Dag 7 zou ik iig echt BIJ de grand canyon overnachten en niet nog 3u op en neer gaan rijden van en naar Flagstaff.
Dag 12 hoe jij die voor je ziet heeft echt helemaal geen nut, dat is een hele dag autorijden zo.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Lanka 3: Rondje vanuit San Francisco
Ik mis tijd voor SF, wil je dat niet bezoeken? En wat zijn de plannen voor LA? Je kunt je daar wel meerdere dagen vermaken, maar met maar 1 dag zou je ook kunnen overwegen om het helemaal te vergeten.
Als je alles wilt doen wat je nu hebt opgenomen zou ik ook kiezen voor 29Palms. Daar zit je goed na een bezoek aan Joshua Tree en voor de rit naar de GC. Vernacht daar in het park. Je zou aan 1 nacht voldoende kunnen hebben.
Ik zou aanraden om via Death Valley te rijden. Je kunt via DV naar Bakersfield rijden, maar je kunt ook een nacht minder LV doen en aan het eind van de tweede dag naar DV rijden om daar te overnachten. Dan de volgende dag in een keer door naar Yosemite (of Sequoia).
Dag 1 AMS - SF
Dag 2 SF - San Simeon
Dag 4 Los Angeles
Dag 5 Los Angeles - Twentynine Palms
Dag 6 Twentynine Palms - Grand Canyon
Dag 7 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 8 Las Vegas - Death Valley
Dag 9 Death Valley - Yosemite
Dag 10 Yosemite
Dag 11 Yosemite - SF
Dag 12 SF
Dag 13 SF - AMS
Ik heb nu ook een dag SF ingevoegd. Als dat niet nodig is zou ik die dag voor LV gebruiken zodat je ook wat meer tijd hebt voor de GC.
Marianne
Als je alles wilt doen wat je nu hebt opgenomen zou ik ook kiezen voor 29Palms. Daar zit je goed na een bezoek aan Joshua Tree en voor de rit naar de GC. Vernacht daar in het park. Je zou aan 1 nacht voldoende kunnen hebben.
Ik zou aanraden om via Death Valley te rijden. Je kunt via DV naar Bakersfield rijden, maar je kunt ook een nacht minder LV doen en aan het eind van de tweede dag naar DV rijden om daar te overnachten. Dan de volgende dag in een keer door naar Yosemite (of Sequoia).
Dag 1 AMS - SF
Dag 2 SF - San Simeon
Dag 4 Los Angeles
Dag 5 Los Angeles - Twentynine Palms
Dag 6 Twentynine Palms - Grand Canyon
Dag 7 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 8 Las Vegas - Death Valley
Dag 9 Death Valley - Yosemite
Dag 10 Yosemite
Dag 11 Yosemite - SF
Dag 12 SF
Dag 13 SF - AMS
Ik heb nu ook een dag SF ingevoegd. Als dat niet nodig is zou ik die dag voor LV gebruiken zodat je ook wat meer tijd hebt voor de GC.
Marianne
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Met de huidige sneeuwhoeveelheden (momenteel zit men op 112% snowpack) is het twijfelachtig dat de Tioga pass vroeg zal open zijn dit jaar. In die optiek is het bijna zeker dat je onderlangs moet. Een rondje SF is op deze korte tijd tevens niet evident.
Ik zou zeker al Flagstaff vergeten en inderdaad kiezen tussen of Sequoia of Yosemite, voor beide heb je geen tijd.
Death Valley zou ik zeker meepikken, doch dan zonder overnachting in het park, het lijkt me beter om toch al iets verder door te gaan.
Ik zou zeker al Flagstaff vergeten en inderdaad kiezen tussen of Sequoia of Yosemite, voor beide heb je geen tijd.
Death Valley zou ik zeker meepikken, doch dan zonder overnachting in het park, het lijkt me beter om toch al iets verder door te gaan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
Lanka 3
- Amerika-ontdekker
Beste mensen, heel hartelijk dank zover voor het meedenken. We zullen jullie aller advies graag opvolgen en vanuit LA naar Twentynine Palms rijden om daar te overnachten. Onze daaropvolgende overnachting zou dan in of nabij de Grand Canyon zijn. Momenteel lijkt Williams daarvoor de beste optie omdat veel logementen in het park zelf al zijn volgeboekt.
Ook rijden we heel graag via Death Valley richting Yosemite, we weten echter nu nog niet of we onderweg in Death Valley gaan overnachten of zo ver mogelijk doorrijden. Het voorstel om een extra dag in Yosemite door te brengen is een uitstekend idee en ook een extra dag San Francisco is helemaal goed. Zelf wil ik zo ontzettend graag LA zien, ook al is het maar voor 1 dag...
Mag ik nog om een voorstel vragen voor wat betreft het overnachten in of nabij Yosemite? Ik lees dat Oakhurst goed zou zijn, mede omdat we vanuit het zuiden komen aanrijden. Maar ook daarvoor zijn alle suggesties meer dan welkom!
Ik heb het nog even samengevat:
1. SFO
2. SFO - San Simeon
3. San Simeon - Los Angeles
4. LA
5. LA – Twentynine Palms
6. Twentynine Palms – Grand Canyon
7. Grand Canyon – Las Vegas
8. Las Vegas - Death Valley of Bakersfield
9. Death Valley/Bakersfield - Yosemite
10. Yosemite
11. Yosemite – San Francisco
12. SFO
13. SFO - AMS
Deze planning is al zo'n geweldig onderdeel van onze aanstaande reis. We zien er heel erg naar uit!
Ook rijden we heel graag via Death Valley richting Yosemite, we weten echter nu nog niet of we onderweg in Death Valley gaan overnachten of zo ver mogelijk doorrijden. Het voorstel om een extra dag in Yosemite door te brengen is een uitstekend idee en ook een extra dag San Francisco is helemaal goed. Zelf wil ik zo ontzettend graag LA zien, ook al is het maar voor 1 dag...
Mag ik nog om een voorstel vragen voor wat betreft het overnachten in of nabij Yosemite? Ik lees dat Oakhurst goed zou zijn, mede omdat we vanuit het zuiden komen aanrijden. Maar ook daarvoor zijn alle suggesties meer dan welkom!
Ik heb het nog even samengevat:
1. SFO
2. SFO - San Simeon
3. San Simeon - Los Angeles
4. LA
5. LA – Twentynine Palms
6. Twentynine Palms – Grand Canyon
7. Grand Canyon – Las Vegas
8. Las Vegas - Death Valley of Bakersfield
9. Death Valley/Bakersfield - Yosemite
10. Yosemite
11. Yosemite – San Francisco
12. SFO
13. SFO - AMS
Deze planning is al zo'n geweldig onderdeel van onze aanstaande reis. We zien er heel erg naar uit!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik vind Oakhurst prima. Kijk even of je evt in curry village of el portal iets kunt vinden wat in je prijsklasse valt.
Op deze manier is je tijd bij de grand canyon wel erg kort overigens....
Ik zou, LA - Joshua Tree NP - Kingman doen, de dag erna Kingman - Grand Canyon en de dag daarna Grand Canyon en dan naar Las Vegas rijden.
Het is jammer dat je net niet 1 of 2 dagen meer kunt, dan zou het allemaal toch net wat beter passen om de dagen niet zo vol te moeten stoppen.
Op deze manier is je tijd bij de grand canyon wel erg kort overigens....
Ik zou, LA - Joshua Tree NP - Kingman doen, de dag erna Kingman - Grand Canyon en de dag daarna Grand Canyon en dan naar Las Vegas rijden.
Het is jammer dat je net niet 1 of 2 dagen meer kunt, dan zou het allemaal toch net wat beter passen om de dagen niet zo vol te moeten stoppen.
-
Lanka 3
- Amerika-ontdekker
Beste mensen, we zijn terug!
Het was in één woord ge-wel-dig! Mede dankzij alle tips en adviezen hebben we in de korte tijd die we hadden vrijwel alles kunnen doen en zien wat we hadden gepland. Dank aan Paul, Marianne en anderen die ons van zoveel zinvolle informatie hebben voorzien.
We hebben ook alle soorten weer gehad, regen in Las Vegas en Death Valley, (een pak) sneeuw in de Grand Canyon met een temperatuur van rond het vriespunt en als kers op de (slagroom)taart zonneschijn en een zeer aangename temperatuur in wat mij betreft het allermooiste park van de USA, Yosemite!
Ook is mijn angst voor hoogtes gedurende deze reis danig op de proef gesteld... De haarspeldbochten en steile afgronden in Death Valley en Yosemite heb ik dikwijls als zeer angstig ervaren, maar ik heb me er doorheen geslagen. Soms moet je je laten leiden door het natuurschoon van het immense landschap en de hoogtevrees voor lief nemen, je hebt niet altijd een andere optie. Hoewel, in Yosemite hebben we uiteindelijk de zuidelijke toegang laten liggen en hebben we gekozen voor de westelijke route langs de Merced river. Een prachtige route waarbij je van de ene verbazing in de andere valt.
We hebben genoten van ons favoriete vakantieland en wensen iedereen die nog gaat heel veel voorpret en een geweldige reis toe!
Gea
Het was in één woord ge-wel-dig! Mede dankzij alle tips en adviezen hebben we in de korte tijd die we hadden vrijwel alles kunnen doen en zien wat we hadden gepland. Dank aan Paul, Marianne en anderen die ons van zoveel zinvolle informatie hebben voorzien.
We hebben ook alle soorten weer gehad, regen in Las Vegas en Death Valley, (een pak) sneeuw in de Grand Canyon met een temperatuur van rond het vriespunt en als kers op de (slagroom)taart zonneschijn en een zeer aangename temperatuur in wat mij betreft het allermooiste park van de USA, Yosemite!
Ook is mijn angst voor hoogtes gedurende deze reis danig op de proef gesteld... De haarspeldbochten en steile afgronden in Death Valley en Yosemite heb ik dikwijls als zeer angstig ervaren, maar ik heb me er doorheen geslagen. Soms moet je je laten leiden door het natuurschoon van het immense landschap en de hoogtevrees voor lief nemen, je hebt niet altijd een andere optie. Hoewel, in Yosemite hebben we uiteindelijk de zuidelijke toegang laten liggen en hebben we gekozen voor de westelijke route langs de Merced river. Een prachtige route waarbij je van de ene verbazing in de andere valt.
We hebben genoten van ons favoriete vakantieland en wensen iedereen die nog gaat heel veel voorpret en een geweldige reis toe!
Gea
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 7485 Weergaves
-
Laatste bericht door Martinn
-