Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke auto Standard SUV
Welke auto Standard SUV
Voor aankomende zomer hebben wij een standard SUV gehuurd bij Alamo in New Orléans (MSY). Nu heb ik aan Alamo gevraagd welke auto's eventueel beschikbaar zouden zijn. Nu was ik benieuwd op basis van onderstaande informatie, welke auto zou je kiezen en waarom. We rijden met 4 personen. Ik heb namelijk het gevoel dat er behoorlijk wat verschil zit tussen de verschillende voertuigen in grootte.
Alamo Standard SUV:
- Doge Journey
- Jeep Grand Cherokee
- Ford Explorer
- Ford Edge
- Chevrolet Equinox
- GMC Terrein
- Hyundai Santa Fe
- Hyundai Santa Fe Sport
- Kia Sorrento
- Mazda CX-9
- Nissan Murano
- Nissan Xterra
- Nissan Pathfinder
- Toyota Highlander
- Toyota 4Runner
- Toyota Venza
Ik ga er vanuit dat dit het lijstje is van Alamo van de totale vloot, dus misschien dat er mensen ervaring hebben op MSY. Daarnaast was ik benieuwd wat de kans is op een gratis upgrade. Bij SF de vorige keer hadden we met zijn 2-en een midsize SUV gehuurd en we namen een Suburban mee.
Thanks alvast
Alamo Standard SUV:
- Doge Journey
- Jeep Grand Cherokee
- Ford Explorer
- Ford Edge
- Chevrolet Equinox
- GMC Terrein
- Hyundai Santa Fe
- Hyundai Santa Fe Sport
- Kia Sorrento
- Mazda CX-9
- Nissan Murano
- Nissan Xterra
- Nissan Pathfinder
- Toyota Highlander
- Toyota 4Runner
- Toyota Venza
Ik ga er vanuit dat dit het lijstje is van Alamo van de totale vloot, dus misschien dat er mensen ervaring hebben op MSY. Daarnaast was ik benieuwd wat de kans is op een gratis upgrade. Bij SF de vorige keer hadden we met zijn 2-en een midsize SUV gehuurd en we namen een Suburban mee.
Thanks alvast
- Christian
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Re: Welke auto Standard SUV
Als je een roadtrip gaat doen over een paar weken dan zou ik met 4 personen geen midsize suv nemen. Wij zijn ooit met 4 personen gegaan en hadden een minivan gehuurd. Dit is in de vorm van bijv. een Toyota Sienna. Er is hier al meer over geschreven.
Met 4 personen heb je ook 4 koffers en wat handbagage, dit gaat in een suv krap worden. Voor een enkel ritje zou het wellicht kunnen, maar comfortabel is het niet. wij hadden die Sienna en daar konden de achterste 2 stoelen van de 6 platgeklapt worden waardoor we de koffers makkelijk kwijt konden en je op de achterbank geen last had van bagage en of je binnenspiegel niet meer kon gebruiken ivm te hoog opgestapelde koffers.
Met 4 personen heb je ook 4 koffers en wat handbagage, dit gaat in een suv krap worden. Voor een enkel ritje zou het wellicht kunnen, maar comfortabel is het niet. wij hadden die Sienna en daar konden de achterste 2 stoelen van de 6 platgeklapt worden waardoor we de koffers makkelijk kwijt konden en je op de achterbank geen last had van bagage en of je binnenspiegel niet meer kon gebruiken ivm te hoog opgestapelde koffers.
Voor alle foto's
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Die gratis upgrade moet je gewoon wat geluk mee hebben of er een grotere auto op de parkeerplaats staat. Vaak staat er wel iets anders tussen, maar als je op het verkeerde moment aankomt als het bv druk is kan het ook zo zijn dat er amper een auto staat.
- Jeep Grand Cherokee <- Jeep staat er niet om bekent om ruim te zijn. Zijn mooie autos maar 4 mensen met bagage. Van wat ik heb vernomen schijnen de motoren ook nog eens flink onderpowered te zijn.
- Nissan Xterra <- Heb zelf de 2006 versie geen aanrader voor 4 mensen met bagage tenzij je gebruik maakt van roof rack. Ik heb een 2011 model gereden en was zelfde lengte, mocht je aan de langere kant zijn (alles boven 185) ga je niet lekker zitten voor lange tijd achter in.
- Nissan Pathfinder <- Iets langer als de Xterra wellicht een mogelijkheid. Denk alsog gebruik te maken van roofrack om bagage kwijt te kunnen.
- Toyota 4Runner <- Ik ken alleen de oudere modellen, zelfde verhaal als Xterra en Pathfinder.
Moraal van het verhaal: Alle SUVs in je rijtje zijn redelijk van zelfde formaat. Mijn advies: Mini Van of Suburban / GMC Yukon.
Ik kan redelijk wat weg stouwen in mijn achterbak met de banken omhoog. Mocht je echt voor een van de boven genoemde willen gaan zou ik er een nemen welke een roof rack heeft. Koop voor $40 een roof bag bij WalMart en een groot deel van je bagage kan je op je dak kwijt dan:
http://www.walmart.com/ip/23578503?wmls ... 32&veh=sem
Update - Ford Explorer ziet er ook wel redelijk uit. Sta nu net naast een nieuwer model. Lijkt iets langer dan mijn xterra.
En er rijd een santa fe voorbij. Lijkt mij niet aangenaam voor 4 mensen.
- Nissan Xterra <- Heb zelf de 2006 versie geen aanrader voor 4 mensen met bagage tenzij je gebruik maakt van roof rack. Ik heb een 2011 model gereden en was zelfde lengte, mocht je aan de langere kant zijn (alles boven 185) ga je niet lekker zitten voor lange tijd achter in.
- Nissan Pathfinder <- Iets langer als de Xterra wellicht een mogelijkheid. Denk alsog gebruik te maken van roofrack om bagage kwijt te kunnen.
- Toyota 4Runner <- Ik ken alleen de oudere modellen, zelfde verhaal als Xterra en Pathfinder.
Moraal van het verhaal: Alle SUVs in je rijtje zijn redelijk van zelfde formaat. Mijn advies: Mini Van of Suburban / GMC Yukon.
Ik kan redelijk wat weg stouwen in mijn achterbak met de banken omhoog. Mocht je echt voor een van de boven genoemde willen gaan zou ik er een nemen welke een roof rack heeft. Koop voor $40 een roof bag bij WalMart en een groot deel van je bagage kan je op je dak kwijt dan:
http://www.walmart.com/ip/23578503?wmls ... 32&veh=sem
Update - Ford Explorer ziet er ook wel redelijk uit. Sta nu net naast een nieuwer model. Lijkt iets langer dan mijn xterra.
En er rijd een santa fe voorbij. Lijkt mij niet aangenaam voor 4 mensen.
Laatst gewijzigd door Big_Mo op 03 feb 2016, 22:43, 2 keer totaal gewijzigd.
wij hebben iedere keer een Chevrolet Tahoe gehuurd met 4 personen
is well Full Size cat.
is well Full Size cat.
Ik had zelf ook al een beetje gegoogled en ik had het vermoeden dat zowel de Mazda CX9 en de Ford Explorer ook als 7 zits worden aangeboden, waarbij we dan eventueel de achterste bank plat kunnen leggen. Zo op de afbeeldingen te zien lijkt mij dit voldoende ruimte.
Als er natuurlijk een Tahoe of Suburban staat die we mogen meenemen gaan we daar uiteraard voor. Die is de vorige keer namelijk ook prima bevallen.
De reden dat we een Standard ipv een Full hebben gehuurd is puur de prijs. We betalen voor 15 dagen met 4 bestuurders nu €740,- en bij een Full was dit al gauw €1300,-. Ik denk ook dat een Santa Fe oid al gauw te klein is voor ons vieren, maar wie weet.
Denk dat we het gewoon maar gaan ervaren en als er echt niks is, dan maar ter plekke kijken voor een upgrade.
Als er natuurlijk een Tahoe of Suburban staat die we mogen meenemen gaan we daar uiteraard voor. Die is de vorige keer namelijk ook prima bevallen.
De reden dat we een Standard ipv een Full hebben gehuurd is puur de prijs. We betalen voor 15 dagen met 4 bestuurders nu €740,- en bij een Full was dit al gauw €1300,-. Ik denk ook dat een Santa Fe oid al gauw te klein is voor ons vieren, maar wie weet.
Denk dat we het gewoon maar gaan ervaren en als er echt niks is, dan maar ter plekke kijken voor een upgrade.
Laatste paar keer een Dodge Journey gereden. Vond ik een erg prettige auto, waren met 2 volwassene en 2 pubers. Heeft ook veel handige opbergvakjes, handig voor spullen die je in de auto kan/wil laten liggen en toch niet los door de auto gaan zwerven.
Wij nemen nooit 4 grote harde koffers mee, doen 2 harde koffers en 2 grote sporttassen, dat stouwt veel makkelijker.
Wij nemen nooit 4 grote harde koffers mee, doen 2 harde koffers en 2 grote sporttassen, dat stouwt veel makkelijker.
Heb zelf een Jeep Grand Cherokee met de standard V6 motor en kan je verzekeren dat de motor zeker niet under powered is. De ruimte is ook prima met een behoorlijke baggageruimte die genoeg moet zijn voor 4 koffers.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik moet eerlijk zeggen dat de opmerking over de motor van de Jeep Grand Cherokee me ook verbaasde. Ik heb er jaren een gehad en het was een krachtig beest hoor. En ja, wij wonen in de bergen en hij moest er vaak flink aan trekken.
Maar ... als je zelf groot bent en dus je stoel ver achteruit moet zetten als bestuurder, zit je achter superkrap. De achterbank is dan echt niet geschikt om lang met twee volwassenen op te zitten. Dat is de belangrijkste reden dat wij tegenwoordig geen Jeep meer rijden. De kofferbak is prima, maar vier grote koffers ... rechtop naast elkaar wel, maar dan is er geen ruimte meer voor een koelbox of andere kleine zaken.
Maar ... als je zelf groot bent en dus je stoel ver achteruit moet zetten als bestuurder, zit je achter superkrap. De achterbank is dan echt niet geschikt om lang met twee volwassenen op te zitten. Dat is de belangrijkste reden dat wij tegenwoordig geen Jeep meer rijden. De kofferbak is prima, maar vier grote koffers ... rechtop naast elkaar wel, maar dan is er geen ruimte meer voor een koelbox of andere kleine zaken.
Mijn exuses hier het ging om de Cherokee en niet de Grand Cherokee. De Grands komen met 3.0 L V6 diesel, 3.6 L V6, 5.7 L V8 of te wel leuke bak inderdaad.
de Cherokee komen met 2.4 liter motoren en 3.2 V6.
de Cherokee komen met 2.4 liter motoren en 3.2 V6.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Gek dat die Toyota Venza er tussen staat. Hebben wij gehad in 2013. Topauto maar eerder een cross over dan een SUV. En midsize, zeker geen standard!
wel een goede motor! Wij hebben er veel dirtroads mee gedaan. Voor 2 personen ideaal.
wel een goede motor! Wij hebben er veel dirtroads mee gedaan. Voor 2 personen ideaal.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2208 Weergaves
-
Laatste bericht door Jordy1994
-
- 27 Reacties